OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1617  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-17 18:41
A gyermekjóléti szolgálatot ilyen esetekben minden ismétlődő igazolatlan nap után értesíteni kell, a feljelentések számára nincs rendeletben meghatározott felső határ.
 
#1616  Tündenaar[pont]tunde[kukac]freemail[pont]hu2008-11-17 16:16
Iskolai hiányzások témakörben szeretnék segítsélget kérni.
Szakiskolai osztályokban előfordul, hogy tanköteles tanuló egyáltalán nem jelenik meg az iskolában. Ilyenkor az osztályfőnök teszi a dolgát: családlátogatás, felszólítás, gyermekjóléti szolgálat bevonása, majd két felszólítás után megteszi a feljelentést az iskola( 50 igazolatlan óra után).
A tanuló összhiányzása ( igazolt és igazolatlan együtt), ha eléri a 250 órát akkor évismétlő a 11/1994-es MKM-rendelet szerint.
Kérdésünk: egy tanévben hányszor kell a tanulót felszólítanunk, feljelentenünk?

 
#1615  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-08 22:28
Kedves Irke! Honlapunkon az Osztályfőnöki óra Beszélgetések rovatában több olyan szöveget találsz, amelyik a témába vág. Vannak hozzájuk módszertani javaslatok is. Válogathatsz közülük, ha találsz olyat, amilyen a Te osztályod életkorának, érdeklődésének, érettségi szintjének megfelel. Helyesnek tartjuk, hogy konkrét tapasztalatokból akarsz kiindulni. Mivel nem tudjuk hányadikosak a tanítványaid, nehéz konkrét javaslatot adni. Annyit javaslunk csupán, hogy engedj szabad teret az ő tapasztalataiknak, véleményüknek, és azok alapján próbáld meg eljuttatni őket az általánosítások megfogalmazásához. Semmi szín alatt ne moralizálj, mert azzal semmire sem mész. Bármilyen módszert alkalmazol, szorítkozz a moderátori szerepre. A szituációs játék különben nem rossz ötlet, ha a megfelelően előkészíted, és a gyerekek is szívesen vesznek részt benne. Jó munkát kívánunk.
 
#1614  irkevagyok7[kukac]citromail[pont]hu2008-11-07 15:31
Kedves mindenki. Én egy leendő pedagógus vagyok. Abban szeretnék segítséget kérni (ha tudtok segíteni) hogy egy osztályfőnöki órára, hogyan vigyem be az agressziót, mint témát. Mit lehetne kezdeni ezzel a témával. Arra gondoltam, hogy szituációs gyakorlatokkal kell rávilágítani az erőszak helytelenségére, de szeretnék tanácsot kérni, hátha van jobb ötletük. Előre is köszönöm: Irke
 
#1613  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-06 20:04
Kedves Zsóka! Szívesen segítünk akár mi is, ha csak nem vagytok a világ végén.
 
#1612  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-06 18:41
Köszönöm, kedves Juli! Ez lenne a legjobb - nyilván.
De jó is lenne, ha mindig hívhatnánk szakértő segítséget! Pénz, pénz, pénz...
Ennek hiányában kénytelenek vagyunk autodidakta módon elsajátítani amit csak lehet. Üdv: Zsóka
 
#1611  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-04 08:28
Kedves Zsóka! Egy-egy még oly bevált módszerrel sem lehet nyarat, illetve nevelőtestületi erjedést előidézni. Az lenne a legjobb, ha meghívnátok egy olyan bevált szakembert, aki csinált már csapatépítő tréninget, ismeri a kooperatív módszereket és persze a pedagógiát is, és segít egy ilyen értekezlet megtartásában. És azután azt is megbeszéli veletek, hogy ti hogyan éltétek meg ezt a más jellegű együttlétet, a közös tevékenykedést, miként tudjátok a továbbiakban a saját testületetekben, illetve a gyerekekkel folytatott munkában hasznosítani a közös élményeket.
 
#1610  óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-04 08:04
Kedves Pedagógusok!

Segítséget kérnék: szerintetek a kooperatív tanulási módszerek közül melyik az ami leginkább egy téma csoportos feldolgozását segíti? Nevelőtestületi értekezleten a nevelési programunkból azokra a területekre keressük a megoldást, amelyek nem jól működnek. Szeretnénk kilépni a régi, unalmas nevelőtestületi megbeszélésekből.
Tudnátok ehhez szakirodalmat ajánlani? Köszönettel: Zsóka
 
#1609  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 18:15
Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy a helyi lehetőségekről a szombathelyi önkormányzatnál érdeklődjön.
 
#1608  Joós ildikojoos2[kukac]freemail[pont]hu2008-11-03 15:12
Azt szeretném kérdezni,hogy Szombathelyen,hogyan lehetek magántanúló és hol? Érettségit szeretnék! Köszönöm válaszotokat!
 
#1607  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 11:36
A honlapunkon lezajlott virtuális kongresszust október 29-i ülésén károsnak ítélte az MPT Neveléselméleti Szakosztálya és Fővárosi Tagozata. Ezt a véleményt nyilvánosságra is hozták a Nevelésügyi Kongresszus honlapjának (http://www.nk7.hu) Fórum rovatában a Kongresszusi tapasztalatok között (31. bejegyzés).
Több kollégánk azonnal reflektált erre a minősítésre. Indoklást, magyarázatot, választ azonban azóta sem kaptak a minősítőktől. Ez azért is különöse, mert ugyanez a grémium nyílt párbeszédet sürget a nevelés ügyeiről.
 
#1606  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-30 21:14
Kedves Zsófi! Nem tudni miért, már több társad kért korábban hasonlót tőlünk. A téma nem a mi asztalunk, úgy hogy keress más megoldást!
 
#1605  Zsófizsofika2222[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 16:12
Kedves Szerkesztőség!!!
Szeretném ha elküldenék nekem a fölsö e-mail címre az Egri csillagokból a Bornemissza Gergely
életutját!!Kérem önöket , hogy legkésőbb holnapra küldjék el!!
ELÖRE IS KÖSZÖNÖM!!!
 
#1604  symbolonarlenee[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 15:16
Kedves Szerkesztőség!
Nem biztos, hogy a megfelelő fórumot választottam, de hátha van valaki, aki tájékozottabb nálam. Idén januárban szakvizsgáztam, amit 4 féléves drámapedagógusi diploma előzött meg. A drámapedagógusi diplomára meg is kaptam a kiegészítő juttatást, ahogy levizsgáztam. Jelenleg F6-ban vagyok. A kérdésem pedig az lenne, hogy jövőre G6-ba vagy G7-be sorolnak be és a kiegészítő juttatás továbbra is jár-e?
Most, hogy a 13. havi illetményt megvonják a közalkalmazottaktól (állítólag ideiglenesen) jó lenne legalább ugyanazon a szinten maradni.
A válaszokat előre is köszönöm.
 
#1603  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-28 10:27
Kedves Szerkesztőség, a cikk egyébként a Monori Régió újság szeptemberi számában jelent meg, természetesen monori tanárról van szó. Legyen elég ennyi.
Üdvözlettel: Zita (Az egyik unoka)
 
#1601  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 19:41
Kedves Szerkesztőség! Nem önöknek van közük a leírtakhoz csakis kizárólag a levél címzettjének. Szándékosan nem írtam nevet és egyebet, Ő maga biztosan olvasni fogja itt hiszen írása megjelent már az oldalukon. Ha annyit elértem vele, hogy picit odafigyelve publikál ezentúl, már nyertem, hiszen pont a tanárok gyermekeink példaképei, akik az otthonon kívűl (iskolában) nevelik/tanítják a csemeténket és jópéldát mutatva egyengetik az útjaikat, hogy kétlábbal megálljanak a nagybetűs ÉLETben.
Tisztelettel:
egy olvasójuk, Zita
 
#1600  szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-27 15:47
Kedves Zita! Megtisztel a bizalma, de nem világos, hogy ki a levél címzettje. Milyen lapban ki írt az Ön nagyapjáról? Ilyen módon a magunk részéről nem tudunk semmit sem kezdeni a panaszával. Amennyiben több információt kapunk, meglátjuk, hogy nekünk van-e, és ha igen, vajon mi a közünk ehhez a sajnálatos esethez.
 
#1598  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 14:36
Tisztelt olvasók! Mély megrendüléssel és felháborodással olvastam a "tisztelt monori osztályfőnök tanár úr" cikkét egy lapban, amiben kedves nagyapám emlékét gyalázatosan megsértette.
Remélem, mivel a "tanár úr" itt is jelen van, végigolvassa az írásomat ami többet között hozzá szól.
Tisztelt "osztályfőnök úr"!
Nagyapám Monoron egy igen elismert lakatos mester volt, bármennyire is kigúnyolta, rengeteg szép kerítést készített, sokszor sok embernek segített, sokan szeretettel beszélnek róla a mai napig. Sajnos én már nem ismertem személyesen hiszen még jóval születésem előtt elhunyt. Kisgyermekként azonban sokat sírtam amiatt, hogy nem ismerhetm őt, reménykedtem, hogy legalább egyik álmomban meglátom az arcát és beszélhetek vele, átölelhetem... Biztos vagyok benne sokat tanulhattam volna tőle, főleg emberségről és szeretetről.
Természetesen voltak hibái is mint minden ember ő sem volt tökéletes. De családját nagyon szerette, gyermekeit imádta, nagyszüleim minden tőlük telhetőt megadtak szeretett gyermekeiknek. Két gyermekük ma diplomás ember, egyikük szintén tanár lett, másikuk pedig gépészmérnök. A szülők szegények voltak mégis diplomás gyermekeket neveltek akik ma is BECSÜLETTEL élik életüket. Akkoriban a szegénység nem olyan volt mint most, nem volt lehetőség segélyért futni, kunyerálni, hanem igenis dolgozni kellett a megélhetésért. Persze voltak akkor is írígy emberek, és olyanok is akik próbálták más módon elérni azt amit rendes ember becsületes munkával kereshet meg.
Egyik gyermekük az én édesanyám, szintén tanárnő aki engem mindig a tisztességre másokkal szembeni alázatra a becsületre tanított. A tanárnő akinek kezet csókolnak az utcán mert tanítványai annyira tisztelik, kiemelt kategóriás mat.-fiz. szakos tisztességes nyugdíjas EMBER akinek az osztályában mindig csend és fegyelem volt, amit a SZERETETTEL, BECSÜLETESSÉGGEL, PÉLDAMUTATÁSSAL, MÁSOK TISZTELÉLÉVEL, IGAZSÁGOSSÁGGAL és természetesen a kiváló szakmai tudásával ért el. Tanítványai ma is átölelik ha találkoznak vele, szinte rajongással veszik körül, ennek sokszor én is tanúja voltam. Neki soha nem volt lehetetlen, ha kellett a lecsúszott család gyermekét maga vitte el az iskolába hogy el ne lógjon... könyvet lehetne írni róla, itt azonban a hely kevés rá. Számomra Ő a tanári példa és nem azért mert ő az édesanyám.
Bár nem Monoron, hanem Budapesten élünk, ott is jól ismerik hiszen pályája kezdetén tanított a monori iskolában is. Édesanyám a tanárnő, többek között azt is megtanította nekünk, hogy a HALOTT EMBER EMLÉKÉT nem szabad meggyalázni, ahogy mondani szokás "halottról vagy jót vagy semmit".
Kérdem én, felnőtt ember lévén, nekem is gyermekem van, hogy lehet az, hogy egy olyan ember aki "tanít", akinek az saját tudását át kell adnia, akinek példát kell mutatnia a jövő gyermekei számára, odavethet egy cikket csak mert valami "jópofát" szeretett volna leírni és mert éppen nenm volt elég ihlete vagy fantáziája ahhoz, hogy VALAMI olyat írjon, ami érdekes. Ezen kívül Önnek tudnia kellene, hogy személyességi jogokat éppúgy sértett mint erkölcsi értéket. Ráadásul Monor nem Budapest, ott elég sokan ismerik egymást, és mivel nevét adta a cikkhez, így senkinek nem volt nehéz kitalálnia, ki lehet az a szomszéd szemben, aki anno az Ön kerítését csinálta.
Belegondolt-e abba, hogy ezzel a cikkel, egy hallott és szeretett nagyapa, apa, barát... emlékét megsérti? Abba, hogy ez családnak, gyermekeknek, unokáknak, dédunokáknak PISZKOSUL FÁJ?
Én pedig azon gondolkodtam el, hogy hogy lehet az, hogy "ön tanár"? "Tanár" akinek példát kell mutatnia és tanítani nem gúnyolódni, hanem segíteni? Akire a gyerekek felnéznek? "Tanár úr", csodálkozik azon, hogy a mai fiatalok mások? Többek között önről is vesznek példát. Most éppen a "hogyan gúnyolódjunk másokon évtizedek múltán" leckét adta le nekik távoktatásban, aki akart részt vett az "órán" aki akart távolmaradt, de pluszként még a távelőadás része volt a "halott emlékének gyalázása" is természetesen egy kis "régi vaskerítés évtizedek múltán történő festékkaparás nehézségeinek körülményei"-vel megfűszerezve. Persze a tyúkól kerítését már ne is említsem... Igaz nem csak a diákok vettek részt az óráin hanem jelen esetben az egész monori lakosság.
Az én édesanyámat a tanítványai tisztelik, felnéznek rá, tanácsot kérnek tőle, megosztják bánatukat és örömüket vele, megölelik ha meglátják és mindig azt hallottam a tanítványaitól, hogy igazságos. Soha nem alázott meg senkit, soha nem szégyenített meg családot.
Ezt ön sajnos már nem mondhatja el magáról, de még jóvá teheti.

Amit én kérek öntől, az ugyanabban a lapban egy BOCSÁNATKÉRÉS a megírt cikkel kapcsolatban. Két sorocska is elég, DE LEGYEN nyoma! LEGYEN MOST IS BÁTOR! Ezután természetesen én is elfelejtem a sérelmet. Mert ugye aki ember hibázik is...
Mielőtt leadják, kérem szívesekedjék jelezni azt e-mailen keresztül számomra, hogy jómagam is vehessek egy példányt belőle!

Üdvözlettel:
Zita (az egyik unoka)
(Kérem nézze el az idézőjeleket és azt,hogy nem "Tisztelettel:"-t írtam az írásom végén de jelen esetben az idézőjelek megkérdőjelezik a benne foglaltakat, mert számomra nem tanár és tanító de főleg nem tisztelt az aki ilyet tesz!)
 
#1597  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-10-24 20:58
Kedves Melinda, kell, hogy legyen a myvip-en is moderálás - valaki működteti az oldalt! Ha ők is úgy ítélik meg, tudnak tenni arról, hogy az inkriminált képek eltűnjenek onnan. De csak akkor, ha te - mint a jelenséget felfedező felhasználó - levélben értesíted őket erről. Nem ismerem, a myvip-et, de feltételezem, adja magát a felületen, hogy hogyan kell ilyen típusú levelet írni. Mi is felelősek vagyunk azért, hogy mit fogadunk el és mit nem az internetes környezetünkben. Ha azok a bizonyos fotók tényleg kiverik a biztosítékot, én megpróbálkoznék egy ilyen levéllel...
 
#1596  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-23 14:08
Kedves Melinda! Igazad van, de jelenleg megoldatlan az internet hatékonyabb kontrollálása, ezzel a körülménnyel együtt kell élnünk. Sokan próbálkoznak tenni a hasonló dolgok ellen, de tudomásunk szerint csekély eredménnyel, és úgy vélem, hogy a puszta felháborodással, tiltő rendelkezésekkel nem tudunk változtatni a helyzeten. Saját gyerekkel, tanítvánnyal persze célszerű a témáról szót váltani, véleményt kifejteni, meghallgatni az ő kapcsolódó gondolataikat, dialógust folytatni velük a bennünket körülvevő világról. Tudomásul kell vennünk, hogy az információk a mai gyerekek számára már nem porciózhatók ki a korábbi módon, és pedagógiai stratégiáinkat ennek tudatában kell kialakítanunk.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek