OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 29.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

44. Mintha ciánoztak volna...

2015. november 20.

Érkezés hétfőn. Alig van kisded. Betegek a kis drágák, tarol a hányással, hasmenéssel járó vírusfertőzés. Gondolhattam volna, mert vasárnap éjjel fél 11-kor szól a telefon. P. anyuja. A víz kivert, mit csinált ez a kölyök, hogy éjjel hív a kedves mama. Ne haragudjak, de a gyerek hányt, hasmenése van, nem küldené iskolába. Mondom neki, nem haragszom, bölcs döntés. Gyomorgörcs balra el, nem is tudom, hogy sírjak vagy röhögjek. Koffeinnel vigasztalódom. ☺

A csapat maradéka, a még életben lévők is totálkárosak. November közepe van, húsz fok, pluszban, szélvihar. Sebaj, a kollégák legalább gyakoroltathatnak, ismételhetnek, tök fölösleges új anyagot venni. Már azok, akik nem betegek. Mert a kór a kollégákat sem kíméli. Szépen vagyunk!

K. nincs. Minek is? Nem kocsma ez, hogy egész héten bent legyen! E. van (még), édesanyjával érkezik, panaszolja, hogy nagyon beteg, a cuccát őrizzük már, mert orvoshoz megy, de jön vissza. Mindezt a főnökkel beszélik meg, így adva nyomatékot rettenetes egészségi állapotának. Mikor beérek, P. bácsi tájékoztat E. aktuális egészségügyi problémájáról. Jelzi, ennyi idő alatt akár vissza is érhetett volna. Akár. De K. sincs bent, tehát feltételezem, hogy valami halálos vírus támadhatta meg ezt a szegény kisleányt. És a gyógyulásának záloga: K. Nyertem. Egy órakor érkezik, kínosan ügyel, össze ne találkozzunk, mert véletlenül gyógyultnak találnám nyilvánítani. Jövőbe látó körzeti gyógyítója kiadja az igazolást, péntekig beteg, de aztán… Hm. A kínai fiúcskánk is a halálán. Bárhol tud neki is fájni, csak engedjük már el! A gond azzal van, hogy a szülei soha nem viszik orvoshoz, ősi, népi, kínai gyógymódokkal próbálják a szervezetét jobb belátásra bírni. Ebből következően igazolása nincs. Meg valószínűleg biztosítása sem, így aztán csak reménykedni tudunk abban, hogy tényleg csak az iskolitis undoritis nevű fertőzés dönti le a lábáról. Abba még nem halt bele egy gyerek sem. A többi hiányzó tényleg beteg.

Ilyen felállás mellett van idő egy kis lazításra. Mi másról beszélnénk, mint az iskolaválasztásról. Egész héten jönnek, mennek, ismerkednek a valósággal. Szembesülnek azzal, hogy a vágyaik és a lehetőségeik gyakran fényévekre vannak egymástól. Nem baj, a pofonokat most kell begyűjteni, mert minél később érkezik, annál nagyobbat üt, és annál jobban fáj. Édesek, ahogy keseregnek, imádom, ahogy önbizalomtól túltengő stílusban fogadkoznak, hogy nekik aztán tuti, hogy sikerül! Legyen úgy! A fenntartásaink leperegnek róluk. Persze nem mindenki ilyen határozott. A másik véglet, aki biztosra veszi, hogy ő hülyének született, hülye is marad, sőt hülyén is fog meghalni. Ők a nehezebb dió. Szó nincs itt hülyeségről, bár lemaradás itt-ott van, az pótolható. De amíg ezt magukról nem hiszik el, addig miért hinné el a környezetük? Ezen még dolgoznunk kell! Fogunk is.

A matek előkészítő igazi kiscsoportos foglalkozás, dolgoznak, küzdenek. A kis létszám miatt a biológia dolgozatra való készülés is nagyon hatékonynak ígérkezik. A. nénit imádják, ez is segíti a munkát.

Már kezdem azt hinni, hogy egy igazi, dögunalmas hét lesz. Pénteken fél négyig ebben a boldog tudatban múlatjuk az időt, amikor beüt a krach!

Tudom, hogy R-nek rémálom a hétvége, a szünetek, mert a két gyerek közül anyuka csak az egyiket szereti, de azt nagyon. És ez a gyerek nem R. ☹ Hiába kérdezgetem, hogy mi van otthon, engedje, hogy segítsünk, de csak azt mantrázza, hogy semmilyen ügyben ne hívjam az anyut, mert azt nem szereti. Neki kell mindent megbeszélni, elmondani, engedélyt, támogatást kérni. Persze, mert neki kapásból mindenre nemet mond, aminek örülne, amihez kedve volna, azt biztosan nem fogja megengedni. Ha R. kéri. Ha én szólnék, nekem nem mondana nemet. Bűbájos, simulékony, együttműködő. És gyomorforgató. Fél négykor, már hazafelé menet mondja Z. bácsi, hogy R. egy nagyon komoly döntést hozott. Bárhová, csak haza nem. A gyermekvédelmi felelősnek elmesél egy csomó mindent. Ha csak a fele igaz…! Abban egyeznek meg, hogy R. hétfőn érkezik, összecsomagolja a számára kedves és/vagy hasznosnak gondolt cuccait. Nem fogják észrevenni, hogy „furcsán” csomagolt, hisz évek óta magára (és a családra is) ő mos, magának készíti össze a heti szükséges holmikat. Lesz egy hete, hogy érlelődjön a döntés. ☹

Már komolyan aggódni kezdtem, hogy lesz egy csúcs hetünk, mit fogok a hétvégén csinálni? Eldőlt. ☹ Igazán semmit, csak a tehetetlenség az, ami agyon nyom. Aludni nem tudok, mert meg-megébredek, R. sorsa foglalkoztat. Csak egy dologban bízhatok: a jövő héten elindul valami. Valami, amitől R-nak majd jobb élete lesz.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek