OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. február 24.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

13. „Itt a farsang áll a bál...” 2.0

2015. február 13.

Mondjuk abban biztos voltam, hogy ez a hét sem lesz egy sétagalopp, de még ehhez képest is brutális volt.

A farsangi műsor próbáiról és a kollégák egy részének nem létező empátiájáról szólt a hetünk. Három napunk volt, hogy véglegesen összehozzuk a műsort. A múlt hét sem volt teljesen a farsangé, szedi „áldozatait” az influenza, így volt miért izgulnunk.

Hihetetlen mennyiségű munka volt csak a kellékek elkészítése, a tényleges próbákra alig maradt idő. A tornatermi próbák kimatekozása szinte lehetetlen. Összesen háromszor jutottunk be, alkalmanként fél órára. Ez azért elég karcsú!

Miközben mindenkinek pattanásig feszültek az idegei a lehetetlen elvárás miatt, kedvenc igh. hozta a formáját! Csütörtök(!!!) délelőtt kinyomta magából, hogy őt semmi nem érdekli, aki következő hét keddig nem mondja fel Amerika országait, fővárosait, annak egyest ad! Már elfelejtette, hogy legutóbb „potya ötösért” történő, önkéntes felelésről beszéltünk. Az én memóriám valamivel jobb, így elmentem hozzá, megkérdeztem minek köszönhetjük, hogy újra bekeményített. Ó, ez nem bekeményítés! Négyesnél rosszabbat úgyse ad! Kérdeztem, miért nem a föci órán kér számon, miért kell mindenkit kötelezően lehajtanom hozzá. Ez nem kötelező, ez lehetőség!

Ja, újabb lehetőség egy elégtelen begyűjtésére. De jóóóóóóóó!!!!! Miután még hörögtem egy keveset, hogy ez nem az, amiről szó volt, megrántotta a vállát és közölte, hogy akkor minden órán dolgozat, azt majd mindenki tele lesz egyesekkel, és bukik. Ezek után különösen érdekelne, hogy mint megmérettetésre váró, megelőgezett PedII. miket írkált a portfóliójába? Hogy fogják kiszűrni, ha nem az igazat, a színtiszta igazat írta? Az sem zavarta, hogy szerdán főpróba, csütörtökön felsős farsang, pénteken az alsósok jelmezes felvonulása. Igaz, az iskolavezetés azt is elvárásként fogalmazta meg, hogy a farsang előtt egy órányi tanulószobát kötelező megtartani. Az sem zavart a döntési helyzetben lévők közül senkit sem, hogy a fél iskola influenzás. Sőt, hogy tetézzék a gondos szervezésből adódó horrort, még egy színházlátogatást is sikerült a csütörtökre rászervezni. Brávóóó!!!! Mikor a rám jellemző, mérhetetlenül kedves, udvarias modoromban rákérdeztem, hogy mégis hogy gondolják, hogy nem fújták le, nem halasztották el a programot az influenza járványra, valamint a színházlátogatásra való tekintettel, akkor a válasz: akkor megyünk színházba, amikor az előadás van. Nahááááááááát!!!!! Tényleg???? De én mintha valami mást kérdeztem volna! Úgy csináltak, mintha előző este tudták volna meg. Eddig legalább arra figyetek, hogy mindenki ott legyen, így van némi közönség. A szülők ilyenkor sem verekednek az ülőhelyekért. Voltak vagy 15-en.

Nos, hogy ilyen jól megalapoztam a délutáni vidámságot, próbáltunk még egy utsót a tanteremben. Hol máshol?

Lázasan, legyengülve nem is lenne képes olyan teljesítményre, mint máskor. (Délelőtt hazaküldtem még kettőt, mert a láztól lábra sem tudtak állni.) A jelen lévők közül „csak” hárman voltak agyon gyógyszerezve, hogy valahogy kibírják estig, a többiek meg a határán annak, hogy kinyúljanak. A mániám, hogy csak vállalhatóval álljunk ki. Vajon vállalható-e? Abban az értelemben biztosan, hogy akik ott voltak, azok a maximumot adták. Végül is kiálltunk, megcsináltuk. A félholt kölyköknek a legnagyobb elismerésem! A többit hagyjuk! Az biztos, hogy nem erre fogunk a legnagyobb örömmel emlékezni!

A héten újra megemlékeztem jó öreg Freud bácsiról is. A farsangi produkciókért minden osztály tortát szokott kapni. Kérdezték a kis drágák, hogy ki kapja a legfinomabbat. Mondom nekik, ez gusztus dolga! Elém letehetik a világ legfinomabb túró tortáját, én biztosan fanyalogni fogok, mert utálom. ☺ Na, mit tesz a sors? A hetedik egy álomszép túró tortát kapott! Freud bácsi élt, Freud bácsi él, Freud bácsi élni fog! És ez így is van jól! Azért elfogyott!!! A még „életben lévők” villámgyorsan elpusztították! Akármilyen totálkárosak is voltak, azért a humorérzékük ott figyel! Tudják, hogy a halnak még a szagát sem bírom, túró-ügyileg is képben vannak velem kapcsolatban, így megkérdezték: mit szólnék, ha én is kapnék jutalmat? Halat a túró tortán! Hát nem édesek?

Z. a hét végére újra szétesett. Olyan szerelmes, hogy még az orráig sem lát! Ez nem lenne még akkora baj, de hazamenni nem volt hajlandó. Vergődött, mert rosszul volt. Igaz, a műsorban részt vett, hozta, amire ilyen állapotban képes lehetett. Sőt, annál jóval többet is! De péntek este már telefonált az édesanyja, hogy ismét világgá ment, mert nem engedte neki, hogy a lány ezen a héten is(!!!) náluk aludjon. Mert a múlt heti hancúrozásból többet nem kér! 14 évesek. Hm. :(

Ha ez túl sok lenne nekem, itt van a Tündér-projekt. Ettől nap mint nap feltöltődöm, bármi is történjék, megrázom magam, mert ez maga a csoda. Már a finisben vagyunk! Minden ajándék megvan. Legkésőbb keddre az összes bent lesz a suliban. Kisdedek nem sejtenek semmit, tán már azt is elfelejtették, hogy újra levelet írtak. De ez íííííígy jó!!!! Most éppen a csütörtöki főzőcske tartja őket lázban. Sztrapacskát fogunk csinálni. Mert ezt kérték. És egyiknek sem tűnt fel, hogy O. anyu és R. nagyi sütikét hoz aznapra. Nem szoktunk házi nasit rendelni ilyenkor, hiszen mi pancsolunk. Vicces! Kíváncsi leszek jövő héten csütörtökön, amikor kiderül, hogy miért írtak levelet, miért kaptunk műsoron kívül sütikéket. Már lelki szemeim előtt látom ahogy leülnek az általuk terített asztalokhoz, ahogy lapátolják a saját főztjüket, amikor nyílik az ajtó. És begurul egy zsúrkocsi, telis-tele csomagokal. Minden csomagocskán egy táblácska, annak a nevével, akinek érkezett. Azaz az én nevem minden táblán! Nekem van a névnapom! Akkor én nagyon meghatódva kérem, hogy kezdjék el egyenként felolvasni a leveleket. És ahogy olvassák, úgy mindenkinek adok egyet a csomagokból. A többit és a tényleges történéseket majd a jövő héten!

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.20.
Jó reggelt: az MNB beleszállt a kormány oktatáspolitikájába
Különösen érdekes, hogy az MNB szerint rövid távon nem apellálhatunk a demográfiai robbanásra (már csak azért sem, hiszen a mostanában születő gyerekek meglehetősen sokára válhatnak munkaer...
(Forrás: mérce)
--
2018.11.20.
A NAT-ot újra kell fogalmazni Pedagógiai nézetek vegyítése pszichológiai elvárások leírásával kérdésessé teszi a hitelességet
A „tanulókra” vonatkozó részek erősítik azt a benyomást, hogy részvételüket a pedagógiai folyamatban avítt pedagógiai szerepfelfogás alapján határozzák meg: „A tanuló megtanulja...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.20.
A lehető legrosszabb időpontban szűnik meg a legnépszerűbb nyelvvizsga
A TIT weboldala miután megemlíti a tényt, hogy megszűnik a TELC, rögtön azzal igyekszik árnyalni a képet, hogy egy másik, „hazai fejlesztésű, államilag akkreditált számítógépes vizsg...
(Forrás: mérce)
--
2018.11.20.
Felpörgött a CEU Bécsbe költöztetése, Soros már az oktatási miniszterrel tárgyal
Vasárnap Sebastian Kurz osztrák kancellárral találkozott Soros György, hétfőn pedig már az oktatási miniszterrel egyeztetett a CEU bécsi költözéséről - számolt be az RTL Klub Híradója...
(Forrás: Népszava)
--
2018.11.20.
Új tantárgyat kezdeményeznek
Az Emberi Méltóság Központ és a CitizenGo szervezet kezdeményezi, hogy jelenjen meg a családi életre nevelés az új Nemzeti alaptantervben. Az erről szóló petíciót Kásler Miklós, az emberi...
(Forrás: Infostart)
--
2018.11.20.
Új Nemzeti Alaptanterv: az MTA és a PDSZ is halasztást kér
A NAT korszerű, gyermekközpontú, a XI. század várható kihívásaira felkészítő folyamatokról szól, de olyan ideális iskolai körülményeket feltételez, amelyek még messze nem biztosítottak...
(Forrás: Infostart)
--
2018.11.20.
A magyar nyolcadikosok szerint a szüleik igen, a tanáraik kevésbé adnak a véleményükre
Leginkább a családjuk kíváncsi a véleményükre és világ dolgairól is elsősorban a szüleiktől informálódnak a nyolcadikos (13-15 éves) gyerekek - áll az UNICEF Magyarország az ELTE TÁ...
(Forrás: index)
--
2018.11.20.
Megvannak az év leginkább szülőbarát pedagógusai
Az Európai Szülők Magyarországi Egyesülete 2013-ban alapította és adta át először a Varga Gábor-díjat, hogy emléket állítson az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimná...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.20.
Schmidt Mária megmondta, milyen történelemoktatást szeretne a NER-ben
Schmidt kijelentette, szerinte a történelemoktatás célja:öntudatos és büszke magyar polgárok nevelése. Múltunk megismertetése és értő elemzése révén minden tanuló erőt meríthet nemzet...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek