OFOE a Facebook-on
Címkék

tehetséggondozás

Talán azt hiszik, hogy nem lehet együtt értelmezni a tehetséggondozást és a felzárkóztatást? Dehogynem…. Csak tudomásul kellene venni, hogy van, ahol a tehetségcsírák felfedezéséhez is hátránykompenzáló munka szükséges. És látni azt, amit a szakemberek tudnak, micsoda elképesztő hatással van egy tehetségterület a személyiségre, a motivációra, mindenre. Meg persze az is lényeges lenne, hogy a tehetséggondozást ne korlátozzuk csupán a "fontos" tantárgyakra (L. Ritók Nóra).

A tehetséggondozás mindenki számára jól hangzó oktatáspolitikai cél, amit minden kormány szívesen a zászlójára tűz és pénzt is áldoz rá. Sokan a diákolimpiai érmeket látva nemzetközi hírű és színvonalú magyar tehetséggondozási modellről beszélnek. A tények viszont mást mutatnak. A gyakorlatban megvalósuló tehetséggondozás inkább zsákutcának tűnik. Lehet, hogy ezt a kifejezést és a köré felépített álomvilágot ideje a süllyesztőbe tenni? (Lannert Judit)

Gyarmathy Éva: A hazai tehetséggondozás buktatói, Taní-tani Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere. Magyar Diszlexia Oldalak

Az atipikus fejlődés kezelése a közoktatásban nem megoldott. Hiányzik a pedagógusoknak az integrált tanulók ellátására való felkészítése, miközben a változó környezeti háttér idegrendszerre gyakorolt hatásai miatt a probléma egyre nő. A pedagógusoknak azonban szükségük van módszerekre ezeknek a különleges gyerekeknek a tanításához. Ezért indítjuk el mini-konferencia sorozatunkat. Első rendezvény Atipikus nyelvtanulók címmel május 6-án lesz a Zöld Kakas Líceumban. Szeretettel várjuk az érdeklődőket (Gyarmathy Éva).

A Zöld Kakas Líceum éppen húsz éve foglalkozik sikerrel olyan – "zűrös", "furcsa" – középiskolások érettségire való felkészítésével, akikkel a közoktatás állami rendszerén belül dolgozó iskolák nem tudnak mit kezdeni. Régóta izgatta őket, vajon milyenek voltak ezek a zűrös kamaszok, fiatalok kisebb korukban, s vajon mit kellene tenni, hogy számukra a segítség hamarabb érkezzen. 2016-ban elindították A kiskakas gyémánt félkrajcárja, vagyis Gyémánt programot (Földes Petra).

Egyesületünk több szakmai civil szervezettel együtt keresi a kiutat a gödörből. Az OFOE-nek saját standja lesz a rendezvényen, ahol kedvezményesen megvásárolható az eddig megjelent két OFOE-könyv, tervezünk továbbá beszélgetést a tehetséggondozásról, valamint hírt adunk egy országos közvéleménykutatásról, ami a közoktatás aktuális állapotát szándékozott feltárni. A több, mint háromezer online kérdőív adatainak eredményeit most mutatja meg először a nyilvánosság előtt a kutatás vezetője. Gyertek el minél többen! (SzJ).

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1996. október 1. és 2003. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

A tehetség egyenletesen oszlik el a népességben, tehát a szociokulturálisan hátrányos helyzetű, és egyéb okokból eltérő fejlődésű populációkon belül is éppen annyira ott van a lehetőség, mint ahol könnyebben tud talentummá fejlődni. Ezért mindenkire úgy kell nézni, hogy tehetség lehet, még ha nem is mindenki tehetség, sőt nem is mindenki akar tehetséggé lenni (Gyarmathy Éva).

Azok a tehetségek, akik elé a környezet akadályokat állít akár, mert fejlődésük a szokásostól eltérő, vagy, mert kulturális gátak hátrányt okoznak a fejlődésében, a társadalomból kirekesztve, a társadalmi értékektől elzárva antiszociális irányba fejlődhetnek (Gyarmathy Éva).

"A felső tagozatos tehetséggondozás perspektívái és tapasztalatai” címmel első alkalommal rendeznek pedagóguskonferenciát, amely kifejezetten a kiemelt képességű gyermekekkel való foglalkozást helyezi fókuszba. A hagyományteremtő jelleggel szervezett esemény célja egyrészt a felső tagozatos korosztály tehetséggondozási lehetőségeinek és módszereinek bemutatása, a formális és nonformális oktatási rendszerek tapasztalatainak megosztása, másrészt az asszertív-támogató pedagógusi attitűd alapvonásainak felvázolása.

Mathias Corvinus Collegium

Az OFOE honlapon megjelent írások rangsorát a megjelenő lájkok száma alapján készítettük el. A "sikerlistára" azok a cikkek kerültek fel, amelyekre legalább 150 klikk érkezett. Az itt felbukkanó tartalmak első sorban látogatóink érdeklődési körére engednek következtetni. (SzJ)

Egyénileg vagy kétfős csapatba szerveződve pályázhat minden 1995. október 1. és 2002. augusztus 31. között született fiatal, aki még nem kezdte meg felsőoktatási tanulmányait. Pályázhatnak határon túli magyar fiatalok is.

Honlapunkon sorra közöljük a meghirdetett szekciók absztraktjait, hogy a résztvevők kiválaszthassák a számukra legérdekesebb programot. A Gyarmathy Éva által vezetett szekció és a hozzá kapcsolódó workshop a digitális pedagógus előtt álló kihívásokkal és az ezekre történő válaszadás széles lehetőségeivel foglalkozik.

Gyarmathy Éva: Tehetség és tehetséggondozás Magyarországon a 21. század elején Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás buktatói Gyarmathy Éva: A tehetséggondozás változási kényszere Kerényi Mari: Utak az angyali körökhöz Gyarmathy Éva: Ki van kulturális lemaradásban? Műveltség és tudásépítés a digitális korban. Kerekasztal-beszélgetés

Inklúzió alternatív médiával. A konferencia a RoboBraille Projekt, a MTA Pszichológiai Intézete, az Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete, a Tehetségműhely és a SNI Tehetségeket Segítő Tanács szervezésében augusztus 26-án (Gyarmathy Éva).

Címkék:
         

"A tehetség természeti erő, amely mindenképpen utat tör. Ha nem haladhat a természetes útján pusztító feszültség jön létre. A Billy Elliot című film bemutatja ezt a természeti erőt. A film tele van kudarcos életekkel, és ezek feszültségével, és tele van a varázslatos tűzzel, ami a tehetséget körülveszi. Az alapüzenet mindenkinek szól: Légy önmagad, ne hagyd, hogy letérítsenek az utadról." (Gyarmathy Éva)

Billy Elliot (port.hu) Gyarmathy Éva: Érezd az erőt! Az esemény Facebook oldala

Fő tevékenységünk a tantárgyakhoz, illetve a néptánchoz, népzenéhez kapcsolódó tehetségígéretű tanulók felismerése, fejlesztése egyéni foglalkozással, differenciált tanulásirányítással, kreativitásuk és motivációjuk fejlesztése. A tehetségígéretek feltérképezésére, azonosítására Howard Gardner többszörös intelligenciaelméletét alkalmazzuk, tehetséggondozó tervet készítünk, tehetséggondozó adatbázisunkat évente frissítjük. (Sitkuné Lékó Judit)

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szolnok

A Maugli egy budapesti alapítványi középiskola, a Zöld Kakas Líceum programja azok számára, akik helyzete hasonló a mesebeli kisfiúéhoz. Maugli volt az, aki ember volt a farkasok között, és farkas az emberek között, valahogyan egyetlen közösség keretei közé sem sikerült beilleszkednie, mégis olyan kiemelkedő képességekkel bírt, ami vezető egyéniséggé tette. A programban részt vevő gyerekek is hasonlóak – sehol sem találják a helyüket, de mindenhol felfigyelnek rájuk. (Kerényi Kata)

Zöld Kakas Líceum Kárhelyreállító megközelítés a konfliktuskezelésben Zöld Kakas Program

Iskolánkban, az Egri Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium 2008-ban kezdtük komplex tehetséggondozó programunkat. Munkánkat a kezdetektől fogva három fő szakaszra osztjuk. A beválogatást követi a fejlesztő program, majd a tanév végén hatásvizsgálattal zárjuk a munkát. Az állandóság mellett a változás, az innováció programunk második szakaszában jelenik meg. (Katona Istvánné, Subrt Péter)

Minden gyermekben ott lakozik a "kíváncsiságon" keresztül a tudás, a tehetség és a lehetőség. Erre építve került kidolgozásra az elmúl hat év során a "Négy bástya" programunk, amely a sportot, a nyelvtanulást, a komplex művészeti nevelést és a képességfejlesztő sakkot foglalja magában. Ezek egyben egy-egy képességterületet fednek le. A program hatékonysága, eredményessége abban rejlik, hogy a gyermek egy, kettő vagy akár minden területben is bekapcsolódhat, érdeklődésének és képességének megfelelően vehet részt. (Dienes Anna, a Lemhényi Dezső Általános Iskola igazgatója)

A Sakkpalota hivatalosan is a NAT-ban Lencse Máté: Egy sakktankönyv apropóján Lemhényi Dezső Magyar-Angol Két tanítási nyelvű Általános Iskola

Az ÉlményMűhely – Mozgalom az Élményközpontú Matematika-oktatásért 2008-ban indult útjára a magyarországi Ars GEometrica művészet- és tudományközi találkozók nemzetközi elismertségnek örvendő tudósai, művészei és pedagógusai összefogásával. A konferencián Szabó Ildikó, a pécsi ÁNK matematika-fizika tanára, az ÉlményMűhely szakmai vezetője vezetett érdekfeszítő interaktív foglalkozást.

Erika Landau nyomán azt mondhatjuk, hogy nem a produktum lényeges, hanem a folyamat. A problémahelyzet felismerése, különböző megoldási lehetőségek keresése, a megfelelő kiválasztása és annak megvalósítása. Ennek a folyamatnak az ismerete teszi eredményessé a munkát és gördülékennyé a hétköznapokat a felnőtt élete során is, mert alkotó módon tud a problémahelyzetekhez viszonyulni. (Murvai József)

A Magyar Mozgáskotta Módszer innovatív alkalmazása a tanulási zavarral küzdő tehetségesek támogatására szolgál. Pirók Mónika óvodásoknál alkalmazza a módszert, amelyhez maga fejlesztette ki a szükséges eszközrendszert. A programot a gyermekek mozgásfejlődésében történő elmaradás, idegrendszeri éretlenségek okozta problémák mindennapi tapasztalata, és a megoldások keresése, valamint a tehetség hajlam jegyeit mutató gyermekek hasonló nehézségei inspirálták. A fő cél a mozgásfejlesztés és a tehetséggondozás hatékony összekapcsolása.

Október 19-én nagy sikerrel lezajlott a tehetségfejlesztéssel foglalkozó konferencia. Ezúttal röviden beszámolunk az eseményről, a közeljövőben pedig ugyanitt közöljük az elhangzottak írásos feldolgozását is. Szívesen fogadunk minden kapcsolódó kérdést, kiegészítő tájékoztatást, kritikai felvetést és a témához kapcsolódó további cikkeket. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Tehetségműhelyek a konferencián

Október 14-én lezártuk a regisztrációt az Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek című országos konferenciára, amelyre az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében kerül sor október 19-én. A konferenciát a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ) rendezi. Egyesületünk a szervezésben, s ezen belül hangsúlyosan a bemutatkozó 12 szakmai műhely kiválasztásában és mozgósításában vállalt szerepet. (Földes Petra – Szekszárdi Júlia)

Ez is tehetséggondozás! - Elmélet és módszerek Ez is tehetséggondozás!

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 2013. október 19. szombatra konferenciát szervez "Ez is tehetséggondozás! Elmélet és módszerek" címmel. A MATEHETSZ együttműködő partnereként az ELTE PPK biztosítja a konferencia helyszínét, míg a szakmai és szervezési előkészítésben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete működik közre. Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

A könyvet elsősorban figyelemfelkeltésnek szántam, mert abban az iskolarendszerben, ahová a szülők félnek beíratni gyermekeiket, valami nem jól működik. 10-20 éve a szülők igyekeztek minél hamarabb iskolába adni gyermekeiket – bár augusztus 31.-ig kellett betölteni a 6 évet, mégis sokszor beíratták a szeptemberi, sőt októberi születésűeket is – manapság egyre inkább az a tendencia, hogy amíg csak lehet, óvodában hagyják őket. Tudják, az iskolai élet megkezdésével elveszítik gyermekkorukat. És ez sajnos így van. (Czigelmayer Márta)

Címkék:
       

Tanítói létemet az utóbbi tíz évben duplán éltem. Különleges tapasztalatokkal gazdagodtam, olyanokkal, ami csak keveseknek adatik meg. Dolgoztam olyan első osztályban – előző, kedves iskolámban -, amelyben a spontán szegregáció totális méreteket öltött, és a 25 fős csoportban egy sem akadt, akinek ne járt volna ki az egyéni bánásmód. Másfél évi küzdelem után másfél évig élveztem a közös munka gyümölcsét. Hosszú történet, sok-sok tapasztalat! Jobb ember lettem, jobb tanító, általuk! (Vargáné Kiss Erika)

Nagy kalandok kistányéron Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek! Az a bizonyos kettős mérce

2011-ben, A kreatív géniusz címet viselő konferencián 23 előadó mutatkozott be fergeteges előadásokkal, performanszokkal. Volt köztük mozgássérült úszóbajnok, világhírű építész hallgató, geológus kutató, kreatív zenész, bűvész világbajnok, 22 éves 10.-es gimnazista, divattervező és hacker, üzletember, és nemzetközi művészeti projekt megálmodója, rossz tanuló gyerekből hiperaktív gyerekek számára létesített vívó egyesület edzője, vak számítógép programozó.

Ken Robinson says schools kill creativity Sir Ken Robinson: Bring on the learning revolution! TEDxYouth@Budapest TEDxYouth@Budapest 2010 Digitális nemzedék konferencia

Ma a tehetséggondozás kiemelt terület. Egyre másra szaporodnak a tehetségpontok, a minősítéssel rendelkező tehetséggondozó intézmények. Ez jó, hiszen tehetség mindenhol van, öröm, ha ehhez az egész országot lefedő hálózat társul. (L. Ritók Nóra)

A Fordulópont című folyóirat legfrissebb (51.) tematikus száma a tehetség, a tehetséggondozás tematikáját járja körül rendkívül sokoldalúan, a megszokott igényességgel. Mindenkinek ajánlom, akit érdekel, hogy mi minden segítheti, illetve gátolhatja a tehetség felismerését, kibontakozását mai világunkban.

A Fordulópont című folyóirat legfrissebb száma Én ne lennék tehetséges?
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek