OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. június 18.
» Hozzászólások (4)
Címkék:
     

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

30. Vakációóóóóóóóó!!!

2015. június 12.

És eljött a várva várt(???) utolsó hét is! A Dáridó jól sikerült, már „csak” az öt percesre ígért biosz feleltetés és a ballagtatás van hátra. Osztálykirándulással súlyosbítva. Viszont mi nem írunk német kompetencia dogát. Majd jövőre.

Ebéd után a három baba elindul R. nénihez. Lepattannak. Majd négykor, most nem ér rá, mert kint hűsöl a hatodikkal a Kóson. Mit számít, hogy lenne más dolgunk is, tudomásul vesszük a verdiktet. Akkor talán hajtogassunk! Ja, már nem hajtogatunk, mert a szárakat sodorni kell! Hát, akkor sodorjunk! És persze össze is tűzzük a szárakat a virágokkal, hogy tuti rendben legyen! Vadul dolgozik mindenki, mert ezt még tán én is meg tudnám csinálni. Négykor három kisded balra el. Öt perc! Egy óra múlva lemegyek, mert el nem tudom képzelni, hol lehetnek a kis drágák! Nyugi, nem mentek világgá! Megvan mind! R. néni mosolyogva kínozza őket, mert nem hozzák a „kötelezőt”. Próbálom magyarázni, hogy fáradtak, elcsigázottak, kimerültek, melegük van. R. néni mosolyog, bólogat, láthatóan nem érdekli. (Hol van már az év eleji megértő, új tanár néni!) Rögtön mennek, mondja bájosan, majd még fél órát szekálja a három szerencsétlen kölyköt. Hát, jó! Ez is megvan! Nem számít! Holnap strand!

Kedden reggel irány a Csepeli Strand! Erre várnak már két éve, mert O. néni hallani nem akart róla. Z. bácsi és én persze engedünk az „erőszaknak”, hiszen megbízhatóak, megállapodás esetén kifejezetten szabálykövetők. Már reggel baromi meleg van, alig várják, hogy vízbe csobbanjanak.

Megállapodunk a szabályokban: még játékból sem nyomsz senkit a víz alá, figyeltek magatokra és egymásra is, kb. óránként kötelezően lejelentkeztek, stb. És a legfontosabb: ha az úszómester szól, azonnal abbahagyod, akármit is csináltál. Mert a strand veszélyes üzem, az úszómester a főnök.

Van velem 50+ faktorú, kifejezetten babáknak való naptej. Mielőtt vízbe mennek, kötelezően lekenem mindet. Ha kimásznak a habokból, újra és újra. O. vasárnap „alapozott” szanaszét van égve. D imádja vizet, tehát üzletet kötünk. Van nálam véletlenül egy UV-szűrős fehér póló. Ha bemegy a medencébe, bele kell bújnia. Ha kijön, leveheti. Nem vállalok nagy kockázatot, ki nem lehet robbantani a vízből. Csak akkor jön ki, amikor lejelentkezik. Naptejezés, ölelés, már megy is vissza. Becsülettel teljesíti a megállapodásunkat, így ázhat kedvére.

Háromig minden maga a tökély. Boldogan játszanak, néha esznek egy falatot, nem felejtik el a naptejet, de a szabályokat sem. És akkor érkezik fölénk néhány fekete felhő. Fél négykor leszakad az ég. Fedett helyre menekítjük a cuccot, aztán már ismét a vízben van mind. Már nem csak alul-fölül áznak, mert dörög, villámlik. Hangosba bemondják: nyomás ki a medencékből, mert életveszélyes. Csalódottak, de természetesen kijönnek. Vagy 40 percig tart az égi áldás, végül eláll az eső. Mire eszmélek, már mind újra a medencében van. ☺ 15 perc boldogság. És kezdődik minden újra. Medencéből ismét kiparancsolják őket. Nemzeti gyász. De az eső nagyon kitartóan ömlik. Lassan amúgy is indulnunk kéne. Kinyomom magamból a hét viccét: menjenek az öltözőbe, vegyenek száraz cuccot. Haha!!!! Elindulunk. Ömlik. Buszra szállunk. Ott legalább nem esik! Át kell szállnunk, tehát leszállunk erről a járgányról. A nyolcadikosok tudják a tutit, szólnak, hogy most! Sikerül két megállóval hamarabb a kelleténél, így a szakadó esőben Csepelen sétálunk. Nincs kedvem röhögni, pedig vicces. Megvan a megfelelő megálló, várjuk a buszt. És jőőőőőőőő. Felszállunk. És láss (érezz!!!) csodát! Működik a klíma! Mintha egy hűtőszekrényben lennénk. Jáááááááááájjjjjj!!!!! Megkérjük a sofőrt, kapcsolja már ki! Ó, azt nem tudja, hogyan kell, de befűt! Mire a célállomásra érünk, már majdnem megfelelő hőmérséklet. Sebaj! Beérünk, az ázott verebeket elküldjük meleg vízben zuhanyozni. Már van kedvünk röhögni is.

Szerda. Utolsó simítások a virágokon. Számlálás. 1158-an várják, hogy díszként végezzék. És a meglepi dekoráció még sehol! A madarak! z. bácsi már ezer félét kipróbált, de olyan hatalmas méretben, mint amire szükségünk lesz, egy se működik. Nem bírják el a saját súlyukat. ☹

„B”-terv. Kartonból kivágni, lefesteni. Lefesteni? Mivel? Falfestékkel. Telefon az otthoniaknak, hogy diszperzit kell! De izibe!!!! Madarak sablonja elkészült, rajzolnak, vágnak, dolgoznak az igazán ügyes kezűek. A többinek szabadfoglalkozás. És persze hiába a hőség, ők mindig tudnak enni. Éhesek. Hát jó! És három babucival elmegyek megrendelni a virágot. (1-1 szál a gyerekeknek, 1-1 csokor a három felnőttnek.) Utána még be kell szerezni némi ragasztót, mert a papírvirágoknak valahogy fel kell kerülni a megfelelő helyre.

És ha már arra járunk, veszünk valami ehetőt. Meleg szendvicset rendelnek. Hat kockakenyér, hat doboz meleg szendvics krém, fél kiló sajt. Talán elég lesz!

Mire visszaérkezünk, már hét madár kész. Akkor még hét kell, mert 14-en ballagnak (kirepülnek).

Konyhatündér kétbalkezes brigád gyártja a szendvicseket. Este hatra készen van az összes madárka, a kajapótlás romjainak eltakarítása van hátra. Mire azzal is készen vagyunk, már mehetnek is vacsizni. Csak hogy éhen ne haljanak! ☺

Közben megérkezik a festék is. Két ügyes, megbízható fiúgyermek boldogan vállalja, hogy lemázolják a madarakat. Mi már ahhoz nem kellünk, elengednek bennünket haza. ☺

A csütörtök lesz kemény. Amíg készen nem vagyunk… ☹

Egy órakor érkezik a kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke két zenésszel. Szombaton lesz egy rendezvény, E. énekelhet. De össze kell próbálni. I . is énekelni fog, tehát ott van a próbán, ő nyolcadikos. Fél kettőkor otthagyom őket, osztályozó értekezleten van jelenésem. A hetedik sima ügy, nincs vita. R. bukik kémiából és németből. Muszáj, mert azt hiszi, ha van szakvélemény, akkor nem kell még megpróbálni sem valamiféle értékelhetőt produkálni. És ez a kisebbik baj vele. A nagyobb, hogy azokat sem hagyja, akiknek van némi ingerenciája arra, hogy minimum elfogadhatóan, de lehetőleg (önmagukhoz képest) jól teljesítenek. Kemény lesz a nyara, de ezt csak magának köszönheti. Remélem, jövőre ilyen problémánk sem lesz.

Osztályozó után vissza a dalos pacsirtákhoz. Háromig tart a próba, irány a díszítő brigádhoz.

Kettőkor kezdtek díszíteni, mert akkor végeztek az ebéddel, illetve Z. bácsi akkorra ért fel az osztályozót követően. Nekiállnak. Alsó folyosó, felső folyosó, lépcsőház, a főbejárat, a nyolcadikosok tanterme. És a protokoll helyszín, a tornaterem. Dolgozik a csapat, de már megint éhesek! A tegnapi menü ismételhető, mondják bűbájosan. Akkor bevásárlás, pont annyi, mint tegnap. (Ötszöri étkezés van, plusz pótvacsi. Ehhez képest…) Alakul a dekoráció, szinte mindenki szorgalmasan dolgozik. (K. és M. úgy gondolja, nekik ezzel nincs dolguk. Z. bácsi és én kissé másképp. K-t hazazavarom a gyermekotthonba, M. sajnos marad, de le fogom vele kvittelni. Jövőre.

Este 9-kor minden virág a helyén, a nyolcadik terme is rendben. Tornaterem díszítése következik. 14 hatalmas madarat kell egy hatalmas belmagasságú teremben valahogy úgy elhelyezni, hogy mindenki számára egyértelmű legyen: a madárkák most repülnek ki a fészekből. A fészekhez szükséges borostyánt délután begyűjtöttük. Kezdődhet a legnagyobb kreativitást igénylő feladat. Itt már csak nyolc csúcs szuper kisded segítségét vesszük igénybe. Nincs 10 perce, hogy befejezték a pótvacsit, de már éhesek! És ki tudja, mikor végzünk. Z. bácsi vezényli a munkálatokat. Röhej, mintha nem magyarul beszélnének, de Z. és Z. bácsi értik egymást. A többiek, velem együtt hümmögnek. Aha. De fogalmunk sincs arról, mi van. Persze az utasításokat teljesítik a többiek. Addig én telefonálok az otthoniaknak. Ha segíteni szeretnének, ne tartsák magukat vissza. Sürgősen érkeztessenek az éhhalál küszöbén lévő munkásembereknek egy-egy wopper menüt. A telefon túloldalán elhaló hörgő hang hallatszik. Fél óra múlva érkezik az életmentő Norbi update. ☺ Háromnegyed 11-kor kész a dekoráció. Szerintem szuper. És akkor még semmit sem mondtam. Z. bácsi egy kincs. Nem is akármilyen!

A kis csapat leül enni. Olyan fáradtak, hogy a szemüket alig bírják nyitva tartani. De a menüt betolják persze. Megölelgetem, megcsókdosom őket, megköszönöm az emberfelettit. Negyed 12-kor már én is itthon vagyok.

Péntek. Nyolcra megyek, de előtte még be kell gyűjteni az virágokat. Hajnali kelés, irány a Kispiac. 14 szál csodaszép bordó szegfű, két női és egy férfi csokor vár rám. Irány a suli! Kisdedek felajzva, hulla fáradtan, de lelkesen folytatják a díszítést. Nincs már sok. A kapu, valamint a táblákra az idézetek felírása, rajzok elkészítése.

Szusszanásnyi szünet, átöltözés. Pisi, kaki, puki, böfi, kézmosás. Irány a tornaterem! Még egy utolsó hangpróba és jöhetnek a vendégek, az osztályok, és a főszereplők, a nyolcadikosok is.

Pontban délben kezdünk. Minden flottul megy, a kis tündérkéim édesek, aranyosak, fegyelmezettek. Ahogy szokták. Csak tudnám, miért imádom őket?

Igazgató bácsi jön, gratulál a dekorációhoz, a lebonyolításhoz. Ezt várta és nem okoztunk csalódást. A szervezést külön kiemeli. Köszönjük, iparkodtunk. ☺

Egy órakor vége, lebontják a dekorációt, fél kettőkor már esznek, kettőkor már csak ketten vannak. Z. és P. Az elmúlt egy hónapban emberfeletti teljesítményt nyújtottak. Elvisszük őket a Mekibe. Azt rendelnek, amit csak akarnak. El vannak ájulva a gyönyörűségtől, ilyen lehetőségük otthon nincs. De nagyon megérdemlik! Négy órakor már én is itthon vagyok.

Üzenetem a fészbuk csoportban:

„Helló Kis Drágák!

Ma megint nagyot virítottatok! Édesek, aranyosak voltatok! És nagyon fegyelmezettek

Mindenki dicsért benneteket. A dekorációtól is el voltak ájulva. Igen szép befejezése ez ennek az évnek.

Büszke vagyok, büszkék vagyunk rátok!

Ölelés néktek!”

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2015. augusztus 3.
Kedves Marianna! A szerzővel ezen az e-mail címen tudsz kapcsolatba lépni: zsuhezsu@gmail.com
Nagy Marianna | 2015. augusztus 2.
Megtudhatnám ki a sorozat írója? Pedagógusként szeretném vele privátban felvenni a kapcsolatot. Köszönöm
OFOE | 2015. június 22.
Terveink szerint: igen. Örülünk, hogy tetszik.
AK | 2015. június 22.
Emiatt sajnálom csak, hogy vége a tanévnek, mindig vártam a folytatást. Jövőre is lesz?
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.11.20.
Jó reggelt: az MNB beleszállt a kormány oktatáspolitikájába
Különösen érdekes, hogy az MNB szerint rövid távon nem apellálhatunk a demográfiai robbanásra (már csak azért sem, hiszen a mostanában születő gyerekek meglehetősen sokára válhatnak munkaer...
(Forrás: mérce)
--
2018.11.20.
A NAT-ot újra kell fogalmazni Pedagógiai nézetek vegyítése pszichológiai elvárások leírásával kérdésessé teszi a hitelességet
A „tanulókra” vonatkozó részek erősítik azt a benyomást, hogy részvételüket a pedagógiai folyamatban avítt pedagógiai szerepfelfogás alapján határozzák meg: „A tanuló megtanulja...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.11.20.
A lehető legrosszabb időpontban szűnik meg a legnépszerűbb nyelvvizsga
A TIT weboldala miután megemlíti a tényt, hogy megszűnik a TELC, rögtön azzal igyekszik árnyalni a képet, hogy egy másik, „hazai fejlesztésű, államilag akkreditált számítógépes vizsg...
(Forrás: mérce)
--
2018.11.20.
Felpörgött a CEU Bécsbe költöztetése, Soros már az oktatási miniszterrel tárgyal
Vasárnap Sebastian Kurz osztrák kancellárral találkozott Soros György, hétfőn pedig már az oktatási miniszterrel egyeztetett a CEU bécsi költözéséről - számolt be az RTL Klub Híradója...
(Forrás: Népszava)
--
2018.11.20.
Új tantárgyat kezdeményeznek
Az Emberi Méltóság Központ és a CitizenGo szervezet kezdeményezi, hogy jelenjen meg a családi életre nevelés az új Nemzeti alaptantervben. Az erről szóló petíciót Kásler Miklós, az emberi...
(Forrás: Infostart)
--
2018.11.20.
Új Nemzeti Alaptanterv: az MTA és a PDSZ is halasztást kér
A NAT korszerű, gyermekközpontú, a XI. század várható kihívásaira felkészítő folyamatokról szól, de olyan ideális iskolai körülményeket feltételez, amelyek még messze nem biztosítottak...
(Forrás: Infostart)
--
2018.11.20.
A magyar nyolcadikosok szerint a szüleik igen, a tanáraik kevésbé adnak a véleményükre
Leginkább a családjuk kíváncsi a véleményükre és világ dolgairól is elsősorban a szüleiktől informálódnak a nyolcadikos (13-15 éves) gyerekek - áll az UNICEF Magyarország az ELTE TÁ...
(Forrás: index)
--
2018.11.20.
Megvannak az év leginkább szülőbarát pedagógusai
Az Európai Szülők Magyarországi Egyesülete 2013-ban alapította és adta át először a Varga Gábor-díjat, hogy emléket állítson az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimná...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.11.20.
Schmidt Mária megmondta, milyen történelemoktatást szeretne a NER-ben
Schmidt kijelentette, szerinte a történelemoktatás célja:öntudatos és büszke magyar polgárok nevelése. Múltunk megismertetése és értő elemzése révén minden tanuló erőt meríthet nemzet...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek