OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. május 28.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
     

Nyitott bazár 2016 – licitálj vagy pályázz színházi nevelési előadásokra!

Budapest, 2016. május 9. - A Nyitott Kör megnyitotta a lehetőséget még az aktuális és a következő évadban egyaránt megvalósuló színházi nevelési előadásaira 8-20 éves korúakból álló diákcsoportoknak és vezetőiknek. Az idei előadásokra minimum tét nélküli licittel lehet eljutni, a jövő évadra pedig előzetes együttműködéseket lehet kötni a szervezettel, pályázat útján.

Mivel foglalkozik a Nyitott Kör?

Színházi nevelési előadásokat hozunk létre. A színházi nevelési előadás egy többnyire 3 óra időtartamú interaktív előadás, amin egy diákközösség vesz részt. A színházi formában feldolgozott történet kapcsán egy kérdést, vagy témát vizsgálunk: az előadást játszó színész-drámatanárok és a diákok közösen játszanak, gondolkodnak. A diákok nem csak nézői az előadásnak, hanem jelenlétükkel, kérdéseikkel és gondolataikkal alakítják az eseményeket.

2013-ban 60, 2014-ben 88, 2015-ben 101 színházi nevelési előadást tartottunk, a három évadban összesen több mint 12000 diáknak, többnyire ingyenesen, pályázati keretből. A folyamatosan növekvő érdeklődés előadásaink iránt és a pályázati lehetőségek szűkülése együttesen arra sarkall bennünket, hogy új forrásokat is bevonjunk.

Mi a Nyitott Bazár?

Egy kísérleti forma, amelyen keresztül az előadásaink iránt érdeklődő diákközösségek és vezetőik licitálhatnak az idei évad hátralévő előadásaira, akár egy keleti bazárban, vagy pályázhatnak a következő tanévben megvalósuló programokra.

A licit lezárásakor legtöbbet kínáló közösség kapja meg az egyszeri és megismételhetetlen lehetőséget, hogy részt vegyen egy előadásunkon május-júniusban. Az egyes előadásokra befutott legmagasabb napi licitet minden másnap reggel 10 óráig közzétesszük facebook-oldalunkon: https://www.facebook.com/nyitottkor/.

A Nyitott Bazáron kínált előadások:

- Gubancok – komplex színházi nevelési előadás a családról 13-17 éves diákokból álló közösségeknek ajánlva
- Magam vagyok – komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról 15-18 éves diákokból álló közösségeknek ajánlva
- Kötéltánc – komplex színházi nevelési előadás a hatalomról 15-18 éves diákokból álló közösségeknek ajánlva
- Stréber – színházi nevelési előadás a kirekesztésről 12-17 éves diákokból álló közösségeknek ajánlva
- Vészhelyzet – színházi nevelési előadás az elsősegély nyújtásról 7-10 éves gyerekek közösségeinek ajánlva

...és ha nincs pénzem arra, hogy licitáljak?

A továbbiakban is lesz lehetőség arra, hogy olyan csoportok, akiknek nincs forrása a licitre, ingyenesen vegyenek részt programjainkon. Ehhez egy pályázati űrlapot kell kitölteniük, amelyben kérünk egy rövid motivációs szöveget. Ennek a felhasználásával fogunk megkeresni egyéni- és céges támogatókat, illetve pályázunk kiírásra kerülő támogatásokra, hogy a pályázatot benyújtó osztályokkal is együtt dolgozhassunk a következő évadban!

Hogy működik a Bazár, ha licitálok?

A fent felsorolt előadások közül két komplex színházi nevelési előadáson, a Kötéltáncon és a Stréberen ajánlunk részvételi lehetőséget 2016 május és június hónapokban, az alábbi feltételekkel.

  • Az előadásokra való jelentkezés és a licit határideje 2016. május 14, szombat, 23.59
  • Csak maradéktalanul kitöltött űrlappal érvényes a licit.
  • Minimum kikiáltási ár nincs – így akár 100 Ft-os ajánlat is nyerhet! (akik részt vettek a 2015-ös Bazáron, 10.000 Ft jóváírással indulnak!)
  • Előadásainkon egy teljes osztállyal vagy állandó közösséggel tudunk dolgozni – csak az alkalom apropóján összegyűjtött csapatokat nem áll módunkban fogadni.
  • Azok a licitálók, akik az aktuális NYITOTT BAZÁR keretében nem jutnak el előadásainkra, a következő Bazár keretében – 10.000 Ft virtuális jóváírást kapnak, így ezzel az összeggel megnövelt licittel pályázhatnak legközelebb!

Hogy működik a Bazár, ha támogatott előadásra pályázok?

A fent felsorolt öt komplex színházi nevelési előadáson ajánlunk részvételi lehetőséget a 2016-17-es tanév során, az alábbi feltételekkel.

  • A támogatott előadásokra való jelentkezés határideje 2016. május 14, szombat, 23.59
  • Csak maradéktalanul kitöltött űrlappal érvényes a pályázat.
  • Előadásainkon egy teljes osztállyal vagy állandó közösséggel tudunk dolgozni – csak az alkalom apropóján összegyűjtött csapatokat nem áll módunkban fogadni.
  • A pályázónak lehetősége van utazási támogatásra is pályázni!
  • A pályázati űrlap motivációs szöveg részét felhasználval keresünk meg egyéni- és céges támogatókat, illetve pályázunk kiírásra kerülő támogatásokra.
  • Amennyiben sikeresen találunk forrást, egyeztetünk az adott osztállyal a megpályázott előadás időpontjáról.

Mit vállalnak a győztes licitálók és a támogatásban részesülő pályázók?

  • Tudomásul veszik, hogy az űrlap kitöltése foglalásnak minősül.
  • GYŐZTES LICITÁLÓKÉNT az előadáson való részvétel előtt 3 nappal a licit összegét a Nyitott Kör Egyesület számlájára eljuttatja. Amennyiben a licit összege nem jelenik meg időben a számlán, a licitáló elveszíti az adott alkalmon való részvétel jogát!
  • Az egyeztetett előadás alkalomra időben érkeznek, minimum a vállalt diák létszám 80%-val, illetve az intézményben fogadott előadás esetén biztosítják az egyeztetett időkeretet és teremfeltételeket.
  • A résztvevő diákközösség egy vine jellegű videóban (max. 8 másodperc, részletesebben itt) véleményt fogalmaz meg a látott előadásról.
  • A kísérő tanár egy maximum 500 karakteres, szöveges visszajelzést ad az előadáson tapasztaltakról.
  • Részvételükről hírt adnak az intézmény online felületein (honlap, közösségi oldalak).

Ha úgy dönt, szívesen benéz a Bazárba, hogy licitáljon vagy pályázzon, ezen a linken megteheti.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek