OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1330  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-06-06 19:53
Kedves Margó! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjetek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni.A Tanácsadó rovat határozatlan ideig történő szüneteltetésének okairól korábban már adtunk tájékoztatást (http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=523) Sajnos a helyzet azóta is változatlan.
 
#1329  Margótitkar[kukac]aimi-dogyo[pont]sulinet[pont]hu2008-06-04 12:58
Gyes után továbbra is fizetés nélküli szabadságra szeretnék menni (3 kiskorú 8 éven aluli gyermekem van). Az eddig összegyűjtött szabadságot most kell kivenni, vagy pedig elég - öt év után -, ha visszajövök dolgozni. Köszönöm
 
#1328  cincibors[pont]cintia[kukac]sznet[pont]hu2008-06-03 16:15
hogyan indul el
 
#1327  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-02 16:30
:-) Mindenkinek igaza van!

Én nagyon szép nyarat kívánok a pedagógusoknak! Üdvözlettel és tisztelettel: Zsóka
 
#1325  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-02 12:40
Igazad van, Pista. Az általánosítás szintjén kijelenthető, hogy a gyereket, legyen bármennyire is "hormonvágtás" korban, rá kell bírni arra, hogy felelősséget vállaljon saját dolgaiért. Tehát, ha nem akar megbukni, akkor teljesítse az előírt követelményeket. Persze van egy másik oldal is: a pedagógus állítson világos, egyértelmű és korrekt követelményeket, adja meg a lehetőséget ezek teljesítésére. De minél közelebb megyünk a konkrét esetekhez, annál változatosabb és komplexebb a kép. Az adott személyek,a családi és az iskolai közeg pontos ismerete nélkül nem lehet és nem is szabad egyértelmű állást foglalni, megfellebbezhetetlen véleményt mondani. Marad tehát a ködszurkálás és a saját tapasztalatok, érzelmek kivetítése egy idegen helyzetre. És máris érlelődhet az újabb konfliktus, ezúttal az "Osztályfőnök" és "Zsóka" között.
 
#1324  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-06-02 08:23
Bizony, ezek a beszélgetések klasszikus ködszurkálások. Nem tudunk semmi konkrétat az adott iskoláról, gyerekről, szülőről, családról.

Ami biztos: vannak viselkedések, amit nem lehet elintézni a "lökött, hormonvágtás kamaszok" jóindulatú mosollyal.

 
#1323  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-01 08:24
Kedves Imre!
Megértem Önt, mint pedagógust. Elfogadom, hogy nemcsak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. De azt is tudom, ha 16 éveseket ki lehetne rúgni a gimánziumokból, akkor sok jobb sorsra érdemes gyerek kerülni ki az iskola padjából.Pedig csupán érteni kellene hozzájuk. A hormonvágtatásról: a 16 éves korig szuperkitünő, tanulmányi versenyeket nyerő, tanárok álma gyerekemből a tanárok réme, félévkor megbukott, rengeteg lógás, kezelhetetlennek tűnő gyerek lett. Az igaz, hogy kimondhatatlanul hálás vagyok, hogy nem rúgták ki, de tehetetlen is vagyok, mert segítséget sem kaptam az iskolától. Pedig sokszor kértem... Jártam szülőire, fogadóórákat kértem, leveleket írtam, sűrűbb tájékoztatást kértem,nevelésben segítséget kértem. Nem találtam partnerre az iskola oldaláról. Pedig szükségem lenne segítségre. Tehát hálás vagyok egyrészt, hogy türelemmel elviselik a gyerekem hülyeségeit, de tehetetlennek érzem magam, mert nem tudom mit kell tennem, hogy kell kezelnem a kamasz gondokat.Nem tudok nem szülőként reagálni, nem tudom a közösség érdekét nézni. Azt is tudom, hogy az iskolában ilyenkor a családra mutogatnak (és nyilván a családom sem hibátlan, és nem lehet felmenteni). De azt gondolom, hogy a szakemberek az iskolában vannak, és a szülő jogosan reménykedik abban, hogy nem kirúgják, hanem értő segítséggel kezelik a problémát.
Senkinek a lelkébe nem akartam beletenyerelni kedves Imre, de nincsenek jó tapasztalataim. (harmadik gyermekem gimis, az első kettő már az egyetemet is elvégezte.)
 
#1322  Imreimtot[kukac]freemail[pont]hu2008-05-31 14:41
Kedves Zsóka!

Nekem az Ön hozzászólása nem igazán szimpatikus ....
Nem igazán tudjuk, milyen jellegű az Ön fiának "hormonvágtatása", és nem tudjuk, milyen jellegű problémákat okoz az "Osztályfőnök" három diákjának viselkedése, jelenléte az osztályban. Ha van három gyerek, akik terrorizálnak harmincat, akkor igenis az eltávolítás is szóba jöhet. Nem csak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. Ön most szülőként szólt hozzá és csak a saját gyermeke után aggódik. "Osztályfőnök"-nek nem csak egy gyerekkel van gondja. Az írását sem az elbocsátással kezdte, hanem tanácskéréssel ...

Üdvözlettel: egy már nem osztályfőnök, akinek volt sok "hormonvágtatós" és egyéb okokból zűrös tanulója, de nem rugott ki egyet se, de a lehetőséget nem szabad kizárni ...
 
#1321  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2008-05-31 13:30
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe:(

http://www.origo.hu/itthon/20080529-gyermekjogi-honlapot-inditott-az-ombudsmani-hivatal.html


 
#1315  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-05-29 18:15
Kedves Osztályfőnök!

Nem túl szimpatikus az írása. Legegyszerűbb persze kirúgni a lökött 16 évest. Pedig a 16 évesekre jobban tudnak hatni hozzáértő, a tiniket szerető, értő pedagógusok - mint a szülők. Sajnos az én fiam is megbolondult mióta a hormonjai vágtatnak! De tudom, hogy ez a lökött viselkedés átmeneti. Úgy tűnik Ön pl. simán kirúgná az én jobb sorsra érdemes, de jelenleg átkozott, büdös kölkömet! Szerencsére a fiam igazgatója, és osztályfönöke nem úgy gondolkodik, mint Ön. üdv: egy anyuka, aki hálás a fia tanárainak a türelmükért.
 
#1314  IdeAidea[kukac]freemail[pont]hu2008-05-25 14:29
avagy irány a könyvtár és --> Sugár István: Bornemissza Gergely deák élete című könyv kikölcsönzése ;) ;)
 
#1313  Hmasf[kukac]htomail[pont]com2008-05-25 14:24
http://hu.wikipedia.org/wiki/Bornemissza_Gergely
vagy ez kevés?
hm? :))
 
#1312  Sáribnono77[kukac]citromail[pont]hu2008-05-23 20:58
Kéne Bornemissza Gergely életútja!
Aki tud linket,írjon!
 
#1311  Cirillaj[pont]lejla[kukac]freemail[pont]hu2008-05-15 20:51
Az integrált oktatással csak annyi probléma van, hogy nem szívesen áldoznak pénzt a pedagógiai munkát segítő emberekre,pl. pedagógus asszisztens.
Az elit iskoláknak pedig nem attól jó az eredményük, mert ott szuper gyermekek és szuper pedagógusok vannak, hanem azért, mert pedagógusok hada foglalkozik délutánonként a gyermekekkel, és megtanítja azt, amit délelőtt nem sikerült elsajátítaniuk. Érdemes lenne kutatást végezni, hogy milyen tantárgyakból, mennyi pénzt költenek a szülők délutáni (adómentes) órákra.
 
#1310  Peer Krisztipeerk[kukac]freemail[pont]hu2008-05-14 17:03
Én inkább abban látnám a megoldást, ha a túlkoros, kudarcokkal teli fiatalokat lenne mivel benntartani az oktatási rendszerben (hova is mehetne 8 általános nélkül, még gyorstalpalóra sem). Hiszek abban, hogy van olyan terület, amiben jók, ami érdekli őket, amiben tudnak sikereket elérni...a tanulás gondolom nem az, így egy mód van arra, hogy ne unatkozzanak, ha rendet bontanak. Addig sem a "nemtudásukról", sokkal inkább a rosszaságukról szól a történetük (ami persze még büszkeségre is okot adhat nekik). Talán találtok valamit, amitől fontosnak érzik magukat, és még tesznek is a közösségért.
Persze azt is értem, hogy van egy pont, amikor a többi gyermek érdekét is figyelembe kell venni, mert a diákok védelme a mi felelősségünk.
A "hiba" ha a rendszerben van, akkor nem feledkezhetünk el a családról, az iskoláról, a társadalomról és persze a gyerekről sem. Együtt tettük őket azzá, amilyenek.
 
#1307  Egy osztályfőnökkcsf[kukac]freemail[pont]hu2008-05-14 14:59
Köszönöm szépen Krisztina!
Fegyelmi tárgyalás lesz az ügyből, mert nem sikerült egyértelműen kideríteni a történteket. Az igazolatlan hiányzásoknak csak annyi a szerepük, hogy hiába jelentgetem én a jegyzőnek, meg a szülőnek, ha a gyerek ugyanúgy lóg továbbra is.
A hiba az egész rendszerben van, ha ezeket a 16 éves diákokat is ki lehetne zárni az oktatásból, már régen megoldódott volna az ügy, és lenne egy normális osztályom. Ők meg elmentek volna valamilyen gyorstalpaló tanfolyamra, és lehet, hogy már dolgoznának is... akár?

 
#1298  Peer Krisztinapeerk[kukac]freemail[pont]hu2008-05-13 14:08
Kedves Osztályfőnök,

Úgy gondolom, nem kellene egyedül vinned ezt a problémát, kérj segítséget kollégáidtól, az iskolában dolgozó szakemberektől (üljetek le közösen a gyerkekkel, külön-külön).
Bármilyen nehéz is, ne adjátok fel a szülőkkel sem a küzdelmet... Ha az együttműködés szikráját sem látni, forduljatok az illetékes gyermekjóléti szolgálathoz, kérjétek a családgondozók segítségét.
A 30 igazolatlan órát nem igazán értem, mert ennek jelentősége csak nem tanköteles gyermek esetében van (akkor ugyanis automatikusan megszűnik a tanulói jogviszony, ha meghaladta a 30 igazolatlan órát). Amennyiben tankötelesek a gyermekek, úgy az iskola feljelenti a szülőt a szabálysértési osztályon, mert nem biztosította gyermeke iskolába járását.
Másrészről nyíltan kommunikálnám azt is, amennyiben az iskolában (a pedagógusok tudtával) bántalmazás történik, jelezhetnek a rendőrség felé, amennyiben megteszik a feljelentést.
Munkádhoz erőt és kitartást kívánok!


 
#1292  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-05-13 10:17
Kedves "Osztályfőnök" kollégánk! Mivel jelenleg nem működtetjük a tanácsadó felületünket, a nevelési tárgyú kérdésekre a faliújságon válaszolunk. Szeretnénk jelezni, hogy az erőszakos jelenségek kezelésével kapcsolatban még a héten megjelenik majd egy cikk, amelyik remélhetően segíteni fog a nehéz probléma továbbgondolásában. Kérjük, figyeld a honlapot!
 
#1277  Egy osztályfőnökkcsf[kukac]freemail[pont]hu2008-05-12 15:04
Kedves Kollégák!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott 3 diák, akik folyamatosan terrorizálják, sőt verik is az egyik osztálytársukat. Mindháromnak már a fegyelmi a következő fegyelmező fokozat./amiken csak röhögnek/ A szüleiket nem is érdeklik, hiába beszéltem velük. Nem igazán kvalifiált szülőkkel amúgy se könnyű megtalálni a közös hangot. Az ő kisfiúk ártatlan... Plusz túl vannak a 30 igazolatlanon is bőven. Ha fegyelmit tartanék, akkor se lennénk előrébb, mert még jobban megvernék szegény srácot. A szülőkkel hiába beszélek, az igazolatlan hiányzások ellen se tudtak tenni semmit. A rendbontókat meg nem lehet kirakni, mert 16 évesek. Mit tegyek?
 
#1276  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-11 07:01
Köszönöm, és persze kritikusan viszonyulni hozzá!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek