OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. március 6.
» Hozzászólások (0)

Jó portfólióm1 (avagy hétköznapi gyávaságaim)

2. rész

2014. november 24.

Biztosan sok pedagógus örül az Oktatási Hivatal mai levelének. „Tájékoztatjuk, hogy a 2015. évi minősítéshez szükséges e-portfólió feltöltési határidejét 2014. december 1. 23 óráig meghosszabbítottuk.” Megkönnyebbülve veszem tudomásul, hogy az én e-portfólióm végén már megnyomtam a Véglegesítés gombot.

2015. január 19.

Már épp kezdtem elfelejteni, hogy pedagógusminősítés is van a világon. De ma egy újabb levél az OH-tól: „Tájékoztatjuk, hogy a 2015-ben esedékes tanfelügyeleti ellenőrzések, pedagógusminősítési eljárások és minősítő vizsgák szervezésének ütemezése, a szakértői kirendelés tervezése megkezdődött. A tervezés során a jogszabályoknak megfelelően, továbbá a szakmai szempontok figyelembevételével rendeljük az eljárásban érintett pedagógusokhoz a szakértői bizottság kompetens tagjait.

Az összerendelések eredményéről, az eljárások időpontjáról és adatairól előreláthatóan 2015. februárban adunk részletes tájékoztatást minden érintettnek.”

Megkérdeztem az iskola vezetőjétől, hogy mit jelentenek a fenti sorok. Azt mondta, hogy február végéig kapok majd tájékoztatást, hogy mikor és kik jönnek hozzám órát látogatni, értékelni.

2015. január 30.

Úgy döntöttem, hogy az egyetemen, közoktatás-vezetői szakon a pedagógus portfólióról fogom írni a szakdolgozatom. Ha már úgyis ezzel foglalkozom hónapok óta, és várhatóan még pár hónapig dolgom lesz vele… Hétfőn le is adom a formanyomtatványt a témamegjelöléssel együtt.

2015. február 27.

Semmi hír a minősítésről. Elfelejtettem volna „lelakatolni” a véglegesített portfóliómat? Vagy nagyon butákat írtam? Vagy…?

2015. március 10.

Még mindig semmi. Bánatomban böngészem a netet. Nem kellett volna. Zaklatottá és feszültté tesz, amit a pedagógusminősítésről olvasok.

2015. április 9.

A Kormány 89/2015. (IV. 9.) Kormányrendelete a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról. Ezt a nevet kapta a legújabb – mai – jogszabály, amit illene átnéznem.

Megyek órára, majd megnézem hétvégén.

2015. április 12.

Megnéztem a módosító rendeletet. Jelentős változás, hogy a 2015. év során megvalósuló minősítő vizsgák és minősítési eljárások esetében az  országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a  látogatott foglalkozások tapasztalatainak és az  összegző értékelésnek az  áttekintése, értékelése, valamint az  önértékelés megismerése nem képezi részét a  pedagógus értékelésének.

Ha jól értem, mégsem számíthatok tanfelügyeleti ellenőrzésre.

De mire számíthatok? És mikor?

2015. április 19.

Bár még mindig nem tudom, hogy mikor fog jönni hozzám kicsoda és mit is fog csinálni, megpróbáltam kideríteni, hogy mi alapján fognak majd értékelni.

A 89/2015. (IV.9.) kormányrendelet szerint tehát nem kell számítanom tanfelügyeleti ellenőrzésre. Ennek igazán nagyon örülök, mert a Tanfelügyeleti Kézikönyv mellékletében olvasható értékelő kérdések közül alig-alig tudok akár csak egyet is megválaszolni. A pedagógus-interjú kérdései között olvasható például:

  • Saját magára vonatkozóan hogyan érvényesíti a folyamatos értékelés, fejlődés, továbblépés igényét?
  • Hogyan méri fel a tanulók értelmi, érzelmi és szociális állapotát, a közösség belső struktúráját?
  • Hogyan képes befogadó környezetet kialakítani?

A vezetői interjú javasolt kérdései között olvasom:

  • Reális önismerettel rendelkezik-e a pedagógus? Hogyan fogadja a visszajelzéseket?
  • Hogyan bizonyítja a pedagógus a pedagógiai kérdésekben való tájékozottságát?
  • Miben mérhető a pedagógus megbízhatósága?

A vezetői interjú során a minősítő kérdezi az intézményvezetőt a minősítésre váró pedagógusról – vagyis rólam. Ezen az interjún én nem vehetek részt.

A pedagógus önértékelő kérdőívet is kitölt magáról a tanfelügyeleti értékelés keretében.

De ezt mind megúszom, ha jól értelmezem a módosító rendeletet. Viszont ugyanennek a rendeletnek az I./A melléklete tartalmazza, hogy a Pedagógus I. és II. fokozatba sorolásnál összességében mire hány százalékot kaphatok: a portfólió és a portfólióvédés értékelés 60%-ot, a megtartott tanóra értékelése 40%-ot.

Ha jól tudom, indikátorpontozó alapján értékelik majd mind a 8 pedagóguskompetenciá(ma)t. Átmazsoláztam az indikátorpontozót. A több tucat értékelendő sor között ilyeneket találtam:

  • Tanítványaiban kialakítja az online információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának kritikus, etikus módját.
  • A célok tudatosításából indul ki. A célok meghatározásához figyelembe veszi a tantervi előírásokat, az intézmény pedagógiai programját.
  • Komplex módon veszi figyelembe a pedagógiai folyamat minden lényeges elemét: a tartalmat, a tanulók előzetes tudását, motiváltságát, életkori sajátosságait, az oktatási környezet lehetőségeit, korlátait stb.
  • Használja a szociális tanulásban rejlő lehetőségeket.
  • Figyelembe veszi a tanulók aktuális fizikai, érzelmi állapotát, és szükség esetén igyekszik változtatni előzetes tanítási tervein.
  • Megfelelő útmutatókat és az önálló tanuláshoz szükséges tanulási eszközöket biztosít a tanulók számára, pl. webes felületeket működtet, amelyeken megtalálhatók az egyes feladatokhoz tartozó útmutatók és a letölthető anyagok.
  • Különleges bánásmódot igénylő tanuló vagy tanulócsoport számára hosszabb távú fejlesztési terveket dolgoz ki, és ezeket hatékonyan meg is valósítja.
  • A tanuló hibáit, tévesztéseit, mint a tanulási folyamat részét kezeli, az egyéni megértést elősegítő módon reagál rájuk.
  • Munkájában figyelembe veszi a tanulók és a tanulóközösségek eltérő kulturális, illetve társadalmi háttéréből adódó sajátosságait.
  • Értékközvetítő tevékenysége tudatos. Együttműködés, altruizmus, nyitottság, társadalmi érzékenység, más kultúrák elfogadása jellemzi.
  • Önállóan képes a tanulói munkák értékeléséből kapott adatokat elemezni, az egyéni, illetve a csoportos fejlesztés alapjaként használni, szükség esetén gyakorlatát módosítani.
  • Nyitott a szülő, a tanuló, az intézményvezető, a kollégák, a szaktanácsadó visszajelzéseire, felhasználja őket szakmai fejlődése érdekében.
  • A megbeszéléseken, a vitákban, az értekezleteken rendszeresen kifejti szakmai álláspontját, a vitákban képes másokat meggyőzni, és ő maga is meggyőzhető.
  • A szakmai munkaközösség munkájában kezdeményezően és aktívan részt vállal. Együttműködik pedagógustársaival különböző pedagógiai és tanulásszervezési eljárások (pl. projektoktatás, témanap, ünnepség, kirándulás) megvalósításában.
  • Tisztában van szakmai felkészültségével, személyiségének sajátosságaival, és képes alkalmazkodni a szerepelvárásokhoz.
  • Élő szakmai kapcsolatrendszert alakít ki az intézményen kívül is.
  • Aktív résztvevője az online megvalósuló szakmai együttműködéseknek.

Minden tiszteletem azoké a kollégáké, akik ezt mind tudják.

2015. május 4.

Annyira aranyos volt ma a nagyfiam! Elkísért az egyetemre leadni a pedagógus portfólióról írt szakdolgozatom. Utána együtt ebédeltünk, török éttermet választottunk. Megérte megírni a szakdolgozatot!

2015. május 14.

Még mindig nem kaptam semmiféle visszajelzést arról, hogy mikorra várhatom a pedagógus minősítés befejezését: az óralátogatást, a portfólió értékelését.

2015. május 26.

Hűha! Levél a postaládámban az Oktatási Hivataltól! A levél tárgya: Portfólió visszanyitás. Alig merek beleolvasni: „A Rendelet 11. § (8) bekezdése szerint: »Ha a minősítési eljárás (4) bekezdés szerint kijelölt időpontja a következő tanévre esik, a pedagógus az azt megelőző tanítási év végéig módosíthatja portfólióját, amikor a minősítésre sor kerül.« A fenti bekezdés értelmében portfólióját az alábbi időszakban módosíthatja: 2015. május 26. 12 óra és 2015. június 22. 23 óra.”

Az óralátogatásról semmi hír a levélben. Ahogyan a portfólió értékeléséről sem.

Csalódott vagyok.

2015. május 27.

Megérkezett a szakdolgozatom bírálata:

„A dolgozat legnagyobb értéke aktualitása, újszerűsége, és az adott intézményre, az adott időszakra vonatkozó reprezentativitása, melyhez a szerző szakmai érintettsége által hitelesség, szakmai felhasználhatóság társul.

Az interjúelemzés kibővítésével, formai kívánalmak szerinti átdolgozással alkalmassá válhat szakmai folyóiratban való megjelenésre.”

Milyen kedves! Már nem is tudom, mikor kaptam utoljára dicséretet. Milyen furcsa, hogy „öreg” tanárember létemre még mindig jólesik, ha véletlenül jót is hallok magamról.

2015. május 29.

Újabb levél az OH-tól! No, most mindent megtudok!

Mégsem… Az óralátogatás időpontja és a minősítők megnevezése helyett arra buzdítanak, vegyek részt az Oktatási Hivatal Projektigazgatósága a TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása” elnevezésű projekt keretében megvalósuló pedagógus-továbbképzéseken, hogy felkészüljek a minősítővizsgák, minősítési eljárások és tanfelügyeleti ellenőrzések sikeres lebonyolítására.

Úgy érzem, hogy nincs lehetőségem részt venni a képzésen.

2015. június 8.

Várom és várom, hogy megtudjam, mikor is jönnek hozzám minősíteni, órát látogatni. Milyen lett a feltöltött portfólióm? Elfogadható egyáltalán? Kik fognak meglátogatni?

Vagy tényleg „vissza kellene nyitni” a portfóliómat? Eddig még nem mertem. Meg aztán miért is változtassak rajta? Mihez képest kellene változtatnom, ha semmilyen visszajelzést nem kaptam a feltöltött 150 oldalról?

2015. június 12.

Túl vagyok az államvizsgán.

Furcsa módon nem akkor izgultam, amikor bementem a szakdolgozatvédésre, hanem akkor, amikor kijöttem. Túl szépet mondtak nekem: „Kedves Katalin, a pedagógus portfólióval kapcsolatos kutató munka folytatásával a szakdolgozata doktori dolgozattá kerekedhetne.”

2015. június 21.

Slambuc készül kinn a bográcsban, a fűzfánk alatt. Szokatlanul hosszan nézegettem az egyenletesen lobogó tüzet. Szégyellem magam. A tanévnek gyakorlatilag vége, én pedig inkább érzek terméketlen szomorúságot, mint jófajta megkönnyebbülést. Nem tudom, hogy mire volt jó ez a tanév. Papírforma szerint meg kellett volna okosodnom: végigtekintettem a tanári pályámat, összegyűjtöttem szinte mindent, amit az etikatanítás kapcsán felhalmoztam az elmúlt évek során. Nem érzem magam okosabbnak, tudatosabbnak sem. Mert mit is tudtam meg magamról? Azt, hogy szeretem a munkámat és azt, hogy terhelhető vagyok. Mindkettőt már régóta tudom.

2015. június 22.

Ma estig nyithatnám meg újra a portfólióm. De nem fogom. Ha csak egyetlen mondatnyi érdemi visszajelzést kaptam volna bárkitől, tudnám, hogy hol érdemes változtatni rajta. De nem kaptam. Egyedül vagyok a feltöltött sorokkal.

Elolvastam még egyszer az Oktatási Hivatal levelét. „A portfóliót a jelentkezéskor megjelölt munkakör, tantárgy vonatkozásában kell feltöltenie. Amennyiben a munkaköre vagy az Ön által tanított tantárgy a jelentkezését követően megváltozott, kérjük, azt haladéktalanul hivatalos – aláírt, lepecsételt, szkennelt – nyilatkozatban jelezze a minosites@oh.gov.hu címen. A portfóliójában kizárólag ebben az esetben módosíthatja a feltöltendő dokumentumok munkakörét, tantárgyát.”

Sem a munkaköröm, sem az általam tanított tárgy nem változott. Mi alapján tegyek hozzá az eddig feltöltött dokumentumokhoz? Mi alapján javítsam? Vagy félreértek valamit? Rosszul értelmezem az OH levelét?

2015. június 29.

Ki mondja meg nekem, hogy vajon mire jó a portfólióm?

Imre Katalin

Az Új Pedagógiai Szemle 2015. 9-10. számának cikkei ezen a linken érhetők el.

A lapszám tartalomjegyzéke itt olvasható.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.21.
Reagált a Klebelsberg Központ a farkasréti iskola igazgatójának levelére
A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolátó...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.21.
„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”
„Olyan iskolákra van szükség, ahová a gyerekek úgy jönnek be reggel és úgy mennek el délután, hogy úgy érzik, ezt a napot is megélték és nem túlélték” – így képzeli az ideális...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.21.
„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”
A zseniképző kifejezés idegen tőlünk. Nem célja oktatásunknak, hogy zseniket képezzünk. Eredményességünk a gyermekek érdeklődéséből, a tanárok szakmai felkészültségéből és pedag...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek