OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#1002  Gabyorlando22[kukac]freemail[pont]hu2008-01-18 22:10
Nem tudna valaki segíteni március 15-ei műsor készítésében? Nagyon örülnék kész anyagnak,de bármilyen segítség jól jönne. Kezdő vagyok ilyen területen. 7-8. osztályosokkal kell színvonalas megemlékezést produkálnom. Előre is kösz minden segítséget! Kovács Gabriella
 
#1001  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-18 18:16
Kedves Betty! Arra kérünk, hogy kérdésedet a Tanácsadó rovatban tedd fel, ott fogsz választ kapni rá.
 
#1000  bettyolahne[pont]betti[pont][kukac]freemail[pont]hu2008-01-18 17:15
Tisztelt Öfő! Szeretném kérdezni,hogy óv.ped +felsőfokú gyógyped.assziszt.+most járok szakvizs.-val egybekötött diff.fejlesztő ped.szakra,lehetek-e fejlesztő ped? Teljes állásban foglalkoztathatnak-e? A válaszukat várom és nagyon köszönöm!!
 
#999  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-18 15:40
Kedves Judit! A kért adatok:
Z-Press Kiadó Kft, Miskolc, 2006.
Eredeményes munkát kívánunk.

 
#998  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-18 14:53
Tisztelt Ofoe! Az önök segítséget szeretném kérni találtam egy könyvet az interneten mely jó lenne az én szakdolgozatomhoz csak sajnos nem tudom beleírni a bibliográfiámba mert csak a könyv címét és szerzőjét tudom,de szükségem lenne a kiadás helyére, a kiadóra, és az évszámára.Örülnék ha ebben tudnának nekem segíteni.A könyv címe:Hatékony tanulás kineziológiával.Helga Baureis és Claudia Wagenman írta.A segítségüket előre is köszönöm.
 
#997  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-16 08:15
Kedves Panka! Köszönjük a dicséretet, nagyon jólesik.
 
#996  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2008-01-16 05:43
Kedves ofoe honlap szerkesztők!
Napról - napra megleptek valami újjal, érdekessel!
Ma reggel nagy örömömre egy újabb kisfilm, módszertani segédlettel!
csak gratulálni tudok ehhez a nagyon minősáes honlaphoz, és sok-sok kitartást!!!!!
 
#994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-14 10:05
Kedves Aba Bán! Úgy véljük, hogy az Ön által kezdeményezett vita túlmegy az Üzenő keretein, pedig nagyon komplex, a különböző nézőpontokból különböző módon értelmezhető és megítélhető, rendkívül időszerű, ráadásul sokakat foglalkoztató problémát vet fel. Javasoljuk, hogy kapcsolódjon be a honlapunkon zajló virtuális nevelésügyi kongresszusba. Bármelyik megjelenő íráshoz van lehetősége kommentet fűzni, de – ha úgy találja jónak – akár önálló írással is jelentkezhet.
 
#991  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-14 09:26
Kedves Aba Bán,
nagyon kérem, hogy előbb olvasson, utána kérdezzen! Nagyon fontos lenne, hogy erről a valóban súlyos társadalmi problémáról ne a - bármennyire is visszafogott - indulat szintjén, hanem józanul beszéljünk. Itt jelzem, hogy vannak sok éve működő, sikeres programok - de ha erre kitérnék, megint csak olvasnivalót tudnék ajánlani, s azzal az előző körben sem voltam sikeres... Remélem (azon leszek), hogy konstruktív vitapartnerként egy erre a célra sokkal alkalmasabb fórumon a közeljövőben találkozunk.
 
#990  Aba Bánmas[kukac]mas[pont]hu2008-01-13 23:21
Kedves Petra! Majd olvasok, csak még kérdeznék, most akkor mi várható a koordinátoroktól, akik olyan kiválóak? Sürgetnek? Vagyis megerőszakolják az iskolát? Lassitanak, vagyis az állásukat kockáztatják? Vagy lavíroznak, és akkor meg sem a tanároknak, sem az adminisztrátoroknak, sem a programnak nem jók?
Ha olyan jók ezek a koordinátorok, miért nem iskolát vezetnek,volna már egy tucat remek iskolánk, holott pillanatnyilag egy sincs. Olyan legalábbis nincs, amelyik a legelesettebb cigányok gyerekeivel is boldogul sok éve. És megváltoztatta a világot.
És hol képzik ki azokat a remek koordinátorokat? Vannak, akik már tudják, mi a teendő a cigány gyerekekkel? Miért nem árulják el, miért nem gyakorolják?
 
#989  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-13 19:47
Kedves „ababa” a sajtóban valóban megjelentek az integrációval kapcsolatos elrettentő hírek. Javaslom, hogy az árnyaltabb tájékozódás érdekében olvassa el a szóban forgó kutatás interneten is hozzáférhető beszámolóját, valamint a legfrissebb integrációt érintő kutatás eredményeit Az integráció folyamata valóban sok problémával küzd: legfőképpen azzal, hogy a szegregáció mértéke és a leszakadók súlyos helyzete a folyamat gyorsítását igényelné, míg a pedagógusok szakmai felkészítése és a helyi társadalom fogadókészségének megalapozása a folyamat lassítását tenné szükségessé. Ezzel az ellentmondással küzd az OOIH, amelynek szakemberei, a régiós koordinátorok, megismétlem: KIVÁLÓ felkészültséggel és szakmai elhivatottsággal teszik a dolgukat.
Másrészt: válaszomnak volt egy nem titkolt, bár lehet, hogy rejtett üzenete is: Szerettem volna felhívni a figyelmet arra, hogy a nagy állami rendszerek és alkalmazottaik (lásd OOIH és a régiós koordinátorok) értünk vannak. A valóságos, hatékony szakmai szolgáltatás, főleg egy új területen, többek között attól jön létre, ha a „kliensek” megrendelőként jelzik az igényeiket – a hálózati iskolák kérdeznek, konzultációt kérnek; azoktól, akik arra vannak, hogy válaszoljanak és konzultáljanak (vagyis esetünkben a régiós koordinátoroktól). Álnaiv válaszommal, nagyon is tudatosan, egy olyan világot vizionáltam, ahol mindez természetes…
 
#988  ababamas[kukac]mas[pont]hu2008-01-13 14:58
Kedves Petra, a tanácsa megtévesztő, hetek óta hangos a sajtó attól a hírtől, hogy az integrációs modelliskolák nem integrálnak. (kutatási eredmény) Attól félek, hogy a koordinárorok még kevésbé. Noha valós, helyismeretet sugalló adminisztrációra persze bárkit meg tudnak tanítani. Az igaz.
 
#987  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-11 11:56
Kedves Zsuzsa!
Fordulj az Országos Oktatási Integrációs Hálózat régiós koordinátorához, ők kifejezetten erre vannak; az a dolguk, hogy Nektek segítsenek! S minthogy régiós koordinátor, valós, gyakorlatias, naprakész helyismerettel rendelkezik, így össze tud hozni a környezetetekben azzal az iskolával, akiktől a legtöbbet tanulhattok. Jó munkát, sok sikert kívánok Nektek!
 
#986  Zsuzsavajaisk[kukac]freemail[pont]hu2008-01-11 11:44
Tisztelt OFOE!
Olyan iskolát keresnék, ahol a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrációs felkészítését (IPR) végzik, jól végzik.
Mi mostanában kezdtük és segítséget szeretnék kapni abban, hogy milyen dokumentumokat kell vezetni ezekről a gyerekekről, valamint a szöveges értékelésükhöz szeretnék kapni valamilyen szempontsort.
 
#984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-10 21:51
Kedves Jónás Istvánné!
Mint már a 976. számú üzenetben jeleztük, a mi honlapunk is tartalmaz egy március 15-i műsort. De találsz ötleteket a Történelemtanárok Egyletének honlapján (tte.hu) az "Ünnepek, évfordulók" rovatban.
Eredményes munkát kívánunk.
 
#983  Jónás Istvánnéjuliska200411[kukac]citromail[pont]hu2008-01-10 20:37
Március 15-re műsort keresek, segítsetek!
 
#982  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 22:23
Kedves Edit!
A Történelemtanárok Egylete webhelyén (tte.hu) az „Ünnepek, évfordulók” között talál egy linkgyűjteményt a holokauszt emléknaphoz. Onnan talán meríthet ötleteket.
 
#981  Editfarkasnes[kukac]chello[pont]hu2008-01-08 19:12
Már másodszor bízták rám egy iskolai (10 perces)holokauszt-műsor megszervezését. Nincs új ötletem! Középiskolásoknak kellene. Tud valaki segíteni?
 
#980  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 16:32
Köszönöm a választ, és a segítséget.
 
#979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 12:14
Kedves Judit! Javasoljuk, hogy keresd fel a www.mentor-konyvesbolt.hu honlapot. Regisztráció után nézd meg a szakkönyvek jegyzékét (Sz. Földi Ritának két könyve van a témakörben). Ha nem boldogulsz, az Üzenőfalon keresd Salné Lengyel Máriát (Marát). Biztosan segítségedre lesz. Jó munkát kívánunk.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek