OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. március 20.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

16. Ezüst

2015. március 6.

Hétfőn derült ki, hogy a technika versenyen résztvevő ifjoncok második helyezést értek el. Ez már önmagában is óriási teljesítmény, de a hírek arról szóltak, hogy ebben az évben nem központilag biztosították az eszközöket. Még pontosabban, lehetett használni azt is, amit vittek magukkal. Ez nekem kissé neccesnek tűnik, mert vagy előre jelezzék, hogy mire lesz szükség, mindenki vigye magával, vagy adják ők. De akkor mindenki használja azt, amit adnak. Így adódhatott, hogy míg mi papírragasztóval dolgoztunk, addig a későbbi győztes technokolt használt. Ez azért nem mindegy, mert a technokol sokkal gyorsabban és sokkal stabilabban ragaszt. Ha jók az infók, egy ponttal vertek meg bennünket. Egybehangzó vélemények szerint rommá verték volna a mieink a többi csapatot, ha azonosak a feltételek. Nem kesergünk emiatt. Büszkék vagyunk rájuk. Szokás szerint.

N. ügye mindenkit izgat, így nem maradhatnak a dolgok, megoldást kell találni. Keddre behívtuk N. anyut, így vele, N-nel, a gyámmal, valamint a gyermekotthoni nevelővel leültünk, hogy közösen találjuk ki, hogyan tovább.

Volt miről csevegni, mert N. a hét végén volt valahol, ami nem a gyermekotthon. De hol? És kivel? Az otthon kerestette, meg is lett, de ez így nem működik! Jó kis mesedélutánnak indult, de anya könnyei és a mi határozott fellépésünk eredményesnek bizonyult. A fél órásra tervezett megbeszélés két órát tartott. Ha az ott megfogalmazott célok megvalósulnak, akkor persze megérte.

Míg mi N. ügyében próbáltunk előrelépni, addig a többiek a vers- és prózamondó versenyen izgultak egymásért és magukért is. Tőlünk ketten indultak, mert a magyartanár váltás nem segítette a felkészülést. A kolléga csoportban van délután, nem nagyon tud felkészítéssel foglalkozni a negyedikesei mellett. Mire felértem hozzájuk, már vége volt a versenynek, sőt az ítélethirdetés is elkezdődött. Ennek ellenére a legjobbkor érkeztem. Épp akkor mondták a nevét R-nak, aki második lett. Uff! Itt a heti második ezüst. Brávóóóó R! Épp gratulálni készültem, amikor érkezett igazgató bácsi. Csak annyit akar mondani, hogy R. annyira jó volt, hogy megpróbálják rábírni a kerületet, hogy ő is indulhasson. Ez igen! A főnök nem viccel! Ha ezt mondja, akkor tényleg nagyot mutatott a kisleány. Íme, egy újabb ok a büszkeségre. És még csak kedd van.

A nagy örömre való tekintettel még az első tanszobát is elszabotáltuk! A másodikon ránéztünk a másnapi órarendre. Szerencsére nem volt semmi extra, szép nyugiban nekiláttunk a feladatokak.

Szerdán ismét R. volt műsoron. A kerületi SNI-s rajzverseny eredményhirdetésére volt hivatalos. Az utolsó óráról elment, aztán sokáig semmi. Majd érkezett uzsonnakor. Érkezett? Repült! Második lett itt is! Szupeeeeeeeeeer!!!!! Akkor ez a harmadik ezüst a héten! Éljenek az ezüst fiúk és a kétszeresen ezüst lány!

Ennyi jó eredményt meg kéne ünnepelni, hiszen megérdemlik. De a hét elején bejelentkezett hozzám Van Dógom nevű holland ismerős. És beletenyerelt a csütörtök-péntekbe. Nem tudtam elugrani, szóval az ünneplés a jövő hétre halasztódik.

Csütörtök a hetedikben eseménytelenül és nélkülem telt. Péntekre újabb kihívás várt a kisdedekre. Most a fiúkra.

Hárman verssel készültek, a negyedik szólót énekelt. A Nemzetközi Nőnapon, a nemzetközi nőknek (copyright by VP, matektanár). Ez is egy hagyomány. Én ezt is utálom. Több okból.

1. Minden ilyen kötelező megemlékezéstől forog a gyomrom.

2. Bár egyre több a pasi a testületben, a műsort valahogy mindig a nők tanítják be, szervezik meg, a pasik közül egy „ünnepi beszédet” mond, egy tölti a felnőtt üdítőt, ennyi.

3. A nagyok vigyáznak a kicsikre, hááááááááát...

4. Ezért a 30 percért le kell takarítani az asztalokat, mert meg kell teríteni, fel kell díszíteni (általában a nőknek). Szerintem a tanári egy munkahely, az asztalom a munkához szükséges. Ha vége, rohanunk a kölykökhöz, mire összevadásszuk az elrámolt cuccokat...

5. Rólam csak akkor emlékezzenek meg, ha már a szobromat koszorúzzák. Vagy akkor se. Sőt, szobrot se állítsanak nekem, nehogy már kötelező ünneppé váljak!

Szóval, kimaradtam a sütizésből, de a fiúk nagyot alakítottak! A szavalókról tudtam, hogy rendben lesz, de az ifjú dalnok nem egyszerű! A zuhany alatt olyat virít, hogy az elképesztő, de ha közönség előtt kell énekelnie, akkor oda a bátorság! Megegyeztünk, hogy velem lesz szemkontatktban, nekem énekel. És puff neki, nem vagyok ott! Végül abban maradtunk, hogy a hátam mögötti üveges szekrényen kinéz egy pontot, odaképzel engem, aztán hadd szóljon! A kollégák szerint szólt is! Brávó, M.! Ugye, ugye, ha akarod, meg tudod csinálni? Itt az újabb ok az ünneplésre! Még szerencse, hogy csütörtökön nem voltam! Na, majd jövő héten!!!!

Közben S. egy borítékot nyomott a kezembe, azzal az utasítással, hogy csak vasárnap bonthatom ki. És mi volt benne? Egy rajz. Tőle, aki utál rajzolni. A Nőnapról továbbra is lesújtó marad a véleményem, de ennek attól még örülök. És meg fogom köszönni. Majd ennek apropóján rögtön megbeszélem velük, hogy a fennmaradó 364 nap (is) számít. Ebben a közegben nem könnyű megértetni, hogy a nő nem cseléd. De ha meg sem próbálom...

Annyi minden történt az utóbbi időben (is), hogy elfelejtettem megemlíteni egy fontos történést a múlt hét eseményeiből. Megszületett a volt ofő babája. Jól vannak, egészségesek.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek