OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 9.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

28. Az utolsókat rúgjuk. Még nem egymásba.

2015. május 29.

Hihetetlenül jól érezték magukat Ópusztaszeren. Meséltek is volna, ha… Ha nem kellene gőzerővel a tanév végére koncentrálni. Jobb helyeken ilyenkor már „tematikus” heteket tartanak vagy valami olyan programsorozat van, ami nem nyomja agyon a gyerekeket ebben a hőségben. Mi, a magunk részéről a kémia témazáróra készülünk, mert a tanerő gyakori betegeskedése miatt nincs jegyük. Persze biológiából sincs, tehát felköthetjük a gatyát. Igaz, biológiából „csak” feleltetés várható. (A kémiát múlt héten kellett volna megírni, de a hét elején megint nem volt a tanár néni, a hét végén pedig a kisdedek léptek olajra. Igazoltan, jutalomból. ☺) Aki irodalomból gondolná a javítást, annak egy vagy két vers megtanulása a feladat. Ott figyel a fizika tz. is, valamint a töri. És persze, el ne felejtsük a köznevelés kiemelt tantárgyát, a földrajzot. Nem mellesleg vadul hajtogatnak. Már nem liliomot, hanem valami mást. Ez utóbbiból mindössze 500 darab kell, mert 600 liliom feje kész. Tehát akkor még 500 „más” + 1100 szár. Erre még két(???) hetünk van. A Diákdáridóra is el kellene kezdeni a gyakorlást. Már tudjuk, hogy mit akarunk, nagy kérdés, hogy működik-e?

Kedden elmaradt a föci óra, mert nem volt bent E. néni. Csütörtökön meg mi nem leszünk, mert agyarászhoz megy a csoport. Három napos gyász elrendelve! :D Nos, akkor tehát a 16 kérdés kémiából. 10 lesz a dolgozatban. Szerdára végeznünk kell, mert megírjuk, nem lehet megúszni.

És akkor kipróbáljuk a Diákdáridóra szánt produkciót is. Első olvasat. Az elképzelés szerint minden baba fején lesz egy doboz, amin valamelyik kolléga arcképe díszeleg. A „Fáj a fejem” című PaDödő nótára táncolnak. Nincs kötött koreográfia, (időhiány!) mindenki úgy és azt nyomja, amit érez. (Engedélyek a kollégáktól begyűjtve. Jellemző, hogy mindenki kapásból igent mond, kivéve E. nénit, aki arról érdeklődik, hogy „de ugye, nem köpköditek meg?” Mégis mit gondol? Nem megalázni akarunk, hanem valami vicceset csinálni, hogy hadd röhögjenek mások is. Nem rajtunk, velünk. Igazgató bácsi is, Z. bácsival mi is része vagyunk ennek.) Még nincs meg a legfontosabb kellék, még nem tudjuk, hogy ki kinek a fején regnál, de az első kísérlet nagyon bíztató. Lazításként ennyi, a főcsapás iránya a kémia! Gyűrjük, ismételjük, nekem már tele a virágoskert, de R. kivételével hősiesen tűrik! Ő már rég elvesztett minden fonalat, nem csak a kémiát. Ezt még tudnánk is tolerálni, de megint előjön a szakértői vélemény általa értelmezett módon: úgysem bukik. Tán még ezt is benyelnénk (én nem szívesen), de nem hagyja, hogy legalább a többiek haladjanak. Kiküldöm, garázdálkodjon a folyosón, ha van kivel. De kettesben marad a kémia könyvével. Ül üveges szemekkel a könyv fölött, de a csoport érdeke mindent visz. A többiekkel a végére érünk, most mindenki annyit tud, amennyire csak képes. Nem lehet baj! Nem is lesz!


Sok tanulnivalóm van. Nos hát....

Megírták a kémiát, jól sikerült! A fizika tz. rajtaütés szerűen érkezett, péntekre várták! Van ilyen, ezt bizony be kell nyelni! P. bácsi nem szokott buktatni, ha a kölök valami nagyon halvány érdeklődést mutat, ha nem zavarja a többieket. Nincs nagy dráma fizika-ügyileg. Közben megdumálom O. bácsit, hogy ajánlja meg a kis drágáknak: mindenki megírja a záró dogát, de csak annak írja be a jegyet, aki kéri. Így is vadul tanulunk, de kevésbé stresszes. Összefoglalás, feszült figyelem, majd óra végén érkezik O. bácsi ajánlata. Hatalmas detonációval esik le a kő a kis szívecskéjükről. Fellélegeznek. Ráérünk, jövő héten csütörtökön lesz a nagy nap. :D Azért a verstanulás sem felejtődik el, mindenki küzd.

Rövid próba, egyre szórakoztatóbb a látvány. Z. bácsi mint ötletgazda elégedetten mosolyog, én fetrengek a röhögéstől.

Csütörtök délelőtt fogászat. Lelkiismeretes a fogorvos, amit azonnal meg tud csinálni, megcsinálja. Az utolsó órára érkeznek vissza, a kolléga nem szekálja őket.

Újabb próba, de most már úgy, hogy mindenki kiválasztja, kinek a fejét szeretné viselni. Egy kérésünk van: Igazgató bácsi feje P. feje helyén legyen, mert ő az egésznek a lelke, motorja, hihetetlen, ahogy tolja. Fuldokolva röhögök. Ha nem betegszik meg mint farsangkor, ha nem rúgják le a tanár-diák meccsen, ha nem sérül meg a rugby edzésen, ha jó kedve lesz, akkor tarolunk!

Pénteken „Tóték”. Dobozolunk. Fotók kinyomtatva, méretre készülnek a doboz-fejek. És a virág fejek is.

Ukázba adom, hogy a hét végén mindenki óvja egészségét, testi épségét, mert minden „fejre” szükségünk van. Viszlát puszik, ölelések kiosztva, begyűjtve, mehetnek haza.

Szombaton öten Esztergomban mennek a rugby egyesülettel. Meccsek is lesznek, retteghetek, hogy ne háborús sebesültek, hanem hetedikes kisdedek érkezzenek hétfőn.

U.i. Mindenki él, mindenki jól van. Besöpörtek egy első és egy negyedik helyezést. Ez jóóóóóóóóóóóó!!!!!

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek