OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

23. És akkor a hetedik a mennybe megy

2015. április 24.

Lehet, hogy ez a hét most aztán már tényleg a dögunalom jegyében telik el? De szép is lenne! A hétfő jól indul, mert csak a szokásos. Föci doga a változatosság kedvéért. Két tanszobányi biflázás. Csupa fontos ismeret, ami feltétlenül szükséges egy hetedikesnek. Mindenesetre nálunk nem a matektanártól, hanem E. nénitől félnek. Mindegy, ezt belekalkuláljuk minden héten kétszer. De minden más tökéletesen rendben.

Kedden levél jő, melyben meghívnak bennünket a Kézenfogva Alapítvány rendezvényére a Margitszigetre. Péntekre! Uff! Villámgyors kérés, hogy mehessünk tanítási időben, mert pénteken délután igazgatóválasztás a program, ebéd után eltűnnek a kis drágák. Engedély besöpörve, kisdedekkel megbeszélve, szuper! Este regisztrálás a programra. Hálásan köszönöm a lehetőséget, persze megyünk, ott a helyünk. Érkezik a válasz is hamarost. Kissé zavarban vannak, mert volt rendezvényük, lesz is, de április 24-ére ők bizony nem terveztek semmit! Mégis, hová szeretnénk mi menni? Hűűűűűűűha! Meghívó újraolvasása, értelmezése. Dátum: május 15. Hm. Hogy lehet május 15-öt április 24-nek olvasni? Ez igen komoly részképesség zavar jele lehet, a gyógypedagógus kollégák segítségét kell kérnem. ☺ Na, akkor tehát szerdán lefújom a dolgot. Közben még délután egy esetmegbeszélő a kollégákkal, mert ezt az ajtó levétel ügyet helyre kell tenni. És A. semmi jelét nem mutatja annak, hogy partnere legyen Gy. és I. néniknek. Sorolják a sérelmeiket és meg csak nézek. Semmi olyan extra nincs, amit bármelyik másik leánygyermek ne csinálna. No persze a fiúk is, de most A. van műsoron. Megegyezünk, hogy az általuk legfontosabbnak tartott öt szabályt összeírják. Ezzel a listával lepjük majd le A. anyut és persze A-t a jövő héten.

A föci dogán is túl vannak, de O. bácsi kissé nehezményezi, hogy nem készültek töriből. Mondom neki, bocsika, de föci doga volt. Ja, az más, nem baj, a témazárók mindig jól sikerülnek, hagyjuk a fenébe az egészet! Vicces! De én mégse tudok röhögni.

Főnök szóla, hogy még nem ültünk le a csoporttal kapcsolatos tapasztalatokat értékelni. Pedig már vége az ellenőrzésnek. Igaz, közbejött az erdélyi kirándulás nekünk, hivatalos kötelezettségek neki, de sebaj, majd szerdán! Jó.

És akkor eljőve a szerda. Fél órás késéssel ülünk ösze, mert a főnök már megint valami hivatalos ügyet intéz. Ezeken a szeánszokon az iskolavezetés (igazgató, két igh), valamit az osztályfőnök, a csoportnevelő és a váltósnevelő ücsörög. Nálunk Z. bácsi 3 in 1.: ofő, váltónevelő és rajztanár egyszemélyben. Akkor kezdjük! Zs. igh indít: nagyon szomorúan veszi tudomásul nap mint nap, hogy ő az egyik, aki nem tanítja a hetediket (igazgató bácsi a másik). Mert az általa látogatott magyar óra az maga volt a felüdülés! Mert figyeltek, mert képben voltak, mert okosakat mondtak. És a rajz! Ha tehetné, minden órára beülne, ő is dolgozna az aktuális feladaton. Mert egy élmény! Z. bácsi is, de a kis drágák is. Nekem tecc. Nincs ellenvetésem. ☺


Kós Károly tér, szökőkút

Kós Károly tér: azoknál az asztaloknál tanulunk

E. néni is mondja, hogy milyen édesek, aranyosak, együttműködőek, aktívak. Kivéve a földrajz. Az borzasztó, hogy milyen gyengén teljesítenek. Mert vagy nem tanulnak vagy a mi módszereink rosszak. Ezen változtatni kéne. Képtelen vagyok befogni a számat, mondom neki, szerintem más probléma van. Pl. annyit kéne követelni, amennyi az órán számon kérhető. Na, elevenére tapintottam! Kiderül, hogy a kisdedekkel semmi probléma, a baj velem van! Mert én nem engedem le őket felelni a szabadidőből. Esetleg a tanszobáról. És a napos iskolába járó gyerekek is járnak zeneórára meg edzésre, meg satöbbi. Mondom néki, hát ja. De nem mennek vissza a suliba felelni, mert a sok megátalkodott pedaógus elintézi az órán. Főnök nem bírja tovább, mondja, ez egy lehetőség. De én se nagyon bírok magammal, mondom: ez egy olyan lehetőség, amivel, ha nem élnek, egyest kapnak. Tehát akkor ez mégsem lehetőség, hanem kötelezettség. És az mégsem ugyanaz. Igazgató bácsinak igen nagyon tele van a virágoskertje velem, ezért tudomásul veszem, amit mond, de jelzem, hogy nagyon nem értünk egyet. Azért azt ő is elismeri, hogy bármely órán volt is bent, a kölykök bizony működnek. Nem is akárhogy! És a tanszoba szerinte rendben van, ott volt, tapasztalta. (Na, akkor kivel van a probléma? Most eltekintek a válaszadástól, mindenkire rábízom, találja ki!) E. néni újra fogást keres rajtam: És mi az, hogy tanszoba a Kóson? Ott nem tanulnak, csak összecsapják a leckét! Mondom: tessenek megsasolni az osztályzatokat. Azokat nem én adom! De akkor is! Ne ott tanuljunk! Mondom, felfordulunk a hőségtől a teremben, ha csukva az ablak. Ha nyitva, akkor is, de még a zajt is el kell viselni, mert a kicsik már kint vannak az udvaron. És ordítanak. Mert az nekem is fél évembe került, hogy megtanítsam, elhitessem velük, hogy hangosnak lenni, és ordítani nem ugyanaz. És hangosnak sem kell feltétlenül lenni. De persze az udvaron az simán belefér. Viszont ilyen körülmények között a Kós a megoldás. Árnyékot adó fák, asztalok, székek. Megy az adok-kapok. (Zs. igh önkéntelen mimikai izmai vitustáncot járnak, igyekszem elkerülni a tekintetét, nehogy felröhögjek.) Főnök már meg se hallja? Nem reagál. Még. Azért azt is elmondja, hogy látszik, hogy jó páros vagyunk, remekül kiegészítjük egymást. Megköszöni az eddigi melót, kéri, hogy így csináljuk a továbbiakban is, kívánja nekünk, hogy ennél rosszabb ne legyen! Most erre mit kéne mondani? Persze, igyekszünk ám nagyon! Továbbra is. És akkor még egy utolsó félmondat: A Kóson nem lehet írásbeli leckét csinálni, a szóbelit nem tiltja, de nem is támogatja.

Akkor most én teljesen kész vagyok. A gyönyörűségtől. Mindenki mondjon, gondoljon, amit csak akar, ez a társaság mindent visz. Rengeteg meló van benne, de ez nem számít. Az eredmény önmagáért beszél. A hetedik a mennybe ment! Mint már többször mondtam, ilyen csapat egy életben csak egyszer. Ha egyáltalán...

Nyomás a kisdedekhez. Beszámoló a történtekről, elégedett nyögés! Míg mi lent múlattuk a drága időt, ők megcsinálták a leckét. Föciből dogát írtak, nincs feladat. Hurrá!!!! Irány a Kós! És ki jön szembe velünk? Persze, E. néni! És mondja is: Hiába a doga, el ne felejtsük, hogy országok és fővárosok. Nna, pont nem érdekel! A csoportok többségének nevelői ülve nyalnák a holdat a gyönyörűségtől, ha csak fele ennyire jó lenne az értékelésük. Ma azt kapják a drágáim, hogy „polgári engedetlenségi mozgalmat” játszunk. Nem halljuk meg az intelmeket, nem vesszük tudomásul, hogy ez lenne a kötelességünk. (Azért egy-kettő odajön, felmondja a felmondani valót, de nem esnek túlzásokba. Én meg nem bánom.) Háromnegyed hatkor vissza a suliba. Megbeszéljük, hogy csütörtökön „sajnos” ismét a Kóson lesz dolgunk. Vár bennünket Koller bácsi. Mert fagyit kell ennünk. Jó idő van, és ők jól megérdemlik ezt a fajta kényeztetést is.

Csütörtök. A reggeli fészbuk profilok „ellenőrzése” során szembesülnek azzal, hogy ma van a szülinapom. És gyanakodnak. Igaz vagy nem? Mert ők bizony nem mindig valós adatokkal regnálnak a közösségi portálokon. Pedig hányszor elmondtam, hogy bizonyos adatokat egyáltalán nem közlünk (lakcím, telefonszám), de a születési idejük legyen igaz. Mert sok kellemetlenségtől tudják magukat, illetve mi tudjuk őket megóvni ebben az esetben. (Pedofil, friss husit szerető „ismerősök” lekapcsolása, pl.) Na, mindegy, ha már megbizonyosodtak az adat valóságáról, felköszöntenek. Tábla telerajzolva, ölelések, puszihegyek. Jó ez ám nagyon! De a tökéletes ajándék a tegnapi értékelés. Általuk, „miattuk” az iskolavezetéstől. Tőlük, nekem. Gyors ebéd, a szokásos „pisi, kaki, puki, böfi, kézmosás” és irány a Kós. Lecke tényleg nincs, mert sok a beteg kolléga, szakos helyettesítés ritka, mint a fehér holló, föci pedig pénteken (még) nincs. ☺


Koller bácsi (Forrás: internet)

Koller bácsi cukija belül (Forrás: internet)

Koller bácsinál a tőlünk megszokott módon viselkednek. Köszönnek, beállnak a sorba, kérik a kedvelt ízű fagyit, megköszönik, elköszönnek és kimennek. Kint halkan beszélgetnek, a cuki vendégei pedig csak lesnek, hogy gyerekcsoport és így is lehet. Lehet hát! Fagyi projekt 15 perc alatt lezajlik. Jöhet a foci! A lányok sétálnak, ülnek a fűben, a padon, ki hol érzi jól magát, és beszélgetnek, zenét hallgatnak, viháncolnak. Óránként mindenki lejelentkezik. Háromnegyed hatkor balra el. Irány ismét a suli.

Pénteken gyors ebéd, könnyes búcsú. ☺ Hétfőn velük újra itt!

P.s.: Igazgatóválasztás egy óra alatt lezavarva. Egy jelölt, a jelenlegi. A pályázatával kapcsolatban néhány megjegyzés, kiegészítés, kérés. Személyét is támogatjuk. A felvetésekkel kapcsolatban válaszul néhány sematikus mondat. Megköszöni a hozzászólásokat. Szavazás. A pályázatát is, a személyét is nagy többséggel támogatta a testület. A labda a KLIK térfelén pattog. Őszintén reméljük, hogy a személyében nem lesz változás.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.18.
Jelentősen átalakítják a Nat-tervezetet
Bemutatta tegnap az Európai Bizottság az „Education and Training Monitor 2018” című kiadványát. A 2016-os adatokat értékelő dokumentum megállapítja: hazánk az uniós átlagnál többet...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2018.10.18.
Rétvári szerint kiemelt cél, hogy az év végéig minden magyar iskolában legyen wifi
A szocialista Mesterházy Attila kérdésére válaszolva közölte az Emmi államtitkára, hogy a kormány kiemelt célja, hogy "az iskolák a digitális oktatáshoz szükséges sávszélességű szupergyors...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.18.
Gyermek és Ifjúsági Országgyűlést tartottak a parlamentben
Több mint háromszáz diák részvételével rendezték meg szerdán a nyolcadik Gyermek és Ifjúsági Országgyűlést a gyermekek világnapja alkalmából az Országház Felsőházi termében; a r...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.18.
A magyar gyerekek harmadát fenyegeti szegénység
A családoknak adott támogatások nem emelkedtek annyira az elmúlt években, mint amennyivel a megélhetés költségei nőttek, írja a HVG közlése. A megfelelő anyagi háttér mellett azonban a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.18.
Kárpátaljai magyar nyelvű oktatók támogatásáról döntött a kormány
A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent kormányhatározat szerint a kormány egyetért a kárpátaljai közoktatási intézményekben magyar nyelvű oktatási és nevelési feladatokat ellát...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.18.
Mátyás Győző: A tanulás ára
Magam úgy hiszem: nívós felsőoktatás csak úgy képzelhető el, ha jelentős hányada piaci alapon működik. Egy elengedhetetlen feltétellel: ha össze van kapcsolva egy alaposan átgondolt, vil...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.10.18.
A részmunkaidő kevés lesz a gyerekbummhoz
Sokan, köztük a kormány is azt gondolja, hogy ha több részmunkaidős állás lenne, a gyerekes nők előbb visszamehetnének dolgozni, és végül többen is vállalnának gyereket. Ez szépen hangzik...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.10.18.
Margón kívül - újabb jelentés a magyar oktatásról
Az oktatás társadalmi meghatározottsága még mindig nagy probléma Magyarországon - derül ki a Margón kívül - magyar ifjúságkutatás 2016 című kötetből.A szóban forgó tanulmánykötet...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.18.
Borult a magyarországi gimnáziumok rangsora
„A HVG Középiskolai Rangsorában eddig mindig a budapesti Fazekas Gyakorló Gimnázium végzett az élen. Idén ez megváltozott” – olvasható a HVG kiadványában, amelyből kiderül: a 2019-...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek