OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2015. november 29.
» Hozzászólások (0)

Mi – Egy osztályfőnök feljegyzései

44. Mintha ciánoztak volna...

2015. november 20.

Érkezés hétfőn. Alig van kisded. Betegek a kis drágák, tarol a hányással, hasmenéssel járó vírusfertőzés. Gondolhattam volna, mert vasárnap éjjel fél 11-kor szól a telefon. P. anyuja. A víz kivert, mit csinált ez a kölyök, hogy éjjel hív a kedves mama. Ne haragudjak, de a gyerek hányt, hasmenése van, nem küldené iskolába. Mondom neki, nem haragszom, bölcs döntés. Gyomorgörcs balra el, nem is tudom, hogy sírjak vagy röhögjek. Koffeinnel vigasztalódom. ☺

A csapat maradéka, a még életben lévők is totálkárosak. November közepe van, húsz fok, pluszban, szélvihar. Sebaj, a kollégák legalább gyakoroltathatnak, ismételhetnek, tök fölösleges új anyagot venni. Már azok, akik nem betegek. Mert a kór a kollégákat sem kíméli. Szépen vagyunk!

K. nincs. Minek is? Nem kocsma ez, hogy egész héten bent legyen! E. van (még), édesanyjával érkezik, panaszolja, hogy nagyon beteg, a cuccát őrizzük már, mert orvoshoz megy, de jön vissza. Mindezt a főnökkel beszélik meg, így adva nyomatékot rettenetes egészségi állapotának. Mikor beérek, P. bácsi tájékoztat E. aktuális egészségügyi problémájáról. Jelzi, ennyi idő alatt akár vissza is érhetett volna. Akár. De K. sincs bent, tehát feltételezem, hogy valami halálos vírus támadhatta meg ezt a szegény kisleányt. És a gyógyulásának záloga: K. Nyertem. Egy órakor érkezik, kínosan ügyel, össze ne találkozzunk, mert véletlenül gyógyultnak találnám nyilvánítani. Jövőbe látó körzeti gyógyítója kiadja az igazolást, péntekig beteg, de aztán… Hm. A kínai fiúcskánk is a halálán. Bárhol tud neki is fájni, csak engedjük már el! A gond azzal van, hogy a szülei soha nem viszik orvoshoz, ősi, népi, kínai gyógymódokkal próbálják a szervezetét jobb belátásra bírni. Ebből következően igazolása nincs. Meg valószínűleg biztosítása sem, így aztán csak reménykedni tudunk abban, hogy tényleg csak az iskolitis undoritis nevű fertőzés dönti le a lábáról. Abba még nem halt bele egy gyerek sem. A többi hiányzó tényleg beteg.

Ilyen felállás mellett van idő egy kis lazításra. Mi másról beszélnénk, mint az iskolaválasztásról. Egész héten jönnek, mennek, ismerkednek a valósággal. Szembesülnek azzal, hogy a vágyaik és a lehetőségeik gyakran fényévekre vannak egymástól. Nem baj, a pofonokat most kell begyűjteni, mert minél később érkezik, annál nagyobbat üt, és annál jobban fáj. Édesek, ahogy keseregnek, imádom, ahogy önbizalomtól túltengő stílusban fogadkoznak, hogy nekik aztán tuti, hogy sikerül! Legyen úgy! A fenntartásaink leperegnek róluk. Persze nem mindenki ilyen határozott. A másik véglet, aki biztosra veszi, hogy ő hülyének született, hülye is marad, sőt hülyén is fog meghalni. Ők a nehezebb dió. Szó nincs itt hülyeségről, bár lemaradás itt-ott van, az pótolható. De amíg ezt magukról nem hiszik el, addig miért hinné el a környezetük? Ezen még dolgoznunk kell! Fogunk is.

A matek előkészítő igazi kiscsoportos foglalkozás, dolgoznak, küzdenek. A kis létszám miatt a biológia dolgozatra való készülés is nagyon hatékonynak ígérkezik. A. nénit imádják, ez is segíti a munkát.

Már kezdem azt hinni, hogy egy igazi, dögunalmas hét lesz. Pénteken fél négyig ebben a boldog tudatban múlatjuk az időt, amikor beüt a krach!

Tudom, hogy R-nek rémálom a hétvége, a szünetek, mert a két gyerek közül anyuka csak az egyiket szereti, de azt nagyon. És ez a gyerek nem R. ☹ Hiába kérdezgetem, hogy mi van otthon, engedje, hogy segítsünk, de csak azt mantrázza, hogy semmilyen ügyben ne hívjam az anyut, mert azt nem szereti. Neki kell mindent megbeszélni, elmondani, engedélyt, támogatást kérni. Persze, mert neki kapásból mindenre nemet mond, aminek örülne, amihez kedve volna, azt biztosan nem fogja megengedni. Ha R. kéri. Ha én szólnék, nekem nem mondana nemet. Bűbájos, simulékony, együttműködő. És gyomorforgató. Fél négykor, már hazafelé menet mondja Z. bácsi, hogy R. egy nagyon komoly döntést hozott. Bárhová, csak haza nem. A gyermekvédelmi felelősnek elmesél egy csomó mindent. Ha csak a fele igaz…! Abban egyeznek meg, hogy R. hétfőn érkezik, összecsomagolja a számára kedves és/vagy hasznosnak gondolt cuccait. Nem fogják észrevenni, hogy „furcsán” csomagolt, hisz évek óta magára (és a családra is) ő mos, magának készíti össze a heti szükséges holmikat. Lesz egy hete, hogy érlelődjön a döntés. ☹

Már komolyan aggódni kezdtem, hogy lesz egy csúcs hetünk, mit fogok a hétvégén csinálni? Eldőlt. ☹ Igazán semmit, csak a tehetetlenség az, ami agyon nyom. Aludni nem tudok, mert meg-megébredek, R. sorsa foglalkoztat. Csak egy dologban bízhatok: a jövő héten elindul valami. Valami, amitől R-nak majd jobb élete lesz.

--

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek