OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1894  Brittonbritton[kukac]freemail[pont]hu2009-10-04 09:00
Kedves mindenki!
Végzős tanítóképzős hallgatóként szeretném a segítségüket kérni. Eljött az utolsó év, ami ugye a szakdolgozatró szól...
Sajnos nincs túl sok ötletem hogyan-miképp állhatnék neki és mivel azt láttam, hogy itt mmindenféle témában segítenek egymásnak, én is bátorkodtam írni.:)
A témám: Multikultúrális nevelés, roma gyerekek, hátrányos helyzetű tanulók nevelés.
Ha van valami ötletük, javaslatuk, gondolatuk a témával kapcsolatban- segítség gyanánt- kérem írjanak.
Köszönettel: Britton
 
#1893  aaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2009-10-02 22:55
Találkoztam egy kollégával ma este. Kompetenciás továbbképzésen van: csütörtök déltől szombat délutánig. Mesélte: ma, pénteken délután kiderült, hogy az előadó összekeverte: nem azt a DVD-t tette be a táskájába. De ha már így esett, végignézték a másfélórás játékfilmet...

Persze nekem tegnap épp a távollétek miatt tizenkét(!) órám volt ebédszünet nélkül, egyfolytában, ma csak öt óra meg egy szülői, a gyerekek nagy része délelőtt a városban kallódott a hiányzók megoldhatatlan helyettesítése miatt, a résztvevőkkel csütörtök este, a búcsúzásnál közölték, hogy péntekre adjanak be egy tízoldalas dolgozatot, majd végtelen toleranciáról tanúskodva beleegyeztek, hogy elég lesz a köv. héten elküldeni, mi végighallgattunk már egy kétórás dögunalom frontális előadást a frontális munka szörnyűségeiről, állítólag harmincezret kapott érte a nagyember, mi meg lfszt.

És kiáltoznak: "Hol a kő,
hol az a deres vasdarab?
Vágd bele! Zúzd be! Lépj belé!..."
- - Milyen idő - - milyen idő - -

Szegény József Attila nem sejthette, hogy egyetlen árva mozdítható kő sem lesz a Szalai utcában.
 
#1892  IZsistok[pont]zsuzsanna[kukac]gmail[pont]com2009-10-01 20:46
Kedves Juli!
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmünket az ellenőrzőre, nagyon tetszik. Szia IZs
 
#1891  magdabarnamagda[kukac]freemail[pont]hu2009-10-01 16:55
Sziasztok!
A Meseolvasó c. könyvhöz keresek tanmenetet.
Ha van valakinek, kérem küldje el!
köszönöm! Magda
 
#1890  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-09-28 23:13
Kedves Ildi!
Csak egy gondolat: Ahol Téged nem tudnak székkel kínálni, s nincs asztal - vajon hol és hogyan írhatna a tanítványod leckét...
 
#1889  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-28 10:43
Köszönöm a vigasztalásokat. A szülőkkel való kapcsolattartásról csak annyit, hogy csak úgy mehetünk ki családlátogatásra, hogy kísérőink vannak (gyakorlatilag testőrök), mert a szülők többsége "ittas állapotban" veszélyezteti testi épségünket. A legtöbb családnál még asztal sincs és ahhoz, hogy leülhessünk valakinek állnia kell. Sajnos nem mindenhol egyenlőek a feltételek ebben a szakmában, de a fizetés ugyan az és természetesen nem kapunk veszélyességi pótlékot. Azért megnézném szívesen, hogy az a kolléga aki átlagos gyermekekhez szokott az mit kezdene azzal, ha az osztály többsége olyan gyerekekből állna, akiktől és a szüleitől is fél az ember. Nekem már vágta olyan gyermek a szemembe, aki úgy jött iskolába, hogy soha nem volt felszerelés, gyakorlatilag totál nulla volt a tudása (vastag aranyláncokkal a nyakában), hogy úgysem merem megbuktatni, mert neki mint "kisebbségnek" joga van azt csinálni amit akar és az apja majd rendet csinál. Nem is mertem megbuktatni, pedig csak egyesei voltak. Csalnom kellett! Most a szemembe röhög nekem is. Én úgy gondolom, hogy ezek a gyerekek éppen ezekre hivatkozva le fognak érettségizni, sőt diplomázni. Szomorú vagyok...
 
#1888  csendeskaticsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2009-09-28 08:30
Kedves Ildi!
Ha ez vigasztal (de miért is vigasztalna), a problémád nem egyedi. Attól félek, egyre inkább általános jelenség, amit leírtál.
Mit tehetsz? Kezdj mindent előlről. Látogass el a problémás családokhoz. Érezzék, segíteni akarsz nekik. Ha látod, honnan jöttek ezek a gyerekek, talán te is megtalálod az utat hozzájuk.
Az igazgatód meg igen is álljon melléd. Ha másként nem tud, hát legyen ő benn az óráidon. Ha testközelből megtapasztalja a problémákat, talán hamarabb rátalál a megoldásra. Azt a "félelemben nehéz" kifejezést nem igazán értem. Fenyegetnek benneteket a szülők? Vagy ti érzitek úgy, hogy akár ez is megtörténhet? Én is voltam már nem egyszer "érdekes" helyzetben, de igyekeztem még azelőtt megoldani a problémát, mielőtt idáig jutottunk volna.
Azt tanácsolta nekem egy nagyon okos pedagógus, ha igazán beszélgetni akarok egy szülővel, üljünk le. Fordítsam szembe a székeket. Ebben a pozícióban nem lehet jóízűen kiabálni.:) és igaza volt. Én azóta csak ülve beszélgetek.
A problémát mélyen nem ismerve, de belekotyogva üdvözöllek
csendeskati
 
#1887  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:55
Az ellenőrző blog aktuális elérési útvonala: ellenorzo.blog.hu
 
#1886  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:51
"Problémád van az iskolával, de senki nem tesz semmit? Írj be a tanárok, diákok, iskolák vagy akár szülők képzeletbeli ellenőrzőjébe, azaz írd meg nekünk a történetedet az ellenorzo@indamail.hu címre." A közelmúltban ezekkel a mondatokkal indult el egy új blog. Érdemes megnézni, bekapcsolódni!
 
#1885  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-09-25 19:21
Erről beszélek évek óta, de a falnak!
Miközben iskolám, akinek profilja épp ezen gyerekek korrekt, szakmai megsegítése és fejlesztése, lassan megszűnik, mint a többi (szétverik a gyógypedagógiának ezt az ágát, amit azért is álságosnak tartok, mert így senkinek nem jó és nem is lehet érdeke), addig annak az iskolának, amelynek egyik szárnyába száműzték a fogyatékos gyerekeket, tanulóinak 40-60%-a integrált gyerek! Sajnálom szegény tanítókat(eredendően magam is az vagyok), mert nincsenek kiképezve erre a tanulói csoportra -ehhez gyógypedagógusok kellenek, kellenének. De ők meg lassan mind utcára kerülnek és itt be is záródott a kör.
 
#1884  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-25 13:47
Kedves Juli!

Azt a választ kaptam, hogy ez a törvény. Mivel csak szerződéses vagyok, ezért mindig próbaidővel vesznek fel, évről évre. Ezt nem tartom normálisnak, de nincs mit tenni!

Én is most kaptam újból elsősöket. 29 gyermekből 18 integrált. Gyakorlatilag lehetetlen őket tanítani. Az a pár gyermek, akivel lehetne dolgozni, mindennap sírva megy haza, mert nincs nyugalma. Igazgatónkkal hiába próbálunk meg mindent megtenni, hogy rend legyen, de félelemben nagyon nehéz. Még soha nem kaptam pofont és nem is szeretnék. Kaptam egy "segítőt", aki 1 hét múlva inkább vissza ment az önkormányzathoz takarítani. Nem bírta! Az előző osztályomban, amit végig vittem 4 éven keresztül öröm volt tanítani. Én úgy gondolom és ezért elnézést kérek, de nem azért vagyunk tanító nénik, hogy belebetegedjünk. Én imádok tanítani, de mindennek vannak határai és ezzel egyet értek Beával. A tévében is mindig olyan osztályokat mutogatnak, ahol 16-20 fővel dolgoznak és látszik a gyermekek tekintetében, hogy iskolaérettek. Pedig a valóság nem mindenhol ilyen, de erről nem szeretnek vagy nem mernek beszélni...
 
#1883  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 22:59
Kedves Kérdező! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1882  klzklz71[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-24 22:02
Kedves Osztályfőnök! Kolléganőnk hosszú kihagyás (gyes és férje kft-jébe bejelentett munka)térne vissza az iskolába. Tanítóként dolgozott korábban, de most iskolatitkárként foglalkoztatná az iskola.
Két kérdésem lenne:
Iskolatitkárként mi az elérhető legmagasabb besorolása E vagy F? Mi határozza ezt meg? A főiskolai diploma mellett számítógépes tanfolyammal is rendelkezik.
A közalkalmazotti munkaviszonya csak a két gyermeke utáni gyes lejártával szűnt meg. A gyesen töltött évek is beleszámítanak a fizetési fokozatba?

 
#1881  Emesefiloemese[kukac]freemail[pont]hu2009-09-24 18:16
Beának!Én is elsős tanító néni vagyok, igaz 19 gyermekkel.18 év tanítás után csodálkozol,hogy nincsenek tisztában az irányokkal?Gond a bal-jobb?Mindig kerülnek az osztályokba éretlen gyermekek és őket is meg kell valamilyen módon tanítani.Nem vagy egyedül a gondjaiddal.Én fogom magam és ahol lemaradás van azt gyakoroltatom akár órán, akár felzárkóztatás alkalmával.Ez a feladatunk,ezért vagyunk TANÍTÓ NÉNIK!!!
 
#1880  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 18:16
Kedves Osztályfőnökök!
A diákok közül sokakat érdekelhet a Szabó Ervin Könyvtár és a Tolkien Társaság által szervezett IV. Országos Tolkien Levelező Verseny. A részleteket a következő webcímen lehet megtalálni:
http://www.fszek.hu/tinioldal/beszeljunk/?article_hid=34648

 
#1879  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-23 21:46
Matematika-informatika szakos tanárt keresnek Sajószentpéteren a PÁGSZI-ba , azonnali belépéssel.
 
#1878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-09-23 13:53
Kedves Ildi! Kérdezz rá az iskola vezetőségénél, hogy miért tartanak még próbaidőn, és van-e esélyed a folyamatos alkalmazásra. Ne haragudj,hogy szóvá teszem, de ne csak véletlenül nézd meg a szerződésedet, mert így még kellemetlenebb meglepetések is érhetnek.
 
#1877  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-21 09:46
Négy éve tanítok folyamatosan iskolámban szerződésesként úgy, hogy nyáron elküldenek munkanélkülinek (nekem sajnos nem jár meg a szabadság). Tegnap véletlenül átolvastam a mostani szerződésemet és megdöbbenve láttam, hogy próbaidő van kikötve. Én azt hittem eddig, hogy annak jár próbaidő, aki új munkahelyen kezd el dolgozni. Tavaly bekerültem a "Ki lesz az év legjobb tanítója" döntőjébe és tessék most saját iskolámban próbaidős vagyok. El vagyok keseredve!!!
Meddig lehet ezt még tűrni és ezek után teljesen megértem Beát!

Ildi
 
#1876  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-18 22:57
Bea! Nem jó a megadott email cím! Kérlek jelentkezz!
 
#1875  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:45
Kedves Matyi! A kérdése, nyilván véletlenül, másodszor jött át (már az előzőre is válaszoltunk), mi pedig többedszer mondjuk, hogy már egy jó ideje nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek