OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. május 28.
» Hozzászólások (0)

MI – Egy osztályfőnök feljegyzései

26. Tiszteld a „másságot” is! És a pszihomókusoktól ments meg Uram minket!

2015. május 15.

Hétfő. N-nek nem sikerült beérkezni. Végül is, múlt héten három napot bent töltött. Nem kocsma ez, hogy egész héten itt legyen. Ennyit arról a szegény gyerekről, aki fűt, fát, virágot, csillagokat ígért múlt hét kedden. Szégyen és gyalázat, de nekünk valahogy nem is hiányzik. Nyilván ez is az én gonoszságom következménye, de emiatt sem dőlök a kardomba.

Ebédnél érkezik O. tesója: Dugjam el O-t, mert itt van anya, készül a szülinapi meglepi. (Szerdára terveztük, mert a csütörtökön esedékes szülinapon az Állatkertben leszünk.) Mi vaaaaaaaaaan????? Tüntessem el negyed órára legalább, mert anya már az osztályban garázdálkodik. Öööööö....jó. Elindulunk a terem felé. Mondom O-nak, ő ne menjen sehova, mert dolgunk van. Szabálykövető, szófogadó, jól nevelt leányka, tehát vár. Felkapom a pénztárcám, megyünk vásárolni. Kérdezi, hogy mit veszünk. Jó kérdés, fogalmam sincs, de ez az ürügy volt a legkézenfekvőbb. Elkezdek másról beszélni, közben „kattog” az agyam helyén úszkáló zselészerű anyag. Kilépünk a kapun, az autójuk a sulival szemben áll. Na, már csak ez hiányzott! Valami szellemesnek gondolt megjegyzéssel szórakoztatom, miközben lökdösöm szegényt az iskola háta mögött lévő kisbolt felé. Miért nem a Lilába megyünk? Nincs lila hagymájuk, mondom minden meggyőződés nélkül. A suli háta mögötti bolt még annyit sem tud, mint a Lila. Szinte tök üres. Se kenyér, se lila hagyma. Hűűűűűűűűűha!!!! Nézek ki a fejemből, amikor rám kacsint néhány üveg lekvár. Yeeeesssss!!!! Akkor lekváros kenyér lesz uzsonnára, mert a banántól falnak mennek. Veszünk két üveggel, de nincs kenyerük. Jó, akkor megyünk a Lilába. Hülyéknek van szerencséje! Tényleg nincs semmilyen hagyma. Ezt most megúsztam! Viszont van isteni finom, friss kenyér. Magunkhoz szólítunk kettőt, mehetünk. O. dünnyög, hogy anya behozta a tesót, de őt nem is kereste. Vicces, mert ha minden család csak 20%-ban úgy működne, mint O-éké, akkor bezárhatnánk a bazárt.

Belépünk a terembe, O. meglátja a tortát. Elmosolyodik, örül. De hol van anya? Anya ül a padban, csak takarásban. Végre észreveszi. Ugrál mint egy ovis, ölelgeti az anyut, párás a szeme. Már megint nagy a por???? A táblán a köszöntés, kezdődik az amúgy is diétás ebéd folytatása. (Piskóta csokiöntettel volt az egészséges életmódra szoktatás jegyében elővezetett étek.) Ezt le kell nyomni valamivel. Van választék! Fekete erdő, puncs, Esterházy, mákos-marcipános. Jaj, csak éhen ne haljanak a kis drágák! Némi duzzogás után azért csak lecsúszik az összes. (Kiderül, hogy O. jelezte otthon: kedden, szerdán rengeteg lecke lesz, csütörtök, péntek külső program, nem tudunk ünnepelni. Anya mondta, oké, akkor a családdal szombaton. Mondom, hogy O. szófogadó, szabálykövető gyerek.) Jó, akkor most, hogy degeszre zabáltuk magunkat mindenféle szénhidrát-, cukor- és egyéb károsanyag-mentes édességgel, irány a Kós. Nem, nem tanulni, csak jó levegőn lenni egy kicsit. Négyre érünk vissza, kezdeni kéne a tanszobát. Igazgató bácsi ismét figyel. Háááááát, ma mi késünk a kezdéssel öt percet. Annyira persze nem izgat, de van némi lelkiismeret-furdalásom, mert én magam sem tűröm a késést. Mindegy, ez ma így sikerült. Tanszoba simán abszolválva, annyira, hogy amíg a kis tündérkék küzdenek a befogadásra kijelölt anyaggal, addig én gyártom a lekváros kenyérkéket. Muszáj volt, mert éhhalálra voltak ítélve szegények. A két tanszoba között elpusztítják még a morzsákat is, talán ma sem halnak éhen.

Ha kedd, akkor N. Ééééééééééééééééééés...most nem. Mert megint nincs bent. Liliomok készülnek, már van vagy 50 darab. Már csak kb. 950-et kell csinálni. Mi az nekünk! Amúgy dögunalom. Olyan, amire vágynék. Mondjuk nem egy évben egyszer.

Egyes (Szűcs Édua rajza) Már majdnem elhittem, hogy ez a hét a kedvemre valóan alakul. Ember tervez, remél... Őrültek háza, jön a vihar. És a hetedik sincs a topon. Mondjuk, nekik is lehet rossz napjuk, de a kollégák azért megjegyzik: még a hetedik is. Tényleg nagyon hülyék. K. biológia órán jelenkezik, felelni szeretne. Hülyére tanulta magát kedden, tehát rendben. R. néni engedi. Mire K. közli, hogy nem tud semmit, inkább mégse. R. néni felajánlja, ha már kérte, próbálja meg, ellenkező esetben beírja az egyest. Mire K. kinyomja magából: csak nyugodtan, mert egyébként csak időhúzásra játszott. Nóóóóóóóóóóóóóóóóórmális????? Egyes teljes joggal bekönyvelve. K. nem érti, mi volt ezzel a baj. Megmagyarázni nem lehet, mert mint gyermekotthon-lakó, tudja, következmény nincs, nyugodtan kezelheti bárki idegeit. Jól indul!

Pszihomókus szokása szerint bolygó hollandiként bolyong a tanári szoba és a folyosó között. Beszél, de senki nem figyel rá, mert már tudjuk, hogy magával kommunikál. Azután nekem mondja, hogy három gyerekre is vadászik, de tudja, hogy R. házon kívül. Akkor viszi A-t és E-t. Már 1000-szer megmondtam, hogy tőlem egyszerre csak egy gyereket vihet. És soha nem tanítási óráról, valamint a tanszobáról sem. Négy óra, becsöngetnek tanszobára. E. és A. köddé vált. Hol vannak? Hát D. néninél. Bekopogok, benyitok. A. a fotelben ül, beszélgetnek, E. ül a számítógép előtt és fészbukol. Elborult az agyam. Tudom, hogy nem a gyerek előtt, de már ez sem érdekel. Ordítok, hogy megmondtam: egyszerre csak egy, szigorúan szabadidőben, fészbukmentesen. Szegény E-t kizavarom, D. nénire és A-ra rávágom az ajtót. Őrjöngök. Nem kell valamelyik suliban főállású pszihomókus? Már nem először ajánlom fel. Tőlem vihetik!!!! E. szakvéleménye amúgy is egy gyöngyszem. „Rendezett, korának megfelelő ...... LÉNY.” Aztán: Ilyen-olyan mérés alapján PÉTER..... Vagy: általánosan megállapítható, hogy képességei a HATÁRÖVEZETBEN vannak, ezért MEGFELEL az ENYHE FOKÚ BTM-ből a tanulási nehézséggel küzdő besorolásnak. És még tovább: ilyen-olyan fejlesztés, több felkészülési idő, a buktatás lehetőség szerinti elkerülése.... Felhívják a figyelmünket, hogy a kora miatt ez az utolsó vizsgálat volt és a megállapításokat, javaslatokat az ÉRETTSÉGI VIZSGA alkalmával is figyelembe kell venni. Édes Istenem!!!!!! Fuldoklok a röhögéstől. Lehet, hogy sírnom kéne inkább, de már nem tudok. E. amúgy már tavaly ilyenkor elérte a teljesítőképessége határát, rohamosan romlik a teljesítménye, réges-rég feladta. Így aztán semmit nem csinál sem az órákon, sem a tanszobán. És rángatja a vállát, hogy ő úgyse bukik. Pedig de! Tantárgyi felmentése nincs, a buktatás elkerülése pedig javaslat és nem előírás. Valamit azért csak kéne csinálnia a kettesért. Pl. úgy tenni, mintha érdekelné, némi erőfeszítést mutatni. De nem. Juszt se nem! E. néni simán meghúzza földrajzból. A pótvizsgára pedig leckét ad. Hetedikben a tanult országok és fővárosok felsorolása, zászlóik lerajzolása. Ha ezt nem csinálja meg, annyi neki. Ha megcsinálja, akkor jöhet maga a pótvizsga. Háááát...

Csütörtök. Ötödik órában ebéd, aztán rohanás az Állatkertbe. Minden évben kétszer „megnyerjük”, mert ingyen tudunk bemenni. Szegény kis tündérkék már iszonyúan unják, de nem baj. Menni kell, mese nincs. Megyünk. A nyolcadikkal. Megérkezünk, várni kell egy keveset. Érkezik az előadó, üdvözli a gyerekeket, amikor felvillan két mobil képernyője. Szólok, nyomják ki a telefonok ’szemét’. (Aki ismer, az tudja, ez pontosan azt jelenti, hogy ki kell kapcsolni. Nem a képernyőt, a készüléket.) Telefonok 2 másodperc alatt eltűnnek a megfelelő zsebekben. Mondom nékik, ki kéne kapcsolni. Megtörtént. Akkor ide vele! Persze mindkettő „él”. Kinyomom, elteszem. Előadást túléljük, szabadon engedjük őket egy órácskára. Hazafelé K. nem bír magával. És a telefonjával sem. Menetközben, az úttest kellős közepén megáll, mert valamit feltétlenül meg kell szemlélni az eszközön. Elkérem a telefonját. Kinyomom a szemét (a telefonnak). Mivel hazajárós (gyermekotthon lakója), érkezik hatkor, hogy elkérje a telefont. Nem adom. Majd holnap. Halálosan megsértődve megy el. Nem érdekel. És az sem, hogy a gyermekvédelmi gyám felhívta a figyelmemet: még 5 percre sem vehetem el, mert az a gyerek személyes tulajdona. Inkább vállalom, hogy nem először és nyilván nem is utoljára kell a szőnyeg szélén állnom, de a gyerekért én felelek. Este hatig biztosan. És nem a gyám. Azt remélem, megtanulja, hogy az úttest a járműveknek épült, a fontos és halaszthatatlan ügyeket a gyalogosnak a járdán kell intéznie. Amúgy szokás szerint normálisan viselkedtek, nem kellett szégyenkeznünk. Így persze nem mentünk be egyenesen a suliba, mert megbotlottunk Koller bácsiban. Ha már így esett, fagyiztunk egy jót. Mert fagyizni jó! És mert megérdemlik.

Végre péntek! Ma megyünk a Margitszigetre. A Kézenfogva Alapítvány rendezvénye, idén élőcsocsó rekordkísérlettel súlyosbítva. Csak remélni merem, hogy nem szakad ránk az ég. Tegnap is megúsztuk, ma se legyen másképp.

Három óra megtartva, a negyedikben takarmányozás, mert az éhenhalás küszöbén vannak. :D Míg tele a szájuk, tartok egy utolsó eligazítást. Mire számíthatnak, mit várok tőlük. Pl. azt, hogy ne tegyenek megjegyzéseket, ne bámuljanak meg senkit csak azért, mert kisebb-nagyobb mértékben „más”. Gondoljanak bele, mit szólnának ők fordított esetben. Gondoljanak bele, hogy bármelyikünket érhet baleset, megbetegedhetünk, aminek a következménye lehet látásvesztés, végtagvesztés, bármi. A tesók között van hallókészülékes, enyhe, illetve középsúlyos értelmileg akadályozott, tehát találkoznak nap mint nap fogyatékkal élővel. Indulunk. Csepereg az eső, de nem túl vészes. Mire odaérünk, már nem is esik. Borult az ég, de nincs hideg. Nem dühöng a tömeg, sokan megijedhettek a beígért időtől. Kár, de legalább kényelmesen elférünk. ☺ Látszik, hogy milyen „fontos” a fogyatékkal élők ügye. A Margitszigeti Atlétikai Centrum egy ilyen rendezvényen lezárva tartja a lelátók mögötti mosdókat. De van helyette egy(!!!) mobil WC (pontosabban én csak egyet láttam, de nem volt akkora tömeg, hogy takarásban legyen a többi), valamint egy épületben lévő mosdó. Az igazán elhanyagolható apróság, hogy vagy 10-12 lépcsőfokon kell le-felküzdenie magát annak, aki használni szeretné. Javaslat egy új extrém sportra: kerekes székes lépcsőzés. ☹ (Lehet, hogy igazságtalan vagyok? Van egy akadálymentesített bejárat is valahol. Lehet, hogy ott van akadálymentesített mosdó? Félek, hogy nincs.) Most, hogy jó szokásomhoz híven kifanyalogtam magam, büszkén számolhatok be arról, hogy a kisdedek igen jól érezték magukat. Vakpingpong, kerekes székes tekerés a futópályán, vaktandem, segítő kutyák és az élőcsocsó. Hát az valami brutááááááááál!!!!!! Tessenek elképzelni egy majálison használt ugrálóvár alsó részét. Egy magas, felfújt keret, két kapu. A keretben mozgatható rudak. A rudakon pánt a kezeknek, mert azt semmilyen formában nem használhatják. Négy ilyen sor van, a két csapat felváltva áll (ld. csocsóasztal felépítése). Egy sorban 3, illetve 4 játékos. Füves pálya. Tessék elképzelni, ha nedves! A kapuban kerekes székben ül a kapus. Egyszerre kell mozogni, mert különben esély sincs a labda elérésére. Esnek, kelnek az eljén. Aztán belejönnek. R. a második másodpercben telibe találja a kapufát. A saját kapuja előtt áll, tehát nem kis teljesítmény. Meg is tapsolják. M. gyorsan leteszi a névjegyét, bombagólt lő! Mindenki talált magának olyan tevékenységet, ami lekötötte, amit szívesen csinált. Kosarazni is lehetett, de az idén nem kötötték le a gyerekek egyik kezét, pedig úgy lett volna az igazi! Szuper volt még úgy is, hogy kétségbeejtően kevesen voltunk.

Amit megállapítottam: kötelezővé tenném minden iskolának, hogy delegáljon néhány gyereket minden ilyen programra. Szórakozva tanulhatnák meg a másság tiszteletét. Sokat tanulhatnának a fogyatékkal élőkről, a fogyatékkal élőktől.

A politikusokat kötelezném, hogy eltöltsenek egy-egy hónapot „vakon”, „siketen”, kerekes székben, „félkarral”. Szerintem villámgyorsan megoldanák az akadálymentesítést, talán átéreznék, milyen nehéz így élni. És még azt is el tudom képzelni, hogy állami szinten támogatnák a megváltozott munkaképességűek számára a ténylegesen elfogadható lehetőségek megteremtését. Egy normális országban pedig tán nem kéne ilyen eszközökkel kikényszeríteni. Szóval, jó, hogy a Kézenfogva Alapítvány csinálja, de sokkal több hasonló rendezvényre lenne szükség. Nyilván ez is súlyos összegbe került, de muszáj csinálni, mert még mindig nem hallják elegen a hangjukat, nem érzékelik elegen a kilátástalan helyzetet és egyáltalán: a mezei átlagpolgárt nem érdekli, mert szerencséjére nem érintett. Az „állam” pedig mintha minden iránt érzéketlen lenne. Miért pont a fogyatékkal élők problémájával foglalkozna?

De a hetedikes kisdedek hozták a kötelezőt! Szokás szerint. És még jól is érezték magukat! Megint erősítetük bennük a másság elfogadását, a tiszteletet, a tolerancia szintjük is nőtt talán újra kicsinkét. Kell ennél több?


Vaktandem

 


Ez is egyfajta kerekes szék

 


Amikor 400 méter beláthatatlan távolságnak tűnik

 


Élőcsocsó

 


Hány golyó van benne? Autisták előnyben. ☺

 

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek