OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1174  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 06:44
(folytatás 2)

Perjés István: Alapmítoszaink a nevelésről
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=231

Boreczky Ágnes: A szimbolikus család,
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=229

Barátsággal üdvözöl az OFOE

 
#1173  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 06:43
(folytatás)
Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233

Földes Petra: Ki honnan érkezett? - Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232


 
#1172  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 06:42
(folytatás)
Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233

Földes Petra: Ki honnan érkezett? - Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232


 
#1171  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 06:41
Kedves Zsuzsa, a 4. Országos Osztályfőnöki Konferencia előadásainak anyagát a következő oldalainkon találod (Több üzenetben tudom csak átküldeni):

Elvárások kereszttüzében,
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=228

Sallai Éva: Pedagógusnak lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=230

 
#1170  Zsuzsaenchantment[kukac]freemail[pont]hu2008-04-19 00:58
Kedves Szerkesztők!
a 4. Országos Osztályfőnöki konferenciáról keresek anyagot, de a honlapon nem találom. Esetleg találok róla valamit egy másik oldalon?
üdvözlettel, Zsuzsa
 
#1140  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-04-17 13:00
Kedves "Szathmáriné", biztos, hogy nekünk akarta küldeni ezt az üzenetet? Mert nem értjük.
 
#1138  Szathmárinébatmonostorisk[pont][kukac]freemail[pont]hu2008-04-17 10:53
1399Ft-os csekket elrontották kitőltésnél a szülők, kérem szíveskedjék újat küldeni. Köszönettel Szathmáriné
 
#1137  Feszter!nem_esz[kukac]freemail[pont]hu2008-04-15 21:02
Köszönöm szépen a segítséget!
 
#1136  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-15 19:48
Kedves Feszter! A példakép témakör kutatásáról két tanulmányt tudok ajánlani:
Pető Andrea – Berteke Waaldijk: A női példaképek élettörténetének feldolgozása, Új Pedagógiai Szemle, 2005/02; Mihály Ildikó: „Hősfogyatkozás” vagy modellterror?Adalékok a példaképválasztások folyamatához,Új Pedagógiai Szemle, 2006/01
Jó munkát kívánok!
 
#1135  Nóranoriprincess[kukac]freemail[pont]hu2008-04-15 19:21
Nóra vagyok, fiatal irodalomtörténész és magyar-rajz tanár palánta. Szívesen leveleznék hasonló érdeklődésű emberekkel!
 
#1134  feszternem_esz[kukac]freemail[pont]hu2008-04-15 19:14
Kedves OFOE!

Példaképek témakörben keresek szakirodalmat, nemzetközi kitekintésű vizsgálatokat, kérdőíveket, azok elemzését. Előre is köszönöm az ötleteket!
 
#1133  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-04-14 20:35
Kedves Kérdező!
Erre a kérdésre a Tanácsadóban válaszoltunk.
 
#1132  Hoffmann Andreahoffrea[kukac]gmail[pont]com2008-04-14 18:58
Pedagógus vagyok, ez az utolsó tanévem. Idén csak fél óraszámban tanítottam. Azt szeretném tudni, hogy a 40 év után járó jubileumi jutalmamat úgy fogják-e kiszámítani, hogy a "fél" fizetésemet szorozzák öttel?
A válszt előre is köszönöm!
 
#1131  Sz.Tasnádi Annamáriaszneani[kukac]mpp[pont]hu2008-04-14 00:23
Bocsánatot kérek az előző hozzászólásomért, nem voltam elég alapos, - most látom, lényegében minden, általam felvetett dolog fent van a honlapom is. :)

Tiszteletem, üdvözletem! :)
 
#1130  Sz. Tasnádi Annamáriaszneani[kukac]mpp[pont]hu2008-04-14 00:18
Még talán csak annyit: egy hírlevelük lehetne! Szívesen olvasnám mint szülő is pl. hogy milyen fejlemények vannak az oktatás-ügy területén, - nem elsősorban jogszabályokra gondolok, de azokra is. És jó volna, ha itteni pedagógusoktól lehetne konkrét esetekben is véleményt/tanácsot kérni. Jó lenne jobban együttműködni!! :) Mindenből a legjobbakat kívánom tisztelettel, szeretettel: Annamária.
 
#1129  Sz. Tasnádi Annamáriaszneani[kukac]mpp[pont]hu2008-04-13 23:56
Őszinte tiszteletem és nagyrabecsülésem!! 6 gyermeket felnevelt, mostmár sajnos özvegy édesanya vagyok, - legkisebb gyermekem 17 és fél, legidősebb 30 és fél éves. Volt/van tapasztalatom az iskolákkal, tanárokkal kapcsolatban. Nagyon nagyrészt pozitív. Szeretnék ezúton is köszönetet mondani minden pedagógusnak, aki még meg tudta őrízni az igaz emberséget, tisztességet, a szakma és a gyermekek őszinte szeretetét, és meg tudott maradni - valahol a szíve mélyén - maga is gyermeknek! Mert enélkül nem megy...! :) Kívánok jó egészséget, sok-sok szépet-jót, sikereket a szakmai és a privát életben is minden ilyen pedagógusnak! Őszinte tisztelettel, szeretettel: Sz. Tasnádi Annamária / Győr.
 
#1128  petikehaztartas[kukac]haztartas[pont]com2008-04-12 17:42
Olyan egyszerű a megelőzés - minden szempontból!
A kályhához mennék vissza, mert a számokkal van baj!
Ha 2 (!) számot megváltoztatnánk a közoktatási törvényben és annak megfelelően élnénk, minden szellemi, anyagi következményével - tudom nem lenne könnyű,azonban roppant eredményes lenne !
Mi az akadálya a kognitív, stressz- és erőszakmentes iskolának ( óvodának - itt is
léteznek horror számok ) - a társadalmon, a pedagógusokon, a gyerekeken és családokon kívül :-)))?
Megmutatom!
Olvassuk el, gondoljuk át az eredeti számokkal a szöveget, majd a zárójelben szereplő számokkal!
Következtetésével forduljon képviselőjéhez!
"A közoktatási törvény 66. § (5) bekezdése szerint az iskolába felvett tanulók osztályba vagy csoportba való beosztásáról - a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével - az igazgató dönt. Az
osztályok, csoportok szervezésének szabályait a törvény 3. számú melléklete határozza meg. Eszerint az iskola 1-4. ( 1-12. ) évfolyamán az osztályokat oly módon kell megszervezni, hogy az iskolai osztályba felvett gyermekek, tanulók száma
ne lépje túl a maximális 26 ( 13 ) fős létszámot. Az iskolai osztályokra megállapított maximális létszámot legfeljebb húsz százalékkal át lehet lépni a nevelési év, illetőleg a tanítási év indításánál, ha az iskolában az adott
évfolyamon csak egy iskolai osztály indul; továbbá a nevelési év, tanítási év során abban az esetben, ha új gyermek, tanuló átvétele miatt indokolt."( Forrás: OKTATÁSI JOGOK BIZTOSÁNAK HIVATALA, www.oktbiztos.hu )
 
#1125  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-04-10 21:36
Kedves Zsuzsa!
Bemásoltam a cikked mögé "kommentbe", és ott válaszolok... De annyit itt is elmondok, hogy nagyon köszönjük a cikket!
 
#1124  Földes Petrafoldes[pont]petra[kukac]chello[pont]hu2008-04-10 17:21
Kedves Petra, látom, ez a cikkem nem sikerült. A hozzászólásokból. Mindenki csak a címben foglaltakra reflektál, mert túlhangsúlyoztam azt a tényt, hogy ezek a nyelvi tagozatos gyerekek már akkor is "Európában gondolkodva" tervezték karrierjüket. Ami szerintem nem feltétlen baj, sőt! Ha hazatérnének, még jól is jönne!! Könnyebb lehetne így szakítanunk önveszélyes önámitó és önsorsrontó, provinciális lhazafiaskodásainkkal...
De! Azt éreztem bajnak, hogy csaknem 40 évig tanítottam, és semmi de semmi az égvilágon nem változott a családok (gyermekek) mentalitáésában. Nem a tudásnak, hanem a pénznek és csakis a pénznek volt és maradt presztizse. Ez az, ami szerintem a kitaposott cipőben, kinyúlt pulcsiban oktató tanárokat - bennünket is - felpofozhatóvá tett a vagányabb diákok számára.Az értékválság, ami a társadalmat megbetegítette (nem a rendszerváltás óta!) az iskolában kulminál!! Tévednék??
Tedd ki a saját hozzászólásomat, ha jónak véled, publikus. Csak szomorú vagyok hogy ennyire félreérthetően írtam meg a gyerekek dogáinak elemzését! Baráti öleléssel: Zsuzsa
 
#1123  Juliofoe[kukac]chello[pont]hu2008-04-10 08:40
„Jobb, ha tudomásul vesszük: azon a napon, amikor a tanulók az iskolán belül, a Net révén egyszerre kaphatnak asztro/lóg/nómiai választ ugyanarra a kérdésre, akkor a modernitás azon projektje, amit iskolának nevezünk, egészen komoly kihívás elé kerül.” Ez az idézet egy olyan blogról származik, amelyet az AULA most tett fel saját pedagógiai blog gyűjteményébe. (Ha ez a felvétel korábban történt, bocsánat, kedves Szerkesztők, én most fedeztem fel.) Izgalmas, aktuális felvetések, kommentek, mindenkinek ajánlom: http://oktatas.blog.fn.hu/
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek