OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 7.
» Hozzászólások (1)
Címkék:
         

Ki kapja az Év tanára díjat?

A Hebe Kft. már közel tíz éve szervez országos levelezőversenyeket. Ebben a tanévben 9000 diák versenyzett különböző tantárgyakból egyfordulós csapatversenyeinken valamint öt és háromfordulós tantárgyi versenyeinken. Úgy döntöttünk, megkérdezzük ezt a sok ezer gyereket, szerintük milyen a jó tanár.

Az Év tanára díjat ebben az évben alapítottuk. Célunk az volt, hogy kifejezzük tiszteletünket és nagyra becsülésünket azon tanárok iránt, akik áldozatos munkával foglalkoznak a gyerekekkel tanulmányi versenyeinken. Az Év tanára megtisztelő címet a diákok ajánlásai alapján ítéltük oda tantárgyanként egy-egy tanárnak, valamint a fődíjat, egy wellness utazást sorsolás alapján egy tanárnak. A díjakat ünnepélyes keretek között adtuk át Gödöllőn. Dr. Gémesi György, Gödöllő Város Polgármestere nyitotta meg a rendezvényt, a tanárok plakettet, ajándékot kaptak. Az eseményt egy rövid ebéd és városnézés zárta.

Összesen háromszáz diák adta le szavazatát. A diákoknak 4-5 mondatban meg kellett indokolni, miért nevezik az adott tanárt, majd konkrét példákat is fel kellett sorolniuk. A 300 diák által felsorolt tulajdonságokat összegyűjtöttük, és készítettünk egy rövid statisztikát. Nagyon érdekes, hogy a gyerekek által legfontosabbnak tartott és leggyakrabban említett tulajdonság nem mutattak nagy szórást.

A következő rangsor alakult ki a jó tanárt jellemző ismérvekből:

  • a legtöbbször említett tulajdonság a segítőkészség, támogatás: „lehet rá számítani minden helyzetben”,
  • „élmény” nyújtása: izgalmas, érdekes órák, megszeretteti, megeleveníti a tananyagot, tánc, bábozás, játékok,
  • modern és rendhagyó eszközöket is használ az oktatásban: interaktív tábla, csoportmunka, projektek, szerepjáték, kreatív játékok, filmnézés, PPT prezentáció, egyedi szemléltetés, CD hallgatás nyelvórákon,
  • a személyiség kisugárzása: szeret minket, szívvel-lélekkel, szeretettel tanít, bíztat bennünket, második anyánk, mindent megtesz értünk, megérti a gondjainkat, meglátja a legjobbat bennünk, együtt örül velünk, mindenkiben a legjobbat keresi, lelkesít, nem kiabál, nyugodt,
  • van humora, jókedvű,
  • differenciáltan fejleszt: a gyengékkel gyakorol, a tehetségeket fejleszti/ igyekszik mindenkiből a legtöbbet kihozni/versenyekre készít fel,
  • szigorú, de igazságos,
  • sok időt szán a gyerekekre: órán kívül, szabadidejében is foglalkozik a gyerekekkel, múzeumlátogatás, színházlátogatás, közös filmnézés, kirándulás,
  • személyes problémákkal is meg lehet keresni,
  • felkészült és türelmes,
  • jól magyaráz.

Óriási élmény volt számunkra ezeket az ajánlásokat olvasni. Megható és rendkívül lelkesítő volt, hogy ennyi kiváló ember tanítja a felnövő nemzedéket.

Most következzék néhány idézet a gyerekek indoklásaiból:

Az egész életünkre hatással lévő személy.

Határozott, szigorú, de nagyon igazságos. Szinte a második anyánk.

Örökké mosolygó szeme megnyugtatja a gyerekeket.

Szolid, szorgalmas és nyílt jellemével az életre nevel bennünket.

A mi iskolánk egy informatikai iskola, és fontosnak tartjuk, hogy van egy olyan tanárunk, aki a számítógép elől is képes elragadni a figyelmünket az irodalom felé. Példaképünk.

Hitt bennem, bíztatott, visszaadta az önbizalmamat.

Andrea néni az életre nevel minket! Azt kéri tőlünk számon, aminek a későbbiekben is hasznát vesszük.

Úgy gondolkodik, mint Galilei: „A gyerek feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem egy fáklya, amit lángra kell lobbantani.”

Miközben 3 kisgyerek várja otthon, fontos neki a mi sorsunk is. Osztálybulit szervez, moziba, kiállításra visz.

Amikor hozzá kerültem, nagyon rossz tanuló voltam – diszlexia miatt – de ő olyan sokat foglalkozott velem, hogy ma már versenyeken is részt veszek.

Ági néniben megvan a gyerekek iránti szeretet, többször kiállt mellettünk. A tudását is nagy szeretettel adja át. Ha gondunk van, vele mindent meg lehet beszélni.

Érdekli mások érzései, segít a bajban. Tudását változatosan adja át. Kreatív feladatokat ad.

Szereti a gyerekeket. Igazságos minden esetben. Sokat megtesz az osztályért. Elmegyünk kirándulni. Jó fej, vicces, mégis rendet tud tartani.

Tehetséggondozó. Következetes. Órák színesek. Szigorú, de nagyon vicces. Új trükköket ad a nyelvtanuláshoz. Mindig meghallgatja az ötleteinket. Érdekli, mi van velünk iskolán kívül.

Órákon csapatmunkát is végzünk. Óráin interaktív táblázni és filmet nézni is szoktunk. Nagyon jó hangulatban telik az óra. Érdekes feladatokat hoz az órára. A rosszalkodót kordában tartja.

Hatodik éve szerkeszti diákjaival az ország egyetlen angol nyelvű iskolaújságját, amelybe még a rajzokat is mi készítjük számítógéppel.

Amikor ételekről tanulunk, mindig főzünk.

Sajátos tanítási módszereivel le tudja egyszerűsíteni a tananyagot. Nagyban megkönnyíti ezzel a tanulást, és hatékonyabb is.

Lajos bácsi elvárja tőlünk, hogy ne legyünk lusták.

„Kati néni szigorú, de igazságos tanár. Céltudatos: nemcsak azt akarja, hogy jól beszéljük a nyelvet, hanem, hogy meg is szeressük azt.

Ő egy igazán becsületes és tisztalelkű ember, a diákversenyeken hagyja kibontakozni a gyerekeket. Vicces és minden szomorú diákot megvigasztal bármi áron. Ő a mi Hédi nénink, akit szerencsére nehezen felejt el az ember.

Missziónknak tekintjük, hogy ennek a felmérésnek az eredményeit nyilvánosságra hozzuk. El fogjuk küldeni elemzésünket a tankerületek vezetőinek és a különböző szakmai internetes portáloknak.

Zárszóként Vekerdy Tamást idézem:

„A tanároknak is azt tanácsolom, legyenek hitelesek: A jó tanár élvezi a tanítást, szóba áll a gyerekekkel, ha kell vitatkozik velük, és nem zavarja őket sem a kisgyerek, sem a kamasz. A tárgyi tudás is fontos, de nem az a lényeg.”

Kraulis Mónika

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Fülöp Hajnalka | 2015. június 14.
Nagyon jó ez az összeállítás. tényleg fontosak ezek az ismérvek! A tanárok nevét is lehet tudni?
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek