OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1497  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-08-26 14:23
Tegnap kutyafuttában hallottam a tv-hírekben Kiss Péter miniszter NK7- beli felszólalását. Arra lettem figyelmes, hogy 120 000 és 400 000 Ft-os fizetésekről beszél, s hogy a közönség morajlott.
Miről van szó? Lemaradtam a hírekről, s azóta sem hallottam máshol róla.
Egyes pedagógusok keresnek 400 000 ft-ot,vagy másról van szó? (én még olyan pedagógussal nem találkoztam, aki 400 000 Ft-ot keres).
 
#1496  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 13:27
Kedves Géza!
Értékelem karcosságodat, de néha tényleg félreértesz dolgokat. Vagy én nem fogalmazok egyértelműen. Ez utóbbi valószínűbb. Rövid akarok lenni, és az értelem rovására megy. A sikoly nem az enyém, hanem sok kollégáé, aki belecsöppen egy olyan munkába, amihez nem kap elég segítséget. A modul önmagában nem oka semminek. Az abban való gondolkodás sem. A bajok nem itt kezdődnek. És ami a nagyobb baj, itt nem is érnek véget.
(azt az "ó istenem"-et azért kifejthetnéd részletesebben is.)
 
#1495  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 12:51
Na, jól rászedett az üzenőfal, aszongya, akarok-e javítani? "Hát, ide nem ártana egy idézőjel!" Akarok.
Erre eltűnt, a,mit addig írtam.
Lényeg: Géza a többnyire, főképp kitételekkel jelzi, hogy azért mégsem a tanárok 100%-a céltábla, stb. Szóval van még remény. A kisebbségben reménykedhetünk.
 
#1494  misley juditmisley[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 08:59
Jóreggelt Kollégák!
Kedves Zsóka! Kedves Géza!

A ti példátok viszont szép!
Ezt jóérzés megtapasztalni.
Többet ér, mint sok túlbeszélt, pszeudó-akadálypályás trénig.
Hogy a TG. kritikája, összefoglalója - kertek kerülgetésétől mentes, bár ez tőle szokatlan is volna-, nyílt beszéde közterhünk (el)viselhetelenségének okairól, Zsókától kapja az első figyelmet, attól az embertől, akivel konfliktusba keveredett, EZ BÍZTATÓ!
*
Késődélután, iskola után kimentem a műpába. AZ ISKOLA DOLGÁT már nem találtam.
Bejutottam egy filmre, az „Agresszió, díszcsomagolásban-ra” . Voltunk rajta, tizen- tizenöten. Rémmulatságos! (a film is, a helyzet is ).
A kongresszus meg nyilván zajlott.
A csarnokokban hostesek, pincérfiúk/lányok serege készülődött a késő esti fogadáshoz.
Nem felszabadult dolog betolakodóként(regisztrálatlanul), jönni-menni.
De szemmel láthatólag a kutyát sem érdekelte, hogy mi a státuszom.
A gálaműsorra/fogadásra is jócskán volt szabadjegy. De nem vitt rá a lélek, imposztorként, tán még izgalmas lett volna (és amúgy is az iskolában hagytam a táskámat)
Üdvözlettel, m.j.

 
#1493  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 22:57
Kedves Géza,
Azért én most jókedvre kerekedtem! Jól van, no!

Üdv, és jó éjt! Lukács Zsóka
 
#1492  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 22:35
Kedves Zsóka, hát kicsit meghibbantam itt nagy bánatomban, bocsásson meg. De hát arról van szó,
hogy legalább a kétségbeesés jogához ragaszkodnék makacsul, ha már a méltósága elveszett, melyet közoktatásunk mai állapota ébreszt oly sokunkban. Aztán a maga kedves gesztusát meg félreértem.
Üdvözlettel: Takács Géza
és mindehhez még Kati tanító néni sikolya a modulokért, ó Istenem.
 
#1491  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 20:12
Kedves Ida! Valószínű, nem vagy egyedül a sikolyoddal.:) A www.sulinovadatbank.hu oldalon is találsz segítséget, de ha nem igazodsz ki, emilkét is válthatunk. Szállok rendelkezésedre. :)
 
#1490  idatutto18[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 16:52
Modul, help!!!
Fiatal pedagógus vagyok, idén 5.-ben a nem szakrendszerű oktatás keretében modulokat kell készíteni egyes tárgyakból. Értem is mi az a modul, de a papíron való megvalósítását, formáját nem. Kérem aki alkotott már ilyet, hogy segítsen nekem és én cserébe ha tudok másban teszem ezt.
köszönettel ida
 
#1489  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 14:25
Kedves Géza!
Ugyan, dehogy siklottam át az írásán! Elolvastam az első betűtől, az utolsóig. Mint láthatta, mindez éjjel fél 1-kor történt, a gondolataim rendezett leírásához nem volt erőm. Nagy hatással volt rám, ezért is ajánlottam a kézfogást.Gondolja, hogy véletlen volt az a pár mondatom pont ott, pont akkor? Nézze, számomra megrázó volt az írása, szerettem volna egy őszinte kézfogással magamban is enyhíteni a feldúltságot.

Arra azért még volt erőm,bár kimondhatatlanul fáradt voltam - hogy a fogalmazásomban ügyeljek arra, véletlenül se gondolhasson senki a szeretet-tettetésre - ezért is írtam, hogy adjunk sok szeretetet a gyerekeknek. GYEREKEKNEK. Gondolom, hogy Ön meg ezen siklott át, hisz gyereknek szeretetet adni - reményeim szerint, akik itt vagyunk, olvassuk egymást - nem kell erőltetni. Sajnálom, hogy félre értett. Nem vagyok én álszent, higyje el. A kézfogás pedig őszinte volt, nem tettetett. Üdv: Lukács Zsóka
 
#1488  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 13:35
Kedves Zsóka, köszönöm a kézfogását, de sajnálom, hogy a ma kezdődő nagy kongresszushoz írt levelem felett átsiklott.
Én a szeretet-tettetéssel, miközben dúlnak az iskolaháborúk, a magam részéről szakítottam.
Minden Jót: Takács Géza
 
#1487  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 00:26
Üdv Mindenkinek!
Kezdődik az új év, kívánom, hogy adjunk sok szeretet a gyerekeknek, és kapjunk tőlük valamennyit vissza!
Remélhetőleg azért tudtunk pihenni is a nyáron, én kézfogásom küldöm mindannyiuknak, Önnek is kedves Géza! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1486  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-24 19:31
Üdvözlet a nk7 résztvevőinek

Az oktatás közügy, mondja a 7. Nevelésügyi Kongresszus felirata. Persze hogy az, például olyasféleképpen, ahogy a tenger sós. De akkor miről szól ez a jelmondat? Alighanem arról, hogy nálunk a tenger sem magától értetődően sós. Tengerünk, ha volna, már rég kérdéses volna a só is.
A kongresszus szervezői, némileg szégyenlősen tették a zászlóra ezt a tételt. Mert pillanatnyilag az a helyzet, hogy az iskola alkotmányos közintézmény ugyan, de az iskola a legkevésbé sem közügy. Azért nem az, mert ehhez látnunk, érzékelnünk kellene azt a közösséget, leginkább belülről, amelynek ügye. Csakhogy efféle közösség nincs. Itt-ott, mintha lenne, egyes kistelepülések a válság, az iskolabezárások hatására alkalmilag közösségként lépnek fel az iskolájuk megmentéséért. De ez az összetartás is többnyire addig tart ki, amíg az eljárás így vagy úgy lezáródik. Az átlag önkormányzatok számára az iskola rendszerint már csak drága közszolgáltatás. Mint a csatornázás vagy a hulladékkezelés. Meg kell oldani, de legjobb tőle megszabadulni, ha lehet. Közügyként való kezeléséhez először az önkormányzat hivatali elidegenedettségét kellene felszámolni, ki kellene szabadítani a helyi közhatalmi szerveket a kényszerek hálójából.
A megyéknek pedig lassan csömörük lesz az iskoláktól, nekik az iskola már csak igazgatási, pénzkezelési tétel. A befolyási terület növelése. De túl sok vele a vesződség.
Az iskola tipikusan magánügy lett. A felsőbb társadalmi rétegek, ha megmaradnak egyáltalán gyermekeik hazai iskoláztatásánál, néhány extra intézményben vásárolják meg a számukra szükséges szolgáltatásokat, vagy rosszabb esetben az átlag intézményekből próbálják kifacsarni a gyermekeiknek járó személyes figyelmet, és mélyen megvetik a náluk kevésbé tehetős társadalmi csoportokat amiatt, mert azok megpróbálják utánozni őket.
A legelesettebbek pedig az iskolán állnak bosszút saját nyomorúságukért. És maguk sem hiszik szinte, hogy még cukkolják is őket a partvonalról.
Az államigazgatás számára az iskola ugyancsak nem közügy, hanem politikai préda. Vagy olykor még annál is rosszabb, a győztesek ideológiai hadgyakorlatainak a színtere. Gazsó Ferenc volt az utolsó miniszter, aki még egyáltalán önálló oktatásügyi elképzelésekkel bírt. Saját szakmai-politikai koncepcióval. Utódai mindannyian az oktatás világán kívülről hozták a terveiket, gondolataikat, meggyőződéseiket, érveiket, érdekeiket. Ha rendelkeztek egyáltalán ilyesfélével. Hiszen Hiller István legnagyobb előnye elődeihez képest, hogy nem nagyon vannak ambíciói. Sőt, már a nagy jelenetekből is kiábrándult. (Ez persze a magyar közoktatás mai állapotában a kötelező segítségnyújtás megtagadása.)
Az értelmiség, ha az iskoláról beszél, többnyire példázatnak tekinti, hogy megmutassa, miért is nem bír ő itt közösséget vállalni semmivel. Vagy épp ellenkezőleg, miért kellene új sprituális szerveződés révén lemosnunk a gyalázatot.
Az iskola természetesen a tanároknak sem közügy. Az iskolára a tanárok többsége évek óta egyre nehezebb szívvel gondol. Az iskola egy kellemetlen, fárasztó, idegesítő, lélekőrlő és mind gyakrabban közveszélyes munkahellyé vált. Csapdává. Ahonnan nincs hova menekülni, de ahol egyre kevésbé lehet kibírni.
A tanárok persze szeretnék, ha az iskola közüggyé válna, és ahhoz méltóan volna kezelve, de a többség sajnos ma már jobban zavarba esne attól, ha figyelne rá a közösség, mint amilyen fájdalmas, hogy a tanár már nem tényező, legfeljebb mint céltábla.
Tehet-e bármit is a kongresszus, hogy a helyzet megváltozzék. Sajnos nem. Abból következtetek erre, hogy a kongresszus téziseinek megvitatását a kongresszusra készülődő tanári társadalom egyszerűen ellazsálta. Egyetlen komoly elemző kritika sem született. Vagy legalábbis nem került fel efféle írás a honlapra. És másutt sem akadtam a nyomukra.
A legalább egy éve működő kongresszusi honlap egy napig sem bírt működő fórummá válni. A kulturális közvélemény valószínűleg csak a napi sajtóból értesül majd a kongresszusról, és semmiféle jelét nem láttam annak, hogy idén vagy tavaly a közoktatás ügyei a botránykrónikákon túl közfigyelmet keltettek volna. S csodálkoznék, ha közgazdászok, politológusok, pszichológusok, írók, szociológusok, történészek, filozófusok, mérnökök, orvosok, szaktárcák szakértői befizettek volna a kongresszusra.
Az Élőlánc Mozgalom országos kampányt indított a kisiskolák megmentéséért. A magyar közoktatás vezető kutatói és hivatalnokai csak a vállukat vonogatják, hiszen cinkosok a történetben, s a tárgy nincs szóba hozva a tézisekben. A program szerint lehet róla szó. Ha akarom igen, ha nem akarom, nem.
A kongresszus azzal, hogy lényegében önfinanszírozóvá vált, alighanem beismerte, hogy még a közvetlen oktatásirányítás számára is magánkezdeményezésnek számít.
És természetesen nem küldöttek vesznek részt rajta, ma már nehéz is ilyet elképzelni (képviseleti demokráciánkban a képviseleti szellem tökéletesen kompromittálódott), hanem befizetettek. Akik nem képviselnek, hanem reprezentálnak.
És legalább egy színvonalas fogadást, egy jó koncertet feltétlenül elvárnak a pénzükért.
Jó szórakozást kívánok mindannyiójuknak.

Tisztelettel: Takács Géza

Monor, 2008-08-24

S egyúttal ezzel az írással búcsúzom a virtuális kongresszustól is. Itt túl nagy lett a csönd.
 
#1485  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-24 10:12
Kedves Osztályfőnökök! Nagyon érdekes Simon Ildikó kezdeményezése , köszönjük neki az ötletet. Mindenképpen látogassatok el az http://edudb.hu weboldalra!
 
#1484  Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-08-22 21:52
Üdvözletem Mindenkinek. Először is szeretném megköszöni a szerkesztőség hozzájárulását ahhoz, hogy a szakdolgozatomban használhattam mindazt, amit ezen az oldalon olvastam.
Továbbá szeretném megragadni a lehetőséget, hogy felhívjam a figyelmet "Informatikai segédanyag osztályfőnökök részére" címet viselő, idei júniusi védésen sikeresen átesett szakdolgozat "melléktermékére": http://edudb.hu . Ez egy közösségi portál, amit mi, mindannyian tudunk online használni, bővíteni, véleményezni. Tartalma jelenleg 3, órán egy az egyben használható óravázlat, tanár felkészülését segítő háttérinformációkkal, diákokhoz való hozzáállási javaslatokkal, szülőkkel való kapcsolattartásra tett javaslatokkal, csatolt segédanyagokkal, demonstrációs anyagokkal, tanulói munkalapokkal stb. Lehetőség van játékok, feladatok felvitelére, filmek órán történő feldolgozására tett javaslatok közzétételére. A témában végzett kutatások eredménye, valamint az ofői óra sajátos felépítésének indoklása a Szakdolgozatban olvasható. Az edudb oldal tartalmának folyamatos bővülése mindannyiunktól függ. Ha elnyerte tetszésüket, hasznát látják, kérem saját mhelyükön ismertessék az igazgatóval, osztályfőnök kollégáikkal. Előre is köszönöm. Eredményes új tanévet kívánok! Tisztelettel Simon I. Ildikó
 
#1483  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-20 12:34
De, Hercz Mari regisztrált, a héten be is fizetjük. Ő most külföldön van, de holnap már itthon lesz. Ő képvisel bennünket. Üdv Szekszárdi Juli
 
#1482  SZBszb-nk[kukac]eik[pont]bme[pont]hu2008-08-20 12:20
Az OFOE-t végül senki nem képviseli személyesen a Kongresszuson? A regisztrációs listán nem találunk erre utalást.
 
#1481  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-19 21:06
Kedves Attila! Felhívom a figyelmét a www.koloknet.hu weblap ISKOLAKERESŐ szolgáltatására. Hátha sikerül a segítségével megfelelő intézményt találni a fia számára.
 
#1480  attilavasati69[kukac]freemail[pont]hu2008-08-19 10:32
14 éves fiamnak keresek olyan bentlekásos iskolát veszprém megyébe vagy környékén ahol komolyan odafigyelnekrá és kellőképp átnevelik.sajnos erre az elhatérozásra juttatott.kérem ha valaki tud segiteni irjon.előre is köszönöm.
 
#1478  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-17 10:41
Kedves Erika! A pályaorientáció értelmezése mára alaposan átalakult. Ezért nem javaslom, hogy régebben kiadott kézikönyveket használj. A korszerű igények kielégítésére törekszik a Sulinova megbízásából kimunkált Életpálya-építés című programcsomag, amelyről a következő internetcímen tájékozódhatsz:

http://www.google.hu/search?hl=hu&q=%C3%89letp%C3%A1lya
+%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9s&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=

Eredményes munkát kívánunk!
 
#1477  horváth erikahharpia[kukac]freemail[pont]hu2008-08-16 23:40
Kollégák!
Jól használható tanári kézikönyvet keresek Pályaorientáció 9.-10.osztályosoknak.Sajnos eddig nem találtam,aki tud segíteni szerzővel,címmel nagyon megköszönném.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.22.
Palkovics László műhelyiskolákat nyitna a tankötelezettségi korhatár felemelése helyett
Az Eduline hívta fel a figyelmet arra, hogy az M5 Ez itt a kérdés című adásában Palkovics László miniszter meghívottként ismét beszélt többek között a tankötelezettségi korhatárró...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.22.
Oroszország mozgatja a diákokat?
Orosz szálat sejtenek a nyugati nagyhatalmak a ­klímaváltozás ellen küzdő diákmozgalmak mögött. A középiskolások Nyugat-Európa számos országában utcára vonultak, tegnap egyik vezető...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.22.
Maruzsa Zoltán: stresszes, de bevált a középiskolai felvételi rendszer
Egyfelől sosem szerencsés ilyen fiatal korban kitenni a tanulókat ilyen stresszhelyzetnek, de kényszerhelyzetben vannak az intézmények, hiszen ha több a jelentkező, mint ahány fővel az osztá...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
A tizenévesek emelték meg a sikeres nyelvvizsgaszámot
Tavaly 120 ezer nyelvvizsgaesemény történt Magyarországon, 4 ezerrel több, mint 2017-ben. A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke, Berényi Milán szerintez jelentős részben köszönhet...
(Forrás: Infostart)
--
2019.02.22.
Videóüzenetekkel tiltakoznak az állami tankönyvek ellen
„Tudta, hogy a kormánytól indétől megtiltja az iskoláknak, hogy magánkiadású tankönyveket rendeljenek?” - hangzik el a Szülői Hang nevű civil csoport videóüzenetében egy szülőtől...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek