OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2012. február 13.
» Hozzászólások (0)

A degenerált papír-ceruza-nemzedék

Egy, az iskolába beszivárgó, nap mint nap jelen lévő veszélyes technikai eszközre kívánom felhívni a figyelmet, ami számos káros, bűnös, törvénytelen cselekvést tesz lehetővé, sőt arra kifejezetten sarkall. Sok iskolában nem tulajdonítanak neki kellő jelentőséget, éppen ezért törvényi szabályozást sürgetek, hogy végre minden oktatási intézményből egységesen ki legyen tiltva a papír és a ceruza.

A papír és a ceruza teszi lehetővé, hogy a diákok óra alatti levelezést bonyolítsanak le egymás közt. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a diák elővesz egy papírt (esetleg füzetből tép ki – rongál), és felírja rá a számára fontosnak vélt kérdését, ami sajnos gyakran nem kapcsolódik közvetlenül a tananyaghoz. Ezt a kérdést utána rejtett csatornán – ezt a diákok egymás közt vagy wifi-nek, vagy 3G-nek neveznek – eljuttatja egy diáktársának. A diáktárs jellemzően ugyanarra a papírra felírja a saját üzenetét, és megint csak a tanár átjátszásával, visszajuttatja a kérdezőhöz. A kisebbik baj, hogy ezalatt nem figyelnek, a nagyobbik baj, hogy teljesen ellenőrizetlen, néha trágár, vagy akár kifejezetten obszcén, zaklató jellegű tartalmakat juttatnak el ilyenkor egymáshoz. Különös kegyetlenséggel néha a tanárt rossz színben feltüntető üzenetek is terjedhetnek. Ez a probléma egyáltalán nem is létezne, ha végre az iskolába belépéskor, a földszinten elkoboznánk a gyerekektől a ceruzákat és a papírokat. A „táskázás” azaz erre összeálló tanári bizottság előtti táskaürítés a földszinten, az már a gyakorlatban jól bevált. A házirendbe be kell venni ezt a jogát a tanárnak, és akkor teljesen jogszerű az egész.

Sajnos nem csak szöveges üzenetek küldésére alkalmas a papír. Előfordul, hogy képeket, karikatúrákat juttatnak el a diákok egymáshoz. Ami akár a tanárt is goromba módon ábrázolja. Ezekkel a képekkel aztán nagyon sok baj tud lenni. Van, hogy a fiúvécébe kiposztolják, kommentelik, lájkolják. Az én iskolámban fordult elő még diákkoromban, hogy egy ilyen karikatúrát rakott ki valaki, aztán alá ki lett írva, hogy „egy köpés egy forint”. Egész tekintélyes pénz gyűlt össze akkor, pedig egy forint akkor még egy gombóc fagyi volt. A tanárok észrevették, hogy az adott csetszobában váratlanul megnőtt a forgalom, és a nem titkosított adatforgalmat elkapva a fiúvécé ajtajában, hamar észrevették, hogy mi a helyzet. Ez a probléma egyáltalán nem jött volna létre, ha az iskolába nem lehetett volna papírt és ceruzát bevinni.

Sajnos a papírral és a ceruzával szemben a család is elnéző. Láttam már olyat is saját szememmel, hogy egy kiskorú gyereknek küldtek családon belül multimédiaüzenetet. Ez egy normál A4-es papírnak kb. a negyede volt. Egyik oldalon egy kép karácsonyfával, a másik oldalon meg bélyeg és szöveg. Egy felelőtlen nagymama küldte az unokának. A diákok egymás közt az ilyen társas funkciókat elsilányító, csak virtuális kapcsolattartásra alkalmas formákat üdvözlőlapnak hívják. Sajnálatos, hogy a család eltűri, hogy az adott nagyi így üzenjen a gyereknek, ami a face-to-face érintkezési formákat úgymond helyettesíteni próbálja, de beláthatatlan károkat okoz a gyerek későbbi kapcsolattartási szokásaiban.

Van a papírnak egy továbbfejlesztett változata, amit a diákok egymás közt négyzethálós papírnak neveznek, vagy ami még ennél is rosszabb, egyszerűen kockás papírnak hívják, ami még tárgyi tévedés is. Megint csak egy olyan technikai eszköz, ami még véletlenül se szabadna gyermek kezébe kerüljön. A szünetben előírásszerűen elvégzendő egészséges testmozgásos gyakorlatok helyett ugyanis ez köti le a figyelmüket. Amőbáznak, vagy aknakeresőznek (ez utóbbit torpedózásnak is hívják). Játszanak a technikai eszközzel, ahelyett, hogy megfelelően használnák saját tanulmányaik, fejlődésük előmozdítása érdekében.

Aztán van egy még bizarrabb formája is a diákok papírhasználatának. Emlékkönyvnek hívják. Ez praktice úgy néz ki, hogy vesznek egy könyvnek kinéző tárgyat, amiben még nincs írás. Ezt követően nárcisztikus módon díszítgetett írásokkal írogatnak egymásnak a falára mindenféle szentimentális baromságot. Ezekre aztán mindenki nagyon vigyáz, és gondosan őrzi, és felnőtteknek nem is engedik megnézni. Pszichológusok el tudják mondani mennyi veszélyt rejt az ilyen. Ráadásul szorongásos helyzeteket is eredményez. Szorongást okoz az is, ha valaki nem kap írási jogot valakitől abba a bizonyos emlékkönyvbe, de az is szorongást okoz, ha kap jogot, mert nem tudja, hogy mit írjon bele. Ezeket a problémákat mind el lehetne könnyedén kerülni, ha gyerekek nem juthatnának papírhoz és ceruzához.

A szerelmesek levelezésre is használják a papírokat. Gyakran megjelennek 18+ tartalmak ezekben az üzenetekben, amik ráadásul tényleg teljesen kontrollálatlanul tudnak egymáshoz eljutni. Bűnös szándékok, obszcén tartalmak, gusztustalan vágyak jelennek meg az undorító levelezgetésben. Ezt nyilván tiltani kell, és ez oly minősített eset, hogy egyértelműen zaklatásnak kell minősíteni. Ez persze a szülők büntetőjogi felelőssége, hogy a gyereket megtanítsák nem írni tolakodó szerelmeslevelet, de az iskola a papír és a ceruza határozott tiltásával segítséget tudna ebben nyújtani.

Mi sem bizonyítja jobban a diákok abszolút felelőtlen hozzáállását, mint hogy a nagyszerű célokra megtervezett papírt néha fura dologra használják. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy be kell hajtani a papírnak két egymás melletti csücskét, majd félbe kell hajtani, és itt ott újabb hajtások elvégzése után a papírt hajigálni lehet. Felfoghatatlan, hogy egy ennyire idióta felhasználási forma sem döbbentette rá még törvényalkotóinkat, hogy a papírt végre ki kell tiltani az iskolából.

Van a papírnak egy továbbfejlesztett változata. Ez úgy néz ki, hogy sok-sok papírt tesznek egymás tetejére, majd baloldalt összeragasztják. Diákok egymás közt úgy is nevezik, hogy könyv. Ilyen papírokra meg aztán a világon minden boldog boldogtalan annyi baromságot ír, amennyit csak akar. Sőt, létezik egy technológia, ami ezeket a kontrollálatlan tartalmakat egyszerre sok felhasználó számára teszi elérhetővé. Nyomdának nevezik. Sajnos itt a szülők is szinte tehetetlenek. Léteznek ugyanis torrent tartalomszolgáltatók, akik egy regisztrálás után gyakorlatilag korlátlanul és ingyenesen teszik lehetővé a diákok számára ilyen ellenőrizetlen tartalmak fogyasztását. Ez most már sajnos országosan elterjedt, szinte minden településen van legalább egy ilyen. Legtöbbször Szabó Ervin Könyvtárnak nevezik. Itt egyébként akár regisztráció nélkül is lehet helyben olvasni, ami teljesen áttekinthetetlenné teszi a dolgokat. Akár általános iskolás gyerekek is levehetnek a polcokról olyan könyveket, amiket nem volna nekik még szabad. A bizarr képeket bemutató Gogol, vagy a rémisztgető Stephen King még csak hagyján, de némelyik gyerek annyira bedurvul, hogy hírhedten horrorisztikus Grimm-meséket olvas, amitől nekem személy szerint napokig rossz álmaim szoktak lenni. És Grimm még mindig semmi a perverz görögökhöz vagy rómaiakhoz képest, ahol mételyező meleg-irodalomhoz juthatnak a gyerekek („vivamus mea Lesbia atque amemus”). Olvashatják akár egy álnéven író, szinte kortárs blogoló írásait, aki saját életét irreálisan kiszínezve lett népszerű. P Howard olyan csavargó életszemléletet hirdet, ami legalább annyira káros a fiatalok számára, mint amennyire vonzó. A diákok ezeket a könyveket úgy olvassák, hogy egymás számára kedvet teremtenek, belinkelik, megosztják, néha egy-egy részletet kiposztolnak egymás falára. Így terjednek az ilyen kórokozók. Ezt a problémát, csak egy, a mostaninál sokkal hathatósabb iskolai papírtilalmi rendelet tudná orvosolni.

Van egy másik közismert ponyvaíró, akiről végre sikerült leszoktatni a fiatalokat. Nagyon egyszerű volt a megoldás: kötelezővé kellett néhány könyvét tenni, és szabadidőben ma már alig valaki olvassa. Jókai végre nem probléma. Ostoba, fekete-fehér, brazil szappanoperába illő hősei végre enyészőben vannak. De sok más egyéb szerzőt még mindig csak a papír hatékony tiltásával lehetne leállítani.

Egy-egy könyv vagy író veszélyességét esetleg még el lehet bagatellizálni, de sajnos nagyon veszélyes, hogy a diákok megszeretik az olvasást magát. A könyvek ugyanis függést okoznak. Folyton rajta lógnak. Héven, villamoson, órák között, házi feladatok helyett, hétvégéken, ünnepekkor, nyáron, sőt akár az órák alatt is, vagy alvás helyett. Felcsatlakoznak a könyvükre, és egyetlen pillanat alatt belépnek a számukra vonzó virtuális valóságba. Megszűnik számukra a jelenlét értelme, testi valójuk háttérbe szorul.

Ez nagyon súlyos probléma. Társas interakciók, egészséges versenysportok helyett otthon rohadnak egyedül, elhájasodnak, lapos lesz a seggük, fehér a bőrük, álomvilágban, virtuális valóságban élnek, kólásüvegre emlékeztetően csapott vállú testalkatuk lesz, és mindeközben rontják a szemüket. Korunk felelőssége, hogy a gyermekeinket megrontó papírt végre kivonjuk az életükből.

Ez azért is különösen indokolt, mert gyakran egyáltalán nem jogszerűen használják fel. Zaklató, névtelen leveleket is írnak egyesek, találomra ismerkednek. A mai napig szabad egy gyereknek postára menni, felcsatlakozni a postára, noha tudjuk, hogy névtelenül, arctalanul mennyi mindent tudnak a fiatalok így elkövetni.

Mindez egyébként azért annyira fájó, mert mi, nagyszerű pedagógusok már rég kitaláltuk a buta kölkök helyett, hogy milyen tartalmak lesznek számukra hasznosak, mindezeket az ő igényeik tökéletes ismeretében alkottuk meg, számukra vannak tervezve, figyelemfelkeltőek, biztonságosak, játékosan tanítanak. De sajnos a gyerekek nem mozdulnak rá a tökéletes tankönyvekre. Sőt előfordul, hogy minősíthetetlen stílusban összefirkálják. Egyszerűbb lenne most már tényleg az egész papírtémát egy kemény tiltással megoldani.

Ha minden diáktól holnaptól végérvényesen elvennék a papírt és a ceruzát, nem lenne több alattomos csalás a dolgozatok alatt. Nem lehetne ugyanis puskát készíteni. Becsületesek lennének, és tanulnának rendesen.

Sajnos a piac szereplői, mint számos más egyéb helyen, itt is a gyönge gyermeki szívet támadják agresszív marketinggel. Játékos tollakat, vonzó külsejű színes borítós füzeteket, színes vonalak húzására alkalmas ceruzákat raknak a kirakatokba. Ezt is tiltani kell.

Javaslom az írás és olvasás tanításának betiltását. Ennyi baj mellé szinte érthetetlen, hogy miért tanítják sok iskolában az egészen kicsi gyerekeket is olvasni, sőt írni. Ezt a legszigorúbb szankciókkal kell büntetni. A gyerekek képtelenek átlátni a veszélyeit az írásnak és az olvasásnak, felelős döntéseket még nyilván nem tudnak hozni.

Nem csak kis iskolás korban fenyegetnek ilyen veszélyek. Egyes óvodákban a felelőtlen óvónők ceruzákat és papírokat visznek be a foglalkozásokra. Teljes baromság, hiszen drága, és nem arra való, hogy a gyerek csak rongálja a papírt. Összevissza firkál értelmetlenül, zagyvaságokat fotóz. Ezért aztán tényleg kár ovisoknak papírt és ceruzát adni.

Összegezve tehát hathatós törvényi szabályozás kellene, amely különös kegyetlenségével lehetőleg példát statuál. 18 éves kor alatt gyerekek kezébe se papírt, se ceruzát semmilyen formában adni nem szabad. Nem a dohányárúk és alkoholtartalmú élelmiszerek terjesztéséről szóló törvényt kell a papírra és ceruzára kiterjeszteni, hiszen az eddigi érvek alapján egyértelműen látható, hogy az optimális megoldás az, ha csak a szexshopokba lehet elsötétített kirakatok mögött ilyen termékeket vásárolni.

Érdemes észrevenni, hogy azok akik sokat olvasnak és írnak, idővel meghalnak. Legyen rajta minden papíron eleve, hogy „halált okoz”, valamint, hogy „a papír és a ceruza felhasználását csak nagykorú felügyelete mellett ajánljuk”. De a legegyszerűbb az lenne, ha kiskapuk meghagyása helyett az írás és olvasás tanítása, vagy tanulása általánosan büntethető lenne.

(Hanczár Gergely)

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.21.
Reagált a Klebelsberg Központ a farkasréti iskola igazgatójának levelére
A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolátó...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.21.
„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”
„Olyan iskolákra van szükség, ahová a gyerekek úgy jönnek be reggel és úgy mennek el délután, hogy úgy érzik, ezt a napot is megélték és nem túlélték” – így képzeli az ideális...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.21.
„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”
A zseniképző kifejezés idegen tőlünk. Nem célja oktatásunknak, hogy zseniket képezzünk. Eredményességünk a gyermekek érdeklődéséből, a tanárok szakmai felkészültségéből és pedag...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek