OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 18.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
         

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

38. Már vágjuk a centit

2015. október 9.

Hétfőn hív M. anyu. Laborlelet kézben, gyerekorvos szerint lehet, hogy tényleg laktóz érzékenység, de katasztrofálisan alacsony a vas. Amúgy meg annyira kövér a gyerek, hogy először endokrinológia, aztán majd jöhet a gasztro. A vashiányra sem ad semmit. Diétázzon a kölyök, ennyi. És főleg ne mi adjunk neki tanácsokat arra vonatkozóan, hogy milyen vizsgálatok kellenek. Hm.

Kedden a Hungexpón pályaválasztási kiállítás. Kint vagyunk délelőtt. Szabadon engedjük őket, nézelődjenek, kérdezzenek, tapasztaljanak. Én, ellentétben velük, módszeresen végig járom, minden anyagot begyűjtök, hogy kéznél legyenek az infók. Tapasztalás az, hogy az általuk ismertnek vélt szakmák sem arról szólnak, hogy kevés munka, nulla erőfeszítés, de dől a lé. A többiről nem is beszélve!

Van olyan érettségit adó középiskola, ahol cinkosan rám mosolyog a tanerő: mindegy, hogy milyen a kölyök, csak küldjük. Küldjem? Jó lesz az októberi statisztikában, aminek alapján kapják a normatívát? És aztán? Felteszem, kihajítják. Most akkor mi a cél? Olyan intézményt keresni, ahol a kis drága megfelel, amit el tud végezni, amit eredményesen be tud fejezni, vagy olyat, ahová felveszik, de a boldog végkifejlet erősen kétséges. Ettől függetlenül azért egy ilyen program nagyon hasznos. Van néhány hiányzónk, pont azok, akiknek a legnagyobb szüksége lenne egy ilyen programra. K, az új leánykánk pl. a nagyit őrzi, de egész héten nem jön, mert kiderül, hogy beteg is. Azért mert nincs bent, fontos a kapcsolattartás. Fészen megy a lélekápolás: gyógyulj, vigyázz a hangodra, várunk. Remélem, ha jövő héten érkezik, nem kell mindent újra kezdeni.

A matek felkészítőre érünk vissza. Hazafelé M. hányingerre panaszkodik. Majd hány is. Állítólag.

Az erősebb csoport fáradt, de jól nyomják. A gyengébbik totálkáros. Annyi új információ zúdult rájuk, hogy beállt a „kék halál”. Fatal error. ☺ Nem rosszak, csak használhatatlanok. Az állóképességük a nullához konvergál. M. a matek után magára ölti kis tarisznyáját és indul tovább. Külsős matekra. K. biosz-kémia gyúrása sem marad el. Szerdára felkészültnek kell lennie, és vannak fehér foltok. Az első tanszobán leckét csinálunk, a másodikon próbálunk. Jó lesz ez, csak kár, hogy tök fölösleges. Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ezt a hatéveseknek is végig kell ülniük. Semmit nem jelent számukra, hiszen olyan távoli az egész! És szerintem azt sem érti egy gyerek sem, hogy egy elbukott dolgon mit kell ünnepelni. Na, mindegy! Imádom a kihívásokat!

Közben megbeszélem a védő nénivel, hogy szerdán jön a gyerekorvos, segítséget kérünk tőle M. ügyében. Persze (fél 2 helyett) már kilencre legyek bent, hogy beszélni tudjunk. Jó, jó, megyek.

Szerdán a doktor bácsival, a védőnővel és az ápolónővel megbeszélést tartunk. Jelzik, hogy M. éjjel négyszer hányt. Persze nem ébresztette az éjszakást, mert minek is? ☹ Felmerül a gyanú, hogy ez a kollégiumi „Kész átverés show” egyik eleme lehet, mert a kisded egyáltalán nem úgy fest, mint aki olyan nagyon rosszul érezné magát. Kicsit sem „zöld”, pedig egy ilyen éjszaka után… Viszont baromi jó kedve van. Hogy elvegyük a kedvét a szórakozástól, ukázba adjuk: ha hányna, ha hasmenése lenne, egy felnőttnek be kell mutatnia a produktumot (akár éjszaka is), amit naplózni is fogunk.

Doktor bácsi a feje búbjától a lába ujjáig megvizsgálja, majd útjára bocsájtja. Szerinte a kövérsége (165 cm körüli magas, 83 kg) a legkisebb probléma, villámgyors székletminta-vételt kér. Addig diétázzon, de a hányást, hasmenést szerinte valami más okozhatja. Az eredmény függvényében látjuk majd a továbblépés lehetőségét. Anya kéri, hogy próbálják kórházba küldeni egy teljes kivizsgálásra, mert kezd elege lenni. Másnapra a beutaló a kezünkbe. Anya hajnali négykor ért haza a munkából, így nagyon örül, amikor 8-kor hívom: most azonnal vigye a gyereket a Heim Pálba. Anya 10-re érkezik szakadó esőben. Negyed egykor meg újra a suliban, gyerekestől. Mert nincs életveszély, mit képzel az orvos? Majd február 10-én menjenek, akkorra lesz hely! Hát, persze! Hiszen legfőbb érték az ember! Annál nagyobb értéke pedig nyilván csak a gyerekeknek van. És az egészséghez való jog amúgy is alaptörvényes (haha) jog. Ja, bocs! Ez Magyarország!

Ha már úgyis bent vagyok és ráérek, megegyezünk a kollégákkal, hogy elnézőek lesznek az írásbeli leckék elmaradásának tekintetében. Már csak két hetet kell toleránsnak lenni! ☺

E. nénitől nem kérek ilyet. Minek? Az a legfőbb gondja, hogy még mindig egy csomóan nem rakták ki Európa térképét a számítógépen. Mert miért nem gyakorolnak szabadidőben? (Milyen szabadidőben???) Azon az egy gépen, ami a könyvtárban van. És amin nincs net, nehogy valami turpisságot kövessenek el a könyvtárba tévedők. Mert a számtech terem, mint tudjuk, nem használható. Az állítólagos kupleráj okán. Igaz, a másik igh ígéretet tett arra, hogy meggyőzi a főnököt, hogy ez baromság. De még nem tudtak erről beszélni, mert mindig van valami más. Viszont, ha Zs. megígér valamit, azt be is tartja. Ez vigasztal és némi reményt is jelent.

Tanítás után próba, aztán tanszobán föci és kémia, matek, mert pénteken ez utóbbi kettőből dolgozat típusú feladatlap érkezése várható. Valószínűsége magas, nagyon magas. 100%.

Ezekben a „szabadidőben” zajló próbákban az a jó, hogy még véletlenül sincs bent mindenki. Hárman hiányoznak már eleve, és hol ez, hol az nincs bent előkészítő vagy egyéb „hivatalos” elfoglaltság miatt. Kedden M. matek előkészítőn, szerdán K. biológia-kémián. A csütörtök üdítő kivétel, mert a dalos pacsirtáink és mi már együtt próbálunk. Pénteken pedig van, aki hazamehet ebéd után. Tehát egy hiányzó minden nap van, de minden nap más.

Csütörtökön egy gyors próba, mert a dolgozatok réme ott figyel. Intenzív készülés, reményt keltő odaadás. Még csak október eleje van, de már most annyira fáradtak, hogy rossz nézni őket. Még nem roppantak össze, de ez bármikor megtörténhet. Aggódom értük. És remélem, hogy valahogy túlélik ezt a most következő két hetet is, aztán tudnak egy kicsit pihenni a szünetben. Amit tehetek, tehetünk értük, azt megteszem, megtesszük. De vajon ez elég?

Zs. igh beszélt a főnökkel. Hétfőtől újra birtokba vehetjük a számtech termet. A kulcsot a portástól kaphatjuk meg, felírja, hogy melyik csapat, mettől meddig volt bent. Ettől vajon megszűnik a kupi? Ha több csoport is bemegy egy-egy nap (más-más időpontban), akkor majd tudni fogják, hogy ki volt az, aki a rendetlenséget hagyta maga után? Na, mindegy! Lényeg, hogy egy újabb, pici győzelem. Hogy miért hétfőtől? Csak.

A kaja továbbra sem különösebben jó, de legalább még mindig kevés. ☹

Csütörtökön az uzsonna egy kisebb müzli szelet. Ebédre hal volt. Aki szereti, az még úgysem tudott jóllakni, hogy megehette azokét, akik a hal szagát sem bírják. És akkor ugye, vannak, akik nem ettek! Kopog a szemük az éhségtől! Mit tehetnék? Átmegyek a Lilába, veszek két kiló szeletelt kenyeret és fejenként a két szelet kenyérhez 2-2 szelet párizsit. Ez a leggyorsabb „szendvics”, ami létezik, mert csak kezet kell mosniuk, rárakják a felvágottat a kenyérre és már esznek is. Szarozni nincs idő, pénteken nehéz napjuk lesz.

Megírták a dogákat. A kémia egész jól sikerült! Persze R. már megint kipuskázott mindent, de így is csak egy kettesre futotta. K. szokás szerint figyelmetlen, szétszórt, de az ötöst semmi nem veszélyezteti. Csak a felvételit! Mert ott ez kevés! A barátnőm jól látja a dolgokat. Szerinte, ha K. nem az „agya mellett járna”, azaz ha nem lenne olyan szétszórt és felületes, akár hibátlant is írhatna. De ahhoz az kellene, hogy minden héten egyszer írjon „élesben”, mert akkor lenne esély, hogy az egyik tényleg igazán jó lesz. ☺ A matek eredménye még nem ismert. Egy darabig nem is lesz. P. bácsi nem egy kapkodó idegbeteg!

Délután tanszoba helyett próba, próba, próba. Majd haza, hogy pihenhessenek kicsit. Persze van, akinek még várnia kell erre, mert a magyar előkészítőre még elmennek.

Jó hír: M. nem hányt szerda hajnal óta, hasmenése sem volt. Lehet, hogy elég a naplózással való fenyegetettség? Ettől még van baja, de vége a show-nak.

Minden nehézség ellenére még mindig grimaszolás, megjegyzések nélkül gőzerővel csinálják a kis drágák azt, amit, és úgy, ahogy kell. Le a kalappal a kis tündérkék előtt! Büszke vagyok rájuk. Szokás szerint.

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.14.
Herczeg Szonja: Mentálhigiénés foglalkozásokat az iskolákba!
Az adatok magukért beszélnek, kevés a hozzáfűznivaló. Amit én, mint érintett minden alkalommal hangsúlyozok – és ez így lesz, amíg csak tehetem –, hogy ha egyetlen plusz tantárgyat bevehetn...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.10.14.
A bölcsészek szívhatják meg legjobban a felsőoktatási átalakítást
Lannert Judit oktatáspolitikai szakértő szerint Palkovics László volt oktatási miniszter, jelenlegi innovációs miniszter egy valós problémára reagált, amikor felvetette, hogy ki kellene terjeszteni...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.10.14.
Játékosan a pénzügyekről
Egy költözés apropóján például szóba kerül a hitel fogalomköre, a megtakarítás és a kereskedelmi bankok működése is. A K&H animációs sorozatához mobilalkalmazás is készült, amelyet...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.14.
Arccal a tandíj felé
A kormány álmokat kerget, amikor a hatékonyság javulását várja a felsőoktatás piacosításától – állítja Polónyi István oktatáskutató. Az egyetemek elveszthetik akadémiai jellegüket...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.13.
Sok pénzt veszítenek a tanárok a vetítési alap bebetonozásával, petíciót indít a PDSZ
019-ben is az 101 500 forintos vetítési alap határozza majd meg a pedagógusok bérét, hiába kéri évek óta a szakszervezetek, hogy vagy emeljenek a vetítési alap összegén, vagy térjenek vissza...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.13.
Ápolási díj: 18 év fölötti gyerekek után is jár majd
a kormány döntése értelmében az önellátásra képtelen gyermeküket otthon ápoló szülőknek 2019. január 1-jétől bevezetik a gyermekek otthongondozási díját (gyod), amelynek összege brutt...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek