OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1890  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-09-28 23:13
Kedves Ildi!
Csak egy gondolat: Ahol Téged nem tudnak székkel kínálni, s nincs asztal - vajon hol és hogyan írhatna a tanítványod leckét...
 
#1889  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-28 10:43
Köszönöm a vigasztalásokat. A szülőkkel való kapcsolattartásról csak annyit, hogy csak úgy mehetünk ki családlátogatásra, hogy kísérőink vannak (gyakorlatilag testőrök), mert a szülők többsége "ittas állapotban" veszélyezteti testi épségünket. A legtöbb családnál még asztal sincs és ahhoz, hogy leülhessünk valakinek állnia kell. Sajnos nem mindenhol egyenlőek a feltételek ebben a szakmában, de a fizetés ugyan az és természetesen nem kapunk veszélyességi pótlékot. Azért megnézném szívesen, hogy az a kolléga aki átlagos gyermekekhez szokott az mit kezdene azzal, ha az osztály többsége olyan gyerekekből állna, akiktől és a szüleitől is fél az ember. Nekem már vágta olyan gyermek a szemembe, aki úgy jött iskolába, hogy soha nem volt felszerelés, gyakorlatilag totál nulla volt a tudása (vastag aranyláncokkal a nyakában), hogy úgysem merem megbuktatni, mert neki mint "kisebbségnek" joga van azt csinálni amit akar és az apja majd rendet csinál. Nem is mertem megbuktatni, pedig csak egyesei voltak. Csalnom kellett! Most a szemembe röhög nekem is. Én úgy gondolom, hogy ezek a gyerekek éppen ezekre hivatkozva le fognak érettségizni, sőt diplomázni. Szomorú vagyok...
 
#1888  csendeskaticsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2009-09-28 08:30
Kedves Ildi!
Ha ez vigasztal (de miért is vigasztalna), a problémád nem egyedi. Attól félek, egyre inkább általános jelenség, amit leírtál.
Mit tehetsz? Kezdj mindent előlről. Látogass el a problémás családokhoz. Érezzék, segíteni akarsz nekik. Ha látod, honnan jöttek ezek a gyerekek, talán te is megtalálod az utat hozzájuk.
Az igazgatód meg igen is álljon melléd. Ha másként nem tud, hát legyen ő benn az óráidon. Ha testközelből megtapasztalja a problémákat, talán hamarabb rátalál a megoldásra. Azt a "félelemben nehéz" kifejezést nem igazán értem. Fenyegetnek benneteket a szülők? Vagy ti érzitek úgy, hogy akár ez is megtörténhet? Én is voltam már nem egyszer "érdekes" helyzetben, de igyekeztem még azelőtt megoldani a problémát, mielőtt idáig jutottunk volna.
Azt tanácsolta nekem egy nagyon okos pedagógus, ha igazán beszélgetni akarok egy szülővel, üljünk le. Fordítsam szembe a székeket. Ebben a pozícióban nem lehet jóízűen kiabálni.:) és igaza volt. Én azóta csak ülve beszélgetek.
A problémát mélyen nem ismerve, de belekotyogva üdvözöllek
csendeskati
 
#1887  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:55
Az ellenőrző blog aktuális elérési útvonala: ellenorzo.blog.hu
 
#1886  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:51
"Problémád van az iskolával, de senki nem tesz semmit? Írj be a tanárok, diákok, iskolák vagy akár szülők képzeletbeli ellenőrzőjébe, azaz írd meg nekünk a történetedet az ellenorzo@indamail.hu címre." A közelmúltban ezekkel a mondatokkal indult el egy új blog. Érdemes megnézni, bekapcsolódni!
 
#1885  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-09-25 19:21
Erről beszélek évek óta, de a falnak!
Miközben iskolám, akinek profilja épp ezen gyerekek korrekt, szakmai megsegítése és fejlesztése, lassan megszűnik, mint a többi (szétverik a gyógypedagógiának ezt az ágát, amit azért is álságosnak tartok, mert így senkinek nem jó és nem is lehet érdeke), addig annak az iskolának, amelynek egyik szárnyába száműzték a fogyatékos gyerekeket, tanulóinak 40-60%-a integrált gyerek! Sajnálom szegény tanítókat(eredendően magam is az vagyok), mert nincsenek kiképezve erre a tanulói csoportra -ehhez gyógypedagógusok kellenek, kellenének. De ők meg lassan mind utcára kerülnek és itt be is záródott a kör.
 
#1884  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-25 13:47
Kedves Juli!

Azt a választ kaptam, hogy ez a törvény. Mivel csak szerződéses vagyok, ezért mindig próbaidővel vesznek fel, évről évre. Ezt nem tartom normálisnak, de nincs mit tenni!

Én is most kaptam újból elsősöket. 29 gyermekből 18 integrált. Gyakorlatilag lehetetlen őket tanítani. Az a pár gyermek, akivel lehetne dolgozni, mindennap sírva megy haza, mert nincs nyugalma. Igazgatónkkal hiába próbálunk meg mindent megtenni, hogy rend legyen, de félelemben nagyon nehéz. Még soha nem kaptam pofont és nem is szeretnék. Kaptam egy "segítőt", aki 1 hét múlva inkább vissza ment az önkormányzathoz takarítani. Nem bírta! Az előző osztályomban, amit végig vittem 4 éven keresztül öröm volt tanítani. Én úgy gondolom és ezért elnézést kérek, de nem azért vagyunk tanító nénik, hogy belebetegedjünk. Én imádok tanítani, de mindennek vannak határai és ezzel egyet értek Beával. A tévében is mindig olyan osztályokat mutogatnak, ahol 16-20 fővel dolgoznak és látszik a gyermekek tekintetében, hogy iskolaérettek. Pedig a valóság nem mindenhol ilyen, de erről nem szeretnek vagy nem mernek beszélni...
 
#1883  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 22:59
Kedves Kérdező! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1882  klzklz71[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-24 22:02
Kedves Osztályfőnök! Kolléganőnk hosszú kihagyás (gyes és férje kft-jébe bejelentett munka)térne vissza az iskolába. Tanítóként dolgozott korábban, de most iskolatitkárként foglalkoztatná az iskola.
Két kérdésem lenne:
Iskolatitkárként mi az elérhető legmagasabb besorolása E vagy F? Mi határozza ezt meg? A főiskolai diploma mellett számítógépes tanfolyammal is rendelkezik.
A közalkalmazotti munkaviszonya csak a két gyermeke utáni gyes lejártával szűnt meg. A gyesen töltött évek is beleszámítanak a fizetési fokozatba?

 
#1881  Emesefiloemese[kukac]freemail[pont]hu2009-09-24 18:16
Beának!Én is elsős tanító néni vagyok, igaz 19 gyermekkel.18 év tanítás után csodálkozol,hogy nincsenek tisztában az irányokkal?Gond a bal-jobb?Mindig kerülnek az osztályokba éretlen gyermekek és őket is meg kell valamilyen módon tanítani.Nem vagy egyedül a gondjaiddal.Én fogom magam és ahol lemaradás van azt gyakoroltatom akár órán, akár felzárkóztatás alkalmával.Ez a feladatunk,ezért vagyunk TANÍTÓ NÉNIK!!!
 
#1880  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 18:16
Kedves Osztályfőnökök!
A diákok közül sokakat érdekelhet a Szabó Ervin Könyvtár és a Tolkien Társaság által szervezett IV. Országos Tolkien Levelező Verseny. A részleteket a következő webcímen lehet megtalálni:
http://www.fszek.hu/tinioldal/beszeljunk/?article_hid=34648

 
#1879  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-23 21:46
Matematika-informatika szakos tanárt keresnek Sajószentpéteren a PÁGSZI-ba , azonnali belépéssel.
 
#1878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-09-23 13:53
Kedves Ildi! Kérdezz rá az iskola vezetőségénél, hogy miért tartanak még próbaidőn, és van-e esélyed a folyamatos alkalmazásra. Ne haragudj,hogy szóvá teszem, de ne csak véletlenül nézd meg a szerződésedet, mert így még kellemetlenebb meglepetések is érhetnek.
 
#1877  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-21 09:46
Négy éve tanítok folyamatosan iskolámban szerződésesként úgy, hogy nyáron elküldenek munkanélkülinek (nekem sajnos nem jár meg a szabadság). Tegnap véletlenül átolvastam a mostani szerződésemet és megdöbbenve láttam, hogy próbaidő van kikötve. Én azt hittem eddig, hogy annak jár próbaidő, aki új munkahelyen kezd el dolgozni. Tavaly bekerültem a "Ki lesz az év legjobb tanítója" döntőjébe és tessék most saját iskolámban próbaidős vagyok. El vagyok keseredve!!!
Meddig lehet ezt még tűrni és ezek után teljesen megértem Beát!

Ildi
 
#1876  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-18 22:57
Bea! Nem jó a megadott email cím! Kérlek jelentkezz!
 
#1875  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:45
Kedves Matyi! A kérdése, nyilván véletlenül, másodszor jött át (már az előzőre is válaszoltunk), mi pedig többedszer mondjuk, hogy már egy jó ideje nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel.
 
#1874  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:00
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1873  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:46
Kedves Matyi! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, és nincs kompetenciánk arra, hogy állást foglaljunk ilyen kérdésekben.
 
#1872  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:34
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1871  Pali bácsimarakodo[kukac]freemail[pont]hu2009-09-17 00:44
Kedves Kollégák!
1967-ben végeztem el Nyíregyházán az akkor Felsőfokú Tanítóképzőt, ami már főiskolai diplomát adott. Váczi Mihály költő-akit személyesen is ismertem - akkor azt mondta: A TANÍTÓ a nemzet lámpása. Menjetek világítani! És mi mentünk.21-22 évesen tanyára, falura, városra. Tanító Úrnak szólítottak az idős emberek, előre köszöntek, sokan kalapot emeltek. Mi szégyeltük, hogy ilyen fiatalon az idősek nekünk előre köszönnek. De belejöttünk és pár hónap után mintha egy család lettünk volna. Mindenki ismerős, így mentünk családokat látogatni, ahol már vártak, jó szóval,étellel, itallal, amit csak módjával volt szabad fogyasztani. Ezért aztán a "a büdös kölyök", két tűz között vergődött, tanult tisztességet, tudományt. Lett belőle-a tanyasiból, a falusiból-mérnök, orvos, tanár, stb. Mi meg akkori tanítók éjfélekig írtuk a vázlatot és gyártottuk a szemléltető képeket,mert a vizualitás a fontos. Ezt verték belénk a Képzőkben. Mondom, ez volt a 60, 70, és 80-as években, nyakunkon a szakfelügyelettel. Morogtunk is sokat, hogy hol van az egyéni szabadság? Csodálatos módon a gyerekek tudtak olvasni, írni, számolni. Szóval az alapképességeket valahogy megtanítottuk. A felső tagozat sem volt rosszabb.Közben tanítottam Szakmunkásképző Iskolában 9 évet, voltam kollégiumi nevelőtanár, majd 1983-2007-ig 5-8.osztályokban Technikát tanítottam.1984-től vezettem nyugdíjazásomig az iskolai Kresz szakkört. Sok-sok versenyen voltunk. Kétszer országosra is eljutottunk.Közben neveltük a 3 lányunkat, van már 3 unokánk. Mentünk éjjel-nappal amikor KELLETT. Táborok,ünnepekre felkészítések. azok levezénylése, továbbképzések, stb. Árultuk a tankönyveket, szedtük a bíztosítási pénzt, kezeltük az osztálypénztárt és ilyen nyalákságokat. Igy telt ez az életemből 40 év és +1,mert tavaly is vállaltam óraadást. Tudjátok mennyivel jöttem nyugdíjba? Bruttó 186 000 kemény magyar forinttal.
Kedves Bea!Ennyi!
Ez a múltam. Büszke vagyok mindarra, ami mögöttem van. Büszke vagyok arra, hogy a volt tanítványaim mindig köszönnek ha találkozunk, ha lehet megállunk egy két kedves szóra. Az iwiw-re már sokan bejelentkeztek hozzám, volt tanítványok és szülők. Sokan kérnek tanácsot,vagy csak egyszerűen jólesik nekik elmondani az örömüket, néha gondjaikat.
Ezek után kedves kollégák! Ha valakinek bármiben segítségére lehetek szívesen és önzetlenül teszem. Írjatok és megbeszélünk mindent!
Csak Váczi Mihályt idézem újból: Világítsatok, a nemzetnek kell a fény!
Kívánok mindnyájatoknak töretlen hitet, a pedagógiában, a gyerekben és egymásban!
Nagyon sok erőt és kitartást, mert ezek nélkül nem megy!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek