OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2007. november 26.
» Hozzászólások (0)

Végső soron sikeres rendezvény volt…

Beszámoló az Élhetőbb világ, élhetőbb társadalom című szakmai napunkról

Még frissiben szeretnék hírt adni a szombati rendezvényről, amíg élnek bennem a tények mellett a közben támadó érzések, gondolatok is. A szokványos elnöki beszámoló helyett szubjektív megközelítésben mondom el az eseményeket, úgy, ahogyan én éltem át. Feljogosítva érzem erre magam, hiszen ezúttal sikert és kudarcot is főként magunknak köszönhetünk. Ez volt ugyanis az első olyan országos programunk, amelyet teljesen magunkra utaltan szerveztünk meg, abszolút „költséghatékonyan”, hiszen az egyesületnek pillanatnyilag egyetlen vasa sincs. Az előadóknak nem tudtunk fizetni, útiköltséget nem térítettünk, a résztvevőket még pogácsával sem vendégeltük meg. Egyesületi infrastruktúránkat jelenleg a széles körben elismert és sokat látogatott honlapunk jelenti, amelynek szerkesztői már hónapok óta ingyen dolgoznak (nagy köszönet nekik ezért). Ez nem panasz, csupán szikár tényközlés, ami manapság nem meglepő, hiszen egy civil szervezet a mai Magyarországon örüljön, hogy él, és valahogyan működik.

De hát mezítlábas társadalmi szervezetként fűt bennünket a lelkesedés és az a hit, hogy amit csinálunk, arra szükség van, és egyre kitapinthatóbb igény mutatkozik. Már bevallhatom: a rendezvényt megelőzően igencsak szorongtunk, leginkább azon, hogy lesznek-e egyáltalán résztvevők. És voltak, többen, mint amennyiben reménykedtünk. Sőt a túlnyomó többségük végig ott maradt, és érdemben részt vett a tanácskozáson. Érzékelhetően tisztában voltak azzal az evidenciával, hogy hihetetlen erő rejlik az összefogásban, s ez a civil világ egyetlen esélye arra, hogy betöltse funkcióját. Sikerben akkor reménykedhetünk, ha az azonos célokért dolgozó szervezetek képesek együttműködni, és egyben kapcsolatot teremteni a nem civil szervezetekkel, intézményekkel (esetünkben elsősorban az iskolákkal és a fenntartókkal).

A tanácskozás középpontjában a közös szakmai cselekvésről szóló konzultáció állt. Ennek tudatában állítottuk össze a programot, amelynek első szakaszában a feladatok számbavételét, s ezzel párhuzamosan a lehetséges mozgástérről való gondolkodást terveztük. Ezt követően két már működő projektről következett tájékoztatás, majd szakmai partnereink mutatkoztak be, s zárásként a konkrét szakmai cselekvésről, tervekről folyt volna diskurzus az addig hallottak alapján.

A program valamennyi tervezett pontját megvalósítottuk, bár nem egészen úgy, ahogyan szerettük volna. A záró beszélgetésre, amit találkozónk leglényegesebb részének szántunk, már alig maradt idő. Minden tovább tartott egy kicsit, mint ahogyan terveztük.

Nézzük a részleteket!

Mozgásterünk a közoktatásban

Nagyon rövid felvezetés után az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázati lehetőségeiről beszélt Mandák Csaba. Az ő programpontját ugyan csak egy órásra szántuk, de végül másfél órán keresztül tartott. Az így keletkező csúszást később sem tudtuk ledolgozni, és ezért engem keményen furdalt a lelkiismeretem, hiszen időben le kellett volna állítanom az előadást. Ezt nem tettem első sorban azért, mert a kollégákat nagyon érdekelte a dolog, közben kérdéseket tettek fel, és az előadás utáni szünetben sem akarták ezt abbahagyni.

Ezen a ponton történt az egyetlen olyan esemény, amiért nem magunkat okolhatjuk: Csaba csak negyedóra csúszással tudta megkezdeni előadását, miután több mint félórán keresztül parkolóhelyet keresett… Így nem tudtunk közvetlenül a program előtt egyeztetni, s megbeszélni az újonnan előállt helyzetet: hogy tudniillik olyan friss információkat hoz nekünk, aminek a megosztására érdemes több időt szánni. Végül valóban rászántuk a szükséges időt, így viszont tagadhatatlan, hogy átmenetileg kicsúsztak a kezünkből az események.

Működő projektek

Az OFOE ez év tavasza óta kapcsolatban áll az Országos Bűnmegelőzési Bizottsággal, amelynek Ne tedd! című projektjéről a programot kipróbáló kollégánk, Peer Krisztina és az alkotók, Hentes Ildikó és Cseres Judit adtak ismertetést. (A Ne tedd! program bemutatása az OFOE-honlapon is olvasható.) A tájékoztató keretében megnéztük és megvitattuk a Retorzió című kisjátékfilmet, az egyikét annak az esztergomi kortárssegítők által készített négy alkotásnak, amelyet jelenleg az ország több iskolájában tesztelnek. A nagykanizsai Zsigmondy Vilmos és Széchenyi István Szakképző Iskola, egyik pedagógusa Ozorai György izgalmas beszámolót tartott kapcsolódó tapasztalatairól. A bemutatók után dr. Ivány Borbála, az Országos Bűnmegelőzési Bizottság munkatársa beszélt a társadalmi bűnmegelőzés programjáról és az OBMB által meghirdetett pályázatokról.

Persze ebben a programpontban sem minden alakult úgy, ahogyan szerettük volna. Csoportmunkát terveztünk a filmekről, de mivel a bútorzat nem volt mobil, és – ami tulajdonképpen nagyon örvendetes – a reméltnél jóval többen voltunk, ráadásul nyomasztott bennünket az időcsúszás, maradtunk végül a frontális formánál. Lehet, hogy kár volt.

Ért azonban bennünket ennél is nagyobb kár: attól való félelmemben, hogy a kollégák nem tudnak maguknak ebédet venni, hiszen a büfé 2 órakor bezárt, nem szóltam egy másik érdekes a bűnmegelőzési projektről, a Kolibri Színház programjáról. Igaz, az általuk küldött szép módszertani füzeteket megkapták a résztvevők (már akinek jutott belőlük), de mindenképpen szólni kellett volna erről a szakmai partnerünkről is. (Tájékozódási lehetőség persze van a honlapon, de azért az élőszó hatékonyabb lehetett volna. Sajnálom, hogy elmaradt.)

Ebéd után az aulában találkoztunk és ismerkedtünk az élmény-, illetve kalandpedagógiával, a Pressley Ridge Alapítvány munkatársai: Matt Liddle és Kubicskó Sándor közvetítésével. A csoportos játékkal szerzett saját élmény szemmel láthatóan jótékonyan hatott a résztvevők hangulatára, nagyon sikeres programpontnak bizonyult, és egyúttal új szakmai kapcsolatok kezdetét is jelentette.

Ez volt az a szakasz, amikor az én saját közérzetem teljesen elszakadt a csoporthangulattól. Ennek oka az volt, hogy néhány kollégát meghatározott időpontra kértem, illetve csak erre az időpontra tudott jönni a saját rövid, de jelentős ismertetőjének megtartására. Az időcsúszás miatt hiába tartották be az általam jelzett időpontot (volt közöttük olyan, aki ezért a fél országot átautózta), ki kellett várnia, míg eljutunk odáig. Ehhez képest az a – szintén előre tervezett – szándék, hogy most az aulában fogunk ugrándozni, erős frusztrációt okozott bennem. Persze – azt kell mondanom, hogy szerencsére – nem volt lehetőségem itt beavatkozni a dolgok rendjébe, mivel az erre meghívott két fiatalember szintén jelen volt már egy ideje, és kedves mosollyal várta az indulást. Úgyhogy minden ment a maga útján, és alkalmam volt újfent megélni, hogy milyen önfeledten vesznek részt a gyakorlatokban még azok a kollégák is, akik az időcsúszást korábban már négyszemközt a szememre vetették.

Szakmai partnereink

Nem tervezett programként, de az élménypedagógia közvetlen megtapasztalásának apropóján volt alkalmam bemutatni Leiner Károly kollégát (más névvel Zöld Béka tanár urat, aki nagy örömünkre végig jelen volt a szakmai napon. Olyan szakemberről van szó, aki már 10 éve gyakorlatban műveli a kalandpedagógiát. (Itt jelzem, hogy az erről szóló tanulmánya a RAABE-Klett Kiadó Tanári LÉTkérdések című kiadványának következő, decemberi füzetében jelenik meg.)

A Mentor Magazin csodálatos új köntösére hívta fel a figyelmet a főszerkesztő Gyarmati Szabó Éva (a külsejében a bulvárlapokat megszégyenítő, de igényes, a minőségből nem engedő folyóirat ezentúl „utcai forgalomban”, a Relay boltokban is kapható lesz ). A Támpont melléklet, melynek szerkesztője két hónapja Federmayer Katalin, továbbra is a szakma belső kiadványaként fog eljutni az iskolákhoz .

Ígéretes együttműködésünk alakul a Jogismeret Alapítvánnyal, amelynek munkájáról Bíró Kata tájékoztatta a résztvevőket. A saját tanácsadó rovatunkból ismerve a pedagógusok halmozódó jogi természetű problémáit, hangsúlyosan hívjuk fel a figyelmet az Jogismeret Alapítvány interneten is elérhető jogsegély szolgálatára, valamint rendezvényeikre és akkreditált tanfolyamaikra.

Nagy örömmel és szeretettel fogadtuk Szávai Ilonát, a Fordulópont című igényes és a gyereknevelés ügyéért való elszánt felelősségvállalást tükröző folyóirat főszerkesztőjét és a Pont Kiadó vezetőjét. Eddig is tudtunk egymásról és folyamatos kapcsolatban álltunk, de a személyes megismerkedést követően reménykedünk az intenzívebb együttműködésben.

Galambos Rita, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) vezetője saját szervezete sokrétű tevékenysége mellett beszélt az azonos célért dolgozó civil egyesületek között alakuló kapcsolatról. Gönczöl Enikő, az EDUNET Tananyagfejlesztési Alapítvány vezetőjének kezdeményezésére jött létre az a civil hálózat, amely a szociális kompetenciák fejlesztésének területén kíván közös projekteket megvalósítani. A közös munkálkodás látható eredményeként jelennek meg az OFOE honlapján is folyamatosan óratervek. Jelenleg a hatodik ilyen anyagnál tartunk.

Itt jegyzem meg, hogy a rendezvényen mindvégig jelen volt, de a sűrű program miatt nem jutott szóhoz Simon Gabriella. Ez azért is sajnálatos, mert – a szociális kompetenciák fejlesztésére vonatkozó közös projekt mellett – az ő általa menedzselt Necc.hu honlap tanácsadó rovatával is tervezzük az együttműködést.

Nem esett érdemben szó továbbá arról a projektről, amely Zala és Vas megye iskoláiban a DIA vezetésével és az OFOE munkatársainak részvételével valósul meg, Az élet iskolája címmel. Reményeink szerint a sikeresnek bizonyuló program folytatására más helyszíneken is lehetőség lesz. A program vezetője Bártfai Edit, aki a mostani rendezvényen is jelen volt, az elmúlt évi szakmai napunkon tájékoztatott a projektről.

Szabó Győzőné, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet igazgatója arról a most alakuló együttműködésről beszélt, amely az ENCORE Konfliktuspedagógiai Alapítvány, az OFOE és a pedagógiai intézet között jön létre, és amely modellje lehet a helyi műhelyekkel alakuló egyesületi kapcsolatainknak. Közös rendezvényeket, tanfolyami akkreditációkat, pályázatokat tervezünk.

Mit tettünk eddig, és mit tehetünk a továbbiakban?

És ezen a ponton logikusan következett a rendes éves közgyűlés első témája, vagyis az egyesület elmúlt évi tevékenységéről szóló elnöki beszámoló.

Ehhez kapcsolódott honlapszerkesztőnk, Szatmáry Nóra szubjektív hangú megszólalása elsősorban a Tanácsadó rovat anomáliáiról. Elmondta, hogy a rovatot mentálhigiénés és nevelési problémákkal kapcsolatos segítségnyújtásra hoztuk létre, de az utóbbi időben úgy elöntöttek bennünket a jogi természetű kérdések, hogy két önkéntes segítő bevonásával sem lehet győzni a napi húsz-harminc (sőt olykor negyven) kérdés megválaszolását. Ráadásul a kérdések többsége ismétlődő, amelyre a válasz akár a mi honlapunkon is megtalálható, és a feltüntetett címkék a keresést nagyban megkönnyítenék, ha a kérdező inkább önállóan, tudatosan használná a felkínált lehetőségeket. Számos olyan kérdés is van, amelyet fel lehetne tenni a saját iskolavezetőnek is, nem tudni, hogy miért fordulnak hozzánk például a személyes besorolás problémájával. Nem fogjuk ezt győzni ilyen formában, tehát a közeljövőben ezen a területen változások várhatók.

A közgyűlés nyilvánosságra is tartozó lényeges döntése a helyi műhelyek létrehozásának és egy országos hálózat létrehozásának terve.

Tehát a rendezvény sikeresnek volt mondható, hiszen eljutottunk a szakmai cselekvés szándékának közös kinyilatkoztatásáig, igaz: erről részletesen már nem volt mód beszélni, a kapcsolódó feladatok még előttünk állnak. Nagyon számítunk a résztvevő (és természetesen a valami okból távol maradó) egyesületi tagjaink közreműködésére a közös munkában.

Köszönetnyilvánítás

A rendezvény szervezésében a koncipiálástól kezdve a konkrét tervezésen át a teljes lebonyolításig főszerepet játszott Földes Petra, akit (persze nem csak ezért) az OFOE közgyűlése az elnökségbe is beválasztott. Nem mondok sokat, ha jelzem: nélküle a program nem valósulhatott volna meg.

A szervezésben nagyon sokat segített Peer Krisztina, a közgyűlés lebonyolításának felelősségét pedig Stanglné Pintér Márta vállalta. Köszönet érte mindkettőjüknek.

Nagyon hálásak vagyunk az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Karának, személy szerint H. Nagy Annának, aki ingyenesen a rendelkezésünkre bocsátotta a termet és a szükséges technikát, valamint E. Farkas Zsuzsának, aki nem elég, hogy az operatív előkészületekben folyamatosan a rendelkezésünkre állt, de még az ajándékozásra szánt kiadványokat is segített a terembe talicskázni.

Végezetül köszönetet mondunk mindazoknak a partnereinknek, akik saját kiadványaikat ajándékozták a résztvevőknek: IRM Bűnnmegelőzési Osztály; Kolibri Gyermek és Ifjúsági Színház; Pont Kiadó; RAABE-Klett Kiadó.

2007. november 25.

Szekszárdi Júlia

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek