OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#4291  Mihály Annaannamihaly[kukac]hotmail[pont]com2015-12-04 11:03
Kedves OFOE!
Kisebbik gyermekem szeptemberben kezdte az óvodát. Az egyik óvó nénije teljesen pályakezdő. Tegnap tájékoztattak róla, hogy mivel hiányzik egy nyelvvizsgája, ezért január 1.-jétől nem hosszabbítják meg a szerződését, távoznia kell. Kérdezem, hogy van-e jogszabályi akadálya annak, hogy az Önkormányzat a határozott idejű szerződését további határozott időre- a nyelvvizsga megszerzéséig- meghosszabbítsa, illetve ha ez nem kizárt, van-e előírás arra nézve, hogy meddig lehet őt nyelvvizsga-és így diploma nélkül foglalkoztatni.
Nem szeretnénk őt elengedni, a gyerekeink most szoktak be hozzá, mindenki nagyon szereti őt.
Válaszát előre is köszönöm
 
#4288  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-09-24 17:57
Tudomásunk szerint pedagógus végzettség híján nem, de a biztonság kedvéért kérdezzenek rá az Oktatási Hivatal honlapján!
 
#4287  PLigazgato[pont]vanyai[kukac]gmail[pont]com2015-09-24 13:43
Kedves OFOE!

Kérdésem, jogszabály szerint lehet-e osztályfőnök egy egyébként kiváló, szakmai elméletet oktató (mérnök)ha nincs pedagógiai végzettsége?
 
#4286  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-09-12 14:39
Kedves Zóka! Igazán megbízható választ az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz.
 
#4285  Zókafuntuni12[kukac]gmail[pont]com2015-09-12 08:20
Kedves OFOE!
Ebben a tanévben az osztályomban a tanulók 33 százaléka SNI-s.
Mekkora o.f.pótlékra vagyok jogosult?
Válaszát előre is köszönöm!
Zsóka
 
#4284  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-09-02 23:40
Gratulálunk azoknak a gyógypedagógus kollégáknak, akik ebben az évben átvehették a Gordosné Szabó Anna-díjat. Íme a névsor:
Radicsné Szerencsés Terézia (posztumusz díj)
Kissné Haffner Éva (Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája Szakirány)
Leiner Károly (Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája Szakirány)
Hencz Edit (Logopédiai Szakirány)
Dávid Csilla (Logopédiai Szakirány)
Angyalné Várszegi Éda (Hallássérültek Pedagógiája Szakirány)
Molnár Csilla (Látássérültek Pedagógiája Szakirány)
Stolc Edina (Autizmus Spektrum Pedagógiája Szakirány)
Kovácsné Szűcs Klára (Szomatopedagógiai Szakirány)
 
#4282  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-08-23 13:40
Kedves Judit! A gond feltételezhetően abból ered, hogy a munkáltatód nem az iskola, nem is az önkormányzat, hanem a KLIK. Nekik joguk van a saját tanterületükben a munkaerőt úgy elosztani, ahogy a leggazdaságosabb. Feltételezem, hogy nincs elég megfelelő képesítéssel rendelkező némettanár. Gondolom, a tanítók végzettségeddel általános iskolában tanítasz. Lehet, hogy középiskolában akarnak igénybe venni a mesterszakoddal az érintett tantárgyból. Ha Neked ez ellen kifogásod van, a fenntartóhoz kellene fordulnod, lehetőleg írásban, és indokolnod, hogy ezt miért tartod méltánytalannak. Ha a válaszunk nem segít, érdemes az Oktatási Hivatal portálján utána kérdezned.
 
#4281  Juditzebegenyijudit[kukac]gmail[pont]com2015-08-23 11:30
Kedves OFOE!
Megyeszékhelyi iskolában tanítok. Tanító - német műveltségterülettel, emellett elvégeztem a német mesterszakot. Munkáltatóm a mesterszakra hivatkozva utasít más település iskolájába 5 órában németet tanítani úgy, hogy saját iskolámba németet tanító óraadót vesz fel. Ugyanakkor ezeket az órákat óratervi keretemben is el tudnám látni. Továbbá kinevezésemben egy iskola szerepel a munkavégzésem helyéül, nincs más intézmény neve megjelölve. Köteles vagyok - e kijárni és elfogadni a szóbeli utasítását?
Köszönöm válaszukat. Judit
 
#4280  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-08-19 19:33
Kedves Eszter! Olvassa el az oktatási igazolványokról szóló kormányrendeletet, hátha választ kap a kérdésére.
 
#4279  kardos eszterkardos[pont]eszter[pont]e[kukac]gmail[pont]com2015-08-18 10:11
Kedves OFOE! Nyugdíjas vagyok, életem során időnként pedagógusként is dolgoztam, de nem mindig. (Van képesítésem, természetesen.) Nem iskolából mentem nyugdíjba, hanem egész más munkahelyről. Ha összeszámolom a tanítással eltöltött éveimet, azt hiszem, jogosult volnék pedagógus igazolványra. De ez csak feltételezés, mert nem találok pontos meghatározást arra, hogy hány évig kellett tanárként dolgozni egy igazolványhoz. Előre is köszönöm válaszukat, K.E.
 
#4278  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-08-01 16:18
Kedves Kérdezőnk! Igazán megbízható választ az Oktatási Hivatal portálján kaphatsz
 
#4277  Kismamaztverdota[kukac]gmail[pont]com2015-07-31 18:57
Áprilisban jelentkeztem a 2016-os minősítő eljárásra, így november 30- ig kell a portfóliót feltöltenem. Úgy tűnik, hogy nem fogok tanèvet kezdeni, mert kismama lettem. 😀 Mi a teendőm most, kell portfóliót írnom?
Válaszát előre is köszönöm!
 
#4276  bagcsigabapa[kukac]freemail[pont]hu2015-07-27 12:38
Köszönöm a segítséget. A második könyvvel kapcsolatban sikerült a kapcsolatfelvétel, így tárgytalanná vált.
Köszönöm szépen.
 
#4275  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-07-25 11:42
Kedves Kérdezőnk! Az első könyvet egy ideig a Független Pedagógiai Intézet árulta, de az elég régen volt. Sallai Éva könyvéről próbálunk információt szerezni, ha sikerül, jelentkezünk.
 
#4274  bagcsigabapa[kukac]freemail[pont]hu2015-07-22 12:08
Kedves Juli!

Szeretnék segítséget kérni:
Keresném a Tanári segédkönyv az emberismeret tanításához c. kiadványt, illetve Sallai Éva: Pedagógiai svédasztal kezdő oktatóknak. Utóbbi az EKF kiadásában, de ott nem tudnak róla...Egy ötlet, hol keressem, mert Google barátom nem tud segíteni... Köszönöm szépen!
 
#4273  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-06-28 19:30
Kedves Tünde! Az arra jogosultaknak meg kell kapniuk az ingyenes tankönyvet minden tanévben.
Napra kész tájékoztatást a munkaköri követelményekről az Oktatási Hivatal honlapján kérhet
 
#4272  Moldvai Sándornémoldvaine[kukac]gmail[pont]com2015-06-28 16:39
Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Két kérdésem lenne Önökhöz. Először a rövidebb jelenleg adható vagy minden évben kapni kellene a könyvtámogatást?
A másik kérdésem a munkaköri követelmények, ami jelenleg található a honlapon az hatályos vagy érvényét vesztette-e? 13 tanévet dolgoztam gyógypedagógiai intézményben nevelőtanárként, utóbb 4 évet óvodában, óvónői és fejlesztő pedagógusi végzettségem van. Kell-e továbbtanulnom, vagy jó-e a végzettségem? Sürgős lenne, mert ősztől, akár nevelőmunkát segítő munkakörbe is helyezhetnek állítólag!
Köszönöm a segítséget előre is!
Mné Tünde
 
#4271  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-06-27 23:10
Kedves Balogh József! Pontos választ kaphat a kérdésére az Oktatási Hivatal portálján
 
#4270  Balogh Józsefjobalogh[kukac]gmail[pont]com2015-06-27 12:53
Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!

Érdeklődnék, hogy német szakos középiskolai tanárként francia szakos diplomára és (nyelvészeti) doktori fokozatra van-e bérpótlék a közoktatásban, illetve 4 év (felsőoktatási) közalkalmazotti jogviszony után milyen fizetésre lehetne számítani egy középiskolában? A felsőoktatásban 3 egyetemi diplomával és doktori fokozattal, tanársegédként ez bruttó 174.900 ft. Köszönettel, üdvözlettel: BJ
 
#4269  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2015-06-24 10:04
Kedves Csilla! Hány évesekkel akarsz osztályszerződést kötni? Mert ez nem mindegy. Írj e-mailt az osztalyfonokok@gmail.com címre, és akkor tudunk konkrétabban is segíteni. Szakirodalomként Thomas Gordon T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvét ajánlom, aminek több kiadása is forgalomban van, és külön fejezetben is foglalkozik ezzel a témával.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek