OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
Archív
Címkék:
 

Család, Gyermek, Ifjúság

Kiemelten Közhasznú Egyesület

A szervezet eddigi működése, eredményei

A Család, Gyermek, Ifjúság Kiemelten Közhasznú Egyesület csaknem egy évtizede működik, és végez úttörő munkát a gyerekek védelme és a családok erősítése, összetartása terén. 1993-ban alakult az első olyan civil szervezetek egyikeként Magyarországon, melyek célul tűzték ki a családok, a velük foglalkozó segítő szakemberek és a közvélemény komplex támogatását, a szó legszélesebb értelmében – mára az ország egyik legnagyobb gyermekvédelmi szakmai egyesületeként tartják számon.

Tevékenységi köre szerteágazó, ezek közé tartozik a család- és gyermekvédelem vagy az egészségmegőrzés és betegségmegelőzés éppúgy, mint a szociális tevékenység, a kutatás, képességfejlesztés, a környezetvédelem vagy az ember és állampolgári jogok védelme. Az Egyesület elsősorban hazai programok gazdája, de kiterjedt nemzetközi hálózattal rendelkezik, hiszen egyik fontos feladatának tekinti a külföldön már hatékonyan és sikeresen működő gyermekvédelmi és családi programok magyarországi meghonosítását. Munkatársaink felismerték a kilencvenes évek elején uralkodó nagyfokú információhiányt a fent említett területeken, és mindenekelőtt ennek enyhítésére törekedtek mind írásos anyagok megjelentetésével, mind szakmai és ismeretterjesztő programok szervezésével és megvalósításával. Az idő elteltével egyre nagyobb hangsúlyt helyezhettünk a konkrét szolgáltatások nyújtására is.

Az Egyesület 1999-ben megkapta a „kiemelten közhasznú” fokozatot, mellyel elismerték úttörő és nélkülözhetetlenül fontos munkáját a gyerekek és családok védelmében, illetve a szakemberek, és a közvélemény tájékoztatásában.

Legfontosabb programok, tevékenységek

Család, Gyermek, Ifjúság című folyóirat

A kéthavonta megjelenő szakmai folyóirat 1993 óta a magyar gyermek- és ifjúságvédelem egyedülálló szakmai lapja, és fontosnak tartja a minél szélesebb körű információáramlás biztosítását és az itthon és külföldön hozzáférhető sikeres, hasznos programok, módszerek, kiadványok bemutatását.

Fiksz képességfejlesztő, döntés-előkészítő program befogadó családok számára

A régió gyermekvédelmének egyik legnagyobb problémája, az intézetekben nevelkedő gyerekek helyzetének rendezése kizárólag úgy oldható meg, ha a saját családjukban valamilyen okból nem nevelhető gyerekek a feladatra felkészített befogadó családokba kerülhetnek. 1997 novembere óta törvény írja elő, hogy a befogadó családoknak egy képzésen kell részt venniük. Ma az egyetlen ilyen komplex felkészítő programot a Család, Gyermek, Ifjúság Kiemelten Közhasznú Egyesület nyújtja, felelősséget vállalva a hazai nevelőszülői hálózat képzéséért és szakmai szupervíziójáért is. A képzés alapja az amerikai PRIDE program. Az Egyesület által 1997 óta kiképzett csaknem 150 képző közel 3000 nevelőcsalád felkészítését látta el, ezzel biztonságos otthonhoz juttatva 5000 gyereket.

Chicoca fája

Program a gyermekek elleni szexuális visszaélések megelőzésére. A külföldi szakemberek által kidolgozott, Mexikóban évek óta sikeresen működő program egy filmre építve segít tudatosítani a gyerekekkel a szexuális bántalmazás problémáját, így hozzájárulva a megelőzéshez, illetve lehetőséget teremtve a már megtörtént bántalmazás felfedésére és a következmények kezelésére. Az Egyesület gyermekbántalmazással foglalkozó szakemberei 1997-ben dolgozták ki a program magyarországi adaptációját. A program első két évében 7000 6–14 év közötti gyerek, valamint 1000 felnőtt vett részt a filmvetítésen és az azt követő beszélgetésen.

Child Care Forum

Adatbázis a Közép- és Kelet-Európában intézetben élő gyerekek körülményeiről. Az Egyesület az UNICEF Regionális Irodájának felkérésére 1998 és 2000 között széles körű kutatást folytatott hat közép- és kelet-európai ország részvételével. A világon egyedülálló adatbázis több mint 5000 gyerek helyzetét vizsgálta meg, különös tekintettel arra, miért és hogyan kerülnek be az intézetekbe, és milyen lehetőségeik vannak az onnan való távozásra. A kutatás zárótanulmányát az UNICEF firenzei kutatóközpontja jelenteti meg.

Családi Mediációs és Gyermekjogi Iroda

A mediáció a vitás kérdések rendezésének olyan módja, ahol a konfliktusban álló felek képzett vitavezető segítségével maguk tisztázzák érdekeiket, és ezek figyelembevételével jutnak el a megállapodáshoz. Minden résztvevő képviseli saját szempontjait, érdekeit, és kizárólag olyan döntés születhet, amelyben mindegyik érintett fél szempontja megjelenik. A Magyarországon a közelmúltig igen kevéssé ismert konfliktuskezelő technika kiválóan alkalmazható a család- és gyermekvédelem területén, segítve a családoknak egymással, gyerekeikkel kapcsolatos konfliktusaik előremutató kezelésében. Az Egyesület számos előadást tartott szakembereknek országszerte a módszer alkalmazási lehetőségeiről, kiadta az első magyar nyelven olvasható szakkönyvet, és közreműködött az Országos Mediációs Szakmai Szövetség megalakításában is. Nagy sikerrel nyújt mediációs szolgáltatást és akkreditált képzést.

„Ne hagyjuk őket magukra”

Információs kampány és program a csecsemőgyilkosságok megelőzésére. Magyarországon rendkívül aggasztó probléma, hogy átlagosan minden két hétben egyszer csecsemőgyilkosság történik. A gyermeküket megölő anyák rendkívüli krízishelyzetben vannak többnyire terhességük teljes ideje alatt, és a megelőzés kulcsfontosságú eleme lenne, hogy a környezetükben élő laikusok és szakemberek megfelelően reagáljanak erre. Az Egyesület 1999 óta információs kampányt folytat a közvélemény tájékoztatására, valamint rendszeresen képzéseket szervez a szakemberek felkészítésére.

Szemtől szembe konfliktuskezelő és megoldáskereső program

Szemtől szembe konfliktuskezelő és megoldáskereső program problémás fiatalok, a törvénnyel összeütközésbe került gyerekek és kisközösségeik számára. Számos külföldi országban terjedt már el az a szemlélet és módszer, mely egy káresemény, esetleg bűncselekmény bekövetkezte után elsősorban a kár helyreállítására, az áldozat kárpótlására és az elkövető visszaesésének megelőzésére koncentrál. Egyesületünk 1999-ben kezdte meg azt a programot, mely az áldozatok, elkövetők és szukebb-tágabb környezetük, közösségük lelki békéjét a valódi szükségletekre reagálva állítja helyre.

1027 Budapest, Varsányi Irén u. 17. I. em.
tel.: 225-35-25, 225-35-27

Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.01.18.
Kásler Miklós: az óvoda az oktatás egyik legfontosabb eleme
Az esemény sajtóanyagában azt írták, hogy a magyar óvodák alapfeladata az egészséges életmódra nevelés, az érzelmi, erkölcsi, anyanyelvi, értelmi fejlesztés. A 2018. szeptember 1-jétő...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2019.01.18.
Véleménye van, de állásfoglalása nincs Nagy Blanka és a propagandasajtó ügyéről Péterfalvi Attilának
Bár a tanulmányi eredmény vitathatatlanul személyes adat, az elnök szerint a közügyek szabad vitatásába beletartozik a közszereplő megítélése. Annak a megítélése viszont, hogy ezek a...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.01.18.
„Nem hiszek a tantervekben, nem ezek vezérlik az iskolákat” -Interjú Csovcsics Erikával
Bár a legtöbben érzik, hogy nem jó a magyar iskola, mégsem borul fel a rendszer, mert mindenki teszi a dolgát. És mivel ez nem egy atomreaktor, nem tud akkora katasztrófa lenni – mondja a hvg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Miniszteri biztossá nevezték ki a Klik vezérét
A nemzeti alaptanterv megújításáért felelős miniszteri biztosnak nevezték ki Hajnal Gabriellát, az állami iskolafenntartó vezetőjét – derül ki a csütörtöki Magyar Közlönyből. Minderr...
(Forrás: Népszava)
--
2019.01.18.
Zsebből vennének tankönyvet a szülők, ha nem elég jó az állami
em csak a tanárok, a szülők is elégedetlenek az állami tankönyvek minőségével – hangzott el az RTL Híradóban. A Szülői Hang nevű szülői fórum legfrissebb felmérése arra jutott: tov...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.18.
Évtizedes csúcson a korai iskolaelhagyók aránya Magyarországon
Az Európa 2020 stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy a jövő évre 10 százalék alá nyomja azoknak a gyerekeknek az arányát, akik korán kiesnek az iskolarendszerből. (Az EU definíci...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.01.16.
Így védekezik egy tanár a földrajzkönyvbe rakott kormánypropaganda ellen
Kérdésünkre a tanár elmondta, hogy az ábrát ezek ellenére is használja, igaz, nem pont arra, amire a kormányzat szánta. Az órán megbeszélik, melyik állítással értenek egyet a diákok....
(Forrás: index)
--
2019.01.16.
Nagy Blanka jogi lépéseket tesz a kormánypárti média ellen, miután azt írták, több tárgyból bukásra áll és sokat hiányzik
Jogi lépéseket tesz Nagy Blanka, a több kormányellenes tüntetésen felszólaló kiskunfélegyházi gimnazista, miután a Ripost nyomán több kormánypárti lap is azt írta róla, hogy három tá...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.01.16.
Idén is megrendezik a felvételizők hétvégéjét
Idén is megrendezi a Diákhitel Központ a felvételizők hétvégéjét. Január 19-én és 20-án az érdeklődő diákok, szülők és tanárok a www.felvetelizz.hu oldalon a felvételi eljárás...
(Forrás: Magyar Hírlap)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek