OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1275  Simon Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-05-10 21:02
Tisztelt Szávai István,

köszönjük az ajánlást. Hasznosnak látom, ha nem gond utalok rá a szakdolgozatomban is.

 
#1274  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-10 09:14
Év végéhez közeledve ajánlom mindenki figyelmébe általános és középiskolásoknak szánt játékgyűjteményemet:
http://www.freeweb.hu/kapcsoskonyv
Pontosabb helye:
Tartalomjegyzék/játékgyűjtemény
Osztályfőnöki munkához esetleg még az etikai tartalmú szövegek fejezet is érdekes lehet.
Visszajelzéseket örömmel veszek! vizuszol@freemail.hu
 
#1272  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-05-09 18:14
Tisztelt H. Mihály László Úr! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjenek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni. A részleteket ld. a honlap főoldalán, ahol a Tanácsadó rovat szüneteltetésének okairól adtunk tájékoztatást. Kérjük mindennek szíves tudomásulvételét.
 
#1268  H.Mihály Lászlóhorvmi[kukac]citromail[pont]hu2008-05-08 19:33
2009 augusztus.07.-én leszek 60 éves(férfi vagyok).Több mint 40 éves munkaviszonyom van. Már a 35 éves közalkalmazotti jogviszonyom is megvan(tanár ember vagyok).Koren­gedményes nyugdíjazásom kértem 2008 szeptembe­rétől, amire meg is van az esélyem, ui. az igazgatóm tájékoztatott arról, hogy amennyiben szeptemberben kevesebb gyerek kerül beiskolázásra néhány állás megszüntetésre kerül.Ennek következtében én ha akarok akkor nyugdíjba vonulhatok.Sze­retném tudni, hogy mikor járhatok jól?Ha a munkáltatóm mond fel, vagy ha felmentésemet kérem?Vagy nem is tudom, hogy hogyan tudnám úgy rendezni a dolgaimat, hogy a 40éves jubileumi jutalmam se veszítsem el.Kérem a számomra legkedvezőbb korengedményes nyugdíjba vonulásom útjában és módjában felvilágosítást nyújtani.
 
#1267  Anettanett[kukac]freemail[pont]hu2008-05-08 16:58
Én most kezdtem idén a tanári pályát!
 
#1266  nem mindegy??valami[kukac]valami[pont]hu2008-05-08 16:54
Sztem jó az oldi!!
 
#1259  Sárigaspar[pont]sarolta[kukac]egyszervolt[pont]hu2008-05-07 18:50
Csak kipróbálom, ha azt kérem, hogy nézzétek meg a honlapomat: www.napocska.hu/apro , akkor nő e a látogatottságom?
Nagyon örülnék, ha a Rádió után, itt is megtalálnátok. Gáspár Sári
 
#1258  Julisszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-05-07 09:44
Kedves Klapka!
Tanácsok kérése valóban nem való az üzenőfalra, de hiába kértük már több ízben is, hogy ne így legyen, mégis ide érkeznek az Erzsiéhez hasonló kérdések. Ezeket általában le szoktuk szedni, de mivel a Tanácsadó, mint jeleztük, szünetel, fenn hagytuk, hátha valaki segít a látogatók közül, és válaszol a kérdésre.
Az üzenőfal lényegében szabad (nem történik moderálás, ez nem fórum), de a szélsőséges megnyilvánulásokat nem hagyjuk fenn, és igyekszünk a felmerülő problémákhoz észrevételeket fűzni.
Kedves Ádám!
Ami a Klamm tanár úr kérdéskörét illeti: mi is láttuk többen, és megoszlottak a vélemények arról, hogy bevihető-e az iskolába, vagy sem. Abban egységesek voltunk, hogy a darab maga és az előadás is jó, színvonalas.
Azt gondolom (ez most személyes véleményem, ezért nem a szerkesztőség,hanem én magam vagyok az üzenet nevesített feladója), hogy a darab bevihető a tanárképzésbe,biztosan sokat tanulnak belőle a pedagógushallgatók. Hasonlóképpen jó kiindulás és vitaindító pedagógus-továbbképzésekhez, nevelési értekezletekhez.
A középiskolákba történő meghívással már óvatosabb lennék. A tanár, a tantestület előzőleg meg kell nézze a darabot, és azt követően tud csak megalapozottan dönteni arról, hogy vállalja-e a diákjaival közös megtekintést, vitát. 17-18 éves éretten gondolkodó osztályokban, ahol a tanárral jó és bizalmon alapuló a kapcsolat, elképzelhető a darabból kiindulva egy jó beszélgetés a tanár-diák kapcsolatról. Ennek azonban komoly kockázata van, hiszen mivel Klamm személyében ellenszenves, agresszív, a gyerekeket tudatosan megalázó tanár jelenik meg, egyáltalán nincs kizárva, hogy a a megtekintést tanárellenes kirohanások követik, amelyekre nehéz megfelelően reflektálni, az így kirobbanó feszültséget féken tartani, konstruktív irányba terelni.
Összegezve tehát nem utasítom el egyértelműen a középiskolai bemutatót, de rábeszélni az említett vitathatatlan kockázat miatt senkit sem mernék. Nagyon érdekes lenne, ha a kapcsolódó tapasztalatokat megosztanátok velünk.
 
#1253  Ádámadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:43
Most láttam a tv riportot a Klamm tanár út c. színdarabról.Jó lenne ha mindenki tudná, hogy biztosan értékes és érdekes darab, főleg, hogy úgy fejeződik be, hogy a atnár percekig egy pisztollyal hadonászik és a végén öngyilkos lesz.Hát az én "tanítványaim" között lehet, hogy lenne olyan /nem ötös tanuló, /aki drukkolna hogy meg legyen töltve.Vélemények?
Amúgy nem értem hogy ide bárki bármikor bármit moderálás nélkül hogy írhat le, akár én is.Fura.
 
#1252  Klapkaadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:35
Nem tudom ez az üzenőfal most van moderálva vagy nincs????Az utolsó hozzászólás valami nem biztosan idevaló rész, de az üzenő oldalán
 
#1248  Erzsikomikami[kukac]citromail[pont]hu2008-05-05 17:48
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a "könyv pénzt", amit évente adnak, az mitől függ, hogy ki kaphat. Osztályfőnökként (2007. szeptembertől vagyok a pályán) nem kaptam. Szerződéses vagyok és van olyan kolléganőm, aki szintén szeptemberben kezdett nálunk és ő kapott.

Köszi: Erzsi
 
#1237  anyesszmocsane[kukac]freemail[pont]hu2008-05-02 18:22
Ha van pedagógiai-emberi méltóság, akkor itt olvashattok róla: napsutes.blog.hu
 
#1207  Némedi Marinemedimari[kukac]vipmail[pont]hu2008-04-26 09:23
Ezúton értesítem a Honlap olvasóit arról, hogy szociológusként nagyon érdekes könyvet írtam, ami az alábbi linkről olvasható:
http://members.upclive.hu/nemedi.maria
/zeneoktatassal_a_tarsadalomert.pdf.pdf
A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható. Ugyanakkor a magánkiadás költségeinek felvállalásával (a 4. oldalon szereplő személyek könyvvé kötött példánnyal történő megajándékozása) valamint az Internet segítségével sikerül elérnem azt, hogy a gondolatvezetésemet minél több ember számára elérhetővé tegyem. Ez a bejegyzésem is ezt a célt szolgálja. A kutatásom létezéséről már többszáz iskolaigazgatót értesítettem. Kérem fogadják Önök is érdeklődéssel a munkám.
A könyv hátlapján a következő szöveg olvasható:
"Ez a könyv egy oktatásszociológiai kutatás a Kodály Zoltán által alapított ének-zenei tagozatú iskolatípus mai magyarországi helyzetéről, és az iskolatípus társadalmi hasznosságáról. Az iskolatípus társadalmi funkciójának vizsgálata mély filozófiai gondolatvezetést eredményezett. Ebben a munkában először az emberiség kultúrtörténetében tudományosan bizonyítottá válik, hogy az emberi agyba, nem csak a kultúrából, és nem csak a saját testünkből, hanem egy harmadik, azaz eszmei forrásból is érkezik információ.
Igazolom az ateizmust annyiban, hogy logikai rendben levezetem azt, hogy mindenható Isten nem létezik. Azt is bizonyítom ugyanakkor, hogy létezik egy nem mindenható Isten, tehát az ateizmust egyúttal cáfolom is. A kereszténység és a liberalizmus értelme ebben a munkában szertefoszlik, ugyanis egészen világosan látszik, hogy az ember egy nem létező komponense a világnak. Mi emberek illúziók vagyunk, egy kombinált determinációban anyag és gondolatiság komponensekből. A liberalizmus azért dől meg, mert ha nincs ember, akkor nincs, aki szabadságra tartson igényt. A kereszténység azért dől meg, mert ha az ember egy nem létező komponens a világban, akkor hiába van Isten, nem lehet a fiának lenni. A materialista és idealista filozófiák szintézise pillanatnyilag körülbelül a következő arányok szerint releváns a világban: 95%-os materiális determinációt kiegészít egy 5%-os eszmei, (azaz Istentől eredő) hatás, ami szintén öntörvényű. A két öntörvényűség egyidejű hatását a cselekvéseinkre kombinált determinációnak neveztem.
Ezt a könyvet nem provokatív céllal írtam, és semmilyen kultúrához és valláshoz tartozó ember érzését sérteni nem akartam a gondolataimmal. A könyv gondolatai a világbékét, az emberek egymás iránti szeretetét, a szegényekről és elesettekről való világtársadalmi gondoskodást, a környezetszennyezés felszámolásának világtársadalmi célját szolgálják.
A teljes determináció tényét figyelembe véve a könyvemet nyilvánvalóan azért írtam, mert benne volt a sorsban (kombinált determinációban), hogy megírjam, ezért nem tehettem mást…"
Köszönöm megtisztelő érdeklődésüket előre is, Némedi Mária Margareta szociológus; (nemedimari@vipmail.hu)
 
#1206  földes petra - OFOEfoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-04-23 15:37
Kedves Ica,
bizonyos értelemben teljesen mindegy, hogy ki kezdte a verekedést - olyan verekedés mellett, amiben "dagadások" keletkeznek és látlelet felvételére kerül sor, semmiképpen nem mehetünk el szó nélkül. Ha úgy gondolod, készen állsz arra, hogy a gyermekedet támogatva részt vegyél ennek a konfliktusnak a rendezésében, mi igyekszünk segíteni. Ha elfogadod: nem azt kérdezzük, hogy ki kezdte, hanem igyekszünk az érintetteket közösen elvezetni a belátáshoz és jóvátételhez, a közösség megbékéléséhez, akkor tudunk nektek (mármint az összes érintettnek együtt) segíteni. Ha ezt elfogadod, írj nekünk az impresszumban található címen!
 
#1205  icaronori[kukac]freeamil[pont]hu2008-04-23 15:16
gyermekemet megverték az iskolában.beszéltem az osztályfőnökkel,aki a verekedőket kikérdezte és ők azt állították,hogy a fiam kezdte.ez nem igaz ő is tudja,de nem tesz semmit.a gyereket bevittem az orvoshoz,aki a dagadásokat megvizsgálta és látleletet vett.mi a további teendőm?
 
#1203  Virágkisvirag73[kukac]freemail[pont]hu2008-04-22 20:26
A nem szakrendszerű oktatással kapcsolatban szeretnék kérdezni néhány dolgot.
Gyógypedagógus vagyok egy gyógypedagógiai intézményben.Gyógypedagógusként minden évfolyamon az osztályfőnök tanít minden tantárgyat,kivételt képeznek néhány esetben a készségtárgyak.Nálunk nincsenek külön tanítók,sem szakos kollégák.Tulajdonképpen ha tágan értelmezzük a kérdést,mi már most nem szakrendszerű oktatásban dolgozunk.

A kérdeésem a következő:a mi intézménytípusunkat mennyiban érinti a nem szakrendszerű oktatás bevezetése?Ugyanazok a törvényi vonatkozások érvényesek a gyógyped.iskolákra is?



De mi a helyzet azokkal agyógypedagógiai iskolákkal,ahol most közel szakos rendszerben folyik az oktatás.
Itt arra gondolok,hogy nemcsak egy tantárgyat tanít egy gyógypedagógus,hanem kettőt-hármat,de ezt különböző évfolyamokon.
Ezekben az intézményekben változtatni kell?
Válaszát köszönöm!
 
#1178  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-04-19 21:15
Kedves Látogatók!
A Tanácsadó határozatlan ideig szünetel. Az okokról írtunk korábban. Kérjük, az Üzenőbe se írjanak munkajogi kérdéseket. Ezekre nincs módunk válaszolni.
 
#1177  Rné D Gizellagizus52[kukac]pr[pont]hu2008-04-19 18:21
Tisztelt Baranyai Úr!
Egy egyházi intézmény gazdasági hivatalában dolgozom 10 éve mint főkönyvelő helyettes és belső ellenőr, kapcsolt munkakörben.Két felsőfoku szakirányu( de nem főiskolai) végzettségem van,amit még az előző munkahelyeimen szereztem.
Előzőleg Önkormányzati intézményneknél dolgoztam gazdaságvezetőként és F besorolásban voltam.
Amikor az egyházi intézményhez kerültem,akkor már csak az E kat-ba soroltak.
Kérdésem: ez helyes e így,vagy kérhetem az F-be való visszasorolásomat?
Megjegyezni kívánom,hogy az egyházi intézmény ahol dolgozom az egyéb besorolásba tartozik a korábbi közalkalmazotti helyett,mindenben a Mt.az irányadó,kivéve a bértáblát,a bérbesorolásunknál továbbra is a kjt-t alkalmazzák.

Második kérdésem pedig a következő lenne:
egyik kolleganőm ügyviteli alkalmazottként(munkaügyi előadó) dolgozik.Munkaköre nincs főiskolai végzettséghez kötve. Időközben tanítói diplomát szerzett,igy az E kat-ból az F-be sorolták.
Az a kérdésem,hogy helyesen járt-e el az (igazgató) munkáltató amikor feljebbsorolta,mivel tudomásom szerint nem iskolai végzettséget,hanem munkakört sorolunk, és még a főiskolai végzettsége sem szakirányu!?
Várom mielőbbi válaszát. Tisztelettel: Gizella
 
#1176  Szekszárdi Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 16:08
Kedves Zsuzsa! Sajnos nem született állásfoglalás, csak kisebb összefoglaló, ami ahhoz képest nem sok újat tartalmaz, mint ami az én előadásomban elhangzott. Az utóbbi években minden, ami az osztályfőnöki tevékenységgel kapcsolatban elmondható, megtalálható az egyesületi honlapunkon. Még a Jelentés a magyar közoktatásról 2006 kötetet is meg lehet nézni (fenn van a www.oki.hu honlapon), Az iskolák belső világa című fejezetben van valami kevés. Ha konkrét kérdésed van még a dolgozatodhoz, írj e-mailt (szekja@t-online.hu), hátha tudok segíteni.
 
#1175  Zsuzsaenchantment[kukac]freemail[pont]hu2008-04-19 09:39
kedves Juli!
nagyon szépen köszönöm! korábban a pedagógiai szemle külön számokban foglalkozott a konferenciákkal. 2004-ben ilyen nem volt? és még egy dolog: most nem született valamiféle állásfoglalás a konferencia során? az osztályfőnöki szerepről írom a szakdolgozatomat, ezért érdekel ilyen részletesen...:-)
Üdv
Zsuzsa
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek