OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. szeptember 25.
» Hozzászólások (0)

Az iskola szerepe a hátrányos helyzetű gyermekek gondozásában

Továbbképző Konferencia

Szervező: Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság

Időpont: 2015. október 5. hétfő, 9.00 órától 15 óráig

Helyszín: 1096 Budapest, Nagyvárad tér 2. Fodor terem

A hátrányos helyzetű gyermekek számára az iskolai színtéren elérhető segítségnyújtási lehetőségek hozzájárulnak az esélyegyenlőség biztosításához, a lemorzsolódás csökkentéséhez. Az eredményességhez széleskörű összefogásra van szükség a pedagógusok, szülők, iskola-egészségügyi szolgálat, iskolapszichológusok és a gyermekvédelem munkatársai között.

A továbbképzés témakörei:

  1. hátrányos helyzetű tanulók iskola-egészségügyi ellátása,
  2. elhanyagolás, bántalmazás,
  3. korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás,
  4. együttműködés a gyermekjóléti szolgálattal, háziorvosokkal, területi védőnővel, szülővel, iskolapszichológusokkal a veszélyeztetett gyermekek ellátásában

A konferencia orvosok és védőnők számára akkreditált.

Az alábbi orvosi szakképesítések esetén szakma szerinti pontszámként 10 pont számolható el, akkreditációs kódszáma SE-TK/2015.II/00146:

  1. csecsemő-gyermekgyógyászat
  2. háziorvostan
  3. iskolaegészségtan-ifjúságvédelem

Védőnőknek a konferencián való részvétel szabadon választott elméleti továbbképzés keretében 16 pontot jelent, a továbbképzés nyilvántartási száma: 10140/2015.

Jelentkezés:

  • online a www.fjit.hu oldalon 2015. szeptember 30-ig.
  • korlátozott számban a helyszínen

Kérjük az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés érdekében lehetőleg az online jelentkezést részesítsék előnyben! A terem korlátozott befogadóképessége miatt helyszíni jelentkezést csak korlátozott számban tudunk elfogadni. Megértésüket köszönjük!

Részvételi díjak

A FJIT tagok kedvezményes részvételi díjra jogosultak, amennyiben a 2015. évi tagdíjat befizették vagy a részvételi díjjal együtt fizetik. Az FJIT tagság feltételeiről a http://fjit.hu/tagfelvetel.php oldalon tájékozódhatnak, az éves tagsági díj 2000 Ft.

  • FJIT tagjai számára, befizetett 2015. évi tagdíj esetén 3000 Ft,
  • nem FJIT tagok számára 5000 Ft
  • meghívott vendégek/előadók számára díjtalan

Fizetési mód:

  • online jelentkezés esetén banki átutalással
  • helyszíni jelentkezés esetén készpénzzel

Banki átutalás esetén a részvételi díjat kérjük a Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság alábbi számlaszámára utalni 2015.szeptember 30-ig:

OTP Bank Rt. 11709002-20010489

A közleményben kérjük, tüntesse fel a konferencia rövidített megnevezését és a résztvevő nevét az alábbi módon: FJIT 2015. okt. / résztvevő neve. Amennyiben egy átutalással több résztvevő részvételi díját egyenlítik ki, kérjük e-mailben jelezzék a fizető nevét, az átutalt összeget és a résztvevők nevét a csillandra@gmail.com e-mail címre.

Lemondási feltételek: 2015. október 2-ig történő, telefonon vagy e-mailben történő lemondás esetén a teljes részvételi díjat visszafizetjük, ezt követően a részvételi díj visszafizetésére nincsen mód, de a jelentkező más kollégát delegálhat maga helyett.

A számlát a rendezvény napján, a regisztráció során adjuk át. További információ: dr. Andrásofszky Csilla, 30/ 262-3061; csillandra@gmail.com.

PROGRAM

9.00-10.00 Regisztráció

10.00 Megnyitó

10.00 - 10.30
A hátrányos helyzetű gyermekek egészségi állapota. A hátrányos helyzetű gyermekek egészségügyi ellátásának sajátos feladatai

Dr. Mészner Zsófia PhD, Med Habil OGYEI főigazgató, Fővárosi Szent László Kórház Oltási Szakambulancia védőoltási szaktanácsadó

10.30 – 11.00
A korai iskola elhagyás problémája, a megelőzés lehetőségei

Mihályi Krisztina QALL- Végzettséget mindenkinek! projektkoordinátor Tempus Közalapítvány

11.00-11.30 Az osztályfőnökök szerepe a veszélyeztetett tanulók segítésében, együttműködés az iskola-egészségüggyel

Leiner Károly Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (OFOE) elnökségi tagja, gyógypedagógus, tanító, tanár

11.30 - 12.00 Szünet

12.00 - 12.30
Az iskolapszichológusok és az egészségügyi személyzet együttműködési lehetőségei a hátrányos helyzetű gyermekek gondozásában

Dr. N. Kollár Katalin tanszékvezető, PhD, habil. egyetemi docens ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Tanszék Iskolapszichológia Kar

12.30 – 13.00
Az egészségügyi ellátók feladatairól gyermekek bántalmazásának, elhanyagolásának gyanúja esetén - Szakmai irányelv

Dr. Kovács Zsuzsanna csecsemő-gyermekgyógyász, házi gyermekorvos

13.00 – 14.30
Kerekasztal megbeszélés – melyen részt vesznek a konferencia előadói levezető: Dr. Mezei Éva főtitkár

Bemutatkozik a Kórházpedagógusok Egyesülete – Molnár Katalin elnök – 10 perc

Együttműködés a családsegítő, gyermekjóléti rendszerrel- Papp Krisztina, a Budapest II. Kerületi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ vezetője- 10 perc

A kerekasztal megbeszélés témái:

  • Mit várnak az osztályfőnökök, iskolapszichológusok, gyermekjóléti szolgálat az iskolaegészségügytől, milyen együttműködési formák, jó gyakorlatok vannak?
  • A szülőkkel való együttműködés lehetőségei és mit tegyünk akkor, ha a szülő nem működik együtt?
  • Magántanulók helyzete és ellátása
  • A Kórházpedagógusok Egyesületének bemutatkozása. A kórház és az iskola együttműködése a beteg gyermekek iskolai életének segítésében
  • Fejlődési problémák észlelése, további teendők

14.30 A konferencia zárása

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.07.
Ónody-Molnár Dóra: Akadémiai kutatóhálózatok: egyre durvuló harc az MTA és Palkovics László között
A teremben, ahol az MTA rendkívüli közgyűlését követő sajtótájékoztatóra várakozó újságírók ültek, egyszer csak megjelent egy asszisztens, aki fogta Palkovics László névtáblájá...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.07.
Egyetemisták segíthetnek iskolásoknak
Tanítsunk Magyarországért! elnevezéssel a társadalmi felzárkózást és érzékenyítést célzó program indul – jelentette be tegnap György László, az Innovációs és Technológiai Miniszt...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.07.
Könnyen elveszíthetik gyereküket a pszichés betegek
A családsegítők nem ismerik eléggé a pszichiátriai betegségek természetét, ezért sokszor óvatosságból túl szigorúan járnak el, ha a családnál kiderül, hogy az egyik szülőnek mentá...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.12.07.
Gyermekpornográfia miatt emelnek vádat Pest megyei középiskolások ellen
A Pest megyei középiskolások olyan pornográf felvételeket osztottak meg az interneten, amelyek az egyik vádlott volt barátnőjéről, a bűnügy sértettjéről készültek. A felvételeket egy...
(Forrás: Infostart)
--
2018.12.07.
Ezrével törölte a videókat a YouTube, amelyekben iskolai csalásra biztatták a diákokat
Idén májusban nagy visszhangot keltett a YouTube egyik ügye, amikor kiderült, a videómegosztón százával sorakoznak a diákokat iskolai csalásra biztató felvételek. Ezek között olyanok is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.07.
Programozható robotot kapott 38 magyar iskola
kiskunfélegyházi térség 38 általános és középiskolájába érkezett Alpha 1 Pro oktatási célokra is kiváló az eszközök csütörtöki átadóján elhangzottak szerint. Az Alpha 1 PRO nem...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.07.
Rekviem az ÁMK-kért? - Trencsényi László írása
Vajon megtudjuk-e még bármikor is, hogy az ÁMK mint új típusú intézmény a „szocializációdeficites” helyi társadalmak problémamegoldására jó válasz, vagy éppenséggel ott működö...
(Forrás: Tani-tani Online)
--
2018.12.07.
Egyféle, rosszabb minőségű tankönyvek, mint közérdek
Szintén 2014-ben történt, hogy az állam végképp leuralta a tankönyvpiacot, ennek egy fontos eleme volt, hogy megvásárolta az Apáczai Kiadót és a Sanomától a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiad...
(Forrás: index)
--
2018.12.07.
Van olyan nyelv, amiből a vizsgázók több mint fele megbukik: itt vannak a friss statisztikák
Majdnem annyian próbáltak nyelvvizsgát szerezi 2018 első hat hónapjában, mint tavaly egész évben - derül ki az Oktatási Hivatal statisztikáiból. A középiskolások alighanem a közelgő felv...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek