OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. február 8.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy ofő naplójából

„Ha én egyszer kinyitom a számat...”

2015. január 30.

A hétfői szülői értekezlet a szokásos langyos víz. Csekély személyes jelenlét. Mint mindig. Ahhoz képest, hogy mekkora cirkuszt tudnak rendezni a kedves szülők, ha úgy érzik, sérelem érte a gyereket... A fészen napi kapcsolatban vagyunk, de az, hogy egy évben kétszer se érjenek rá, ha a gyerekeikről van szó, hát az vérlázító! Azon csodálkozom, hogy ilyen szülői érdektelenség mellett is, milyen jól teljesítenek.

És ezek a dolgok azért vissza-visszaköszönnek. Z. besokallt. Minden hétvégén áll a bál otthon. Ha kell, ha nem. Duzzog, megsértődik, lelép. A rendőrség keresi. Aztán persze előkerül. Világgá megy. Mint egy óvodás. A baj csak az, hogy már nem a homokozóban sírja ki magát, hanem masszív drogosok társaságában szomorkodik. Csúszik egyre lejjebb. Mi még tudjuk kezelni, de gyanítom, sok problémát fog még nekünk is okozni. Ha jó passzban van, akkor kenyérre lehet kenni. Segít, szervez, elintéz mindent. Ha begőzöl, akkor tör, zúz. Már egy éve nem fordult elő. Most megint mélyponton van. Remélem, túl lesz rajta, mert érik a családból való kiemelése. Nem miattunk.

A héten kétszer is színházlátogatás volt a program. A Gózon Gyula Színházba mehettünk, jelképes, 100,- Ft-os belépővel. Ez a színház Rákosrettenetesen van, légvonalban 10 perc, tömegközlekedve egy és háromnegyed óra. Uff! És négy jegy, ami mindössze 1 400,- Ft. Szóval, szinte ingyen volt! És mindez kétszer. Kedden és csütörtökön. Az előadások 5 órakor kezdődtek, így háromkor el kellett indulni. Ennek a két délutánnak minden szempontból lőttek, viszont a rákövetkező napok is neccesek voltak. Készülni nem tudtak, amitől persze ők egy csöppet sem voltak megrendülve. Én is csak azért, mert a technika tanár közölte, őt ez pont nem érdekli, a lecke legyen meg! Nem lett meg, nagy cucc! Én próbáltam tiltakozni, mondtam, nekünk egy túlélőtúra elég egy héten egyszer, de hiába! Az igh. olyan szépen kérte. Hát, jó!

Beavató színház, időnként megállnak, magyaráznak, segítenek az események megértésében. Ez tök jó! Schiller: Ármány és szerelem, valamint Moliere: A fösvény című darabja volt terítéken. (A cikk végén látható egy-egy fotó a két előadásról.)

Próbáltam felkészíteni a kis drágákat, de szerintem ezek egyike sem nekik való. Na, mindegy! Megnézték, valamit tán meg is értettek belőle. Majd beépül, amikor kell, előjön. Remélem. :)

Amikor éppen nem városnézésen voltak, akkor tanulás gőzerővel, mert sorba érkeztek a fenyegető jelzések: röppentyű ebből is, abból is, földrajzból témazáró már megint. Aki nem tudná, nálunk ez a legfontosabb tárgy. A portaszolgálatos gyerekek kedden és csütörtökön mást sem hallanak a szünetekben: Mit csinálsz? Hol a földrajz felszerelésed? Megtanultad már az országokat/fővárosokat? Esetleg: Megyék, megyeszékhelyek, nemzeti parkok, Magyarország nagy tájai, autópályák, honnan indul, hová vezet, mik a legfontosabb csomópontok, stb. Ez konkrétan egy agyrém! De sebaj! Cserébe szerdánként, amikor a föcitanár igh. délutános, sorba ülnek a kölykök és felelnek. Ha éppen rájuk ér! De ugye, szól a telefon, ügyet intéz, kolléga keresi valami sürgős megoldandó problémával... A szerencsétlen kölkök, meg várják sorsuk jobbra fordulását. Brrrrrrrrrr!!!!!

Ha éppen volt egy szusszanásnyi idő, akkor pedig a farsanggal kapcsolatos dolgainkat próbáltuk intézni. Z. bácsi zseniális ötlete persze már megvan, a kivitelezés még várat magára. De legalább elkezdtük! Egy öltözet már kész, a prototípus működött! Már csak 17 darabot kell csinálni. Mi az nekünk!

Pénteken ebéd után mehettek haza, mert félévi értekezletet tartottunk.

Kíváncsi vagyok, van-e még hétfőn munkahelyem. Mert kiborult a bili! Ez még nem lett volna baj, de ezen az értekezésen a tanker néni is kint volt. Így azért már gáz!

Állandóan kérem, de mindhiába: mindenki úgy és azt tanít, amit akar. Ez nem az én kompetenciám. De a számonkérés! Ha ugyanazt a leckét kapja egy 70-es IQ-val megvert kölyök mint a 100-120-as IQ-jú, akkor szerintem boritékolható, hogy kit fog utálni a gyerek. És az is, hogy miért. Hiába mondom négyszemközt, munkaközösségin, tantestületi értekezleteken. A reakció: Én tudom, hogy majd mit és mennyit kérdezek. De jó neki! És én miért nem tudhatom? Ez valami titkos infó, amit mindenki fővesztés terhe mellett megtart magának?

A másik dolog, ami kiverte a biztosítékot: szintén nem először kérem, hogy szabadidőre ne adjanak feladatot a tisztelt kollégák! Ők is hörögnek, ha ilyen típusú pluszmunka elvégzését kérik. Sőt, ennél kevesebbért is megy a hőbörgés. Mit nem lehet azon érteni, hogy attól, hogy mi munkaidőben vagyunk, attól még a gyereknek lehet szabaideje? És miért kell rendszeresen a szabadidőben felelni földrajzból? Na, jó, nem mindig. Van, hogy a tanulószoba ideje alatt. De akkor hogy készül fel a kisded a másnapi órákra?

Igazgató bácsi szerint a differenciált házi feladat (a szakértői vélemények és a tapasztalatok alapján) evidencia. A szabadidős számonkérés egy lehetőség. Örüljünk neki. Hát én pl. nem örülök, mert rendszeres. És nem lehetőség, hanem elvárás! Ez azért nem ugyanaz!

Tanker néni szerint jó, hogy ilyen őszinte a légkör. És az iskolavezetés szerint? Na, mindegy! Én tojok rá! Ha a gyerekeimet sérelem éri, annak, akitől ezt el kell szenvedni, nekimegyek. Nincs tekintélytisztelet, nincs semmi! Illetve egy dolog van: a gyerekek érdekeinek érvényesítése. Ezért a végsőkig elmegyek. A kollégák persze sutyorogva gratulálnak, megköszönik, sőt! Ötleteket adnak, mit kéne még elintézni. De egy se szólal meg, egy se szavaz „mellettem”, ha úgy alakul! Nem akarom a pedagógusokat dicsérni, de szerintem nincs is miért! (Akinek nem inge...)

Már kialudtam ezt a dolot. Jelenleg Tündér-projekt üzemmódban vagyok. Ez egy nagyon kellemes állapot, hihetelen a rengeteg „jóember”. Vadidegenek, azt se tudják pontosan kik-mik vagyunk, de mert úgy gondolják, önzetlenül segítenek. ÖNZETLENÜL!!! Két nap alatt szinte minden gyerkőcnek lett Tündére. És lehet, mire ezeket a sorokat írom, már mindnek megvan. :)

Már azt is tudom, hogyan fogjuk átadni. De ezt még nem mondom el, majd kiderül. A megfelelő helyen és időben elárulom.

Alakulóban a február – de lehet, hogy a tanév – legnagyobb durranása! Már látom az izgalmat, a várakozást, a széles mosolyt a pofikájukon! Ez az, ami mindent megér! Még azt is, hogy valószínűleg újra a szőnyeg szélére állítanak. DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek