OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#998  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-18 14:53
Tisztelt Ofoe! Az önök segítséget szeretném kérni találtam egy könyvet az interneten mely jó lenne az én szakdolgozatomhoz csak sajnos nem tudom beleírni a bibliográfiámba mert csak a könyv címét és szerzőjét tudom,de szükségem lenne a kiadás helyére, a kiadóra, és az évszámára.Örülnék ha ebben tudnának nekem segíteni.A könyv címe:Hatékony tanulás kineziológiával.Helga Baureis és Claudia Wagenman írta.A segítségüket előre is köszönöm.
 
#997  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-16 08:15
Kedves Panka! Köszönjük a dicséretet, nagyon jólesik.
 
#996  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2008-01-16 05:43
Kedves ofoe honlap szerkesztők!
Napról - napra megleptek valami újjal, érdekessel!
Ma reggel nagy örömömre egy újabb kisfilm, módszertani segédlettel!
csak gratulálni tudok ehhez a nagyon minősáes honlaphoz, és sok-sok kitartást!!!!!
 
#994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-14 10:05
Kedves Aba Bán! Úgy véljük, hogy az Ön által kezdeményezett vita túlmegy az Üzenő keretein, pedig nagyon komplex, a különböző nézőpontokból különböző módon értelmezhető és megítélhető, rendkívül időszerű, ráadásul sokakat foglalkoztató problémát vet fel. Javasoljuk, hogy kapcsolódjon be a honlapunkon zajló virtuális nevelésügyi kongresszusba. Bármelyik megjelenő íráshoz van lehetősége kommentet fűzni, de – ha úgy találja jónak – akár önálló írással is jelentkezhet.
 
#991  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-14 09:26
Kedves Aba Bán,
nagyon kérem, hogy előbb olvasson, utána kérdezzen! Nagyon fontos lenne, hogy erről a valóban súlyos társadalmi problémáról ne a - bármennyire is visszafogott - indulat szintjén, hanem józanul beszéljünk. Itt jelzem, hogy vannak sok éve működő, sikeres programok - de ha erre kitérnék, megint csak olvasnivalót tudnék ajánlani, s azzal az előző körben sem voltam sikeres... Remélem (azon leszek), hogy konstruktív vitapartnerként egy erre a célra sokkal alkalmasabb fórumon a közeljövőben találkozunk.
 
#990  Aba Bánmas[kukac]mas[pont]hu2008-01-13 23:21
Kedves Petra! Majd olvasok, csak még kérdeznék, most akkor mi várható a koordinátoroktól, akik olyan kiválóak? Sürgetnek? Vagyis megerőszakolják az iskolát? Lassitanak, vagyis az állásukat kockáztatják? Vagy lavíroznak, és akkor meg sem a tanároknak, sem az adminisztrátoroknak, sem a programnak nem jók?
Ha olyan jók ezek a koordinátorok, miért nem iskolát vezetnek,volna már egy tucat remek iskolánk, holott pillanatnyilag egy sincs. Olyan legalábbis nincs, amelyik a legelesettebb cigányok gyerekeivel is boldogul sok éve. És megváltoztatta a világot.
És hol képzik ki azokat a remek koordinátorokat? Vannak, akik már tudják, mi a teendő a cigány gyerekekkel? Miért nem árulják el, miért nem gyakorolják?
 
#989  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-13 19:47
Kedves „ababa” a sajtóban valóban megjelentek az integrációval kapcsolatos elrettentő hírek. Javaslom, hogy az árnyaltabb tájékozódás érdekében olvassa el a szóban forgó kutatás interneten is hozzáférhető beszámolóját, valamint a legfrissebb integrációt érintő kutatás eredményeit Az integráció folyamata valóban sok problémával küzd: legfőképpen azzal, hogy a szegregáció mértéke és a leszakadók súlyos helyzete a folyamat gyorsítását igényelné, míg a pedagógusok szakmai felkészítése és a helyi társadalom fogadókészségének megalapozása a folyamat lassítását tenné szükségessé. Ezzel az ellentmondással küzd az OOIH, amelynek szakemberei, a régiós koordinátorok, megismétlem: KIVÁLÓ felkészültséggel és szakmai elhivatottsággal teszik a dolgukat.
Másrészt: válaszomnak volt egy nem titkolt, bár lehet, hogy rejtett üzenete is: Szerettem volna felhívni a figyelmet arra, hogy a nagy állami rendszerek és alkalmazottaik (lásd OOIH és a régiós koordinátorok) értünk vannak. A valóságos, hatékony szakmai szolgáltatás, főleg egy új területen, többek között attól jön létre, ha a „kliensek” megrendelőként jelzik az igényeiket – a hálózati iskolák kérdeznek, konzultációt kérnek; azoktól, akik arra vannak, hogy válaszoljanak és konzultáljanak (vagyis esetünkben a régiós koordinátoroktól). Álnaiv válaszommal, nagyon is tudatosan, egy olyan világot vizionáltam, ahol mindez természetes…
 
#988  ababamas[kukac]mas[pont]hu2008-01-13 14:58
Kedves Petra, a tanácsa megtévesztő, hetek óta hangos a sajtó attól a hírtől, hogy az integrációs modelliskolák nem integrálnak. (kutatási eredmény) Attól félek, hogy a koordinárorok még kevésbé. Noha valós, helyismeretet sugalló adminisztrációra persze bárkit meg tudnak tanítani. Az igaz.
 
#987  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2008-01-11 11:56
Kedves Zsuzsa!
Fordulj az Országos Oktatási Integrációs Hálózat régiós koordinátorához, ők kifejezetten erre vannak; az a dolguk, hogy Nektek segítsenek! S minthogy régiós koordinátor, valós, gyakorlatias, naprakész helyismerettel rendelkezik, így össze tud hozni a környezetetekben azzal az iskolával, akiktől a legtöbbet tanulhattok. Jó munkát, sok sikert kívánok Nektek!
 
#986  Zsuzsavajaisk[kukac]freemail[pont]hu2008-01-11 11:44
Tisztelt OFOE!
Olyan iskolát keresnék, ahol a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrációs felkészítését (IPR) végzik, jól végzik.
Mi mostanában kezdtük és segítséget szeretnék kapni abban, hogy milyen dokumentumokat kell vezetni ezekről a gyerekekről, valamint a szöveges értékelésükhöz szeretnék kapni valamilyen szempontsort.
 
#984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-10 21:51
Kedves Jónás Istvánné!
Mint már a 976. számú üzenetben jeleztük, a mi honlapunk is tartalmaz egy március 15-i műsort. De találsz ötleteket a Történelemtanárok Egyletének honlapján (tte.hu) az "Ünnepek, évfordulók" rovatban.
Eredményes munkát kívánunk.
 
#983  Jónás Istvánnéjuliska200411[kukac]citromail[pont]hu2008-01-10 20:37
Március 15-re műsort keresek, segítsetek!
 
#982  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 22:23
Kedves Edit!
A Történelemtanárok Egylete webhelyén (tte.hu) az „Ünnepek, évfordulók” között talál egy linkgyűjteményt a holokauszt emléknaphoz. Onnan talán meríthet ötleteket.
 
#981  Editfarkasnes[kukac]chello[pont]hu2008-01-08 19:12
Már másodszor bízták rám egy iskolai (10 perces)holokauszt-műsor megszervezését. Nincs új ötletem! Középiskolásoknak kellene. Tud valaki segíteni?
 
#980  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 16:32
Köszönöm a választ, és a segítséget.
 
#979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 12:14
Kedves Judit! Javasoljuk, hogy keresd fel a www.mentor-konyvesbolt.hu honlapot. Regisztráció után nézd meg a szakkönyvek jegyzékét (Sz. Földi Ritának két könyve van a témakörben). Ha nem boldogulsz, az Üzenőfalon keresd Salné Lengyel Máriát (Marát). Biztosan segítségedre lesz. Jó munkát kívánunk.
 
#978  juditduika[kukac]gmail[pont]com2008-01-07 19:44
Kedves mindenki! A segítségeteket szeretném kérni. A szakdolgozatomhoz szeretnék kérni könyvcímeket a hiperaktív, diszgráfiás tanulókról, illetve tanácsot hogy hogyan lehet őket tanítani,milyen feladatokat lehet nekik adni egy anyanyelvi órán? Előre is köszönöm a válaszotokat.
 
#977  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-07 19:18
Tisztelt OFOE! A segítségüket kérném.Tanulási zavarokkal kűzdő diákok a szakdolgozatom témája és ehhez szeretnék segédanyagot kérni, mert én kevés könyvet találtam a bibliográfiámhoz.A segítségüket előre is köszönöm.
 
#976  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-06 15:59
Kedves Nikoletta! Ezen a honlapon is van egy megvalósítható műsor március 15-re
Eredményes munkát kívánunk.
 
#975  Novák Nikolettanovakniki2[kukac]freemail[pont]hu2008-01-06 15:39
Mindenkinek szép napot!
Most találtam ezt az oldalt, és gondoltam kipróbálom! Annyi itt a segítőkész ember! Március 15-i megemlékezések forgatókönyveit keresem,ötletekre lenne szükségünk!Általános iskolásokról van szó! Aki tud segíteni, hol találok forgatókönyveket, kérem írjon!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek