OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1987  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2009-12-17 09:21
A mi iskolánk is részt vesz egy ilyen projektben (a TISZK keretén belül). Nekünk ugyanúgy részt kell vennünk ilyen továbbképzéseken. Vannak köztük kifejezetten jó tanfolyamok is (pl. nov végén dec elején voltam egyen az határozottan jó és hasznos volt.) Viszont egy előző tanfolyam, amelyen részt kellett vennem botrányos volt. Felvetettem a problémát az iskolám vezetésének - meg a többi iskola résztvevői is az ő iskoláikban, úgyhogy a soron következő TISZK találkozón már meg is beszélték, felvették a kapcsolatot a szervező intézménnyel. Én részemről a második "fordulóra" már el sem mentem, a többiek mesélték, hogy lecserélték az előadót, és végül is az a rész már jó volt. A legaranyosabb a történetben, hogy 2 hét múlva megkaptam a tanusítványt, miszerint a képzésen részt vettem. Akkor hogy is működik ez? Jelenléti ív, meg hogy az órák legalább nem tudom én hány százalékán részt kell venni hogy megkaphasd a tanusitványt. Igaza van Petrának: a pénzt el kell számolni, a többi meg... Ahogy egy kolléganőm szokta mondani: egy jó toll kérdése az egész...
 
#1986  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 22:22
Annyit fűznék Piroska problémájához, el szokás feledkezni arról, hogy a pedagógusokat is megilleti a heti két nap pihenőidő, és ebből a szempontból a szombati képzés nemcsak barátságtalan, de bizony a munkáltató részéről kötelezettséggel jár. Azon lehet vitázni, hogy rendkívüli munkavégzésnek vagy készenlétnek minősül-e a továbbképzésen való részvétel, az azonban egészen biztos, hogy a tanárt a pihenőnapján aktivitásra kötelezni elvben csak ellenszolgáltatásért (értsd pénzért) lehet(ne). A hatalmas, rengeteg pénzt megmozgató fejlesztési projektek keretében az a minimum, hogy az érintettek - mint például Piroska tantestülete - azt kivívja magának, hogy a szabadidejüket a projekt terhére ellentételezzék. És még valami: könyörgöm, vegyük észre, mennyire morbid, fel se kapjuk a fejünket arra, hogy a továbbképzés valami megúszni való rettenet. MIÉRT kell ennek így lenni? Nagy (nagyon nagy) tételben kidobott idő az egyik, kidobott pénz a másik oldalon. Hol lehet behúzni a féket??????
 
#1985  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 20:04
Kedves Piroska! Ismerjük az általad felvetett problémát, sajnos nem egyedi. A pályázati kiírások feltételei közé van építve a meghatározott továbbképzéseken való részvétel, tehát ha a fenntartó pályázik (s ezt az anyagi források biztosítása érdekében teszi) kénytelen elfogadni ezt a feltételt is. Jogilag ez a dolog persze tisztázatlan, és ha van olyan jogban jártas szakember, aki ezt a döntést segít felülvizsgálni, lehet esély a változtatásra. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy az érintett pedagógusok hajlandók legyenek egységesen fellépni, együttműködni a helyzet tisztázásában, és elérni hogy a döntéshozó tárgyalópartnernek tekintse őket. A konkrét helyzet ismerete nélkül ennél többet nem tudunk mondani.
 
#1984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 19:56
Kedves Mónika! Sajnáljuk, de a megfelelő személyi feltételek híján nem vállalkozunk a munkajogi kérdések megválaszolására. Ezért szüneteltetjük már egy ideje tanácsadó rovatunkat is.
 
#1983  Piroskav_alaki[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 18:28
Kedves OFOE!

Most tudtuk meg, hogy iskolánk összes pedagógusát kötelezik 2-3 esetenként 4, 30-60 órás továbbképzésre. A továbbképzések pénteki és szombati napokon lesznek, nem egy esetben elég sokat kell utazgatni is.
Mindenkit besoroltak két akkreditált képzésre (nem kérdezték meg, hogy mi érdekelne), ezen kívül kötelező választanunk egy vagy két nem akkreditált képzést is.
Nem számít, hogy már teljesítette-e valaki a 120 órát, vagy éppen friss diplomával rendelkezik, illetve nyugdíj előtt áll, mindenképpen menni kell.
Akkor is menni kell, ha ezeken a továbbképzéseken korábban már részt vettünk.
Mindez azért, mert a fenntartó nyert egy nagy összegű pályázatot, és mi kellünk tölteléknek.

Kíváncsi vagyok, hogy kötelezhetnek-e erre, ilyen formában bennünket? Mi a véleményetek erről?

Áldott ünnepeket, nyugalmas új évet mindenkinek!
 
#1982  Mónikamalikanak[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 12:57
Kedves OFOE!
Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!
 
#1981  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 12:47
Kedves OFOE!

Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is - mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg...

Boldog karácsonyt!
 
#1979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 10:00
Kedves Katalin!
A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a "szeretet ünnepére".
Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.
 
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
#1977  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-14 17:10
Egyetértek Katalinnal és persze Julival is. Patthelyzet.
De: árasszuk el a minisztériumot leveleinkkel, amelyben leírjuk a valóságot! Menjen mindennap levelek tucatja - a végekről és Budapestről, halódó és elitiskolákból! Nincs mit veszítenünk már...
 
#1976  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 14:45
Egyetértek, mi is próbálkozunk mindenfélével. Te mit javasolsz, mit csináljunk? Az egyesület vállal szakmai érdekérvényesítő tevékenységet, de a hatékony cselekvés módját sehogyan sem találjuk. Próbáltunk virtuális kongresszust, párbeszédet a felelősökkel, nem jutottunk túl a rivaldán. Bármilyen épkézláb ötletnek örülni tudnánk...
 
#1975  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 10:51
Kedves Kollégák!

Meddig tűrjük még, hogy ennyire megalázzanak minket. Mások azért sztrájkolnak, hogy mennyi legyen a fizetés emelésük (MALÉV, stb.), mi meg szótlanul tűrjük, hogy elvették tőlünk a 13 havit, a könyvpénzt, pótlékokat, stb. Ne mondja nekem senki, hogy azért tűrünk, mert mi a hivatásunkért élünk. ŐK is, de nekik még maradt önbecsülésük (pedig nem annyit keresnek mint mi!!!) és nem kérnek többet, mint ami egy európai államban elvárható. Kérdezem még egyszer: mi miért engedjük ezt a megaláztatást? Miért a szakszervezetekre várunk, hiszen ők nem 100-110 ezer forintos fizetésből vannak állítólag értünk!
Ébredjünk már fel, hiszen állítólag mi vagyunk az értelmiség és ne engedjük, hogy pozíciót kapott és a szakmánkhoz hozzá nem értő emberek döntsenek rólunk. Nagy pedagógusaink, mint Bartók Béla és Kodály Zoltán most biztosan sírnak minket látván.
A tévében is mindig budapesti elit iskolákat mutogatnak, pedig ha egyszer megmutatnák a vidéki valóságot, maga a világ is sírna! Meddig kell még hazudozni és meglopni minket és elvenni a jövő generációjától a tudást?
Sajnálom és elnézést kérek mindenkitől, de ezt le kellett írnom!

Széles Katalin tanító
 
#1974  Kerényi Sándorkerenyi[pont]sandor[kukac]chello[pont]hu2009-12-12 17:06
Nekem, mint nagyszülőnek az a legnagyobb bajom a mai ált. iskolai oktatással, hogy borzasztóan hajtják a gyerekeket. Elfelejtették a mai pedagógusok, hogy van egy háromlépcsős tudásszerzés ; ismeret, jártasság készség. Mint volt hangszeres tanárén még négy évvel ezelőtt sem tartottam ezt elavultnak. Beszélnek itt kompetencia alapú kérdésről stb. Kérdezem Pl.Szabadszálláson vagy Katymáron megértik ezt? Az az érzésem, hogy siok embernek nem jutott egyetemi katedra és ezt az általános iskolában próbálja megvalósítani. Ne dobjuk ki az évszázadok alatt bevált jót. Akkor is nevelt a M. oktatás Nobel-díjasokat. Nem vagyok meggyőződve, hogy a mai igen. Sándor
 
#1973  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-08 10:46
Nem vonom kétségbe Petra igazát, sőt hozzáteszem, hogy a jogait mindenkinek helyben kellene érvényesíteni, másik kérdés, hogy ez a jogérvényesítés miért bizonyul általában sikertelennek. Nincs pénze az iskolának? Nem kapja meg a fenntartótól? Hol akad el ez az egész? Mert bizony elakad, ezt igazolják a hozzászólások. Hol itt a mozgástér? Mi kívülről jókat mondunk, de senkinek nem tudunk állást szerezni, ha a jogérvényesítés során összerúgja a port a főnökeivel.
 
#1972  Istvánsilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-07 17:01
Kedves Juli!
Petrának igaza van, 2009-re a költségvetési tv. által előírt szakkönyvtámogatás 14000 Ft volt, amit kötelező kifizetni a fenntartónak - ugyanis másra nem fordítható! Az erre a támogatásra ki nem fizetett pénzt visszavonják a fenntartótól.
Akinek az elvégzett túlmunkáját (túlóra) nem fizeti ki a munkáltatója, az a kollega (munkavállaló) ne túlórázzon!! A "ki nem fizetés" a Munka törvénykönyvébe ütköző, munkaügyi bíróságra tartozó ügy. Mtv.:"..az elvégzett munkáért munkabér jár!"
 
#1970  Csillaovini[kukac]citromail[pont]hu2009-12-05 20:28
Kedves Mindenki!
Tudom senkit sem vigasztal, de "97-óta nem kaptunk egy fillér túlórát sem. Egyszer az ÁSZ leellenőrizte az önkormányzatot, mint fenntartót és kifizettetett vele egy halom pénzt, de azóta sem történt semmi. ennyi!
 
#1969  Irinaveresi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-05 19:58
Jogosult vagyok-e jubileumi jutalomra,ha 1981-ben kezdten el tanitani, de közben 6 évig nem közalkalmazottként dolgoztam?
 
#1964  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-02 09:07
Mi már tavaly sem kaptuk meg....nincs túlóra, nincs ruhapénz, nincs jutalom és most már nincs 13.havi sem...
 
#1963  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-02 09:04
Kedves Petra! Pontatlanul fogalmaztam. Lehet, hogy a jogszerűség kétségbe vonható, de a gyakorlat azt bizonyítja, hogy megfelelő fedezet híján az intézmények nagy részében még a túlórákat sem fizetik ki, tehát a pedagógusok jelentős részének csökken a fizetése. Nyilván ez sem jogszerű! Ehhez képest a szakkönyv támogatás megvonása (és sok egyéb méltánytalanság) apróságnak tűnik. Persze lehet helyben reklamálni, jogorvoslatot keresni.
 
#1962  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-02 07:56
Kedves OFOE, ezt komolyan gondolod? Nem, NEM írja felül a költségvetés(i törvény) a közoktatási törvényt, ez két azonos súlyú jogszabály, melyek nem állhatnak - és nem is állnak - ellentmondásban egymással. A költségvetés évről évre meghatározza a szakkönyv támogatás összegét, amit az alapnormatívába építve fizet ki az állam az iskolafenntartó önkormányzatoknak. Akiknek pedig kötelező, a közoktatási törvény előírása szerint, a megfelelő támogatást kifizetni a pedagógusoknak. Mindaddig így lesz ez, amíg (1) a közoktatási törvény módosításával el nem törlik a pedagógust megillető szakkönyv-támogatást (2) az évről évre megszavazott költségvetési törvényben a szóban forgó tétel 0 forinttal jelenik meg. A 2009-re érvényes szakkönyvtámogatás értéke azonban nem 0, hanem 14 000 Ft. NEM jogszerű, ha ezt a fenntartó nem fizeti ki.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.17.
Nincs jobb mérés a felvételinél
Szinte minden évben felmerül, hogy a központi középiskolai felvételire elegendő-e a 45 perc tantárgyanként, illetve könnyűek vagy nehezek-e a feladatok. A lapunk által megkérdezett gyakorl...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Szódolgozat
Öveges Enikő és Csizér Kata tavaly tette le Vizsgálat a köznevelésben folyó idegennyelv-oktatás kereteiről és hatékonyságáról című kutatási jelentését az Oktatási Hivatal asztalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.17.
Radó esete a brit tudósokkal. Nahalka István írása
A tanulási elmaradást az a látens diszkrimináció hozza létre, amelyet az iskolák működtetnek egyoldalúságukkal, sajátos értékorientációikkal, bizonyos kultúrák kirekesztésével. Lá...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.02.17.
Diákolimpikonoktól határon túli doktoranduszokig egyre többen állnak ki az MTA mellett
Kedden Budapesten mintegy 1000-1500 fő tiltakozott az MTA épülete előtt a tervezett ellehetetlenítés ellen (a demonstrációtól percről percre tudósítottunk), emellett Szegeden, Kolozsváron...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.17.
Mennyibe kerül a nyelvvizsga: akár több százezer forintos kiadással is kell számolni
A továbbtanulás nemcsak izgalommal, hanem anyagi terhekkel is jár, amit az OTP Öngondoskodási Index szerint a szülők 81 százaléka akár lemondások árán is vállalna. Sok családnak azonban...
(Forrás: eduline)
--
2019.02.17.
Utópiának tűnik, hogy bárki is megállítsa a Facebook pénzcsináló adatporszívóját
Ahogy a tavalyi, az idei évindító üzenetében is azt ígérte Zuckerberg – akinek a szavazati jogok 60 százalékát birtokolva teljes az ellenőrzése a cég fölött –, hogy rendet tesz a Facebook...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.17.
"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva" (Hercsel Adél intejúja Simon Mártonnal)
Ha összeszedném tíz barátomat, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én, száz dologban nem értenénk egyet. Ezért kellene beszélnünk róla, a dolgok ott kezdődnek el. Az a baj, hogy leszoktunk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.15.
Az óvszernek van értelme az iskolákban az ENSZ szerint
Az ENSZ Népesedési Alapja adott ki egy jelentést, amelyből kiderül, hogy ha óvszereket osztanak az iskolákban, azzal egyrészt megelőzhetők különböző nemi úton terjedő betegségek, másr...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.02.14.
Volt már idén szülői értekezleten? Volt bármi értelme?
Az osztályfőnök ismerteti a fontos dátumokat, határidőket, beadandó pénzeket, általánosságban beszél az osztályról. A szülők közben aláírják a megfelelő papírokat. Tanév elején...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek