OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2014. december 14.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

MI – Egy ofő naplójából

5. Télapó itt van...

2014. december 5.

Készülnénk a Mikulás délutánra, de ez a nagyszakállú nagyon undok. Hogy csütörtökön mi lesz a puttonyában, azt még hétfőn nem tudhattuk, de az előleg folyamatosan érkezik. :(

A múlt hét elején a hét végére halasztott földrajz dolgozat katasztrofális eredményeket hozott. Egy négyes, egy hármas, a többi kettes, de inkább elégtelen. Hm. Biztos, hogy a gyerekek a hülyék? Javítási lehetőséget szerda délutánra kaptak. Ez azt jelenti, hogy a tanulószoba alatt(!!!) egyesével levonulhatnak. Ez is kedvencem, mert a szerencsétlen kölyök 20-40 percet tölthet ott. Ha „szerencséje” van, akkor az igazgató helyettes folyamatosan ügyet intéz telefonon, ezt-azt személyesen, miközben ott ül a kölök és vár. Ha nincs semmi extra, akkor 15-20 percig feleltet, magyaráz a kolléga. Az, hogy közben esetleg egy fél-egész tanszobányi idő megy el, hogy a gyerek másnapra ismét készületlen lesz (megjegyzem földrajzból is), hát azt oldjuk meg a (nem létező) szabadidőnkből. Agyrém!!!! És ez nem egyszeri alkalom, ez a heti rutin! Ilyenkor a kis drágák a hónuk alá veszik az elmaradt tanulnivalót és felviszik a hálóba. Az esti pihenésnek, szórakozásnak lőttek! Képzelhető, a csend, a nyugalom, a tanuláshoz szükséges feltételek megléte!

Ismét elmondtam, szolgáljon tanulságul a dolog. A tanár néni nem fog lacafacázni, nyolcadik év végén, sőt a pótvizsgán is simán buktat. Aki nem akar négyszemközti találkozót, az vagy tanul vagy tanul. Esetleg, ha gondolja, akár tanulhat is.

Biztos ami biztos, megcsináltattam a fiúkkal a technika leckét. Egy sebességváltó fordulatszámát kellett kiszámolni. Tényleg muszáj ezt hetedikben? Már látom a fiaimat a Műegyetem közlekedésgépész szakán, ahol imáikba foglalják Zs. bácsi nevét. Mert ők már hetedikben tanulták!

Túléltük a dolgot, gondoltuk, lazítunk, mert jön a Pocakos nagyszakállú. Biztos, ami biztos, csütörtökre is előírták a tanszobát. Igaz, csak egy órát a kettő helyett. Tehát a menetrend:

Fél 2-ig tanítás, utána ebéd. Ezzel 2-1/4 3 tájban végzünk. Fél 3-tól fél 4-ig tanszoba, négytől érkezik a tesóosztály, valamikor meg a Mikulás is.

Fél óránk maradt volna a teremrendezésre, a felkészülésre. Arra, hogy „főzzünk” is, esélyünk sem volt. Vagy mégis? Úgy döntöttem, hogy a technika órára tanulunk csak. Ma a lányokéra. Az elméletet már tudjuk, a gyakorlatban megnézzük, működik-e az elmélet.

Villámgyors alapanyag vásárlás, és már keverik, gyúrják a kókuszgolyónak valót. Másfél óra alatt kész, még csak háromnegyed 4. Teremrendezés, takarítás, jöhet az aprónép!

Érkeznek is pontban négykor, megilletődve, szokás szerint. Ajándékok kölcsönös átadása, feszültségoldás a harmadikos tanítók által készített almáspitével és az általunk készített kókuszgolyóval. Mire mindenki elégedetten nyög, érkezik a Mikulás. Két krampusz kíséri. Egyikük O.

Nagyszakállú egyenként szólít mindenkit, megdörgi az arra érdemeseket, dícséri azokat, akiket illet. Krampuszok csomagot adnak. O. nem csak szép (még krampuszként is), de bájos és tüneményes is. Pótanyai kebelem már megint büszkeségtől duzzad. Mikulás bácsit megkínáljuk a sütikékkel, elengedjük, mert még van dolga. Mire elmegy, a csomagoknak már csak a romjai bizonyítják, hogy nem virgács érkezett, hanem csoki, mandarin, mogyoró és mindenféle egyéb finomság.

Már a kicsik is hozzák a formájukat, kezdődhet a buli! Óvatosan felajánlom, hogy próbáljuk meg az újságpapír táncot. A hetedik lelkesedik, a törpék lesnek. Gyors szabály ismertetés, a párok már a parketten, újság a talpuk alatt. Zene indul!

Másfél órája nyomják, kacagnak a kicsik, visongva nevetnek a nagylányok, dörmögve röhögnek a fiúk. Nem akarják abbahagyni, pedig muszáj. Az aprók már vacsizni indulnak.

Egy újabb ok a büszkeségre: közösen játszottak, teljesen természetesnek vették, hogy a párok egy kicsi, egy nagy felállásban küzdenek az újságpapír fizikai tulajdonságaival, no meg egymással. Most sem kellett fegyelmezéssel húzni az időt, úgy viselkedtek, ahogy ezt már tőlük megszokhattuk. Mert MI már csak ilyenek vagyunk.

A péntek a szokásos. Megbeszéltük, hogy mi várható a jövő hétre, megküzdöttünk a matek és a nyelvtan házival, majd a hazaindulás előtt az elmaradhatatlan ölelések és pusziosztások következtek.

Még két kemény hét következik, aztán jön a jól megérdemelt szünet.


Forrás: users.atw.hu


Forrás: nlcafe.hu

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Volt már idén szülői értekezleten? Volt bármi értelme?
Az osztályfőnök ismerteti a fontos dátumokat, határidőket, beadandó pénzeket, általánosságban beszél az osztályról. A szülők közben aláírják a megfelelő papírokat. Tanév elején...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Új világ köszönt a Corvinusra - ezek a változások
A Budapesti Corvinus Egyetemen változni fog az ösztöndíjas és az önköltséges hallgatók aránya - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában az intézmény kancellárja. Pavlik Lívia hangs...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.14.
Kimondta a bíróság, hogy az Emmi a felelős a roma gyerekek szegregációjáért
Több mint tíz éve indított pert az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) ellen, amiért majdnem harminc iskolában szegregá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.14.
ÉrinTETTEK. Gondolatok a találkozás kultúrájához. Karlowits-Juhász Orchidea előadása
A Másvalaki-Problémája-pajzs egy módfelett egyszerű és hatásos álcázó rendszer, ami egy egyszerű zseblámpaelemmel is több mint száz évig működik, mégpedig azért, mert az emberek term...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.14.
Ezt már tényleg nehéz elhinni: a CEU után Széchenyi Magyar Tudományos Akadémiáját is a levesbe aprítaná a kormány
Lehet, hogy nem is megérteni nehéz, mit akar pontosan a kormány a Magyar Tudományos Akadémiával (MTA), hanem elfogadni. Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy átalakítás címszó alatt a kormány egyszer...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.14.
Oktatási kudarcok után itt a teljes újratervezés: emelnék a tankötelezettség korhatárát
A szakképzés népszerűtlenségéért a pedagógusokat és a szülőket is felelőssé teszik. Mint írták, sok általános iskolában a gimnáziumi továbbtanulás a sikerkritérium a tanárok és...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.14.
Honvédelmi Sportközpontok hálózatát akarják létrehozni
A hazafias nevelés kialakítására létrehozott tárcaközi szakértői munkacsoport jelenleg stratégiát alkot, hogyan lehet a hazafias nevelést oktatás-módszertanilag kialakítani, igazodva a...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.13.
Hercsel Adél: Budaházy Edda Művek Zrt.
Ahogy a CSOK négy évvel ezelőtti bevezetésével, a magyarok közt most is biztosan lesznek jó páran, akik jól járnak a felújított 3-3-4 projekttel, ám a nagy képet szemlélve a családvédelmi...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek