OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1386  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-07-01 21:51
Kik beszélgetnek itten, miről, milyen nyelven, miféle rejtett tartalommal? Milyen csontvázak lógnak ki milyen szekrényekből?

Én végig itt voltam a virtuális kongresszuson, és azt hiszem, végig itt voltak még sokan mások is, akik értetlenül néznek most maguk elé. Biztos nem ismerünk titkos mozgalmi előzményeket, régről eredő indulatokat, vitákat, de miért kellene ismernünk? Vagy van annak értelme, érvénye, amit itt tíz hónap alatt beszéltünk, és akkor az megérdemel egy kötetet, viszont nem érdemli meg, hogy sárdobálásba fulladjon, vagy nincs érvénye, értéke, és akkor nem lesz kötet. Abban reménykedem, hogy erről olyan szerkesztők fognak dönteni, akik éppoly marslakóként hüledeznek ezen a szópárbajon (a tárgyán, az érvein), mint én.



 
#1385  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-07-01 21:01
Kedves Laci! A Megdrótozott fogaskerék, amelyhez Te helyreigazítást kértél, és Géza erre történő reflexiója nem a Virtuális kongresszus keretében jelent meg, így a tervezett kötetben eleve nem is szándékoztunk bevenni. Honnan veszed ezt az őrültséget a feketelistával? Nekünk nincs, nem is volt ilyenünk.
 
#1384  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-01 20:27
Ha kötet, azt nehogy cenzurázzátok, nehogy már takácstalanítsátok az én kímélésemre hivatkozva. Vagy vállalja a Géza, amit írt (az én helyreigazítási kérelmemmel), vagy nem. Még én leszek a cenzor is a feketelistátokon.
 
#1383  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-01 20:27
Ha kötet, azt nehogy cenzurázzátok, nehogy már takácstalanítsátok az én kímélésemre hivatkozva. Vagy vállalja a Géza, amit írt (az én helyreigazítási kérelmemmel), vagy nem. Még én leszek a cenzor is a feketelistátokon.
 
#1382  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-29 13:04
Kedves Laci! Miből gondolod, hogy meg vagyok sértve? Ezt a én, ti, ők, mi,ti, ők játékot meg egyszerűen nem tudom követni. Írtam Nektek hivatalos levelet (mármint Papp Áginak és Neked) a kongresszusi címre, de a Tiedet, nyilván azért mert rossz: a dpg-s címedre küldtem, visszadobta a gép. Áginak írtam, hogy küldje át Neked. Ünnepélyesen kérlek: hagyjuk már abba ezt a szópárbajt, ami a világon sehová sem vezet. Azt hiszem, éppen ideje lenne erről személyesen beszélni, mert csak halmozódnak a félreértések, és azután végképp nem fogjuk tudni rendezni az ügyeket. Biztos hogy sok dologban nem értünk egyet, de hidd el, sohasem volt szándékomban személyesen megbántani, és ha mégis így sült el valami, sajnálom, és elnézést kérek miatta.
Az Üzenő hozzászólásait különben nem én rendeltem, mindenki a saját véleményét mondja, mondhatja, lehet bárkivel vitatkozni. A cenzúrát csak szélsőséges vagy ordenáré megynyilvánulások esetében alkalmazunk, de ilyen eddig a mi honlapunkon nem igen fordult elő.
 
#1381  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-29 11:28
SZemélyes, sértett üzenet a sérdődött Szekszárdi Ferencnének.
Kedves Juli, ha én "ti" vagyok, akkor számodra ki az a "mi", s kiknek a nevében hazsnálod a többes szám első személyt, ezt kérlek, definiáld, mert minden hozzászólásomnak függvénye.
Én itt is, a bizottságban is (lásd az OKM honlapján közreadott, tehát nyilvános hozzászólásomat) jómagam, Trencsényi László pedagógiai gerilla voltam s vagyok. Akkor is, ha az iskolai agresszió ügyében jobban haragszom pályatársaimra, mint ti (erről publikáltam egy kutatási vizsgálatot, kiadta a miskolci városi pedagógiai intézet, olvasható)
 
#1380  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-06-28 10:56

Tegnap azt álmodtam, hogy 2009. szeptemberében pályakezdő pedagógusként kezdem felnőtt életemet. Kivert a veríték, mert végzős évfolyamtársaim közül én voltam az egyetlen, akinek sikerült állást találnia iskolában, s ezért nagyon haragudtak rám. A rémtörténet folytatódott szeptemberi munkába állásommal: körbeálltak az ott dolgozó pedagógusok, s ütlegelni kezdtek, mert többet keresek, mint ők. Erre felriadtam, s arról kezdtem álmodni, hogy pályakezdő pedagógusként, vadlibákat megszégyenítő gyorsasággal elhúzok ebből az országból.Előttem az élet. Többre nem emlékszem, mert kellemes érzés töltött el, s mély- álomnélküli- alvásba szenderültem.
 
#1379  Harmosharmos[kukac]freemail[pont]hu2008-06-27 16:24
Tegnapi hír: "Hiller István:A szaktárca és a szakma egyezséget kötött a pedagógusok jobb megbecsüléséért".
Akkor ezek szerint én, s több ezren, pedagógus létünk ellenére nem tartozunk a szakmához, mert ekkora hülyeségre csak olyanok adhatják a nevüket, akik az árok kimélyítésében érdekeltek. Az aláírók között van Árok Antal, a nagyobbik pedagógus-szakszervezet elnöke. Osszd meg, és uralkodj!
 
#1378  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-26 20:36
Meseszép Tanító Nénink! Ez itt most spontán vita, beszélgetés, nem terveztük, de jött itt a faliújságon. Hiába vége az iskolaévnek, csak kibuggyannak még a mondandók...
 
#1377  meseszépanonymous[kukac]anonymous[pont]com2008-06-26 20:07
én csak azt nem értem, ez a vita miért nem kinn zajlik. ide nem szoktam benézni, most is csak véletlenül kukkantottam be. ha vagyunk olyan elvetemültek, hogy még most is szakmázunk, legyen ez a főoldalon.
 
#1376  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 19:41
Javítom: Sajnálatos :(
 
#1375  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 19:40
Nézzétek és olvassátok!

http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=764&articleID=231611&ctag=articlelist&iid=1

Egyrészt végre... gratula!
Másrészt, ha jól értelmezem, akkor a kezdők garantáltan többet keresnek majd a több éve tanító kollégáknál. Sajnálatos :)

Toncsi
 
#1374  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 16:43
Még egyszer: akár még ugyanazon az oldalon is lehetnénk, talán vagyunk is.

De ha már ezt érzed, akkor hozok példákat. Most, az érettségi első napján az asztal alatt átböngésztem bizottságotok jelentését, javaslatait az iskolai erőszakról. Hát, eléggé egyoldalú... És némi prekoncepció van benne... Olyan megállapítások, amelyeket magunk is előre megmondhattunk volna, látva a bizottság összetételét (ez is prekoncepció, bevallom, de bejött...) És a fejünk fölött van. A javaslatokat olvasva meg eszembe jutott az egykori laktanyaorvos, aki azt javasolta egyik társunknak: egyen sok pépes ételt. Halálra röhögtük magunkat, elképzelve, ahogy a katonai étkezdében éppen pépes ételt kér... Valami ilyen javaslataitok van nektek is: sportoljon minden nap nyolcszáz gyerek egy kilencszer tizenhét méteres ótvaros tornateremben. De ne felejtsen el mellette kézműves foglakozásra járni, stb. stb. - azaz nem vesz tudomást az iskolai valóságról, azaz a fejünk fölött van!!!

Én csak felszínesen találkoztam veled, de tudom például, hogy G. Kati nagyon szeret, biztos vagyok benne, hogy zseniális pedagógus lehetsz. De akkor miért kell részt venni ilyen bizottságokban, vagy miért nem lehet legalább törekedni egy teljesebb képre, majd miért kell rákérdezni a Fönt definíciójára?

A Ti azt jelenti, hogy például az egykori bálványom(unk), akinek minden szavát ittam valaha, aki bizottsági tagtársad volt, hát... egyre inkább azt látom róla, hogy saját imázsát elsősorban a pedagógusok kárára építgeti, tíz pozitív megjegyzését nem tudnám előbányászni az elmúlt húsz évből, amit tanárokról tett, aki valami megkérdőjelezhetelen magasságban éldegél. (Nevet nem mondok, mindenki ismeri). Na, ő tényleg a Fönt kategóriába tartozik, akivel Te közös bizottságban dolgozol. Innen van a "Ti". Nem katasztrófa, de létezik. Legalább is az én mezei fejemben.

Bocs, de persze örülök, hogy végre megszólalt valaki ezen a lapon is, és vállalja a vitát!
Éljen!

 
#1373  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-26 15:51
Egyszerűen azért, kedves Lópici Gáspár, mert Te vagy "az utca hírmondója". Az utca pedig mintha valami teljesen idegen világban húzódna, amihez, számunkra legalábbis, nem vezet barátságos ösvény.
 
#1372  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-26 14:43
Tényleg csak az érdekel: miből gondoljátok, hogy én, trencsényi lászló (akár lópici gáspár), mint "Önök" és mint "Ti" nem éppolyan "lent" /vagy "fent"/ vagyok, mint ti, hogy személyesen én (lópici gáspár mint fent) nem a valóságot, hanem prekoncepciókat nézek.
ENgem csak ez a dolog izgat ebben a vitában...
 
#1371  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 12:48
Kedves László!

Nem hiszem, hogy ellenségesek lennénk egymással. Mi már dolgoztunk is együtt, személyesen is találkoztunk néha, semmi okom nincs ellenségeskedni.
És azt sem tudom pontosan, hogy milyen lesz a rendezvény.
Azt hiszem, bennem van a hiba. Ültem már ezer tantestületi értekezleten, száz pedintézetes előadáson stb. és azt vettem észre, hogy a második perctől kezdve fogalmam sincs, miről van szó. Nem alaklmas rá az agyam. A "virtuálisok" szövegeire viszont nagyon "rákattantam". Mert ugyanolyanok, mint én. Ugyanazt érzik, mint én. Ugyanolyan státuszban vannak, mint én. Ugyanúgy tudják, hogy mi a gyerek, mint én. Ugyanúgy fontosabbnak tartják akár egyetlen gyerek sorsát is bármiféle zseniális elméletnél, mint én (nem bántva az elméletet).
De abban az nk7-től függetlenül igazat adok Takács Gézának, hogy a dolgok nagyon a fejünk fölött folynak. Hogy sokan úgy beszélnek rólunk, hogy még csak értemezni sem tudjuk az elhangzottakat.
Sokszor érezzük azt, hogy a Fönt és a Lent között SEMMI kapcsolat. hogy Lent nem azért van még valami, mert létezik a Fönt, hanem annak ellenére. És a Fönt alatt nem csak a politikát értem.
Kívánom Nektek, hogy az nk7-ben legyen érintkezés a két szint között, kívánom, hogy jó hangulatú legyen, kívánom, hogy szülessenek barátságok, szakmai kapcsolatok, SZÜLESSEN MÁR VALAMI ÉRTELMES!!
És próbáljatok ledönteni falakat. Próbáljátok a valóságot nézni. Próbáljátok a valóságot a prekoncepciók elé helyezni. (Egy példa: írtam egy reflexiót az iskoli erőszakról kiadott jelentésetekhez. Egyik kormánypárti napilap elutasította, a levélből úgy tűnik, hogy a szerkesztőnek fogalma sincs az iskolai valóságról - hát, a jelentés is elég távol van tőle - inkább a prekoncepciók mozgatják. Elküldtem egy ellenzéki lapnak, ha ott megjelenne, azt meg Ti nem vennétek komolyan, mondván: csak ellenzéki huhogásról van szó. Pedig nem, mert a szakmáról!! Na, például ezen is túl kéne lépni.)
Örültem volna, ha megjelentetek volna ezen a fórumon is.

Egy szó mint száz: én nem megyek:
1. Az életben nem voltam még ilyen fáradt, elgyötört, mint ennek az elmebeteg tanévnek a végén.
2. Tényleg sok a húszezer, bármilyen hihetetlen, bármilyen abszurd.
3. Az agyam nem alkalmas a többnapos konferenciákra.
4. Bár remélem, de korántsem vagyok biztos benne, hogy a legfontosabb kérdésekről lesz szó.

De jó munkát, hadd bánjam meg utólag, hogy nem voltam.

Üdvözlettel:
Achs Károly
 
#1370  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-25 19:35
Kedves Zöld Béka tanár úr, sajnálom, hogy személyesen nem fogunk beszélgetni egy négynapos rendezvényen, ahol nem 10 percekben mérik az eszmecserék idejét, hanem hosszú együtt-töltött órákban. AZ Önök egyébként 200 cicil szervezetet, iskolát jelent, s a regisztrálók is vannak már lassan ezren. Nem kívánok a pénztárcájába látni, de ennyien mégiscsak úgy gondolták, hogy ez a program megér ennyit.
Több szakmai találkozó volt kísérőrendezvény, mind önkéntes megajánlás alapján, erről lehetett olvasni, s a www.nk7.hu fóruma is bárkinek rendelkezésére állt, sokan csakugyan tájékoztatásra és nem dialógusra használták, de azt hiszem a magyarországi nevelésügy tablója e hozzászólásokból is gazdagon megrajzolható Kolibritől UNICEF-en át szegény Liskó Ilona haláláig.
Hát nem találkozunk. Ha élünk, jöjjön el a 8.-ra. Fizetés Euróban! (Benne ebéd, vacsora, kiadvány, színházi élmény, mozi, terembér stb. S még a vagy 100 önkéntes többszörösen 20 000 Ft-ot érő munkáját nem is számoltuk.)
Üdvözlettel
Trencsényi László
 
#1369  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-06-25 18:00
Tisztelt Trencsényi László!
Magam elsőként regisztráltam a Kongresszusra, mert az hittem, hogy végre lesz egy olyan fórum, ahol a hozzám hasonló mezei, gyakorló pedagógus is hallathatja szavát. A Kongresszus szerveződése folyamán állndóan lestem honlapjukat: no most lesz az a szakmai találkozó, ahol beszélhetünk arról, ami a valóságban zajlik a magyar iskolákban ( például szűkebb területemen - a gyógypedagógia területén)! Ez a pillanat, lehet, hogy az én hibámból, de nem érkezett el. Most a kongresszuson felszólalhatnék 10 perc erejéig közel 20 ezer Ft-ért, ám ez számomra nem megfizethető és nem is alkalmatos lehetőség arra, amiért csatlakoztam Önökhöz.
A Virtuálison legalább beszélhettünk, megoszthattuk gondolatainkat és meghallgathattuk egymást - a pedagógus szakma minden rétegéből. Szerintem ez volt a cél.

Tisztelettel:
Leiner Károly, tanító, gyógypedagógus
Zöld béka tanár úr
 
#1368  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-06-25 12:38
Kedves Trencsényi László! Válaszaim sorrendben:
1. "Miből gondoljátok...?" Semmiből, én ezt nem gondolom.
2. "Miért nem hiszitek...?" Én nem nem hiszem.
Sőt, mivel azt hiszem (tudom), hogy ez is és az is "abszolút civil história", elfogadom, hogy e civil histórián belül sokan sokféle módon gondolkodjunk - akár a 7. Nevelésügyi Kongresszusról, akár az iskola világának mindennapjairól, akár magasztos szakmai kérdésekről. És nem látom, minek is estünk neki - mármint közösen. Úgy tűnik, mindenki annak, ami neki fáj. Géza is így tett, de ezt a szálat - ahogy nézem a megszólalásokat és kommentárokat - nem követték a többiek. Ezért nem értem pontosan, mire is vonatkozik az "ezért nem szálltam be a ti vitátokba" kitétel. Miért ne lehetne virtuális kongresszus is a nem-virtuális mellett? Melyiknek csökken vagy nő ettől a létjogosultsága, jelentősége, súlya, érdeme? Hadd kérdezzek vissza: miből gondolja, milyen filológiai adatból olvassa ki (mármint TG vitaindítóján kívül, ami egy tízhónapos beszélgetés sorozat egyetlen megszólalása volt), hogy itt bárki bárkit/bármit fantomnak tekintett? Egyébként TG sem "szállt be" a mi vitánkba - ő tudja, miért. Én hiányoltam őt is, Magát is.

Üdvözlettel.
Kádár Judit, se tanár (csak volt kicsit), se okt. ir., se kutató
 
#1367  Trencsényi Lászlótrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-25 09:12
CSak azt magyarázzátok meg, kedves kollégák: miből gondoljátok, milyen filológiai adatból olvassátok, hogy a 7. Nevelésügyi Kongresszus az oktatásirányítás PR-műve lenne? Miért nem hiszitek, hogy éppolyan abszolút civil história, mint itt a tietek! CSináltatok egy fantomot, T.G. mester ebben rutinos szakember, s aztán nekiestetek. EZt sajnálom, ezért nem szálltam be a ti vitátokba. No meg időm se volt, mert a kongresszusi előkészületek minden szabadidőmet elemésztik immár legalább egy éve. De reméljük jó lesz. Magam a MŰPA-beli 25-iki nyílt családi nap felelőse vagyok, mindenkit szívesen látunk gyerekestül, unokástul, kiállítás, játszóház, színpad. Láthatók Ritók Nóra növendékeinek rajzai, vásárolhatók Szávai mester munkái. (És még bambi is kapható)
Üdvözlettel
Trencsényi László tanár, aki se oktatásirányító, s kutatói szféra...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek