OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
#1977  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-14 17:10
Egyetértek Katalinnal és persze Julival is. Patthelyzet.
De: árasszuk el a minisztériumot leveleinkkel, amelyben leírjuk a valóságot! Menjen mindennap levelek tucatja - a végekről és Budapestről, halódó és elitiskolákból! Nincs mit veszítenünk már...
 
#1976  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 14:45
Egyetértek, mi is próbálkozunk mindenfélével. Te mit javasolsz, mit csináljunk? Az egyesület vállal szakmai érdekérvényesítő tevékenységet, de a hatékony cselekvés módját sehogyan sem találjuk. Próbáltunk virtuális kongresszust, párbeszédet a felelősökkel, nem jutottunk túl a rivaldán. Bármilyen épkézláb ötletnek örülni tudnánk...
 
#1975  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 10:51
Kedves Kollégák!

Meddig tűrjük még, hogy ennyire megalázzanak minket. Mások azért sztrájkolnak, hogy mennyi legyen a fizetés emelésük (MALÉV, stb.), mi meg szótlanul tűrjük, hogy elvették tőlünk a 13 havit, a könyvpénzt, pótlékokat, stb. Ne mondja nekem senki, hogy azért tűrünk, mert mi a hivatásunkért élünk. ŐK is, de nekik még maradt önbecsülésük (pedig nem annyit keresnek mint mi!!!) és nem kérnek többet, mint ami egy európai államban elvárható. Kérdezem még egyszer: mi miért engedjük ezt a megaláztatást? Miért a szakszervezetekre várunk, hiszen ők nem 100-110 ezer forintos fizetésből vannak állítólag értünk!
Ébredjünk már fel, hiszen állítólag mi vagyunk az értelmiség és ne engedjük, hogy pozíciót kapott és a szakmánkhoz hozzá nem értő emberek döntsenek rólunk. Nagy pedagógusaink, mint Bartók Béla és Kodály Zoltán most biztosan sírnak minket látván.
A tévében is mindig budapesti elit iskolákat mutogatnak, pedig ha egyszer megmutatnák a vidéki valóságot, maga a világ is sírna! Meddig kell még hazudozni és meglopni minket és elvenni a jövő generációjától a tudást?
Sajnálom és elnézést kérek mindenkitől, de ezt le kellett írnom!

Széles Katalin tanító
 
#1974  Kerényi Sándorkerenyi[pont]sandor[kukac]chello[pont]hu2009-12-12 17:06
Nekem, mint nagyszülőnek az a legnagyobb bajom a mai ált. iskolai oktatással, hogy borzasztóan hajtják a gyerekeket. Elfelejtették a mai pedagógusok, hogy van egy háromlépcsős tudásszerzés ; ismeret, jártasság készség. Mint volt hangszeres tanárén még négy évvel ezelőtt sem tartottam ezt elavultnak. Beszélnek itt kompetencia alapú kérdésről stb. Kérdezem Pl.Szabadszálláson vagy Katymáron megértik ezt? Az az érzésem, hogy siok embernek nem jutott egyetemi katedra és ezt az általános iskolában próbálja megvalósítani. Ne dobjuk ki az évszázadok alatt bevált jót. Akkor is nevelt a M. oktatás Nobel-díjasokat. Nem vagyok meggyőződve, hogy a mai igen. Sándor
 
#1973  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-08 10:46
Nem vonom kétségbe Petra igazát, sőt hozzáteszem, hogy a jogait mindenkinek helyben kellene érvényesíteni, másik kérdés, hogy ez a jogérvényesítés miért bizonyul általában sikertelennek. Nincs pénze az iskolának? Nem kapja meg a fenntartótól? Hol akad el ez az egész? Mert bizony elakad, ezt igazolják a hozzászólások. Hol itt a mozgástér? Mi kívülről jókat mondunk, de senkinek nem tudunk állást szerezni, ha a jogérvényesítés során összerúgja a port a főnökeivel.
 
#1972  Istvánsilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-07 17:01
Kedves Juli!
Petrának igaza van, 2009-re a költségvetési tv. által előírt szakkönyvtámogatás 14000 Ft volt, amit kötelező kifizetni a fenntartónak - ugyanis másra nem fordítható! Az erre a támogatásra ki nem fizetett pénzt visszavonják a fenntartótól.
Akinek az elvégzett túlmunkáját (túlóra) nem fizeti ki a munkáltatója, az a kollega (munkavállaló) ne túlórázzon!! A "ki nem fizetés" a Munka törvénykönyvébe ütköző, munkaügyi bíróságra tartozó ügy. Mtv.:"..az elvégzett munkáért munkabér jár!"
 
#1970  Csillaovini[kukac]citromail[pont]hu2009-12-05 20:28
Kedves Mindenki!
Tudom senkit sem vigasztal, de "97-óta nem kaptunk egy fillér túlórát sem. Egyszer az ÁSZ leellenőrizte az önkormányzatot, mint fenntartót és kifizettetett vele egy halom pénzt, de azóta sem történt semmi. ennyi!
 
#1969  Irinaveresi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-05 19:58
Jogosult vagyok-e jubileumi jutalomra,ha 1981-ben kezdten el tanitani, de közben 6 évig nem közalkalmazottként dolgoztam?
 
#1964  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-02 09:07
Mi már tavaly sem kaptuk meg....nincs túlóra, nincs ruhapénz, nincs jutalom és most már nincs 13.havi sem...
 
#1963  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-02 09:04
Kedves Petra! Pontatlanul fogalmaztam. Lehet, hogy a jogszerűség kétségbe vonható, de a gyakorlat azt bizonyítja, hogy megfelelő fedezet híján az intézmények nagy részében még a túlórákat sem fizetik ki, tehát a pedagógusok jelentős részének csökken a fizetése. Nyilván ez sem jogszerű! Ehhez képest a szakkönyv támogatás megvonása (és sok egyéb méltánytalanság) apróságnak tűnik. Persze lehet helyben reklamálni, jogorvoslatot keresni.
 
#1962  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-02 07:56
Kedves OFOE, ezt komolyan gondolod? Nem, NEM írja felül a költségvetés(i törvény) a közoktatási törvényt, ez két azonos súlyú jogszabály, melyek nem állhatnak - és nem is állnak - ellentmondásban egymással. A költségvetés évről évre meghatározza a szakkönyv támogatás összegét, amit az alapnormatívába építve fizet ki az állam az iskolafenntartó önkormányzatoknak. Akiknek pedig kötelező, a közoktatási törvény előírása szerint, a megfelelő támogatást kifizetni a pedagógusoknak. Mindaddig így lesz ez, amíg (1) a közoktatási törvény módosításával el nem törlik a pedagógust megillető szakkönyv-támogatást (2) az évről évre megszavazott költségvetési törvényben a szóban forgó tétel 0 forinttal jelenik meg. A 2009-re érvényes szakkönyvtámogatás értéke azonban nem 0, hanem 14 000 Ft. NEM jogszerű, ha ezt a fenntartó nem fizeti ki.
 
#1961  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-01 20:28
Sajnálatos, de jogszerű helyi döntésről van szó. A költségvetés jelenleg szinte mindent felülír. Jó, ha csak a szakkönyvvásárlást...
 
#1960  Turner Zoltántutuz[kukac]freemail[pont]hu2009-12-01 18:35
Tisztelt Szerkesztők! Nem önkormányzati fenntartású oktatási intézményben tanítok. Két éve nem kapjuk a pedagógusoknak járó szakkönyvásárlási hozzájárulást. A kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy a költségvetés felülírja a közoktatási törvényt… Nem igazán értjük ezt, arra szeretnék választ kapni, hogy a fenntartó jogszerűen jár-e el?

Köszönettel
 
#1959  DJ Malaguena Selarosadjjoseph[kukac]freemail[pont]hu2009-11-30 13:24
Hogy tudok a weboldalamra Üzenő falat tenni?
 
#1957  ad6kap6info[kukac]ad6kap6[pont]hu2009-11-25 06:45
Egy oldal, ami magamódján próbál segíteni. www.ad6kap6.hu
Aki hallja adja át!
 
#1956  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-11-25 06:42
http://andrassew.blogspot.com/2009/11/fenyt-most-cigany-gyerekekert-csalog.html
 
#1954  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-11-16 19:36
Kedves Adrienn és Erzsébet! Sajnos munkajogi kérdések megválaszolásához hiányoznak nálunk a feltételek.
 
#1953  Voloscsuk Adriennvoloscsukadri[kukac]gmail[pont]com2009-11-16 15:49
Jövő év novemberében lejár a Gyed ideje, és a Gyes mellett szeretnék visszamenni dolgozni.Óvónő vagyok, állandó munkahellyel. Azt szeretném megtudni, hogy mielőtt munkába állok, a munkáltató köteles-e kiadni számomra az összegyűlt szabadságokat (40napom bennt maradt abban az évben, mikor táppénzre mentem, ill. a szülési szabadság és a Gyed idejére, ami jár.) Vagy ez csak a Gyes lejárta után kötelessége a munkáltatónak? Ha nem adja ki még mielőtt megkezdem a munkát, akkor mikor adhatja ki?
 
#1951  Erzsébetgyorsposta[kukac]gmail[pont]com2009-11-16 12:16
Tisztelt Szerkesztőség!

Kérdésem az lenne, hogy ugyan abban az iskolában hány évig lehet valaki évente meghosszabbított szerződéses, mer én most kezdem az 5. évemet, mint tanító az iskolámban és minden évben hosszabbítják a szerződésemet, sőt nyáron munkanélküli vagyok?
Van erre valamiféle szabályozás?

Köszi: Erzsi
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek