OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. október 25.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

39. Már vágjuk a centit 2.0

2015. október 16.

Hétfő. K. sehol. De a délelőtt azért izgalmasan alakul. A negyedik órában a Holokauszt Múzeum munkatársa tart érzékenyítő órát a felsősöknek. Téma: a kirekesztés.

Erre nagyon kíváncsi vagyok, tehát beülök. Indításként kapnak egy csomó fotót. Feladat: mi a közös a fotón látható emberekben? Csoportokra bontják. Színészek, énekesek (a tini kedvencek, tehát alig ismerek fel egyet-kettőt), sportolók, tudósok, stb. Ez rendben, akkor most nézzük meg, más szempontok szerint is lehet-e csoportosítani. Lehet, persze. Öreg, fiatal, kopasz, nem kopasz, szemüveges, nem szemüveges, férfi, nő, fekete bőrű, fehér bőrű, színes bőrű, stb. Ez is rendben. De van-e valami olyan tulajdonságuk, ami mindannyiukban közös? K, a leendő állatorvos jelentkezik: „Lehet, hogy hülyeséget mondok, de…öööö…nem zsidók?” De! Na, látni kellett volna a csoportot! A matatásba belemerevedett a mozdulat, tátva maradt a szájuk, szó szerint, síri, döbbent csend, hosszú másodpercekig. Azt el tudták fogadni, hogy Hajós Alfréd, Teller Ede, Einstein, Kertész Imre, valamint egy sor, számukra ismeretlen vagy kevéssé ismert személy ebbe a csoportba tartozik, na de mit keres ott David Beckham és főleg Harry Potter? Beletelt néhány percbe, amíg helyrerakták ezt a dolgot. Nem Harry Potter, hanem az őt alakító színész, és igen, igen, Beckham angol. De az állampolgárság és a származás nem ugyanazt jelenti. Miután sikerült felocsúdniuk ebből a megrázkódtatásból, jöhetett egy kisfilm.

Egy németországi város villamosán játszódik a történet. Felszáll egy fekete bőrű, fiatal srác a korának megfelelő öltözetben. Sildjével hátrafelé hordott baseball sapka, farmer, póló. Rágózik. A villamoson egy hely üres, egy idős nő mellett. Megkérdezi, szabad-e a hely. Választ nem kap, a nő grimaszol, láthatóan nem tetszik neki, hogy egy ilyen, „szakadt néger” fiatalember szeretne leülni mellé. A srácot ez nem zavarja, leül. A nő elkezdi rendezni a holmiját, ölbe veszi, magához szorítja, a testbeszéde mindent elárul a gondolatairól. Majd rákezd: a sok bevándorló, akik itt (Németországban) rontják a levegőt, akik lusták, nem dolgoznak, büdösek. És ez így megy hosszú perceken át. Már azt sem tudom, hogy hol vagyok, annyi itt az idegen. – mondja. A fiú hallgat, nem foglalkozik az asszonnyal. Egy férfi van, aki egyetértően bólogat egy darabig, de aztán ő is megunja. Egy kisfiú cinkosan összemosolyog a sráccal. Mindenki más hallgat, úgy csinál, mintha nem látna, nem hallana semmit. Lehajtott fejjel ülnek. Érkezik a kalauz, kéri a jegyeket ellenőrzésre, érvényesítésre. (Aki eddig nem tudta, hogy nem Magyarországon játszódik a történet, az most rájöhet. Egyenruhás, udvarias ember, egyedül érkezik. Sehol egy közterület-felügyelő vagy rendőr.) A nő is, a fiú is előkotorja a jegyét. És amikor a nőé kerül elő, a fiú a másodperc tört része alatt kikapja azt a kezéből, bekapja, lenyeli. (Kisdedek hangosan kuncognak. Tetszik nekik.) A kalauz a fiú jegyét érvényesíti, a nő jegyét várja. Helyette méltatlankodó magyarázatot kap: az a néger megette a jegyet! (Már nem kuncognak, röhögnek.) A kalauzunk higgadtságát és jó modorát megőrizve közli, hogy ilyen hülye kifogást még sosem hallott, és meg kell kérnie a Kedves Utast, hogy menjen vele. Leszállnak. A nő még mindig állítja, hogy igaz, amit mond, de ez már mit sem számít. Film megáll.

Kezdődik egy beszélgetés arról, hogy mit gondolnak a látottakról. Igazán nincs vita, egyértelműen és egyhangúan elítélik a nő viselkedését. Még néhány mondat arról, hogy nem az a fő baj, ha előítéletesek, hanem az, ha ehhez ragaszkodnak, és nem hajlandók felülbírálni a véleményüket.

Mostantól aztán valóban kétségem sincs afelől, hogy ez a brigád alapvetően nem előítéletes, nem kirekesztő. A felvezető játékból is inkább arra a következtetésre jutottam, hogy nem nagyon érdekli őket a származás, a felnőtt társadalom minden igyekezete és gondoskodása ellenére sem sikerült megmérgezni a lelküket. Remélem, hogy ez így is marad.

A program után jelzem az előadónak, hogy ha folytatni szándékoznak ezt, akkor nekem jó lenne, ha „történelmibbre” venné, mert megyünk Saul fiát nézni. Utána kellene valami, ami helyre teszi bennük a látottakat, segít a feldolgozásban.

Egészen elképed. Bár még nem látta a filmet (majd november közepén, amikor az intézménye vetíti), erősen tiltakozik. Szerinte, ha sokkoljuk a gyerekeket, azzal rosszat teszünk. Mondom, szerintem a mi gyerekeinket már annyira megrángatta az élet, hogy tán nem sokkolja, hanem sokkal inkább elgondolkodtatja őket. Abból pedig baj nem lehet! Ahogy reagáltak a délelőtti programon, nekem egyre erősebb meggyőződésem, hogy ezt a filmet látniuk kell! Meglepően éretteknek tűnnek. Nem tudom, hogy feltétlenül kell-e ilyen érett magatartás ebben a korban, de ha ők ilyenek, akkor erre lehet és kell is építeni.

Kedd, megérkezett K. (Vajon állandósul, hogy hosszú hétvégét tart?) Mintha egyetlen napot sem töltött volna velünk, rajtam kívül mindenkivel újra ellenséges. Pedig van lelke, mert a nagyszüleiről nagy szeretettel beszél. Az anyukájáról már kevésbé. Ma ezt sikerült kinyomnia magából: Ez a nő nem normális! A tanszobát végig szundikálta, ez most csak azért nagy baj, mert holnap témazáró nyelvtanból, pótolni kellene egy matek és egy kémia dogát, pénteken pedig jön a biosz tz.

És nem mellékesen ott figyel az ünnepi műsor. Jó kis hét lesz, na, jó, kettő, mert szerdán és csütörtökön este 9-ig próbálunk a tornateremben, aztán a jövő héten hétfőn, kedden is hasonló jókra számíthatunk. Szerda este ünnepély, csütörtökön ebéd után mehetnek haza. Nekünk pl. hét óránk van, tehát fél 3-ig tanítás, háromra megebédelnek, és már mehetnek is. Fél órával korábban, mintha péntek lenne. ☹

A matek felkészítő ma igen eredményesre sikeredett, ez jó! Kevesen voltak, mert a kémia iránt érdeklődők a helyi gimibe mehettek a vadi új, méregdrágán készült, de legalább európai szintű természettudományi laborba. Fontos az ilyen program, de akkor ma is minden kis drágának 9(!!!) órája volt, gyakorlatilag egyhuzamban. (Öt tanítási óra, mert a hatodik órában ebédeltek, két kémia a laborban, majd két óra tanszoba. A kevésbé érdeklődőknek 6 tanítási óra, egy matek felkészítő, valamint a két tanszoba.) Intenzív tanulás, mert dolgozatra készültünk. Nekem ez kissé soknak tűnik. M. szerencsés, mert ő igen jól bírja a „kiképzést”, így ő még elmehetett a külsős matek előkészítőre is. Ez akkor tehát plusz két óra, összesen tizenegy. Mennyi is a Munka Törvénykönyvében a felnőtt munkavállalók napi munkaideje teljes foglalkoztatottság esetén? És ez így is marad mindenkinek, január közepéig biztosan.

A szerda jónak tűnik elsőre. De csak elsőre. Csütörtökön délelőtt „sulibörze”, tehát elugorhatunk a tanszoba elől. Hát majdnem. Mert pénteken biológia témazáró, szóval… másfél óra intenzív anatómia-tanulás. Közben persze ott az ünnepély, melynek időpontja vészesen közeleg. Így a tanszoba után, laza levezetésként még este 9-ig nyomjuk. Most már a tornateremben. Persze át kell variálni mindent, mert amit az osztályban kipróbáltunk, az a tornateremben nem működik. De jóóóóóóóóóóóóóó!!!! Mondjuk, sejtettük, de a próbafolyamat elején nincs helyszíni próba, mert nem lehet örökké „éjjel” dolgozni. A gyermekfelügyelők így is zúgolódnak, mert felborítjuk az esték rendjét. A kölykök már magukon kívül vannak a fáradtságtól, de ez Z. bácsin és rajtam kívül senkit sem zavar.

A csütörtök délelőtt a pályaválasztás jegyében zajlik. Újra ugyanazok az intézmények vannak jelen, persze sokkal korlátozottabb létszámban, mert kisebb a kiállítási terület. De nem bánom, mert legalább pihennek egy kicsit. Úgy alakul, hogy csak ebédre érünk vissza. ☺ Aztán már a szokásos: tanszoba a biosz témazáró jegyében, majd ismét 9-ig élvezhetjük a próbák összes szépségét. Már a technikát is összerakjuk. Kellene mikrofon, hogy a gyönyörű, több funkciósra álmodott, de kizárólag sport célokra alkalmas helyszínen valamit hallani is lehessen, mert az akusztika katasztrofális. (Nyertünk pénzt mikroportra, de vagy csak néhány „egyszer használatos” fér bele a keretbe, vagy ha jobb minőségre vágynánk, akkor várjuk a jó szerencsét, ami talán karácsonyi akció képében érkezik. Hátha esetleg két eszközt tudunk venni. Használhatót.) Addig azzal kell beérni, ami van. És van: két, vezeték nélküli mikrofon, de az aksijuk halott. Venni kellene! Van vezetékes mikrofon, kettő abból is, de a madzag kontakthibás. Sőt, van mikroportunk is, de az a bizonyos, „egyszer használatos” minőségű… Sebaj! Meghívom a sulit két darab aksira, az néhány ezer forint mindössze! Így mulat egy magyar úrinő, ha pedagógusként regnál. Ebben a hónapban már egyébként is a vendégem volt a KLIK néhány buszjegyre, mert engedélyünk ugyan van a vásárlásra, de mint tudjuk, a pénz, az a legkevesebb. Jelen esetben annyira kevés, hogy nincs is.

A kisdedeken semmi nem fog múlni, ők hozzák a szokásosat.

Pénteken végre bejutunk a számtech terembe, micsoda eredmény! Meg is csináljuk a három hete feladott magyar házit: történetek a Nyugat íróiról, költőiről. Most tanulgatjuk, hogy van élet a Facebookon kívül is, hogy az internet csodákra képes, hogy a „gugli” tényleg hasznos, jó barát!

K. viselkedésén azért érezni, hogy sokáig nélkülöztük a társaságát. Velem továbbra is tisztelettudó, nem dumál vissza, már a hangját sem emeli meg. Még akkor sem, ha amúgy méltatlankodik. A többi kollégám nem ennyire szerencsés! Péntekre ismét normalizálódik valamelyest a helyzet, de a többiekhez való viszonya továbbra is bicskanyitogató. Ma délután az verte ki nála a biztosítékot, hogy többen azt feltételezték: nem valódi márkás a cipője, vasalt rajta a matrica. Ez skandalum! Mit képzelnek róla a többiek? Komolyan azt feltételezik, hogy hajlandó lenne gagyi cuccokat felvenni? Hosszú, nehéz időszak előtt állunk, asszem. A múlt heti optimizmusom már elszállni látszik. ☹ A magyar lecke elkészítése sem tűnik túl vonzónak számára, inkább pasziánszozna, de azt sajnos nem engedem neki. Így visszaballag a terembe, és nem csinál semmit. Pontosabban, dehogynem! Nyomkodja a telóján a gombokat, mert neki a fész a legjobb barátja. A fentiek miatt vannak kétségeim: vajon a „kedvemért” rendesen végigcsinálja-e, amit az ünnepi műsorban vállalt. A magam részéről minden támogatást megadok ehhez, napjában 120-szor próbálom erősíteni, hogy képes rá, ne hagyja cserben a csoportot, ne égesse se magát, se bennünket, olyan jó lenne, ha rá is büszke lehetnék. Mint a többiekre. Pillanatnyilag döntetlenre állunk. Még mindig abban bízom, hogy én nyerek. Mert akkor lesz ő a győztes.

A díszlet: Z. bácsi útmutatásai alapján öt kis drága keze munkája:

DZS

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.14.
Sztrájk lehet az iskolákban? Akciósorozatba kezd az egyik pedagógus szakszervezet
A PDSZ akciósorozatának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, „a pedagógusok munkaterhelése a 2011-es köznevelési törvény bevezetését követően átlépte azt a határt, amelyen túl má...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.14.
Palkovics László: „szintet lépünk” a szakképzési intézmények fejlesztésében is MTI
Palkovics László szerint az iskolákból kikerülő fiatalok az alapkompetenciákon túl olyan tudással és készségekkel kell rendelkezzenek, amelyek segítségével megállják a helyüket a 4....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.14.
Janisch Attila: A gender szak megszüntetése az ELTE-n nem más, mint politikai erődemonstráció
A hallgatóknak kellene közösen tiltakozniuk az egyetem autonómiájának megsértése miatt, hiszen elsősorban az ő érdekük, hogy egy olyan intézményben tanuljanak, amely képes megőrizni a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.14.
Herczeg Szonja: Mentálhigiénés foglalkozásokat az iskolákba!
Az adatok magukért beszélnek, kevés a hozzáfűznivaló. Amit én, mint érintett minden alkalommal hangsúlyozok – és ez így lesz, amíg csak tehetem –, hogy ha egyetlen plusz tantárgyat bevehetn...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.10.14.
A bölcsészek szívhatják meg legjobban a felsőoktatási átalakítást
Lannert Judit oktatáspolitikai szakértő szerint Palkovics László volt oktatási miniszter, jelenlegi innovációs miniszter egy valós problémára reagált, amikor felvetette, hogy ki kellene terjeszteni...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.10.14.
Játékosan a pénzügyekről
Egy költözés apropóján például szóba kerül a hitel fogalomköre, a megtakarítás és a kereskedelmi bankok működése is. A K&H animációs sorozatához mobilalkalmazás is készült, amelyet...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.14.
Arccal a tandíj felé
A kormány álmokat kerget, amikor a hatékonyság javulását várja a felsőoktatás piacosításától – állítja Polónyi István oktatáskutató. Az egyetemek elveszthetik akadémiai jellegüket...
(Forrás: Vasárnapi Hírek)
--
2018.10.13.
Sok pénzt veszítenek a tanárok a vetítési alap bebetonozásával, petíciót indít a PDSZ
019-ben is az 101 500 forintos vetítési alap határozza majd meg a pedagógusok bérét, hiába kéri évek óta a szakszervezetek, hogy vagy emeljenek a vetítési alap összegén, vagy térjenek vissza...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.13.
Ápolási díj: 18 év fölötti gyerekek után is jár majd
a kormány döntése értelmében az önellátásra képtelen gyermeküket otthon ápoló szülőknek 2019. január 1-jétől bevezetik a gyermekek otthongondozási díját (gyod), amelynek összege brutt...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek