OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. július 1.
» Hozzászólások (0)

Az elmúlt tanév krónikája

Sok mindent el lehet mondani 2013/2014-es tanévről, csak azt az egyet nem, hogy unalmas lett volna. Lélegzetelállítóan sok minden történt ebben az időszakban. A honlapunkon napi rendszerességgel frissülő sajtófigyelő segítségével idézem fel az eseményeket, az ezekhez fűződő aktuális megnyilvánulásokat, véleményeket. A tanév krónikáját hat részben közöljük. Ez a minisorozat lesz olyan izgalmas, mint bármelyik szappanopera, sőt valóságshow. Ráadásul velünk történik, számunkra ez a ValóVilág.

1. Indul a tanév

Érdekes tanévnek nézünk elébe, a kormány ugyanis a jelek szerint nekilátott, hogy lerombolja a magyar általános- és középfokú oktatás maradékát is, a füstölgő romokat pedig megreformálja, márpedig a pusztítás és a reform a legbiztosabb módszere annak, hogy valami eltüntessünk a föld színéről. Esetleg még meg is védhetnék a közoktatást, hogy nyoma se maradjon. Most nem lesz jó diáknak lenni, az is biztos, de a szülők sem fognak spontán örömtüzeket rakni kies kúriájuk előkertjében, Hoffmann Rózsát ünnepelve. (Iskolák a határon)

Több iskolába nem szállították ki a megadott időpontra a tankönyveket, emiatt a tanárok és a Klik által kiküldött diákmunkások feleslegesen vártak. Ahova megérkeztek a csomagok, ott kiderült, van olyan gyerek, akinek nevére több, vagy épp egyetlen tankönycsomagot sem küldtek. (Káosz: késve érkeznek a tankönyvek az iskolákba)

Több oka is lehet annak, ha valaki nem kapott tankönyves díjbekérőt. Az egyik, hogy ingyenesen jár neki a csomag, a másik, hogy valamilyen adminisztrációs hiba történt – mondta a Lánchíd Rádióban a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Arany László Tamás hozzátette: a problémát mihamarabb jelezni kell az iskolában vagy a Könyvtárellátónál. Elmondta azt is: azoknak, akik augusztus 15-ig nem teljesítették fizetési kötelezettségüket, pótdíjbekérőt küldenek az iskolába. (Ezt a problémát mihamarabb jelezni kell az iskolában)

Száz bűnmegelőzési tanácsadó kezdi meg munkáját szeptembertől az ország 14 év feletti diákokat tanító iskoláiban. A rendőrtisztek képzése augusztus 12-én kezdődött a Veszprém megyei Csopakon - közölte Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Kommunikációs Szolgálata. a bűnmegelőzési tanácsadó elsődleges feladata megvédeni a fiatalokat a bűncselekményektől, hogy se elkövetővé, se áldozattá ne váljanak, különös tekintettel a kábítószerrel való visszaélésre. Ennek érdekében a tanácsadónak szolgálati ideje túlnyomó részét a hozzá tartozó - legfeljebb három - iskolában kell töltenie, élő kapcsolatot kell létrehoznia a diákokkal, pedagógusokkal és a szülőkkel. (Bűnmegelőzési tanácsadók lesznek szeptembertől az iskolákban)

Megalakult az iskolákat összefogó Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, küszöbön áll a pedagógus-életpályamodell, készül a pedagógusok kollektív szerződése. Vajon milyen újabb változások és kihívások jöhetnek még? Mindez kiderül az Edupress beszélgetéséből a kőszegi Tranzit - Fesztivál a Határon rendezvényen augusztus 22-én. A kérdésekre Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár és Jeszenszky Gabriella, az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetségének szakbizottsági tagja igyekszik választ adni. (Változások sora érinti a pedagógusokat)

A 2016-ban érettségizők csak akkor kezdhetik meg az írásbeli és szóbeli vizsgákat, ha legalább 50 óra közösségi munkát végeztek - emlékeztette a diákokat tanév eleji kiadványában az Emberi Erőforrások Minisztériuma.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) tájékoztatása szerint a köznevelési törvény előírja, hogy az általános iskolákban a foglalkozásokat úgy kell megszervezni, hogy azok legalább délután négy óráig tartsanak – a részvétel pedig kötelező, méghozzá az összes általános iskolai évfolyamon. Igaz, az iskolaigazgató a szülők kérésére felmentést adhat, de csak akkor, ha az adott intézmény nem egész napos iskolaként működik.(Délután 4-ig tart majd a tanítás az iskolákban)

Totális káosz – így jellemezhető az alapítványi szakközépiskolák és szakiskolák helyzete. Ember legyen a talpán, aki az ezerféle jogszabály közül – nemzeti köznevelési törvény, szakképzési törvény, több minisztériumi és kormányrendelet – ki tudja hámozni, milyen feltételek mellett kezdhetik meg a tanévet ezek az iskolák. Egy biztos: a hátrányos helyzetű, magatartás-zavaros tanulókat felkaroló Zöld Kakas Líceumnak például még nincs a következő tanévhez szükséges oktatási megállapodása. (Alapítványi iskolák: Hajszálon függve)

Hoffmann Rózsa arról, hogy a sajtóhoz érkeztek iskoláktól olyan információk, amelyek szerint nem érkeztek meg hozzájuk a tankönyvek, úgy reagált: „nem természetes, hogy határidő előtt (...) pánikot keltenek egy-egy esetleg lassabban megérkező csomag miatt”. Szeptember elejére ígérte a könyvtárellátó, hogy minden iskolában ott lesz a tankönyv. Az ígéretet teljesíteni fogják - mondta Hoffmann Rózsa. (Hoffmann szerint szó sincs a tankönyv-előállítás államosításáról)

„ Ha arra céloz, hogy megtévesztő kommunikációt folytatunk, azt vissza kell utasítanom. Egyetlen pillanatig sem titkoltuk, hogy a munkarend átszervezése kíséri a béremelést. A tanárok némelyike eddig úgy vélte, egyetlen kötelessége van: megtartani az órákat. Csakhogy ez a mentalitás nem fér össze a nevelésközpontú oktatásirányítási filozófiánkkal. A családok zömében a szülők reggeltől estig dolgoznak, ráadásul megszűnt a három generáció együttélése, s nincs odahaza a nagymama, aki foglalkozna a gyerekkel. Így az iskolának kell gondoskodnia a diákokról, különben elkallódnak, rossz útra térnek, elkezdenek bandázni, rengeteget interneteznek, ülnek a gép előtt, rossz hatások érik őket, ne adj Isten, odáig fajulhat mindez, hogy devianciába torkollik az életük.” (Interjú Hoffmann Rózsával)

A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (előzőleg Nemzeti Tankönyvkiadó) tanévnyitó konferenciáján ezernél is több pedagógus részvételével indult el a tanév. A rendezvény plenáris előadói Pokorni Zoltán és Vekerdy Tamás voltak. A konferencia nyitó előadásán Kiss János Tamás vezérigazgató elmondta: az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szakembergárdának köszönhető, hogy idén a szűk határidők ellenére is időben elkészültek a tankönyvek. Az új terjesztési rendszer gyermekbetegségeit maguk is tapasztalták, de reményét fejezte ki, hogy a problémák ellenére minden diákhoz eljutnak iskolakezdésre a megrendelt tankönyvek. A tanévnyitó kapcsán Pokorni Zoltán arra hívta fel a figyelmet, hogy a színvonalas oktatáshoz sokszínű tankönyvkínálatra van szükség, mert nincs olyan üdvözítő, kizárólagos oktatási eszköz vagy módszer, amellyel minden gyereknél el lehet érni a kitűzött pedagógiai célokat. (A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó tanévnyitó konferenciája)

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet olyan „érthető nyelvezetű” tankönyvet fejlesztett ki a szakiskolai diákoknak, amelyből a magyartól a természetismeretig mindent megtanulhatnak. A „közismereti tankönyvből” csak a testnevelés és az idegen nyelv maradt ki. (Egyetlen tankönyve lesz a szakiskolásoknak)

A jelentős volumenű pedagógusbér-fejlesztést még 2011 decemberében foglalták törvénybe, és ennek a most kezdődő tanévtől kellene életbe lépnie, ám a kormány most mégis kénytelen visszakozni. „Az ország gazdasági teljesítőképessége nem teszi lehetővé a 2011-ben elfogadott törvényben meghatározott mértékű béremelést, csak egy ennél, 2013 szeptemberében, még kisebb, de minden érintett számára érzékelhető mértékű emelést, majd azt követő négy év alatt a teljes béremelés garantálását” – írta Balog Zoltán humánminiszter a múlt szerdán a parlamentnek benyújtott törvénymódosítási javaslatának indoklásában. (Nem minden tanár visz haza többet)

Egyetlen éjszaka alatt megfordult a legújabb Hoffmann–Pokorni-csata állása: a fideszes szakpolitikusok visszavonták az előző este még támogatott módosító indítványokat. A Jobbik név szerinti szavazást kért az egyik javaslatról, de hiába: végül mégis lesznek olyan tanárok, akiknek csökkenést hoz a fizetésemelés. (Több ezer pedagógus bére csökkenhet)

A köznevelésért felelős államtitkár szerint nagy öröm, hogy már mintegy negyven köznevelési intézmény tartozik az egyház fenntartásába. Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás- és iskoláskorban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült – jelentette ki Hoffmann Rózsa az egri főegyházmegyei tanévnyitón az egri bazilikában kedden. (Hoffmann Rózsa nem üveggyöngyöket szór a tanárok elé)

Az államtitkár a Magyar Hírlapnak nyilatkozva fogalmazott így: „Csoda attól az országtól, amely éveken át lavírozott a szakadék szélén, hogy képes volt erre a teljesítményre, és hogy garanciát vállalt a folytatásra is”. Szerinte az összegek, amelyekkel elkezdik a béremelés folyamatát, méltók a pedagóguspályához. Kifejtette: személyesen is úgy éli meg, hogy nagy eredmény ez. A köznevelési államtitkár hangsúlyozta: a szocialista kormányzat ideje alatt egyhavi bért elvettek a pedagógusoktól, és tíz százalékkal megemelték a kötelező óraszámot, bérkompenzáció nélkül. (Csoda a pedagógusok béremelése)

Az egyházi iskolarendszer bizonyított Magyarországon – mondta az Emberi Erőforrás Minisztere a Benkő István Református Iskola tanévnyitóján. A miniszter szólt az erkölcstan bevezetéséről is. Kijelentette: egy szégyenfoltot orvosoltak. A volt keleti blokk államai közül ugyanis egyedül Magyarországon nem volt a tantervbe illesztett erkölcstan.(Balog Zoltán: Egy szégyenfoltot orvosoltunk)

„Hívatlanul létezünk. Előállnunk is úgy kell, úgy lehet: vakmerőn, hívatlanul. Ha van, ha volt hivatásunk. Ha nem akarjuk, hogy egy hallgatásba menekülő, fejét félrefordító társadalom bennünk találjon bűnbakot, és azt mondja, gyávák vagyunk. Ha a XXI. században, Európa közepén úgy gondoljuk, van beleszólásunk a saját életünkbe, tudatosan és jól akarjuk végezni a munkánkat, és felelősnek érezzük magunkat a ránk bízott gyerekekért. Ha tanárok vagyunk. Ha tényleg a mi szakmánk a legszebb. Elméket nyitogat. Tudni és lenni segít. Ha magunk is elmék vagyunk, nem vadak” - áll a csoport bemutatkozásában, amelynek jelenleg 4500 meghívott Facebook-tagja van. (Tanárok és szülők tiltakoznak a kormány oktatáspolitikája ellen)

A szülő elsődleges oktatói-nevelői jogainak törvényi korlátozása, a megemelkedett és a gyermekek számára életkori sajátosságaik miatt kifejezetten káros iskolai óraterhelés, valamint a sajátosan összeállított tananyag hatásainak részbeni kivédésére a szülő legális lehetősége hogy kérje, gyermeke magántanulóként tegyen eleget tankötelezettségének (A magántanulói jogviszony – a polgári engedetlenség egy lehetséges formája)

Hangos a sajtó a tanévkezdéstől, ahol a pedagógusok (részleges) béremelése együtt jár azzal, hogy diáknak és tanárnak egész nap benn kell maradnia az iskolában. Míg az államtitkár azzal érvel, hogy az így elmaradó túlórapénzt fedezni fogja az emelés és egyébként is anomáliák voltak a túlóra kifizetésekkel kapcsolatban, a másik oldal bírálja a kormány lépését, mert szerintük a béremelés részleges volta és az egész napos bennlét együttesen kioltja annak hatását. (Béremelés ösztönzés nélkül?)

A pedagógushivatást támogató előmeneteli rendszer bevezetésével a kormány kiszámítható és biztonságos életutat, tisztességes bérezést biztosít az óvodapedagógusoknak, tanítóknak, tanároknak – áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelésért felelős államtitkárságának közleményében. (Emmi: Megengedhetetlen a „hazugságokkal teli” szocialista kampány)

Pokorni Zoltán volt oktatási miniszter szerint azonban túldimenzionált a tankönyvügy, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak az fejlesztéssel és ellátással kapcsolatos teendőknek. A fő kérdés inkább az – fogalmazott a politikus –, hogy mennyire differenciált a tankönyvkínálat. Azt kellene befolyásolni, hogyan tanítanak a pedagógusok, nem a tartalmat kell fejleszteni. Az elsődleges szempont, hogy a tankönyveknek a gyerekek igényeit szolgálniuk, ám ilyen Magyarországon ez alig fordul elő. „A tankönyvfejlesztés nálunk a tanárokat és nem a gyerekeket célozza meg. Az ideális az lenne, ha egyéni fejlesztési utakhoz illeszkedő tankönyvkínálat jönne létre” (Pokorni: túldimenzionált a tankönyvügy)

Miniszteri biztost kap a Klik, akinek „fejlesztési javaslatok” kidolgozása lesz a feladata – erősítette meg egysoros válaszlevélben az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerdán a hvg.hu értesülését. Úgy tudjuk, a tankerületek felé helyezett Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felé kerülő miniszteri biztos kinevezését maga a miniszterelnök szorgalmazta, aki nagyon elégedetlen az oktatási reform akadozása miatt. Úgy tudjuk, a Klik működésével szemben a kormányban és a Fidesz-frakcióban is általános az elégedetlenség. (Orbán is elégedetlen, miniszteri biztost kap a Klik)

A Klik az iskolaigazgatókra testálta azt a feladatot, hogy írassák alá pedagógusok kinevezésének módosítását. A dokumentumon szerepel az új bér, illetve az, hogy a tanár ezentúl a Pedagógus Kamara tagja. A számos homályos pont ellenére a legtöbben aláírják a papírt, a renegát pedagógusokat pedig jegyzőkönyvezik. (Új szerződés és kari kényszertagság a pedagógusoknak?)

„Őszi nagytakarítás az oktatásban” címmel szervez országos megmozdulást október 5-én, a pedagógusok világnapján a tanárokból és szülőkből álló Hívatlanul Facebook-csoport. A felhívás szerint a köznevelési törvény semmibe veszi a gyermekeket, a tanárokat és a szülőket is: „mivel a törvény megalkotásákor sem a szülőket, sem a tanárokat nem kérdezték meg, most hívatlanul itt vagyunk, tiltakozunk és követeljük az új köznevelési törvény eltörlését, a felelősök elbocsátását” (A köznevelési törvény eltörléséért tüntet a Hívatlanul csoport)

Alig egy hónap telt el a tanévkezdés óta, és az iskolák közel negyede már elkezdte megszervezni a közösségi szolgálatot, emellett a fogadó szervezetek is több programmal készülnek, hogy minden tanuló az érdeklődésének megfelelő tevékenység közül választhasson. Többek között tárlatvezetésben, régészeti feltárásokban, állatmenhelyek segítésében tevékenykedhetnek, de időseket is meglátogathatnak a diákok. A pedagógusok felkészítése és munkájuk megkönnyítése érdekében tájékoztató napokat, és ingyenes továbbképzést szervez az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI). (Az iskolák és a szervezetek már készülnek a közösségi szolgálatra)

Gyors problémamegoldással sikerült feloldani és kezelni a feszültségeket. Az esztendő első felét az átadás-átvétel uralta, mostantól azonban a szervezet és az oktatás fejlesztésére koncentrálunk, amihez kellő forrás is rendelkezésünkre áll − mondta a Kiemelte: az uniós, TÁMOP-, TIOP-, KEOP-forrásokból 2014 végéig több mint 20 milliárd forint jut a futó projektekre, és ezenfelül is van még 10 milliárd forintos kiemelt projekttervünk. Ez azt is jelenti, hogy az idei év a szakmai feladatok megvalósításához illeszkedően már valóban a fejlesztésekről szólhat.(Napi Gazdaságnak Marekné Pintér Aranka elnök.)

Október vége közeledik, a tanítás nyolcadik hete kezdődött el, de még most sem érkezett meg minden tankönyv az iskolákba. Van, ahol egy érettségi tárgy könyveit nem kapták még meg a végzős osztályok, máshol fénymásolják a hiányzó tankönyveket. A központosított tankönyvterjesztés akadozásai váratlan töbletterhet jelentettek az iskoláknak, és miközben a kormány sikerként könyveli el a tankönyvterjesztés államosítását, forrásaink szerint a tanárok és tankönyvfelelelősök alig győzték a tűzoltást, hogy az oktatás zavartalanul elkezdődhessen. Sokan az állami terjesztőt megkerülve fű alatt egyenesen a kiadóktól rendeltek, hogy végre elkezdhessenek tanítani – az ő hiányuk ezért meg sem jelenik a gyanúsan alacsony hivatalos kimutatásban. (Teljes a káosz tankönyvfronton)

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.14.
Magyarországon oktatni talán, integrálni biztos nem lehet finn módra
„Bármilyen impozánsak is az eredményeik, nem lehet az északi országok oktatási programját egy az egyben magyarországi feltételek közé átemelni” – hangsúlyozta a keddi konferencián...
(Forrás: Qubit)
--
2018.11.12.
Szülők a tanárhiányról: bölcsész tanít matematikát, tesitanár magyart
Az utóbbi időben rengeteg adat látott napvilágot arról, mekkora a pedagógushiány az országban, a kormány azonban hárított. A reakció szerint természetes a fluktuáció, nem beszélhetünk...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.12.
Pálinkás József: "Igen, a piacgazdaságot meg kell védeni"
Én úgy látom, hogy a digitális fejlesztések inkább az eddigi folyamatok továbbvitelét jelentik majd, semmint alapvető fordulatot a gazdaságban. Olyan folyamatokat és tevékenységeket is gé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.12.
Leszakadás fenyegeti Magyarországot – figyelmeztet az MNB
Átfogó reformokat sürget a Magyar Nemzeti Bank (MNB) annak érdekében, hogy a gazdaság érdemben folytatni tudja felzárkózását Ausztriához képest – ez derül ki a most publikált Növeked...
(Forrás: zoom.hu)
--
2018.11.11.
Igyekeznek csökkenteni a pedagógusok terheit
A köznevelésért felelős helyettes államtitkár szólt arról is, ösztönzik, hogy minél többen válasszák a pedagógusi hivatást, illetve a pályaelhagyók visszavonzásának fontosságáró...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.11.
Egyre többen csatlakoznak az ELTE TÁTK-on szerveződő "sztrájknaphoz"
Az ELTE kommunikáció, filmtudomány és esztétika tanszékének oktatói is csatlakoznak az ELTE Hallgatói fórum is lesz az ELTE TÁTK-on. A társadalomtudományi karon november 14-én délelőtt...
(Forrás: Eduline)
--
2018.11.11.
Mészáros Lőrinc: Mi nemcsak labdarúgókat képzünk, hanem embereket nevelünk
„Nemcsak a testet, de a szellemet is építeni akarjuk” – írta a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia oldaAkadémistáink immár nemcsak iskolai műveltséget és labdarúgótudást kapnak, hanem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.11.
Megint átalakítaná a kormány a szakképzést
Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár szerint az átalakítás célja, hogy a szakképzés vonzó karriert nyújtson a fiatalok számára. Új...
(Forrás: 24.hu)
--
2018.11.10.
Nagyon ideges mindenki – Lovász László: Többször felmerült bennem a lemondás gondolata
Ön tudja értelmezni, hogy mi az a határ, amit a kormány szerint az MTA egyes munkatársai átlépnek? Van ilyen határ egyáltalán?– Elsőre a társadalomtudományok jutnak eszünkbe, pedig a k...
(Forrás: 168 óra)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek