OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Címkék:
   

Neuroandragógiával a kirekesztés ellen

Továbbképzés és tréning

Időpont: 2018. május 24-25.
Helyszín: Szinyei Merse Pál Gimnázium - Felnőttoktatási Intézményegység, 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 7-9.
Szervező: Laterna Magica, www.laterna.hu

A projektről: A két éves Erasmus+ projekt 6 európai ország részvételével valósul meg a lengyelországi SAN-Lodzi Társadalomtudományi Egyetem vezetésével. A projekt célja, hogy alkalmazza a neurodidaktika felnőttoktatásra vonatkozó legújabb ismereteit a hátrányos helyzetű csoportok támogatására, hogy ösztönözzék őket az egész életen át tartó tanulás folyamatában. A neuroandragógia a felnőttoktatásban egy olyan oktatási szemlélet, amely az agy kognitív folyamataival és a felnőtt személyiség pszichofizikai működésével kapcsolatos ismeretekre és megfigyelésekre támaszkodik. A neuroandragógia fontosnak tartja a tanulás érzelmi aspektusát, a belső motiváció erősítését a tanulásban, valamint a készségek és kompetenciák önnálló fejlesztését, ami különösen fontos a felnőtt tanulók számára.

További információ: www.neuroandragogy.eu

Projekttevékenységek:

- A „Neuroandragógia a felnőttoktatásban a kirekesztés ellen” című továbbképzési program, illetve oktatási segédanyagok készítése

- Képzési anyagok a hátrányos helyzetű felnőttek számára, hogy hatékonyabban legyenek képesek tanulni a neuroandragógia módszerei alkalmazásával

- Egy új interaktív oktatási platform létrehozása

-Egy többnyelvű kiadvány publikálása

Kiknek ajánljuk a részvételt:

A továbbképzésen a következő témákra fókuszálunk elsősorban: felnőttekkel foglalkozó tanároknak, oktatóknak és képzőknek, civil szervezetek munkatársainak, szociális segítőknek.

- a felnőttek tanulási folyamatai az agy működésére vonatkozó legújabb ismeretek alapján

- a hatékony oktatási környezet megteremtése az agy és az idegtudományok megfigyeléseinek felhasználásával

- a felnőtt tanulók motiválása, az önálló tanulás képességének fejlesztése, a tanulási folyamatok személyre szabása

- a felnőtt tanulók már meglévő munka és élettapasztalatainak felhasználása az oktatási folyamatokban

- a felnőtt tanulók oktatási anyagainak összeállítása/rendszerése a neuroandragógiai elvek figyelembevételével

REGISZTRÁCIÓ

Online jelentkezési lap kitöltése
Jelentkezési határidő: 2018. május 21.
A továbbképzésen való részvétel ingyenes.

PROGRAM

2018. május 24.

- 10:00-10:15. Bíró Dániel projektmenedzser, Laterna Magica.

Résztvevők köszöntése és a projekt rövid összefoglalása

- 10:15-11:00. Kraiciné Szokoly Mária PhD címzetes egyetemi docens, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Bevezető előadás: Az élethosszig tartó tanulás kora és a felnőttkori tanulás sajátosságai, lehetőségei, különös tekintettel a hátrányos helyzetű társadalmi csoportokra

- 11:00-11:15. Szünet

- 11:15-12:00. Kraiciné Szokoly Mária PhD címzetes egyetemi docens, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

A hátrányos helyzetű felnőttek tanulásának és tanításának sajátosságai a résztvevők tapasztalatai alapján – gondolati térkép készítése az oktatás-képzés és a tanulók tanulási folyamatának nehézségeiről, a tanulástámogatás lehetőségeiről

- 12:00-12:30. Dr. Baracskay Péter, neurobiológus, Institute of Science and Technology, Klosterneuburg, Ausztria

A memórianyomok alvásfüggése

Hogyan tárolódik agyunkban egy memórianyom? Hogyan jön létre a téri memória az idegsejthálózatokban? Mi történik egy memórianyommal az alvás alatt? Kell-e az alvás a memóriafolyamatokhoz? Szinte biztos, hogy sokakban felmerültek már ilyen vagy ezekhez hasonló kérdések. Előadásomban ezeket a kérdéseket boncolgatjuk, mikozben néhány impressziót szeretnék nyújtani arról, hogy miképp közelíthetjük meg technikailag ezekhet a kérdéseket.

- 12:30-13:30. Ebédszünet

A rendezvényen büféebéd biztosított

- 13:30-15:00. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica.

A neuroandragógia alapelvei és szemlélete

2018. május 25.

- 10:00-10:30. Dr. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektan szakpszichológus - MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Kutatóintézete tudományos főmunkatársa.

Neurológiai harmónia zsonglőrködéssel

A mozgás minden életkorban segít a tanulás és általában az idegrendszeri harmónia alapjainak kialakításában. A zsonglőrködés ősidők óta része volt az ember életének. A szenzomotoros rendszer erősítésére céltudatosan is lehet használni a zsonglőr eszközöket. A cél nem a zsonglőrré válás, hanem a belső tempó és az automatizmusok kialakulásának erősítése, az egyensúlyrendszeren keresztül a mozgás és az észlelés összehangolása, a kontroll funkciók fejlesztése, és így a kognitív működés megalapozása.

- 10:30-12:00. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica

A neuroandragógia gyakorlati alkalmazása a felnőttoktatásban

- 12:00-13:00. Ebédszünet

A rendezvényen büféebéd biztosított

- 13:00-14:30. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica

Praktikus mintafeladatok és példák bemutatása

- 14:30-15:00. Kérdések, visszajelzések a rendezvényről

- 15:00. Oklevelek átvétele

Kapcsolattartó: Bíró Dániel, tel: 06 30 842-1210, e-mail: info@laterna.hu

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Blum Szilárd | 2018. május 13.
>Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres negatív visszacsatolásból, az alulértékelt önbecsülésből, stb.). Abban az esetben, ha megismerkednek az érzelmek kialakulásáért és a döntések meghozataláért, a problémák megoldásáért és az információk megőrzéséért felelős neurobiológiai és biokémiai mechanizmusokkal, megkönnyítik saját maguk számára az élettapasztalatok sokféleségének megértését.

-Mondta már azt valaha valaki, hogy "Sokat segített élettapasztalataim sokféleségének megértésében, hogy megértettem az agy neurobiológiai és biokémiai mechanizmusait?"
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.18.
Itt a 2019-es egyetemi rangsor: ezek a legjobb pedagógusképzések
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kara vezeti a pedagógus képzéseket indító intézmények hallgatói rangsorát, a második helyen szintén az ELTE áll, a Term...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.18.
Kis magyar alternatív valóság: mit tehetünk, ha az állam csak rombolja az iskolát?
Az állam korszerűtlen és méltánytalan oktatást nyújt a gyerekeknek – vélik egyre többen, és ezt felismerve egyes iskolák, tanárok és szülők próbálnak tüzet oltani, valamennyire jav...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.17.
Harmincezer ember nyelvvizsgadíját fizette vissza az állam
Eddig 30 ezer fiatalnak térítették vissza a nyelvvizsgadíját, továbbá 10 ezer fiatal kaphatta vissza a sikeres KRESZ-tanfolyam és vizsga díját a meghatározott összegig - jelentette be Nová...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.17.
Kétségbeesett pécsi szülők a Penny Market apróhirdető tábláján keresnek iskolát
A Pécs-Somogyban található Vadgesztenye Általános Iskolába elsősorban hátrányos helyzetű gyerekek jártak, ám idővel egyre csökkent a beiratkozók száma. A mélypont 2014-ben volt, amikor...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.12.17.
Vadgesztenyének lenni. Szülői levél Páva Péter polgármesternek
Kísérleti programba vágtunk bele. Tudtuk, hogy lesznek rögök, hogy lesznek elméletek, amik majd a gyakorlatban nem fognak működni, folyamatok, amik megszakadnak, mert így fog majd egyszer évek...
(Forrás: Facebook)
--
2018.12.17.
Elveszítette presztízsét a tanári szakma: szomorú adatok a pedagóguspályáról
„2016-ra elveszítette presztízsértékét az újságírói és tanári foglalkozás, amelyek a rendszerváltás előtti időkben még magas megbecsültségű szakmáknak számítottak. A 2016-os foglalkoz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.17.
2022 után még durvább lesz a tanárhiány, de már most van egy nagy probléma
Legutóbb arról tájékoztattak, hogy 1-2 százalékos a pedagógushiány – mondta a Magyar Időknek Bódis József oktatási államtitkár, aki szerint 2022 után a nyugdíjba vonulók miatt viszont...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek