OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2016. december 21.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

Háromkirály-járás Kuruttyánban

A röszkei határátkelőhely közelébe helikopterekkel érkezett a háromtagú delegáció, ott szálltak át a csillogó-villogó, márkás kocsikba, és szerb rendőri felvezetéssel érkeztek a határig. A szuperelegáns öltönyt és turbánt viselő szakállas úriembereknek és sofőrjeiknek világútlevelük volt. A magyar oldalon hamarosan ezeket studírozták a főparancsnok segítségével. Igazi, nagyon hosszú napkeleti neveik voltak, ilyenek, mint Sheikh Abdullah bin Zayed bin Sultan Al Mubadan, vagy Swami Narendra Nath Datta Bhuvaneshwari, vagy Abdullah Ermeni Öcalan Gerçek Ismiri. A világszínvonalú technika segítségével egyketőre sikerült beazonosítani egyiptomi, iraki kurd és indiai illetőségüket. Hogy egyszerűbb legyen őket megjegyezni, a karácsonyi hangulatban lévő határőrtisztek elnevezték őket Gáspárnak, Menyhértnek és Boldizsárnak, amin ők udvariasan elmosolyodtak. Az elegáns angolsággal feltett „Hová lesz a merre?” kérdésre még elegánsabb angolsággal azt felelték „Kuruttyánba”. Csakhogy ilyen települést nem találtak sem Magyarországon, sem Erdélyben, sem Vajdaságban, csupán egy Kurityán nevű falut Borsodban.

– Kurityán, nemde? – kérdezte kifogástalan angolsággal a határőrparancsok homlokát ráncolva, mert el nem tudta képzelni mit kereshet ez a magas rangú delegáció Istenmezején is túl az Isten háta mögötti borsodi faluban.

– Kuruttyán! – felelte még kifogástalanabb angolsággal a Gáspárnak elnevezett egyiptomi illetőség, és mindjárt mutatta a parancsnoknak a helyet hiper-szuper GPS-én.

Egy sziporkázó csillag jelezte, ahol éppen álltak, majd megindult, és meg nem állt egészen Újvárosig.

A hely mégis csak valóságos volt: Újváros Kuruttyán nevű külvárosa. Közben a parancsnokhelyettes mindent jelentett a nemzetbiztonságiaknak, ahonnan az a parancs érkezett, hogy nagyon udvariasan (kávéval, aprósüteménnyel, jó szóval) tartóztassák fel a delegációt, amíg meg nem érkezik egy reszortos államtitkár a külügyből.

A parancsnok szívélyesen közölte a magas rangú delegációval, hogy itt éppen karácsony van, a szeretet ünnepe, ezért fogadják őket nagy-nagy szeretettel kávéval és hókiflivel. Huszonöt perc múlva már a reszortos államtitkár is közöttük ült, és szívélyesen tudakolta útjuk célját.

– Kuruttyán! – nevezték meg mindhárman, felettébb lelkesen.

– És mely céllal? – kérdezte a helyettes államtitkár felettébb választékosan.

– A csillagot követjük – felelte a Menyhértnek elnevezett iraki kurd illetőség.

– Aha! – bólogatott a helyettes államtitkár, és engedélyt kért még egy telefonhívásra.

Addigra már a hókiflik helyébe mákos és diós bejglik kerültek.

– These are hundred per cent Christmas cakes – magyarázta a főparancsnok, vagyis, hogy ezek már ízig-vérig karácsonyi sütemények.

A delegátusok megkóstolták és elismerően bólogattak:

– Well, every inch a Christmas cake.

Közben a reszortos államtitkár képbe került.

– Kuruttyánt lebontják, és a helyébe stadion épül. Ez érdekli Önöket? – kérdezte a delegátusokat.

A delegátusok mosolyogva a fejüket csóválták.

– Pedig ez egy háromcsillagos befektetés lehetne – erősködött a reszortos államtitkár.

A Boldizsárnak elkeresztelt (hármójuk közül a legbarnább) indiai delegátus így felelt:

– Mi, kérem, mint említettük, a csillagunkat követjük.

– És mit szólnának egy-egy príma letelepedési kötvényhez?

Szabadkozva tárták szét karjukat.

– Mi csak egy napos látogatásra jöttünk.

– Olaj? Földgáz? – kérdezte reménykedve a reszortos.

Ők továbbra is csak szabadkoztak.

– Netán arany? – kottyantott közbe a parancsnok, akinek, úgy látszik, eszébe kattant valami.

Erre aztán mindannyiuk örömére mindhármuk arca felderült.

– Arany! – erősítette meg Gáspár.

– Tömjén! – folytatta Menyhért.

– Mirha! – zárta le Boldizsár.

A reszortos helyettes államtitkár újabb felefonálásra kért engedélyt. Eközben a delegáció GPS-e csipogni kezdett, amire a háromkirályok (már a reszortos államtitkár is így nevezte őket, amikor a nagyfőnökkel telefonált) búcsúzkodni kezdtek. Az államtitkár felajánlotta a kincstári helikoptert, de a háromkirályok (most már ez lett nem hivatalos nevük) csak azt hajtogatták, hogy:

– Köszönjük, de mi inkább a csillagot követjük.

A határőrparancsnok megpróbálta elmagyarázni a magas rangú vendégeknek, hogy ezekkel a csúcs-szuper gépkocsikkal nem ajánlatos nekivágni az országnak, mert bármi történhet, jó esetben csak – így mondta – agyonbámészkodják, rosszabb esetben rosszabbul is járhatnak, de itt alaposan belebonyolódott, majd azzal fejezte be, hogy majd helikopterrel követik őket.

– Mi pedig a csillagot – zárták le a háromkirályok.

Természetesen mindenütt megcsodálták a fejedelmi autócsodákat, melyek egykettőre Újvárosba röpítették őket. Mire odaértek Kuruttyánba, már ott volt a városban a reszortos külügyi és a reszortos belügyi államtitkár is, valamint az újvárosi főpolgármester, a megyei főbiztonságis, és biztos, ami biztos, Erdő Péter bíboros. Egyelőre mindannyian a háttérben maradtak, nem tudhatni kire mikor lesz szükség. A félig már lebontott városrész határában a delegáció gyalogosan folytatta útját, mindaddig amíg egy eléggé búbánatos ház elé nem értek. Ott várakoztak türelmesen mindaddig, amíg meg nem jelent a kapuban másik három király, a kuruttyániak. Ők is barnák voltak, tizenévesek, ők is Gáspár, Menyhért, Boldizsár, valamennyien cigányok, aranykoronával a fejükön, ákom-bákom papundekli betlehemes szentségházzal kezükben. Ők is elindultak a csillag irányában, a napkeleti háromkirályok követték őket, de még sokan mások is, helybéliek, innen-onnan csatlakozva. A csillag egy már lebontott ház udvarában állt meg. A betlehemesek megvárták az utánuk sereglőket, de felerészben sem fértek be az udvarba.

Ekkor középre lépett a legbarnább kuruttyáni betlehemes és azt rikkantotta:

– Ki vagyok, mi vagyok, szerecsen király vagyok! Ne csodáljátok, hogy ilyen fekete vagyok, mert én messzi útról, napkeletről jöttem, és a napnak égő sugaraitól megfeketedtem.

Ekkor egy téglarakás mögül előugrott egy veresre mázolt tagbaszakadt, bakancsos, láncos, veretes fiatalember, véres koronával bőrfején, véres a karddal hadonászva:

– Ki vagyok, mi vagyok, Heródes király vagyok! Ne csodáljátok, hogy ilyen veres vagyok, mert én rengegeteg sok kisdedet megöltem és azok vérében meghemperegtem.

A szerecsen király így válaszolt:

– Mit hetvenkedsz, te Heródes király, mikor háromszázhatvanöt kisdedet kardodra fűztél és annak vérében megveresedtél? Mikor házainkat ledöntötted, és minket onnan kikergettél? Mikor ránk küldted a gárdistáidat és uzsorásaidat? Mikor már a Kisjézusra fenekedsz? Most ezért, én a legfeketébb, kardommal fizetek meg.

Heródes is kardot rántott, de a szerecsen király hatalmas ordítással nekiugrott, és szíves döfte. Ezután – mintha mi sem történt volna – a kuruttyáni háromkirályok körbefogták a betlehemes szentségházat, és így énekeltek:

– Királyok ajándékát,
Aranyt, tömjént és mirhát
Vigyünk mi is urunknak,
Ártatlan Jézusunknak.
Szép jel és szép csillag,
Szép napunk támad,
Szép napunk támad.

Aztán hirtelen nagy-nagy csend támadt. Akkora nagy, hogy még egy stadion is belefért volna. A betlehemesek magasra emelték a betlehemes szentségházat, és kinyitották ajtaját, hogy mindenki jól láthassa az ákom-bákom figurákat, középen Szűz Máriával, Szent Józseffel és a Kisjézussal, körülöttük pásztorokkal, királyokkal, állatokkal és angyalokkal. Ekkor a napkeleti háromkirályok odaléptek, és leborultak eléje. Izgés-mozgás támadt az egyre csak növekvő tömegben, sokan meghajoltak, féltérdre vagy térdre ereszkedtek, a többiek ágaskodva figyelték a fejleményeket. Először is a magasból zengedelmes ének hangzott föl:

– Örvendetes ez nap, mert válságunkba
Született a Jézus egy istállóban,
örvendezzünk, vigadjunk, eljött Messiás!
örvendezzünk, vigadjunk, eljött Messiás!
Dicsőség mennyben az Istennek!
Békesség a Földön a jóakaratú embereknek.

Ekkor a napkeleti királyok a betlehemes szentségházat tartó kuruttyáni háromkirályok lába elé helyezték ajándékaikat: az aranyat, a tömjént és a mirhát. Őket ajándékot hozó pásztorok követték, ami legalább ekkora szenzáció volt, mert a kuruttyániak ilyeneket sem láttak még errefelé. Az üres telkeken leereszkedő angyalokon – karácsonyeste lévén – már kevésbé csodálkoztak.

Fergeteges hangulat kerekedett, afféle karácsonyi népünnepély, énekkel, tánccal, koccitással aprósüteménnyel. A kuruttyáni magyarok és cigányok, helybéli és napkeleti királyok, pásztorok és angyalok alaposan összekeveredtek és összemelegedtek, bár Heródest csak nagy nehezen sikeredett megóvni a lincseléstől.

– Hát akkor most! – adta ki a jelszót a külügyi reszortos államtitkár.

De a delegációt már sehol sem lelték, sem a GPS-ek, sem az azonosító chipek nem jelezték őket. Az történt ugyanis, hogy egy ügyeletes arkangyal arra figyelmeztette a napkeleti királyokat – mint annak idején amazokat –, hogy más úton menjenek hazafelé.

Idáig a tények. A többi már legenda. Az is, hogy hiába mozgósították a légvédelmet, mert az angyal-zengedelem működésképtelenné tette a radarokat. Az is, hogy a két reszortos államtitkár különböző szociális programok beindítását jelentette be a kuruttyániaknak. Az is, hogy a kuruttyáni stadion felszentelésére ugyanők Erdő Péter bíborost kérték föl, aki maga helyett Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspököt, a magyar katolikus teremlabdarúgó válogatott kapusát javasolta, maga pedig igazi karácsonyi hangulatban eszegetett-iszogatott a körbekínált finomságokból, majd saját örömére nagy lendülettel megáldotta a jóakaratú egybegyűlteket a rosszakaratú Heródessel egyetemben.

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.21.
Reagált a Klebelsberg Központ a farkasréti iskola igazgatójának levelére
A Klebelsberg Központ péntek esti közleményében azt írta, nem tudják értelmezni azokat a kijelentéseket, hogy folyamatosan nő a pedagógusok terhelése az iskolában, a farkasréti iskolátó...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.21.
„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”
„Olyan iskolákra van szükség, ahová a gyerekek úgy jönnek be reggel és úgy mennek el délután, hogy úgy érzik, ezt a napot is megélték és nem túlélték” – így képzeli az ideális...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.21.
„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”
A zseniképző kifejezés idegen tőlünk. Nem célja oktatásunknak, hogy zseniket képezzünk. Eredményességünk a gyermekek érdeklődéséből, a tanárok szakmai felkészültségéből és pedag...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek