OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. február 15.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

12. „Itt a farsang áll a bál ...1

2015. február 6.

Jelentem: van még munkahelyem! És azért ez – lássuk be – nem kevés! Egy hete próbálok bizonyos megjegyzéseket értelmezni, de úgy látszik, tényleg csak egy csekély értelmű medvebocs vagyok.

Íme, a kedvencem. Szóvá tettem, hogy mennyire le vagyunk terhelve, szinte semmi szabadidőnk nincs. Válasz: rajtad kívül többen vannak itt olyanok, akiknek már volt hetedikes csoportja. Kérdezd meg őket, ők hogyan csinálták! Megkérdeztem ám, mert én egy „tökös” csaj vagyok! Kollégák reakciója, szigorúan négyszemközt: akkor naponta öt órájuk volt, nem hat és hét. A tanulnivaló is kevesebb volt. Uff!

Végül is tök mindegy! Bármiért szólok, azt mondják, oldjam meg. Megoldom. A héten például azt kellett megoldanom, hogy túléljünk egy irodalom röppentyűt, egy töri és egy fizika témazárót. Persze készüljünk a többi óránkra is, valamint el ne felejtsük, hogy jövő hétre össze kell hozni a farsangra egy műsort. Ó, nem kötelező, de hagyomány, hogy minden csoport készül valami műsorral. És persze mindenki részt vesz benne, mert ugye...

Nos, irodalom kipipálva, egészen jól sikerült. T. néni megíratta mindenkivel, de azokat, akiket a szakértői vélemény alapján szóban kell számonkérni, azokat felelteti. Jé, hát ezt így is lehet? Töri témazáró is rendben lesz, mert O. bácsi két órát szánt az összefoglalásra, és ettől a délutáni felkészülés nem négy órát vett igénybe. Ugye mennyit számít, hogy mindketten naponta szembesülnek azokkal a gondokkal, amikről én is beszélek? Így a megfelelő empátiával és persze szakmaisággal oldják meg a rájuk rótt plusz feladatot. Az igh. föcitanár is kezd meghátrálni. A héten már azt mondta, ha kell plusz ötös, akkor lehet menni hozzá délután. Ja, ez azért egészen más, nem? Majd meglátjuk, hosszútávú-e a felbuzdulása. Persze azért naponta kiteszi az asztalra, hogy nem érti, mi a bajom. Ő is volt csoportnevelő, neki is meg kellett oldania ezeket. Persze. 30 évvel ezelőtt. Más gyerekanyaggal, más követelményekkel, más (kevesebb) heti óraszámmal, stb.

Miközben állandóan reklamálok, persze találkozom a kis drágákkal is. A napi 5-6 óra intenzív együttélés kifejezetten pihentető. Ők gyerekek, nekik alkotmányos joguk, hogy kezeljék az idegeimet. Nem is kergetnek az őrületbe. Minden akciójuk belefér az életkori sajátosságaikba. De a felnőttek! Brrrrrrrrr!!!!

Nekiálltunk a farsangi kellékek elkészítésének. Egy kompletten kész cuccba belehúztuk P-t. Beraktuk a zenét, kértük, csináljon bármit, amiről úgy gondolja, hogy jó lesz. Ez valami óriási volt! A gyerekek vinnyogva röhögtek egy darabig P. produkcióján. Később már inkább azon, hogy milyen jó kedve van Zsuzsa néninek. P. sokáig néptáncolt, szerintem sokra vihetné, ha ezzel terhelnénk és nem azzal a sok baromsággal, amit kötelezően írnak elő nekünk, mondván, úgysem csinálnak a gyerekek semmit. (Nem, nem a tanulnivalókra gondolok, bár...) Ez a farsang és az év végén ránk szakadó DiákDáridó akár jó is lehetne. De a kötelező részvétel előbb-utóbb megöli a lényeget. Nem tudom, miért gondolja az iskolavezetés azt, hogy évete kétszer, menetrendszerűen ki tudunk találni valami olyat, ami a gyerekeknek is tetszik, idő is van a begyakorlására és nem utolsó sorban vállaható is. Mert, ha szólni merek – és merek ám, minden évben kétszer – akkor jön a válasz: Mindegy, csináljatok valamit! Én nem vagyok hajlanó „valamit” csinálni! Amihez a nevemet adom, annak vállalhatónak kell lenni! Az igénytelenség a halálom! Márpedig mintha abba az irányba tolnák ezeket a dolgokat. Ez a nem baj, ha egy kalap sz...-t se ér, csak csináljatok valamit, ez jellemzi az egész magyar valóságot, beleértve az oktatást is. Én ezt bizony nem lájkolom!

Miután sikerült halálos áldozatok nélkül túlélni P. fergeteges produkcióját, megegyeztünk, hogy minden nap próbálunk. Én vállalom, hogy rábírom a kollégákat arra, hogy tekintsenek el a házi feladat hiánya miatt érzett „beírom az egyest” késztetésüktől, sőt, kiegyezhetünk abban is, hogy egyáltalán nem kérünk leckét. (Dolgozatok péntekre mind megírva, hová ez a kapkodás?) Ez azt jelenti, hogy a héten még kétszer tudunk próbálni. Csütörtökön a fizika dolgozat még bezavar, de ott az este, pénteken meg életbe lép a „nem kaptunk leckét” megállapodás.

Ember tervez...természet meg szép csendesen beletenyerel a lecsóba! Csütörtökön míg én a fizika rejtelmeibe próbálom elnavigálgatni a tündérkéket, addig imádott Z. bácsi megy és bevásárol a technika órára. Mert nem mellesleg, ballagtatni is fogunk, így a fiúk fokost gyártanak a nagy napra. Ahhoz anyag kell. És az magától tuti nem jön be a suliba, tehát Z. bácsi indulatba jön.

Fizikától már épp kihullott a hajunk, mikor telefonál Z. bá. Asszony mostan hívta, itt az idő, menni kell! Érkezik a trónörökös hamarost!

Z. bácsi még berohan a cuccal, lerakja, majd viharsebesen balra el. Gyerekek néznek ki a fejükből. Ez mi ez? További tanulásnak annyi, próbának annyi, záporoznak a kérdések, kezdődik a „Családi életre nevelés az iskolában” című projekt. Tudták, hogy ez be fog következni, hiszen I. néni is kolléga. Mégis olyan izgatottak, mintha most tudták volna meg. Na mindegy! Akkor most akció van. Ezt kezelni kell! Tehát: azt, hogy Z. bácsi miért és hova ment, azt csak MI tudjuk. Ez a MI dolgunk, ez családi ügy. Még a legeslegjobb barátod/barátnőd fülébe sem sutyorogsz ezzel kapcsolatban semmit. Ha majd van miről beszélni, akkor megtudják a többiek is. Oké? Naná! Még megígérem nekik, ha van hír, akkor azt a megfelelő csatornán eljuttatom hozzájuk, nyugi, nem maradtok le semmiről! Elengedem őket, nem is baj. Totálkárosak a fáradtságtól, az izgalomtól. Én sem érzem magam fittnek, de az számít a legkevésbé!

Itthon közben egész héten gőzerővel folyik a Tündér-projekt szervezése. Már mindenkinek van Tündére, de vannak még „parlagon heverő” jótevők, akik jótevésre várnak. Jön a kérdés, van-e ötletem? Van hát! Ötletelésben, mások szabadidejének beosztásában világbajnok lehetnék. Ötlet tetszik, kezdődik annak megvalósítása. A Tündérek lelkesedése, az a szeretet, ahogy ezzel (is) foglalkoznak, az izgatottságuk, hogy telibetaláljon az ajándék, hogy jó lesz-e a mérete, a színe, a mit tudom én mije, ez annyira jóóóóóóóóó!!!! Már lassan éjfél, fáradnak a Tündérek is, mindenki álomra hajtja a fejét, amikor csipog a telefon. Trónörökös megérkezett, baba, mama, papa jól vannak, köszönik. Hűűűűűűűűűha! Akkor most nekem tájékoztatnom kéne a kisdedeket, hiszen megígértem. Viszont, ha kiírom az fb csoportunkba, akkor holnap büntetésből az összes telefont beszedhetem. Mondtam, nem vadászok rájuk, de ha belefutok, hogy tiltott időben (éjjel pl.) használják, akkor nekik annyi, az tuti!!!!Belső konfliktus elnyomva, nem kockáztatok, majd reggel megtudják!

(Nekem hajnali) háromnegyed 8-kor hívom P-t. Mondom neki, tereljen be mindenkit az osztályba, aztán hangosítsa ki a telefonját. El nem tudják képzelni, mit csinálhattak, hogy ennyire sürgős nekem a dolog. Haha! Rossz a lelkiismeretetek, kis drágák? :P Ahogy majd megtudom, állnak a telefon körül, csendben várják, mi lesz most? Nem kínzom őket, kérdezem, hallanak-e. Mondják, igen. Na, akkor itten jön a jó hír: Megszületett a baba, mindenki jól van! Azt az ordítást! Ééééééééédesek! Próbálom mondani, hogy majd érkezem, de úgyse hallják. Kinyomom a telefont.

A mai nap fő attrakciója Marci születése. A legnagyobb gondjuk, bejön-e ma Z. bácsi. Mondom, azt ígérte. És ha megígérte, jönni fog! Jön is. Fürtökben lógnak rajta a lányok, ölelik, a fiúk kezet fognak vele, úgy gratulálnak. Érkezik a meglepi is. Babzsák ez is, pont a kiságyba való méret. Kis fotelnek is jó lesz majd.

Z. bácsi zavarban, pedig nem először találkozik a hetedik szeretetének ilyetén megnyilvánulásával. Örül nagyon, mert ilyenük nincs, pedig milyen praktikus! Hát, mostantól van!

Na jó, akkor laza levezetésként próbálni kéne. Senkit nem húzunk bele a cuccba, de már mindenki beáll és csinálja. Az első kísérlet még nem egy nagy durranás, de ahogy kezdenek belemelegedni, ahogy lazulnak, alakul a dolog. A végén már azt kell megállapítanunk, hogy készen vagyunk, majd csak rögzíteni kell. Már élvezik, ettől jó. Z. bácsi és én még jobban élvezzük. Sírva röhögünk.

1Gazdag Erzsi

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.14.
Herczeg Szonja: Mentálhigiénés foglalkozásokat az iskolákba!
Az adatok magukért beszélnek, kevés a hozzáfűznivaló. Amit én, mint érintett minden alkalommal hangsúlyozok – és ez így lesz, amíg csak tehetem –, hogy ha egyetlen plusz tantárgyat bevehetn...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.10.14.
A bölcsészek szívhatják meg legjobban a felsőoktatási átalakítást
Lannert Judit oktatáspolitikai szakértő szerint Palkovics László volt oktatási miniszter, jelenlegi innovációs miniszter egy valós problémára reagált, amikor felvetette, hogy ki kellene terjeszteni...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.10.14.
Játékosan a pénzügyekről
Egy költözés apropóján például szóba kerül a hitel fogalomköre, a megtakarítás és a kereskedelmi bankok működése is. A K&H animációs sorozatához mobilalkalmazás is készült, amelyet...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.14.
Arccal a tandíj felé
A kormány álmokat kerget, amikor a hatékonyság javulását várja a felsőoktatás piacosításától – állítja Polónyi István oktatáskutató. Az egyetemek elveszthetik akadémiai jellegüket...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.13.
Sok pénzt veszítenek a tanárok a vetítési alap bebetonozásával, petíciót indít a PDSZ
019-ben is az 101 500 forintos vetítési alap határozza majd meg a pedagógusok bérét, hiába kéri évek óta a szakszervezetek, hogy vagy emeljenek a vetítési alap összegén, vagy térjenek vissza...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.13.
Ápolási díj: 18 év fölötti gyerekek után is jár majd
a kormány döntése értelmében az önellátásra képtelen gyermeküket otthon ápoló szülőknek 2019. január 1-jétől bevezetik a gyermekek otthongondozási díját (gyod), amelynek összege brutt...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek