OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2018. április 10.
» Hozzászólások (0)
Címkék:
       

A Z-generáció igényeire szabott segítség a matek érettségi előtt

Sokan még most is – tévesen – azt gondolják, hogy az e-learning a tanárt kívánja helyettesíteni, és majd eljön az idő, amikor nem is lesznek tanárok, hanem gépek fogják a diákokat oktatni. Nos, ez az idő sohasem fog eljönni, az e-learning ugyanis teljesen mást jelent. Nem a tanárokat fogja kiváltani, hanem a tankönyveket. Sőt bizonyos fejlesztések kapcsán azt látjuk, hogy már ki is váltotta.

A www.mateking.hu egy tabletre és okostelefonra optimalizált, kimondottan a Z generáció számára kifejlesztett eszköz, ami nem az órai, tanár által irányított munkát, hanem az otthoni tanulást hivatott segíteni.

A speciális technológiának köszönhetően mindenki a saját tempójában tud haladni a tananyagban, így, ha valaki egy anyagrészt már ért, akkor gyorsan átléptetheti anélkül, hogy felesleges magyarázatokkal vesztegetné az idejét. Ha viszont az adott téma gondot okoz számára, akkor olyan aprólékos magyarázatot kap, amely alapján biztosan megérti, hiszen a mateking.hu úgy magyarázza el a tananyagot, mintha korábban nem is tanult volna szinte semmit az összeadáson és a szorzáson kívül. Hasznos társa ez annak a tanárnak, aki éppen arra próbálja rávenni diákjait, hogy kezdjenek végre hozzá a gimnáziumi tananyag átismétléséhez. Itt ugyanis minden egy helyen, áttekinthetően és kényelmesen megtalálható.

A rövid, maximum 5-10 percet igénybe vevő tananyagok látványos szemléltetésekkel, egyszerű és vicces magyarázatokkal, könnyen érthető egységekben magyarázzák el azt, amit az órán esetleg nem volt idő elmondani, vagy idő ugyan volt, de figyelem kevesebb. A cél, hogy egyszerűen, gyorsan és kényelmesen magyarázza el a diákoknak otthon azt a tananyagot, amiről az órán szó volt, és így segítsen a gyakorlásban, a házi feladatok elkészítésében, az ismétlésben.

„Mindig olyan példákat használunk, amelyek egyértelműen világítanak rá az adott témára és lehetséges buktatóira. Gyakorlatias, kézzelfogható, életszerű feladatokon át, megfelelő ütemben halad előre a tananyag. Tréfás magyarázataival pedig kizökkent a száraz tanulnivalóból.”

A mateking.hu weboldalt számos tanár kolléga is ajánlja, Bőjte Mária matematika- és fizikatanár például így vélekedik az oldalról: „A matematika sokak számára jelent reménytelen kihívást, az összefüggések ismeretének vagy megértésének hiánya pedig igen hamar elvezet az »én ezt képtelen vagyok megtanulni« és »az egésznek nincs semmi értelme« állapothoz. Nekik nyújt hathatós segítséget a weboldal. Már indulásnál olyan helyszínre viszi a tanulni vágyót, ahol egy-két gyakorlat után nemcsak az önbizalma nő meg, hanem jobb kedvre is derül, és megfogalmazódik benne, hogy ez nem is olyan nehéz, mint amilyennek első látásra tűnt. A matematikai fogalmak és összefüggések megszemélyesítve kerülnek elő, viccesek, rugalmasak. A magyarázatok lépésről lépésre vezetik a tanulót, többnyire rövidek, frappánsak, humorosak. Valami különös finomsággal éreznek rá a szerkesztők arra, hogy melyik a legvilágosabb út, mi az, ami a megértés szempontjából leginkább lényeges, a közbeszúrt magyarázatok és rövid állítások pedig meggyőzik a felhasználót arról, hogy minden rendben és jó úton halad.”

Votisky Zsuzsa, a Typotex Kiadó egykori vezetője is szereti a matekinget: „Annak idején csak saját jegyzetből, közösen tanultunk, egymásnak magyarázva a tételeket. Most felteszem, inkább mindenki maga tanul, vagyis tanulna, és ebben a mateking.hu jól segít, pontosan olyan, mint egy személyes korrepetitor. Pontosan az a tempó, az a nyelvhasználat, amire szükség van, és az a technológia, ami most elvárt. Ilyet csinálnék, ha nem könyvkiadó volnék.”

Vancsó Ödön, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ vezetője szerint a matematika tanulása sokaknak okoz komoly gondot. „Ennek nagyon sok oka lehet, egyike a matematika idegensége és távolsága a tanulóktól. Ebben is áttörést mutat a mateking.hu, amely közelebb hozza és érthetőbbé teszi a matematikát a tanulók számára.”

Hogyan tud segíteni a mateking.hu a közelgő matek érettségi előtt?

A tananyag két nagy egységből áll. Az egyik része a középiskolai tananyagot foglalja össze, jól átláthatóan rendszerezve a témaköröket. Minden témakört azzal kezd, hogy gyakorlati példákon és bevezető feladatokon keresztül mutatja be az adott témakörhöz szükséges elméletet, de. Ez itt található.

Az első két lecke konkrét feladatok részletes megoldásán keresztül mutatja be a témát, ezután pedig sok-sok feladat jön részletes megoldásokkal. A témák első két leckéje teljesen ingyenesen elérhető bárki számára. A további tartalmak előfizetéssel érhetők el, a teljes középiskolai tananyagra előfizetve. A teljes tananyag egy teljes félévre mindössze 1950 forint, a weboldal készítői ugyanis fontos célnak tartották, hogy a teljes tartalom elérése se okozzon jelentős kiadást a diákoknak vagy szüleiknek.

A tananyag másik részében az elmúlt 5 év összes középszintű matek erettsegijének részletes lépésről lépésre történő megoldása található tippekkel, kiegészítő magyarázatokkal. Ez a tananyag teljesen ingyenesen elérhető.

Közel 80 ezer felhasználó tanul már a mateking.hu oldalon, ami nem csak az érettségire készít fel. Eredetileg ugyanis egyetemi e-learning oldalnak indult, és ma is ez a fő profilja. Az érettségi felkészítő mellett főleg a gazdasági, természettudományi és műszaki hallgatóknak segít az analízis, valószínűségszámítás, statisztika és egyéb tárgyak sikeres teljesítésében.

Jelenleg Magyarország leglátogatottabb és legnépszerűbb egyetemi e-learning oldala, és immár három egymást követő évben nyerte el ezzel az Év Honlapja díjat.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek