OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-09-23 13:53
Kedves Ildi! Kérdezz rá az iskola vezetőségénél, hogy miért tartanak még próbaidőn, és van-e esélyed a folyamatos alkalmazásra. Ne haragudj,hogy szóvá teszem, de ne csak véletlenül nézd meg a szerződésedet, mert így még kellemetlenebb meglepetések is érhetnek.
 
#1877  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-21 09:46
Négy éve tanítok folyamatosan iskolámban szerződésesként úgy, hogy nyáron elküldenek munkanélkülinek (nekem sajnos nem jár meg a szabadság). Tegnap véletlenül átolvastam a mostani szerződésemet és megdöbbenve láttam, hogy próbaidő van kikötve. Én azt hittem eddig, hogy annak jár próbaidő, aki új munkahelyen kezd el dolgozni. Tavaly bekerültem a "Ki lesz az év legjobb tanítója" döntőjébe és tessék most saját iskolámban próbaidős vagyok. El vagyok keseredve!!!
Meddig lehet ezt még tűrni és ezek után teljesen megértem Beát!

Ildi
 
#1876  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-18 22:57
Bea! Nem jó a megadott email cím! Kérlek jelentkezz!
 
#1875  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:45
Kedves Matyi! A kérdése, nyilván véletlenül, másodszor jött át (már az előzőre is válaszoltunk), mi pedig többedszer mondjuk, hogy már egy jó ideje nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel.
 
#1874  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:00
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1873  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:46
Kedves Matyi! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, és nincs kompetenciánk arra, hogy állást foglaljunk ilyen kérdésekben.
 
#1872  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:34
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1871  Pali bácsimarakodo[kukac]freemail[pont]hu2009-09-17 00:44
Kedves Kollégák!
1967-ben végeztem el Nyíregyházán az akkor Felsőfokú Tanítóképzőt, ami már főiskolai diplomát adott. Váczi Mihály költő-akit személyesen is ismertem - akkor azt mondta: A TANÍTÓ a nemzet lámpása. Menjetek világítani! És mi mentünk.21-22 évesen tanyára, falura, városra. Tanító Úrnak szólítottak az idős emberek, előre köszöntek, sokan kalapot emeltek. Mi szégyeltük, hogy ilyen fiatalon az idősek nekünk előre köszönnek. De belejöttünk és pár hónap után mintha egy család lettünk volna. Mindenki ismerős, így mentünk családokat látogatni, ahol már vártak, jó szóval,étellel, itallal, amit csak módjával volt szabad fogyasztani. Ezért aztán a "a büdös kölyök", két tűz között vergődött, tanult tisztességet, tudományt. Lett belőle-a tanyasiból, a falusiból-mérnök, orvos, tanár, stb. Mi meg akkori tanítók éjfélekig írtuk a vázlatot és gyártottuk a szemléltető képeket,mert a vizualitás a fontos. Ezt verték belénk a Képzőkben. Mondom, ez volt a 60, 70, és 80-as években, nyakunkon a szakfelügyelettel. Morogtunk is sokat, hogy hol van az egyéni szabadság? Csodálatos módon a gyerekek tudtak olvasni, írni, számolni. Szóval az alapképességeket valahogy megtanítottuk. A felső tagozat sem volt rosszabb.Közben tanítottam Szakmunkásképző Iskolában 9 évet, voltam kollégiumi nevelőtanár, majd 1983-2007-ig 5-8.osztályokban Technikát tanítottam.1984-től vezettem nyugdíjazásomig az iskolai Kresz szakkört. Sok-sok versenyen voltunk. Kétszer országosra is eljutottunk.Közben neveltük a 3 lányunkat, van már 3 unokánk. Mentünk éjjel-nappal amikor KELLETT. Táborok,ünnepekre felkészítések. azok levezénylése, továbbképzések, stb. Árultuk a tankönyveket, szedtük a bíztosítási pénzt, kezeltük az osztálypénztárt és ilyen nyalákságokat. Igy telt ez az életemből 40 év és +1,mert tavaly is vállaltam óraadást. Tudjátok mennyivel jöttem nyugdíjba? Bruttó 186 000 kemény magyar forinttal.
Kedves Bea!Ennyi!
Ez a múltam. Büszke vagyok mindarra, ami mögöttem van. Büszke vagyok arra, hogy a volt tanítványaim mindig köszönnek ha találkozunk, ha lehet megállunk egy két kedves szóra. Az iwiw-re már sokan bejelentkeztek hozzám, volt tanítványok és szülők. Sokan kérnek tanácsot,vagy csak egyszerűen jólesik nekik elmondani az örömüket, néha gondjaikat.
Ezek után kedves kollégák! Ha valakinek bármiben segítségére lehetek szívesen és önzetlenül teszem. Írjatok és megbeszélünk mindent!
Csak Váczi Mihályt idézem újból: Világítsatok, a nemzetnek kell a fény!
Kívánok mindnyájatoknak töretlen hitet, a pedagógiában, a gyerekben és egymásban!
Nagyon sok erőt és kitartást, mert ezek nélkül nem megy!
 
#1870  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-14 22:24
Kedves Bea!
Szerintem nem a legjobb megoldást választottad, amikor beadtad a felmondásod!Amit Te leírtál, abban biztos vagyok, hogy igaz, de hidd el, hogy ezzel a problémával nagyon sokan, akik tanítunk,nap mint nap találkozunk.Én szakiskolában tanítok, és több olyan kilencedikes tanulóval találkoztam, aki írni-olvasni nem tud(nem SNI).
A törvény lehetőséget biztosít a tanulók felmérésére, ezért 30 tanulónak kértem a Nevtan.-tól a vizsgálatát. Mind TN lett! Akkor kinlódjanak velük Ők is!Itt Én is megkérdőjelezhetném az általános iskolai felkészítést!!!Szerinted, hogy kaphattak normál 8. osztályos bizonyítványt ezek a tanulók? Ezt Én sem tudom.
Azért fel a fejjel,bízzunk benne, hogy lesz ez jobb is, bár az oktatáspolitika nem ezt mutatja!
 
#1869  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2009-09-12 15:07
Kedves Osztályfőnök!

Nem az a jellemző a kollégákra, hogy nem próbáltak meg segíteni, hanem az a helyzet jellemző nagyon sok intézményben, és nagyok sok kollégára, amiben Bea van:(
Az oktatás területén jelenleg a káoszok káosza uralkodik. Törvényellenes helyzetek tömkellege köszön ránk naponta. Nem véletlenül volt olyan nagy forgalma a Tanácsadó rovatuknak. Rengeteg kolléga igyekszik Beáéhoz hasonló helyzetben, szebbé, élhetőbbé tenni a mindennapjait. S valóban a legtöbb helyzetben a túlélni vagy elhagyni lehetőségen túl nincs más. Sajnos.
 
#1868  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 20:16
Kedves Juli! Az életvezetés programjához találsz kerettantervet, ami biztosan segít a tanmenet elkészítésében. Ezt a webhelyet ajánlom hozzá: http://www.google.hu/#hl=hu&q=%C3%A9letvezet%C3%A9s+tanterv&meta=&fp=59e4dc925adf0cb2
Nézd meg a tantervet, de mindenképpen abból indulj ki, hogy milyen a Te saját osztályod. A mi honlapunk módszerek, óravázlatok és beszélgetések rovatában találsz gyakorlati megoldásokhoz is javaslatokat. Nyugodtan fordulj hozzánk, ha további problémáid adódnak a program elkészítésével. Jó munkát kívánunk.
 
#1867  HÜSE JULIANNAhusejulianna[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 19:15
Kedves Kollégák,

10.-es osztályommal( 9.nek számítunk, mert nyelvi előkészítősek vagyunk) beléptettek a kompetencia alapú oktatásba, életpályát kellenne építenem az osztályfőnöki óra keretében. Most írmám az osztályfőnöki tanmenetet de fogalmam seincs hogy építsem bele az életpálya építést. Ha valaki tudna segíteni, hogy hol nézzek utána, annak nagyon megköszönném. Eddig még továbbképzés sem volt ,így sötétben tapogatózom.Juli
 
#1866  Máriamariatozser[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 17:34
Segítségeteket szeretném kérni. Enyhe értelmi fogyatékos tanulót kaptam és ötödikes matematikához szeretnék kérni tőletek tanmenetet Műszaki Kiadós tankönyvhöz. Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket. Mária
 
#1865  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 23:22
Bea! Nem jó a megadott e-mail cím!
 
#1864  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 23:20
Kérlek, olvassátok el az 1857. és az 1861. hozzászólásokat, és ha tudtok, segítsetek Beának!
 
#1863  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 22:59
Kedves Bea!

Szívből sajnálom, amit írtál és ami történt veled! Ha lenne ezen a fórumon egy FŐOLDALRA AJÁNLOM opció, akkor ezt a hozzászólást odairányítanám. Ez egy nagyon fontos téma és akik tehetnének valamit, azok a homokba dugják a fejüket. Jellemző, hogy leveledre rajtam kívül senki nem válaszolt, senki nem próbált meg segíteni. A további véleményemet majd e-mailben megírom!

Osztályfőnök
 
#1862  Erzsébetelisabet[pont]s[kukac]freemail[pont]hu2009-09-09 18:42
Kedves 1.osztályos Tanító nénik!
Ismételeten megengedték iskolámban,hogy dőlt írást tanítsak,melyet régen évekig tanítottam,de a tanmenetem elkeveredett valahol.Ha valaki küldene nekem egyet,nagyon megköszönném!Ezenkívül szükségem lenne egy Betűvásár című elsős könyvre is!Ha tudsz ilyet valahol jelezd légy szíves!Köszönöm.
Sikeres tanévet kívánok mindenkinek!
elisabet.s@freemail.hu
 
#1861  Beahbea[kukac]gmail[pont]com2009-09-09 16:49
Kedves Osztályfőnök!

Köszönöm segítőszándékát, de ma felmondtam! Nem vagyok hajlandó ilyen körülmények között tanítani többet. Folyamatosan bejártak az osztályomba egyes szülők, akik előttem fenyegették meg mások gyermekeit, hogy megverik, ha bántani merik az ő gyereküket. Persze engem is megfenyegettek, hogy miért hagyom ezt. Az, hogy az utcán, iskola idő után mit csinálnak a gyerekek, arról én úgy gondolom nem tehetek. Sajnos ezeket a szülőket nem lehet nem beengedni az iskolába (óra alatt), mert fenyegetőznek, hogy azért mert ő "kisebbség", attól még neki jogai vannak és egyébként is mi jogon szólok rá a gyerekére, hogy ne rendetlenkedjen. Akkor tette be a kaput nálam, amikor az egyik (nagyon értelmes, okos) kislány anyukája sírva jött nap végén hozzám, hogy mi lesz így az ő kislányával ebben az iskolában. Az igazgató sem tud semmit tenni, mert kell a fejkóta! Én is sírtam! Köszönöm ennyi volt...
 
#1860  Évakarsaiewa[kukac]gmail[pont]com2009-09-08 19:31
Kedves Kompetenciás KollégáK!
Szeptembertől szövegértés- szövegalkotás "A "szerint kellene oktatnom az 1.o-ban. Sajnos továbbképzés még nem volt, tankönyv még nincs.A netről okosítom magam, de nem látom át olyan tömény.Kérem, hogy aki tud segíteni óravázlattal, tanmenettel segítsen! Tudom akiknek van már tanmenetük nagyon megdolgoztak vele, ezért akár meg is vásárolnám. Csak lenne valami mankó ami szerint elindulhatnék! Legalább hagytak volna időt, vagy lett volna továbbképzés...
Mindenki segítségét köszönöm !/ karsaiewa@gmail.com/
Éva
 
#1859  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-07 22:05
Kedves Bea!

Nem elsősöket tanítok, tehát konkrét tanácsot sajnos nem tudok adni! De a következő elsős tanító néniken segíthetsz, ha összefogtok, fölveszitek a kapcsolatot az óvodával és megpróbáltok bekapcsolódni az iskolaérettségi vizsgálatokba. Kérjétek az igazgató segítségét. Nálunk zajlott, zajlik ez a háború. Tudok mesélni!

osztaly.fonok@freemail.hu
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.22.
Palkovics László műhelyiskolákat nyitna a tankötelezettségi korhatár felemelése helyett
Az Eduline hívta fel a figyelmet arra, hogy az M5 Ez itt a kérdés című adásában Palkovics László miniszter meghívottként ismét beszélt többek között a tankötelezettségi korhatárró...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.22.
Oroszország mozgatja a diákokat?
Orosz szálat sejtenek a nyugati nagyhatalmak a ­klímaváltozás ellen küzdő diákmozgalmak mögött. A középiskolások Nyugat-Európa számos országában utcára vonultak, tegnap egyik vezető...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.22.
Maruzsa Zoltán: stresszes, de bevált a középiskolai felvételi rendszer
Egyfelől sosem szerencsés ilyen fiatal korban kitenni a tanulókat ilyen stresszhelyzetnek, de kényszerhelyzetben vannak az intézmények, hiszen ha több a jelentkező, mint ahány fővel az osztá...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
A tizenévesek emelték meg a sikeres nyelvvizsgaszámot
Tavaly 120 ezer nyelvvizsgaesemény történt Magyarországon, 4 ezerrel több, mint 2017-ben. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke, Berényi Milán szerintez jelentős részben köszönhet...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen
„Tudta, hogy a kormánytól indétől megtiltja az iskoláknak, hogy magánkiadású tankönyveket rendeljenek?” - hangzik el a Szülői Hang nevű civil csoport videóüzenetében egy szülőtől...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek