OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1489  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 14:25
Kedves Géza!
Ugyan, dehogy siklottam át az írásán! Elolvastam az első betűtől, az utolsóig. Mint láthatta, mindez éjjel fél 1-kor történt, a gondolataim rendezett leírásához nem volt erőm. Nagy hatással volt rám, ezért is ajánlottam a kézfogást.Gondolja, hogy véletlen volt az a pár mondatom pont ott, pont akkor? Nézze, számomra megrázó volt az írása, szerettem volna egy őszinte kézfogással magamban is enyhíteni a feldúltságot.

Arra azért még volt erőm,bár kimondhatatlanul fáradt voltam - hogy a fogalmazásomban ügyeljek arra, véletlenül se gondolhasson senki a szeretet-tettetésre - ezért is írtam, hogy adjunk sok szeretetet a gyerekeknek. GYEREKEKNEK. Gondolom, hogy Ön meg ezen siklott át, hisz gyereknek szeretetet adni - reményeim szerint, akik itt vagyunk, olvassuk egymást - nem kell erőltetni. Sajnálom, hogy félre értett. Nem vagyok én álszent, higyje el. A kézfogás pedig őszinte volt, nem tettetett. Üdv: Lukács Zsóka
 
#1488  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 13:35
Kedves Zsóka, köszönöm a kézfogását, de sajnálom, hogy a ma kezdődő nagy kongresszushoz írt levelem felett átsiklott.
Én a szeretet-tettetéssel, miközben dúlnak az iskolaháborúk, a magam részéről szakítottam.
Minden Jót: Takács Géza
 
#1487  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 00:26
Üdv Mindenkinek!
Kezdődik az új év, kívánom, hogy adjunk sok szeretet a gyerekeknek, és kapjunk tőlük valamennyit vissza!
Remélhetőleg azért tudtunk pihenni is a nyáron, én kézfogásom küldöm mindannyiuknak, Önnek is kedves Géza! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1486  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-24 19:31
Üdvözlet a nk7 résztvevőinek

Az oktatás közügy, mondja a 7. Nevelésügyi Kongresszus felirata. Persze hogy az, például olyasféleképpen, ahogy a tenger sós. De akkor miről szól ez a jelmondat? Alighanem arról, hogy nálunk a tenger sem magától értetődően sós. Tengerünk, ha volna, már rég kérdéses volna a só is.
A kongresszus szervezői, némileg szégyenlősen tették a zászlóra ezt a tételt. Mert pillanatnyilag az a helyzet, hogy az iskola alkotmányos közintézmény ugyan, de az iskola a legkevésbé sem közügy. Azért nem az, mert ehhez látnunk, érzékelnünk kellene azt a közösséget, leginkább belülről, amelynek ügye. Csakhogy efféle közösség nincs. Itt-ott, mintha lenne, egyes kistelepülések a válság, az iskolabezárások hatására alkalmilag közösségként lépnek fel az iskolájuk megmentéséért. De ez az összetartás is többnyire addig tart ki, amíg az eljárás így vagy úgy lezáródik. Az átlag önkormányzatok számára az iskola rendszerint már csak drága közszolgáltatás. Mint a csatornázás vagy a hulladékkezelés. Meg kell oldani, de legjobb tőle megszabadulni, ha lehet. Közügyként való kezeléséhez először az önkormányzat hivatali elidegenedettségét kellene felszámolni, ki kellene szabadítani a helyi közhatalmi szerveket a kényszerek hálójából.
A megyéknek pedig lassan csömörük lesz az iskoláktól, nekik az iskola már csak igazgatási, pénzkezelési tétel. A befolyási terület növelése. De túl sok vele a vesződség.
Az iskola tipikusan magánügy lett. A felsőbb társadalmi rétegek, ha megmaradnak egyáltalán gyermekeik hazai iskoláztatásánál, néhány extra intézményben vásárolják meg a számukra szükséges szolgáltatásokat, vagy rosszabb esetben az átlag intézményekből próbálják kifacsarni a gyermekeiknek járó személyes figyelmet, és mélyen megvetik a náluk kevésbé tehetős társadalmi csoportokat amiatt, mert azok megpróbálják utánozni őket.
A legelesettebbek pedig az iskolán állnak bosszút saját nyomorúságukért. És maguk sem hiszik szinte, hogy még cukkolják is őket a partvonalról.
Az államigazgatás számára az iskola ugyancsak nem közügy, hanem politikai préda. Vagy olykor még annál is rosszabb, a győztesek ideológiai hadgyakorlatainak a színtere. Gazsó Ferenc volt az utolsó miniszter, aki még egyáltalán önálló oktatásügyi elképzelésekkel bírt. Saját szakmai-politikai koncepcióval. Utódai mindannyian az oktatás világán kívülről hozták a terveiket, gondolataikat, meggyőződéseiket, érveiket, érdekeiket. Ha rendelkeztek egyáltalán ilyesfélével. Hiszen Hiller István legnagyobb előnye elődeihez képest, hogy nem nagyon vannak ambíciói. Sőt, már a nagy jelenetekből is kiábrándult. (Ez persze a magyar közoktatás mai állapotában a kötelező segítségnyújtás megtagadása.)
Az értelmiség, ha az iskoláról beszél, többnyire példázatnak tekinti, hogy megmutassa, miért is nem bír ő itt közösséget vállalni semmivel. Vagy épp ellenkezőleg, miért kellene új sprituális szerveződés révén lemosnunk a gyalázatot.
Az iskola természetesen a tanároknak sem közügy. Az iskolára a tanárok többsége évek óta egyre nehezebb szívvel gondol. Az iskola egy kellemetlen, fárasztó, idegesítő, lélekőrlő és mind gyakrabban közveszélyes munkahellyé vált. Csapdává. Ahonnan nincs hova menekülni, de ahol egyre kevésbé lehet kibírni.
A tanárok persze szeretnék, ha az iskola közüggyé válna, és ahhoz méltóan volna kezelve, de a többség sajnos ma már jobban zavarba esne attól, ha figyelne rá a közösség, mint amilyen fájdalmas, hogy a tanár már nem tényező, legfeljebb mint céltábla.
Tehet-e bármit is a kongresszus, hogy a helyzet megváltozzék. Sajnos nem. Abból következtetek erre, hogy a kongresszus téziseinek megvitatását a kongresszusra készülődő tanári társadalom egyszerűen ellazsálta. Egyetlen komoly elemző kritika sem született. Vagy legalábbis nem került fel efféle írás a honlapra. És másutt sem akadtam a nyomukra.
A legalább egy éve működő kongresszusi honlap egy napig sem bírt működő fórummá válni. A kulturális közvélemény valószínűleg csak a napi sajtóból értesül majd a kongresszusról, és semmiféle jelét nem láttam annak, hogy idén vagy tavaly a közoktatás ügyei a botránykrónikákon túl közfigyelmet keltettek volna. S csodálkoznék, ha közgazdászok, politológusok, pszichológusok, írók, szociológusok, történészek, filozófusok, mérnökök, orvosok, szaktárcák szakértői befizettek volna a kongresszusra.
Az Élőlánc Mozgalom országos kampányt indított a kisiskolák megmentéséért. A magyar közoktatás vezető kutatói és hivatalnokai csak a vállukat vonogatják, hiszen cinkosok a történetben, s a tárgy nincs szóba hozva a tézisekben. A program szerint lehet róla szó. Ha akarom igen, ha nem akarom, nem.
A kongresszus azzal, hogy lényegében önfinanszírozóvá vált, alighanem beismerte, hogy még a közvetlen oktatásirányítás számára is magánkezdeményezésnek számít.
És természetesen nem küldöttek vesznek részt rajta, ma már nehéz is ilyet elképzelni (képviseleti demokráciánkban a képviseleti szellem tökéletesen kompromittálódott), hanem befizetettek. Akik nem képviselnek, hanem reprezentálnak.
És legalább egy színvonalas fogadást, egy jó koncertet feltétlenül elvárnak a pénzükért.
Jó szórakozást kívánok mindannyiójuknak.

Tisztelettel: Takács Géza

Monor, 2008-08-24

S egyúttal ezzel az írással búcsúzom a virtuális kongresszustól is. Itt túl nagy lett a csönd.
 
#1485  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-24 10:12
Kedves Osztályfőnökök! Nagyon érdekes Simon Ildikó kezdeményezése , köszönjük neki az ötletet. Mindenképpen látogassatok el az http://edudb.hu weboldalra!
 
#1484  Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-08-22 21:52
Üdvözletem Mindenkinek. Először is szeretném megköszöni a szerkesztőség hozzájárulását ahhoz, hogy a szakdolgozatomban használhattam mindazt, amit ezen az oldalon olvastam.
Továbbá szeretném megragadni a lehetőséget, hogy felhívjam a figyelmet "Informatikai segédanyag osztályfőnökök részére" címet viselő, idei júniusi védésen sikeresen átesett szakdolgozat "melléktermékére": http://edudb.hu . Ez egy közösségi portál, amit mi, mindannyian tudunk online használni, bővíteni, véleményezni. Tartalma jelenleg 3, órán egy az egyben használható óravázlat, tanár felkészülését segítő háttérinformációkkal, diákokhoz való hozzáállási javaslatokkal, szülőkkel való kapcsolattartásra tett javaslatokkal, csatolt segédanyagokkal, demonstrációs anyagokkal, tanulói munkalapokkal stb. Lehetőség van játékok, feladatok felvitelére, filmek órán történő feldolgozására tett javaslatok közzétételére. A témában végzett kutatások eredménye, valamint az ofői óra sajátos felépítésének indoklása a Szakdolgozatban olvasható. Az edudb oldal tartalmának folyamatos bővülése mindannyiunktól függ. Ha elnyerte tetszésüket, hasznát látják, kérem saját mhelyükön ismertessék az igazgatóval, osztályfőnök kollégáikkal. Előre is köszönöm. Eredményes új tanévet kívánok! Tisztelettel Simon I. Ildikó
 
#1483  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-20 12:34
De, Hercz Mari regisztrált, a héten be is fizetjük. Ő most külföldön van, de holnap már itthon lesz. Ő képvisel bennünket. Üdv Szekszárdi Juli
 
#1482  SZBszb-nk[kukac]eik[pont]bme[pont]hu2008-08-20 12:20
Az OFOE-t végül senki nem képviseli személyesen a Kongresszuson? A regisztrációs listán nem találunk erre utalást.
 
#1481  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-19 21:06
Kedves Attila! Felhívom a figyelmét a www.koloknet.hu weblap ISKOLAKERESŐ szolgáltatására. Hátha sikerül a segítségével megfelelő intézményt találni a fia számára.
 
#1480  attilavasati69[kukac]freemail[pont]hu2008-08-19 10:32
14 éves fiamnak keresek olyan bentlekásos iskolát veszprém megyébe vagy környékén ahol komolyan odafigyelnekrá és kellőképp átnevelik.sajnos erre az elhatérozásra juttatott.kérem ha valaki tud segiteni irjon.előre is köszönöm.
 
#1478  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-17 10:41
Kedves Erika! A pályaorientáció értelmezése mára alaposan átalakult. Ezért nem javaslom, hogy régebben kiadott kézikönyveket használj. A korszerű igények kielégítésére törekszik a Sulinova megbízásából kimunkált Életpálya-építés című programcsomag, amelyről a következő internetcímen tájékozódhatsz:

http://www.google.hu/search?hl=hu&q=%C3%89letp%C3%A1lya
+%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9s&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=

Eredményes munkát kívánunk!
 
#1477  horváth erikahharpia[kukac]freemail[pont]hu2008-08-16 23:40
Kollégák!
Jól használható tanári kézikönyvet keresek Pályaorientáció 9.-10.osztályosoknak.Sajnos eddig nem találtam,aki tud segíteni szerzővel,címmel nagyon megköszönném.
 
#1474  Tündilortunde[kukac]freemail[pont]hu2008-08-11 18:15
Sziasztok!
Csak most találtam rá erre a lehetőségre...Kérlek segítsetek!!!!
Ha van valakinek SNI-s tanmenete (főként töri és magyar felsős kellene!) kérlek küldjétek el nekem is! Nagyon köszönöm!!
 
#1462  sulifonsulifon[kukac]citromail[pont]hu2008-08-01 01:01
Kedves Edit!
Látogasd meg Kati tanító néni honlapját, vagy ttneni honlapját!(a google-ben megtalálod a pontos címeket)
 
#1461  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-31 17:58
KEdves Edit!
1. Érdemes a Sulinova/Educatio-hoz fordulni, Szőke Judit irányításával itt tavaly mázsaszámra készült ilyen.
2. Néhány gramnyi (egy kétújfalusi minta) olvasható a FÓKUSZ (BAZ megyei Pd. Intézet folyóirata) 2007/2, a kisiskolákról szóló "Hátulsó pár, előre fuss!" című különkiadásában.
 
#1459  Editkadasedit[kukac]freemail[pont]hu2008-07-29 22:32
Kedves Kollégák!
Tudna nekem valaki küldeni kooperatív technikás óravázlatokat? Bármilyen tantárgy és évfolyam érdekel.Köszönöm
 
#1428  j:anjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2008-07-13 23:13
Itt írok a cenzúra és a névtelenség kérdéséről, hogy amott ezzel ne akasszam meg a (most már nagyon is) érdemi vitát.
1. Nem cenzúráz a szerverünk; általában valamilyen hibaüzenettel tudatja, hogy technikailag miért képtelen elfogadni az üzenetet; más esetben nagy segítség lenne, ha jeleznétek a hibát, így ki tudnánk javítani; mert tényleg nem az a célunk, hogy az üzenetek ne jelenjenek meg, éppen ellenkezőleg.
2. Ameddig nincs itt olyan szabály, hogy teljes névvel kell írni, addig kérem, hogy ne rójátok fel senkinek, ha becenéven, álnéven, neadjúristen névtelenül szól hozzá. Zsóka méltányolható indokot hozott neve elhallgatására. Azt gondolom, erre sem lett volna szükség, hiszen semmilyen szabályt nem hágott át. A név számonkérését itt egyfajta rossztanáros moralizálásnak érzem. Uff.
Tisztelettel: j:an, úgy is mint a szerk.
 
#1427  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-07-12 01:17
Kedves Mindenki!

Most már tudom, hogy két jó ember veszekszik az üzenőfalon.
Ettől függetlenül az itt zajló vitától nagyon rossz érzéseim vannak.

Én ezt érzem, és nem is értem, hogy miért reagáltak erre cinizmussal, kioktatással Trencsényi úr, és Takács úr is.

Tényleg azt gondolom, hogy pl. egy Trencsényi László ország-világ által egyből, és szembetűnően olvasható felületen nem írhat ilyeneket egy a mások által nagyra becsült kollégájának :"B******, Géza, nem tudom szebben mondani, állandóan csúsztatsz."
A fent egyébként az én fogalmazásomban itt azt jelentette, hogy közismert, hogy szaktekintély, stb. Igen is ijesztő, ha az ilyen értelemben fenti emberek gyilkolják egymást (Önök használták ezt a szót)- még hozzá mindenki szeme láttára.

Üdv: Zsóka
 
#1426  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-07-11 22:39
Bocsánat, hogy mégis az üzenőt választom, de itt folyik a vita, még ez a pár sor talán belefér...

Kedves Zsóka! (Az ímélcímet nézve rájöttem, hogy mi már találkoztunk, a meghívás még mindig él!) Én nem látom ilyen szörnyen a helyzetet. Nem látom az acsarkodást, a sárdobálást. Egyszerűen csak néven lett nevezve néhány dolog, illetve felszínre tört néhány gondolat (persze némi indulattal). Én Takács Géza iránt nagyon elfogult vagyok, egyik legjobb ember, akit ismerek, fantasztikus dolgokat talál ki, láttam gyerekek között is, irigylem türelméért, szeretetéért. Rengeteget segített nekem is. A feleségem szerint a világ legszelidebb embere. Egyszerre van fönt és lent: amit mostani munkahelyén csinál, az a legtiszteletreméltóbb pedagógiai feladat (azaz a szememben teljesen fönt van), másrészt elképzelem, hogy egy elit gimnáziumból nézve nem feltétlenül az ő munkáját tartják a hierarchia tetejének.
Szóval úriember nem foglal olyasmiben állást, ahol az egyik fél iránt érzelmileg elfogult. (Idáig se süllyedtem még: saját magamat leúriemberezem...)
De azért annyit, hogy egyetemista koromban (vagy még az előtt) folyt a vita aZ ÉS-ben Taní-tani címmel. Aztán kezdő tanár koromban jött ki Andor Mihály cikke a Mozgó Világban. Aztán jöttek Beke Kata írásai. Aztán a rendszeváltás rövid reménye, hogy helyre kerülnek a dolgok. Aztán a csalódás. Aztán az Iskolakép. Aztán a virtuális kongresszus. Meg más konferenciák. Akció a kisiskolákért. És a hatalmi cinizmus. Örömködés a rombolásban. Korszerűsítés címén ellehetetlenítés. Játszadozás a gyerekekkel (most nem a játékra gondolok, hanem a packázásra). A gyerekek leértékelése. A gyerekek leértékelésnek áthárítása a pedagógusokra. Iszonyatosan komoly intézkedések, fórumok, amelyek csak gátolják a munkát. "Komoly" bizottság, amelyik föltalálja a csövön a lyukat: többet kell egyénileg foglalkozni a gyerekekkel. De ugyanennek a bizottságnak szava sincs az osztályösszevonások, óraszámemelés stb. ellen. De a félelem megteremtődik: Úristen, csak ne kelljen dokumentálni minden egyéni beszélgetést, hogy a bizottság legközelebb számszerűsíteni tudja a sikert. És így tovább, és így tovább.
Így élünk, biztos vagyok benne, kedves Zsóka, hogy az Ön iskolájában se rózsás a hangulat.

Szerintem nem acsarkodás van, hanem csak előtört a keserűség. Talán az indulat is, ami talán mindannyiunkban benne van, nem is jogtalanul.
Persze Trencsényi László indulatát is megértem. Egész életében a pedagógia élvonalában volt, nyilván a kongresszust is teljes szívvel szervezi, és nem érti, hogy miért nem lelkes mindenki... Hibának tartom részéről, hogy fél év hallgatás után talán nem a legszerencsésebb hangon (egyből egyszerre támadóan és sértetten) szólalt meg. Ettől függetlenül sok erőt és örömöt kívánok neki az nk7-hez!

Kedves Judit!
A két példa jó, bár én falusiként ezzel az óriásplakáttal nem találkoztam. Hogy kinek kellene megszólalnia, azt nem tudom. De talán visszautalhatnék a "sztárpszichológusokról" való beszélgetésünkre december elején. Egyik hatalmas csalódásom ugyanis (nem a pszichológusokban, hanem a sztárokban!), hogy közülük is van, aki hallgat. Valaha hetente olvastam Nők Lapjában, szakcikkekben, könyvben, hogy a kicsi gyerekeknek milyen káros a kész kép, a képernyő, mert hogy nem tudják megkülönböztetni az elképzelt és a valós világot, és hogy igazából a hallott, személyesen mesélt mesére van szükség stb. Na, már a kakaóbiztos számítógépek idején is keresgéltem az állásfoglalást: nem az a kérdés, hogy locsolhatják-e kakaóval a billentyűzetet, hanem hogy mit keres mondjuk a középsős óvodások termében számítógép - de "sztárpszichológusaink" eltűntek...
A bizottságos témával kapcsolatban annyit, hogy a reménység szerint hétfőn kijön a "Szegizbajev-bizottság az iskolai erőszakról" című cikkem a Magyar Nemzetben róla (szép volt, ahogy a Népszab. "hát igen, a régi szép idők, amikor a tanárok verhették a gyerekeket" színvonalú fölényeskedéssel elutasította a szöveget...) Nem egyesületi állásfoglalás, de Szekszárdi Juli felajánlotta már két hete, hogy az ofoe szívesen közli, én szerettem volna inkább a szélesebb nyilvánosságot.

Kedves Géza!
Én nagyon jól éreztem magam a virtkongban. Nem vártam tőle többet. Sajnos évtizedek óta tudjuk, hogy csak az van, amit megcsinálunk. Persze ábrándozom olyan oktatásirányításról, aki azt mondja: "te tök jó dolgokat csinálsz, úgy tűnik, jobban is tudod, mire van szükség, hát odabízzuk, adunk hozzá feltételeket, dolgozz belátásod szerint". De ennek olyan "infinitezimális" az esélye, hogy az oktatásirányítástól, a Hivataltól teljesen függetlenedve kell dolgoznunk, ha jót is akarunk csinálni. A virtkongtól ennyit vártam: erősítse meg bennem mindezt.
Néha engem is zavart a szervezetlenség, esetlegesség, ismételgetés. Jó lett volna több lehetőséget kapni: én például a legelején szerepeltem, úgy értettem, hogy valami naplót kell írni, lehet, hogy két hónappal később, a többi írás ismeretében más formát választok. De ezek nem annyira lényeges kritikák. Abban is igazat adok Neked, hogy nagyon nehéz meghúzni a határokat a "hivatalos" heti írók és a rendszeres vagy akár az alkalmi hozzászólók között.

Különben a csend akár jót is jelenthet: ha súlytalan lenne az ügy, már régen felkarolta volna valaki...

Szervusztok, bocs, hogy ide tettem, nem a másik fejezetbe.

Achs Károly
 
#1425  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-07-11 15:45
Kedves Trencsényi László!

Nekem általában (a hétköznapokban) az égadta világon semmit nem jelent a „fent”, de vannak kivételes alkalmak. Abban a két esetben, amit ma reggel idéztem (óriásplakát, agresszió) a „fent”-nek meg kellett volna szólalnia. Rettenetesnek tűnhetek, de ez alkalommal nekem kevés az, hogy Maga megszólalt, ha ezerszer ügyvezető is, és ugyancsak kevés, hogy a MPT JK Bizottsága megszólalt. Ilyen esetben a legfelső szakmai „fent”-nek kell megszólalnia, mégpedig világosan, teljes felelősséggel és egyértelműséggel, teljes szakmai autoritással.

Én soha az életben nem átkoztam ki a 7NK-t, a MPT-t – sem senki mást. Télen szerettem volna elmenni a miskolciak konferenciájára is – hívtak is, előadást is küldtem –, csak sajnos beteg lettem (de a honlapjukon ott van az anyag teljes terjedelemben). Nem hiszek ellenkongresszusokban, lövészárkokban, csak értelmes, türelmes, konstruktív emberi párbeszédben. Az az érzésem, hogy (Takács Gézával együtt) némán követték a mi virtuális csevelyünket az elmúlt hónapokban, hogy ennek – vagy a referátumokból készülő kötetnek – ürügyén egy külön felületen utóbb egymásnak essenek. Szívük joga, ahogy a Liliomban mondaná a kis masamód leányka (szívesen azonosulok vele), a mi szívünk joga viszont az, hogy furcsálkodjunk ezen az „ellened haragszom, nem értük” vitán. Egy pillanatig sem kételkedek abban, hogy mindkettőjüknek nagyon-nagyon fontos „az iskola dolga”, de megvallom, sokkal (nagyon sokkal) hitelesebben tudnám ezt a meggyőződésemet képviselni, ha nem mennek el mellettünk hangtalanul majd’ egy éven keresztül. Így sajnos az az érzésem, hogy mihozzánk képest mindketten „fent” vannak – és nem az első bekezdésben használt értelemben.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek