OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. február 10.
» Hozzászólások (7)

45. Esélyegyenlőségi napló

Pedagógus továbbképzések

Jönnek a lehetőségek, ajánlatok az iskolákhoz. Államilag akkreditáltak természetesen. Új cégektől, új szellemiséggel. Épp ami most trendi. Eddig voltak együttneveléshez, integráláshoz, kompetencia-fejlesztéshez kapcsolódók, most inkább mások. Szaktárgyi fejlesztéshez kapcsolódót most alig találni. Sokkal inkább egy furcsa szemléletváltásra törekvőt.

Érdekes beleolvasni egyikbe-másikba. Van, amelyik elütésektől, helyesírási hibáktól hemzseg. Úgy látszik, az akkreditáció során ez nem volt szempont. Mert most nem ez a lényeg.

Tanulhatnak a pedagógusok az ősmagyar értékek jegyében az egész Kárpát-medencei magyarság vallástörténeti és jogi, népi orvoslási, vagy harcművészeti hagyományairól. A 120 órás képzés nem olcsó, de indokolja az, hogy a legjobb szakértőktől tanulhatnak a jelentkező pedagógusok. Az ő nevük biztosíték arra a szervezők szerint, hogy a leghatékonyabban menjen majd át a gyakorlatba, a gyerekekbe az ismeret. A Szentkorona országa nevében.

A másik képzés részben ehhez a témához kapcsolódik, csak a családi életre nevelésbe szőve az ideológiát. A szervezetet, aki fémjelzi, eddig nem ismertem, de ez nem jelent semmit, hiszen a pedagógia szakterülete óriási, nem ismerhet az ember minden jeles szakértőt. És ismertnek, elismertnek kell lennie, ha már átment az akkreditáció szűrőjén. A képzés kínálatában először megakad a szemem a „szabályos szexuális életen”. Merthogy erre kell majd megtanítani többek között a gyerekeket. Hosszasan gondolkodom, mi lehet ez? Ki dönthet arról, mi a szabályos ezen a téren és mi nem. Aztán tisztul a kép, kezdem érteni, de újra és újra olvasom, mert nem hiszek a szememnek. A képzés célja ugyanis a népesedési tendencia szemléletváltása, a NÉPESEDÉSI ELKORCSOSULÁS megakadályozása jegyében. A kiemelést most én tettem, a fogalom, amit használ a szövegben a többivel egyforma méretű betűvel szedett. De nekem ordít belőle így is.

Vajon mit takar ez? Próbálok valami 21.századi értelmezést találni, de nem megy. Ez ma egy akkreditált képzés? Senkinek, egyetlen szakértőnek sem szúrt szemet ez a kifejezés?! Ma ehhez adja nevét az állam? Hogy semmi kétségem ne legyen a gondolkodás irányáról, az ajánlás többször kitér a hátrányos helyzetűekre is. Próbálom elhessegetni a továbbgondolást, de nem sikerül.

És ott van még a „békére nevelés” is a sorban, amitől már végképp zavarossá válik minden. Már nem emlékszem pontosan, de mintha ez a szó is vitatott lett volna az utcanevek között mint az átkosból átörökített rosszízű, kitörölni való fogalom.

Az ajánlott irodalmak pedig a végén még megerősítik a vonalat: A Turul népe, Küzdelem a megmaradásért, Keresem a páromat (zsebkönyv), Boldogságreceptek és hasonló könyveket lehet megrendelni azonnal, intézményeknek is.

Most próbálom úgy nézni ezt az egészet, mint aki kívül van rajta. De félek, ez is kötelezővé válhat. Mint annyi minden más a közoktatás átszervezése során. És akkor nekem is erre kell majd forrást teremtenem, mert erre kötelezik majd a pedagógusokat, ha meg akarják tartani az állásukat.

Ezen töprengek, miközben a pedagógusokra gondolok. Rá is, akik ott áll, tehetetlenül a szegregált iskolában, szemben a gyerekekkel. Kezében pálca, épp az asztalt üti vele, mikor bekopogunk. Ha nem látja senki, gyakran a gyerekekre is ráver. Mert nincs más eszköze, amivel hatni tudna. Amivel felvehetné a harcot. Nincs más módszere, tudása. Belefáradt. Amit valamikor megtanult, használhatatlan. Fokozatosan vált eszköztelenné a problémával szemben. Már előre retteg a minősítéstől, ami majd lehet, kimondja, hogy nem alkalmas. Pedig úgy érzi, ő mindent megtett. Próbálta úgy, ahogy megtanították. Álmában is tudja: célkitűzés – motiválás – ismeretátadás – gyakorlás – ellenőrzés – értékelés.

De „ezek” nem értik. Nem figyelnek öt percig sem. Nem tanulnak. Semmit sem tudnak. És nem is érdekli őket semmi.

Amit az utolsó években kifejlesztett magában, az a túlélés. Hogy ne ordítsa rekedtre magát. Ne kezdjen el bőgni. Hogy tudja könnyedén venni. Már csak az érdekli, mikor mehet haza. Váltson pályát? Mire? Mihez kezdjen majd’ 50 évesen?

Neki kellene valami segítség. Neki, és a hozzá hasonlóknak. Akik nap, mint nap a HHH-s gyerekekkel küzdenek. Nekik nem a turulmadár, vagy a katolikus szabályok szerinti szexuális élet ad kapaszkodót. Nekik agressziókezelés, társasjáték-pedagógia, szociális kompetenciafejlesztés kellene. Tantárgyi módszertan. De ezek most nem trendik és nem nemzetiek.

De ő sem szól. És más sem. Beletörődünk, elfogadunk mindent.

És félek, ebben az őrületben a pedagógusok is könnyen magukévá teszik a népesség elkorcsosulásának központilag akkreditált elméletét. És akkor végképp visszafordíthatatlan lesz minden.

L. Ritók Nóra

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2014. február 14.
Nóri írása ezúttal nem maradt következmények nélkül, íme a cikk a hvg.hu-n: Holokauszttagadó alapítvány is képezheti a tanárokat
Laura | 2014. február 11.
Kedves Nóra!
Tetszik a cikk, de szinte biztos vagyok abban, hogy éppen azok nem ismernek a saját ingükre, akiknek fel kellene öltözködniük már... Megérne egy misét, hogy miért nem valósul meg ugyanazon törvény az egyik intézménynél, és miért működik 300 m-rel távolabb (pedig a "gyerekanyag"-ban nagy különbség). Sőt, iskolán belül is nagyok az eltérések! A pedagógusok közül sokan jogosan tehetik fel a kérdést: mi ez már megint, miért nyomul a tőke olyan helyre, ahol - mint nálunk - fegyelmi bizottságra sincs szükség? Hogyan segít a trágár beszéd, az agresszió, a molesztálás megelőzésében a turulmadár? Másutt viszont éppen a szülők, gyerekek jogos követelése lehet, hogy az erkölcsi nevelést (és a vizsgáztatást!) a tanárokon, pontosabban egy részükön illene kezdeni. Gondolom sokunk számára elfogadhatatlan, hogy egyes helyeken az osztályfőnöki óra pénzbehajtásról szól, a szalagavató meghitt, családias jellegét elsöpörte az üzlet. Borravalós szakma lett a tanári pálya is, nagy-nagy tisztelet azoknak a robotoló tanároknak (a jelentős többségnek), akik kifejezetten visszautasítják, hogy többezer forintos ajándékokkal kenyerezzék le őket. Az osztálykirándulást nevezhetnénk nyugodtan "Ismerd meg Hazádat" helyett, "Ismerd meg az extrém parkokat" mozgalomnak. Az ellenőrizhetetlenül szétfolyó, közös kasszából finanszírozott sítáborokról, erdei iskolákról, tengerpari hancúrozásokról nem is beszélve... A kormányokon átnyúló oktatáspolitikának nevezett katyvasz hívta életre azokat a vadhajtásokat, amelyek rohamosan kitöltik azt a légüres tért, amelyeket a pedagógusoknak kellene uralni. Megdöbbenve hallgattam tegnap a könyvtárban egy halk beszélgetést. Híresen jó pedagógus mondta el, hogy nem tölti föl a portfólióját, mert nyílt szegregációnak tartja. Biztos abban, hogy ezúttal is a kontraszelekció érvényesül, a politikai hovatartozást jelzi majd, és nem a szakmai tudást. Ő ebbe a körbe nem kíván "beilleszkedni". A hozzáértést inkább titkolni kell, így kevesebb lesz a gyanakvás, a kicsinyes féltékenység. Így igaz, agressziókezelés, társasjáték-pedagógia, szociális kompetenciafejlesztés, tantárgyi módszertan kell - és nem üzleti alapon. Változás azonban csak akkor lesz, ha a pedagógusok nem bőgnek tehetetlenül, hanem fölállnak 58 évesen is és azt mondják: én ehhez nem adom a nevem! Az ostoba intézkedések önmaguktól nem kerülnek a történelem szemétdombjára. Tessék elképzelni, mit érez az a kis/nagydiák, aki azt látja, hogy a tanárának nincs eszköze és megadóan felteszi a kezét. Egy kisgyereknek még annyi eszköze sincs, de őt, szüleit megbüntetik, ha iskolakerüléssel menekül a megoldhatatlan problémái elől.
smartee | 2014. február 10.
Kedves Pedagógus Társaság!!Kívülállóként--no mégsem annyira,hisz én is voltam diák,meg szülőként az oktatásban résztvevő-- .Miért hagyják????? Miért csinálják??? Miért hallgatnak?? Miért állnak be a sorba?? Miért teszik tönkre a gyerekeinket????? Miért nem mondják azt,Hogy ELÉG, Ezt nem tesszük!!!Országosan,a legkisebb iskolától kezdve. Nem lehet minden pedagógust kirúgni!!!!
Juli | 2014. február 10.
Itt a Nóri által idézett második idézet forrása: http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-hirek/a-családi-nevelésért-alapítvány_87851.html#news Annak utána kell nézni, hogy akkreditált tanfolyam kapcsolódik-e hozzá. Maga az inkriminált kiadvány 2002-ből származik.
Juli | 2014. február 10.
Kedves István! Itt az említett akkreditált tanfolyam linkje:
http://pedakkred.oh.gov.hu/PedAkkred/Catalogue/CatalogueDetails.aspx?Id=1532
L. Ritók Nóra | 2014. február 10. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Szia, linket nem tudok, de kimásolok ide egy-két bekezdést.Van még több is, csak most ennyire futja az időmből:
„Elősegítjük a szakszerű szexuális és családi életre, békére nevelés megvalósítását”
„a párválasztáshoz, szexuális, családi szerepviselkedéshez, a népesedési elkorcsosulás, és devianciák, családbomlás leállításához és megelőzéséhez szükséges családpedagógia elengedhetetlen tudását és módszereit….”
Németh István | 2014. február 10.
"A képzés kínálatában először megakad a szemem a „szabályos szexuális életen”."
Nem hiszem el, amíg nem látom ezt a képzési kínálatot. Kérlek mutasd meg, vagy tedd ide a linket!
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.21.
Reagált a Klebelsberg Központ a farkasréti iskola igazgatójának levelére
A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolátó...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.21.
„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”
„Olyan iskolákra van szükség, ahová a gyerekek úgy jönnek be reggel és úgy mennek el délután, hogy úgy érzik, ezt a napot is megélték és nem túlélték” – így képzeli az ideális...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.21.
„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”
A zseniképző kifejezés idegen tőlünk. Nem célja oktatásunknak, hogy zseniket képezzünk. Eredményességünk a gyermekek érdeklődéséből, a tanárok szakmai felkészültségéből és pedag...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek