OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. március 1.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

14. „Ha én ezt a klubban elmesélem!”

2015. február 20.

A hét úgy indult mint mindig. Örülünk a találkozásnak. „Csak” hatan hiányoznak. Remélem, hogy csütörtökig néhányan meggyógyulnak, és azt is, hogy nem lesznek újabb „áldozatok”. Nagyon fontos eseményre készülünk Z. bácsival. Jó lenne, ha minél kevesebben hiányoznának. Sajnálom azokat, akik kimaradnak a jóból. Persze, aki beteg...

Kedden kedvenc földrajz tárgyunk is lesz, tehát gőzerővel tanulják a teljesen fölösleges dolgokat. De ugye írnak, tehát készülünk.

Kedden E. néni megíratja persze. Amerika országai, fővárosai. Jutalomból nem felsorolás, vaktérképen kell megtalálni. Aztán óra végén cinikusan felteszi a kérdést: Ez így jobb? No comment!

Míg a kisdedek küzdenek a vaktérképpel, nekem kellemesebb elfoglaltságom van: érkezik a sok-sok csomagocska csütörtökre.

A valamikori gondnoki lakásból kialakított irodához tartozik egy fürdőszoba is. Ahhoz annak idején nem nyúltak. Van ott egy fürdőkád is, amit persze nem használ senki. Illetve eddig nem használta senki. De már két hete, hogy újra értelmeztük a fürdőkáddal kapcsolatos ismereteket. Ott van az ajándékok búvóhelye. És dugig van! Ajándékokkal!

Délután beszivárog K. Ha már érkezett, feldobta a délutánt. N-val előtúrtak egy fejet, ami a farsangi jelmez része volt. Gondosan felöltöztették, beültették egy padba. Ééééééééééééés???? Egy föcikönyvet tettek elé! Ő az új osztálytárs, Layos. Layos azóta ül a padban. És hol geometria leckét csinál, hol törit, hol más egyebet tanul. És addig lehet osztálytárs, amíg a hetedik nem él vissza a mi jól fejlett humorérzékünkből adódó engedékenységünkkel.

Szerdán a kollégák is találkoztak Layossal. Elég jól viselték. Csütörtökön ebéd után azonnal a kiskonyhába mentünk. Készült a sztrapacska. Hihetelenül édesek voltak, küzdöttek a krumpkinokedlivel, pirították a szalonnát, dolgoztak derekasan.

Hogy munka közben éhen ne haljanak, letoltak egy tálca meggyes pitét, majd egy tepsi almásat is. Ennek köszönhetően fél ötig hősiesen tűrték a működésükből adódó, a nyálelválasztást beindító illatok egyre intenzívebb jelenlétét.

Mire készen lettek, három nagybeteg kivételévelmindenki előkerült. A középiskolások is, a hiányzók közül azok, akik elég jó állapotban voltak ahhoz, hogy néhány órára belátogassanak.

Nem értették, miért kell betegen is bejönni, de nem kell nekik mindig mindent azonnal tudni. Majd, ha eljön az ideje, megtudják! Tehát, nem sejtenek semmit!

Nekiültek, lapátoltak, mint akik már két hete éheznek. Amikor dugig voltak, nekiálltak a rendcsinálásnak. Míg ők a romeltakarítással voltak elfoglalva, addig én a portás bácsival teleraktam a zsúrkocsit mindenféle kincsekkel.

Visszamentem hozzájuk, kezdődött a hét, de talán az idei tanév legnayobb durranása. (Már az előző beszámolókban többször írtam, hogy az „Angyalkák karácsonya” számunkra katasztrofális eredményt hozott. Megírták a levelet, amit az angyalok kértek, majd szóltak nekünk, hogy nem jó, mert nem rajzoltak. Kértem vissza a leveleket, hogy rajzoljanak rá, de nem adták. Ilyen körülmények között én vállaltam a felelősségét, hogy ebben az esetben nem lesz ajándék. Csak halkan jegyzem meg, hogy szerintem az ajándéknak nincs feltétele, a jutalomnak van. De a felajánlás alapján ez nem jutalom, hanem ajándék lett volna. Mi tényleg nem kaptunk, ezen kiakadtam kissé, de akkor egyszer csak érkezett B. És megszervezte, hogy rajz nélkül, csak úgy, önzetlenül megcsinálják a pótkarácsonyt. A fedősztori az volt, hogy a névnapomra írják meg gyerekek a leveleket még egyszer. Mert nagyon bánt a karácsonyi cirkusz. És a leveleket az angyalok(???) nagy valószínűséggel kihajították. Mert kértem vissza, de nem találják. Hm. És ha ők megírják, akkor én talán megnyugszom. De ez hétpecsétes titok! Nekem egy szót se! És csütörtökön volt a névnapom, tehát...)

Kértem az egyik gyereket, ha már ilyen édesek voltak, hogy megírták nekem újra ezeket a kívánságokat, olvassa fel a sajátját. Úgy a felénél tartott T., amikor nyílt az ajtó és érkezett a portás bácsi egy zsúrkocsinyi ajándékzacskóval. Mondta nekem: ezt neked küldték mind! A gyerekek lefagytak. Ez mi???? Mondtam, ne törődjetek vele, nem érdekes! T! Olvass tovább! Folytatta az olvasást, majd a mikor befejezte, előkerült egy zacsi. Rajta az a márkanév, amit szeretett volna. Nna, leesett a húszlajtáros!!!! Belekukucskált és azt találta benne, amire vágyott! Mint egy kiscsikó, úgy nyargalászott abban a pici konyhában! Minden második körben odajött, megölelt, megcsókdosott, majd nyargalt tovább! Innentől kezdve látni kellett volna a pofikájukat! Az az izgalommal teli várakozás! Hogy ő mikor olvashatja fel a levelét? És ő is megkapja, amit kért?

Azért, amikor sikerült T-t végre leültetni, akkor elmondtam nekik: egymásra találtunk olyan Tündérekkel, akik úgy gondolták, hogy megpróbálják jóvá tenni az Angyalok(???) által elkövetett súlyos hibát.

És lesznek olyanok, akik nem teljesen azt kapják, amit kértek, de abban biztosak lehetnek, hogy nem fognak csalódni.

Egy fiú nem kért semmit, levelet sem írt, de valahogy mégis nőtt egy meglepi. És hogy örült! Két kislány, aki karácsonykor azért kapott ajándékot, mert felismerték, hogy ott vannak a tesói is, illetve a másik, aki később jött, tehát már rajzolt, bár megírták a levelet, nem azt kapták, amit kértek. Hiszen ők már karácsonykor egyszer... Aztán elismerték, hogy nagyon jól jártak, mert mindketten az én leírásom alapján, kifejezetten személyre szólóan nekik készített csudiszép farmertáskát és hozzá egy-egy színben harmonizáló karkötőt kaptak ajándékba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy más csinálta a táskát és más a karkötőt! Még erre is odafigyeltek! Kimondhatatlanul jó érzés, nna!

Vagy másfél órát tartott a levelek felolvasása, a csomagocskák bontogatása, az öröm különböző megnyilvánulásainak végigélése, de szuper volt!!!!

Azt hiszem, életem legemlékezetesebb, legmeghatóbb és legcsodálatosabb névnapi ajándékát kaptam. Innen is hálás köszönet a Tündéreknek!

Szegények úgy elfáradtak a csomagok bontogatásában, hogy muszáj volt pótolni az elvesztegetett energiát. A vacsorát ugyan nem ették meg, de az ahhoz járó piskótekerccsel duzzogva bár, de megbírkóztak! Ismét adtunk egyet az egészséges életmódnak! Igazi Norbi Update volt! :P De nem számít, mert így volt gömbölyű ez a nap!

Pénteken délelőtt megyek be, a kollégák értetlenkedve kérdezik, mi a túró történt tegnap? Órát tartani nem lehetett, mert egymás szavába vágva meséltek valami ajándékokról, karácsonyról, ami nem volt jó, tündérről, angyalról. És mutogattak mindenfélét, hogy akkor ők most ezt és itt és mindenki nézze meg, hogy milyen klassz, stb.

Kell ennél több?

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek