OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. augusztus 27.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

31. Nyár volt, nyár...

2015. július-augusztus

Mi, felnőttek még vadul adminisztrálunk, írjuk a bizonyítványt, anyakönyveket, készülünk az ünnepélyes ítélethirdetésre, lóg a belünk…

De K, O és R. már a Deák 17 Ifjúsági Galéria komplex művészeti táborában szorgoskodik. A tanévzáróra elkérik magukat, mert találkozni akarnak velünk. Hát nem édesek? O. bizije szuper, K. még jobb lehetett volna, de így sincs okunk panaszra. A táborban jól érezték magukat, sok érdekes dolgot csináltak. Egy csomó technikát – hála Z. bácsinak - már ismertek, de nem baj, legalább jól bevésődik! A szünetük első hete tehát szuper volt!

A második hetük sem telik eseménytelenül. K, O. és még ketten az iskolai táborban élvezik a kissé szeszélyes nyarat. Mit számít, milyen idő van, ha ott van Z. bácsi! Már pedig ott van! Jó volt, mondják, de az időjárás-felelős elnézte a naptárt, így csak egyszer tudtak strandolni. Nem baj, mindig van „B”-terv, nem unatkoztak egy percet sem. R. a kerületi napközis táborban van. Programban ott sincs hiány, az önkormányzás komoly személyi és anyagi forrással támogatja a tábort. Kilenc hét, zsúfolva mindenféle jóval. A szülők csak az étkezést fizetik, mint az iskolában. Vagy azt sem, ha rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak. Sport, batikolás, tűzzománcozás, mindenféle más kézműveskedés, fél napos, a tábor helyszínén kívüli programok hetente legalább egyszer, egész napos, távolabbi célpontra szervezett, külön buszos kirándulás minden héten, úszás délelőtt, délután, stb….

A harmadik hét számomra is izgalmasan alakul. Túlmenően azon, hogy a második hetet csinálom a napközis táborban (az első három és az utolsó három hét szabadidős programjait szervezem), indul K. és M. számára a BME által szervezett Gyerekegyetem. Vasárnap este beköltözöm velük a koleszba, mert vidékről feljárni, nem egyszerű, de főleg nem olcsó mutatvány. Én leszek az anyukájuk egy hétig. Reggelenként megpróbálom rábírni őket a felkelésre, megreggeliztetem őket, csinálok valami „instant ehető” kaját, mert a háromszori étkezés napközben nekik tuti kevés, útnak indítom a kis drágákat, majd megyek a napközis táborba. Mire este érkeznek, én már várom őket valami ehető dologgal, aztán mehetnek focizni, ha akarnak. És ez így megy egy héten keresztül.

Este hatra beszéltük meg a beérkezés időpontját. Mondanom sem kell, ugye, hogy háromnegyedkor már ott voltak.

Én úgy érkeztem, mint aki hosszútávra tervez. Kajahegyek, néhány tonna nasi, üdítők, nehogy valamiben hiányt szenvedjenek a picinyeim. ☺ Érkeztettem persze a kért felszerelést is. Nem nagy kérés: ceruzák, tollak, radír, hegyező. No és hogy legyen miben tartani, a Barca fanoknak Barca tolltartó. Gyors vacsi. Az örök kedvenc, milánói. Focizásból érkeztek, tehát levezetésként még másfél órára eltűntek. Igen, focizni. Hová máshová? Pancsi, pótvacsi. Operatív értekezlet: hánykor kell kelni (hajnalban!!!! ☹ ), mikor kell indulni, hogyan és hova és hányra kell érkezni.

Szóval hajnali negyed 6-kor ébresztő nekem. Nekik háromnegyedkor. A kis mázlisták! Reggeli teendők, mosakodás, fogmosás, öltözködés, reggeli, menetfelszerelés ellenőrzése, negyed 7-kor indulás.

Nem írom le az egész hetüket, mert a mennyisége vetekedne a Háború és békével, de a lényeget összefoglalom. ☺

Hihetetlenül jól érezték magukat, minden percét élvezték. A szervezés profi volt, a szeretet, a törődés, az odafigyelés és persze csúcs szuper előadások, szemináriumok, szabadidős programok mind arról szóltak, hogy érdemes energiát fektetni az iskolai létbe. Innen is hálás köszönet.

A fogadtatásról: minden gyerek erre az eseményre készített füzetet (borítón a Gyerekegyetem felirat a logoval, belül az előadásokhoz, szemináriumokhoz tartozó oldalak a jegyzetelés megkönnyítésére). Színes órarend, egyen póló, egyen táska, egyen nyakba akasztó, névkártya, toll, frizbi. Hihetetlen, nna! ☺

A befejezésről: minden csoport kapott egy projekt feladatot, aminek a megoldását a „diplomaosztón” vezették elő. Ezek után kaptak egy talár sapit, majd mint a nagyoknál, egyenként, név szerint szólítva őket, (K és M csoportjának) a rektor adta át a „diplomát”. Én a magam részéről nem nagyon tudtam mást tenni, mint dagadni a büszkeségtől. De ezt akár hetente, sőt naponta vállalnám. Hihetetlenül büszke vagyok rájuk és nagyon boldog vagyok. Azt hiszem ők is elégedettek a teljesítményükkel. Persze a sikeres „államvizsgához” ajándék is dukál. A Barca fanok Barca ajándékcsomagot kaptak tőlem. Mert megérdemlik!!!!!

Az ünnepség után egy gyors pizzázás, vissza a koleszba, csomagolás, könnyes búcsú.

Summázva: „Ez jó mulatság, férfimunka volt!” (Vörösmarty M: Gondolatok a könyvtárban)

A napközis táborban zajlik az élet. Semmi extra. Program-hegyek, dög meleg. R. persze ott van, mert hol lenne másutt?

Három hét napközis tábor mentes időszak. Pihenésre szokás szerint nincs idő, mert telefonálnak a KLIK-ből, hogy a májusban esedékes ösztöndíj már meg is érkezett. Július közepe van, nagy cucc! Ösztöndíjasok összevadászása, időpont egyeztetés, nyomás a jól megérdemelt pénzecskéjükért. Velem jönnek felvenni a pénzt, a szülők dolgoznak, tehát egy újabb kör következik. (40-70 ezer forintot kaptak, nem sétáltathatják egyedül, tehát a pénz nálam van megőrzésre.) Szülőkkel újabb időpont egyeztetés, ez már nem olyan egyszerű, ki mikor ér rá. Három különböző időpont, több helyszín, de mindenki magánál tudhatja az ösztöndíjat.

Új hét, új feladat. Megyünk Mogyoródra Forma-1 nézőbe. Péntek, szabadedzés. Bár elméletileg le van szervezve, tudom, hogy kiket viszek, ez nem ilyen egyszerű a nyár kellős közepén. O-nak „beesett” egy családi nyaralás. Sajnálom, hogy nem jön, de örülök, hogy végre az egész család el tud menni egy hétre pihenni! S. családi okra hivatkozik, mégsem jön. Szerintem nincs pénzük, hogy feljöjjön Pestre. ☹ Büszkék nagyon, nem panaszkodnak, így segíteni sem tudok.

Azért persze megvan a létszám, irány a Forma-1! A fene se tudja, mióta van hőségriasztás, így aztán egy dolog tuti: fázni nem fogunk. Viszont jó eséllyel felforr az agyunk, megsülünk. Nem baj, írok nekik, hogy ipari mennyiségű jeges innivalóval érkezzenek, olyannal, ami nem cukros üdítő, kérem őket, ha tehetik, ne talpig feketébe öltözzenek.

Én 12 liter vízzel érkezem. A fele fagyasztott, a fele hűtött. Van nálam füldugó, 50+ babanaptej, 7-8 kéztörlő, ami vizesen a nyakba téve igen jó szolgálatot tesz, strandkendő, ha valakinek már nem bírja a csupasz lába. És persze az elengedhetetlen egyen tökfödő, idén sárga kalap formájában. Két dologra kiváló: véd a napszúrástól és azonnal azonosítható a csoport minden tagja. (Négyezer gyereket vártak, ott azért már nem baj, ha jól látható a saját brigád.)

Kegyes volt hozzánk a jubileumi, harmincadik verseny. Volt piros zászló kétszer is, kijöttek a boxból az autók, tehát volt mit nézni! Nem úgy, mint tavaly. (Dögunalom, semmi történés, kevés autó kint, ki tudja miért?) Azt ugye mondanom sem kell, hogy most is kifogástalanul viselkedtek, hozták, amit szoktak, és ami nekem oly természetes! Elnézve a többi csoportot… Van mire büszkének lenni! Nekem tecc!!!!! ☺ És mindezt úgy, hogy nagyon jól érezték magukat!

Most már csak az augusztus végi beiratkozás van hátra, aztán kezdődhet a tanév. Tudomásul kell vennünk, hogy ez az utolsó közös évünk. Minden percét megpróbáljuk élvezni, bár gyanítom, hogy lesz néhány nehéz és/vagy kellemetlen időszak is. De tudom, hogy összességében szuper lesz. A tavalyinál is szuperebb! Már nagyon várom! Hiányoznak a kis drágáim. A hírek szerint ez kölcsönös. Remélem, ez a hír nem kacsa! ☺

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek