OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#944  Csatáriné Kovács Máriacsakovma[kukac]citromail[pont]hu2007-11-27 19:32
Kedves Kollégák!
Pályaorientációval, pályaválasztással kapcsolatos szakkönyveket, szoftvereket szeretnénk vásárolni. Eddig egy céget sikerült találnunk, amely ezzel foglalkozik. Amennyiben tudtok ilyen cégekről, kérlek benneteket, küldjétek el címüket az e-mail címemre, hogy árajánlatot tudjak tőlük kérni!
Köszönettel: Csatáriné Marcsi
 
#943  Gabrielhetigabi[kukac]gmail[pont]com2007-11-27 17:19
Kedves segítőkész Kollegák!
Ezúton szeretném kérni segítségetek az oldalról elérhető "Hajótöröttek" c. játékkal kapcsolatban!
Csoportommal - mely egy kis közösség - szereténk lejátszani a játékot, de sajnos nem találom hozzá sehol sem a megoldást!
Itt értem a hivatalosan a túléléshez szükséges tárgyak sorrendjét 1-től 15-ig.
Kérem, aki tud ebben segíteni, küldje el az email-emre a helyes megoldást!
Köszönöm előre is segítségeteket!
Gabriel
 
#939  Péterkcsf[kukac]freemail[pont]hu2007-11-26 16:22
Köszönöm szépen a segítségeteket!
 
#938  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-11-26 09:11
Kedves Péter!
Megkérdeztem "hozzáértő" kollégáimat, hogy ők mit tanítanak kilencedikben pályaorientációból. Egy kis műszaki rajzot, egy kis anyagismeretet, egy kis munkavédelmet - mindenből egy keveset, kedvcsinálásképp. Tankönyv? Hát ...innen - onnan. Mivel többet segíteni nem tudok, ez is csak egy kis kedvcsinálás akart volna lenni számodra.Üdv Hadnagy Márta
 
#937  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2007-11-25 18:15
Kedves Péter!
Az üzeneted melletti e-mail címre küldtem neked foglalkozásterveket, amivel elindulhatsz. S talán ezek mentén sikerül a csoporttal együtt megtalálnotok, hogy mire van leginkább szükségük a témával kapcsolatban. Ha az üzenőben megadott címed nem megfelelő, írd meg a honlap Kapcsolat funkcióján keresztül, hogy hova küldjem? Üdvözlettel: Földes Petra
 
#936  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-11-25 16:49
Kedves Liza!
Én is most készítem a mácius 15-i műsor forgatókönyvét. Sok anyagot leszedtem már netről, köztük 2 kész forgatókönyvet. Ha akarod nagyon szívesen átküldöm emilben amim van. Erre a címre amit itt megadtál küldhetem? Levélben akkor majd többet és részletesebben. Üdv Hadnagy Márta
 
#935  Zsókadoroszlaizsoka[kukac]gmail[pont]com2007-11-25 15:52
Kedves Tanítók!
Olyan kollégákat keresek, akik 1-2. osztályban "guruló"rendszerben - tantárgycsoportosan, csak délelőtt -tanítanak.
Kérem, jelentkezzetek levélben!
Köszi.
Zsóka

 
#934  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-11-25 14:14
Figyelem!!! Megjelent az első hozzászólás a Virtuális kongresszushoz, Takács Géza szövege alatt olvasható. Lehet folytatni a naplót!
 
#933  Péterkcsf[kukac]freemail[pont]hu2007-11-24 14:34
Kedves Kollégák!

Jelenleg 9. évfolyamos, szakmunkás/géplakatos/osztályom van. Honnan tudok nekik a pályaorientáció tantárgyhoz anyagokat gyűjteni? Miből készüljek fel? Van ehhez valami szakkönyv? Ez az első osztályom. Ami érdekes, hogy a felettük levő évfolyamoknak nincs ilyen tantárgya, így nem tudok kitől segítséget kérni a kollégák közül sem. Egyáltalán kötelező ez a tantárgy, vagy lehetne helyette mást is tanítani? Végül is azért kaptam ezt, hogy legyen velük elég órám. De így tényleg csak nyűg.
 
#932  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-11-23 21:19
Szia, Liza! Nézd meg ezen a honlapon a Rendhagyó megemlékezés március 15-ről című összeállítást. Hátha tetszeni fog! Sok sikert!
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=334
 
#931  Bali LizaBaliza[kukac]freemail[pont]hu2007-11-23 19:58
Kedves Kollégák!
Március 15-re keresek előadható drámajátékot középiskolásoknak!
Tudna valaki kész anyagot adni? Hálás lennék,és nem sajátítom ki a szerzőséget ! De ha csak ötlete van valakinek: hol találok ilyesmit, azt is megköszönöm : B Liza
 
#929  Juditblasko[pont]judit[kukac]freemail[pont]hu2007-11-22 17:00
Helló,lehet hogy rossz helyen járok,de valaki megtudná nekem mondani,hogy honnan tudok segitséget kérni az alábbi ügyben:dajka vagyok vidéken egy oviban.Az utóbbi 5-10 évben annyira megváltoztak a munkakörömhöz hozzátoldott "kötelességeim", hogy már szinte: mosogatónő, takaritónő, kaja, pohár, tányér be-kihordás, avargereblyézés, fűnyirás és még sorolhatnám, hogy mik a főnököm (aki iskola, ovoda igazgató-gyerek nélkül -- semmit nem ért a gyermekneveléshez) által kiszabott munkáim, hogy a csoportban a gyerekekkel már szinte nem is vagyok. Persze mindezekért semmi plusz pénz nélkül... Hol tudok segitséget kérni ez,és még az ovodában folyó ügyekkel kapcsban???
 
#928  mesemacimilegyen[kukac]network[pont]hu2007-11-21 23:19
Rockzenét a suliba ? Csak nézzétek meg ! youtoube , keresőbe : évnyitó hunyadi
 
#927  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-11-21 13:04
Kedves papírszobrász!
Talán azért nem kellene ilyen kategórikus kijelentéseket tenni! Ezek szerint akkor ne tanítsuk mondjuk Balassit sem, és Shakespearet sem, mert úgysem aktuálisak már? Az emberek hány százaléka olvas Csokonayt? Azt nem vitatom, hogy igenis vannak értékei a rock és mindenféle mai, a fiatalok zenéjének is....Véleményem szerint az ésszerű kompromisszum a célravezető, ahogy azt a már szintén elavultnak tekintett, régi Hippolytban mondta Kabos Gyula. "Ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit." Ugye milyen gyakran hivatkozunk egyébként a régi dolgokra...? Egy jó zenetanár - hála Istennek a mi iskolánkban az van - nagyon jól megtalálja az egyensúlyt, pedig vidéki, műszaki irányultságú szakközépiskola vagyunk. És még egy dolog: az előző osztályomban volt egy Gilda nevezetű lány. Ők kérték meg hogy hallgassuk meg egyszer azt az operát amelyikben szerepel Gilda... és meghallgattuk és élvezték...
Hát így is lehet nézni a dolgokat! Egyébként meg zene tekintetében mindenevő vagyok: hallgatok Mozartot, Verdit, EDDA-t és Kárpátiát, Illést , Omegát, Boban Markovicsot és Gheorghe Zamfirt. Üdv Hadnagy Márta
 
#926  papírszobrászpapirszobrasz[kukac]freemail[pont]hu2007-11-21 11:07
Rockzenét az iskolákba!

Mindannyiunk életében fontos helyet foglal el a zene. A gyerekek esetében ez az állítás még inkább igaz, hiszen sokan közülük ezzel a művészettel összekötve képzelik el a jövőjüket. Tíz közül legalább kilenc sztár akar lenni, jó részük zenei pályán. Ha viszont kedvenc tantárgyaikról kérdeznénk őket, kevesen választanák az ének zenét, s ezek többsége is csak azért, mert ettől nem tartanak. Ennek az abszurd állapotnak az az oka, hogy más zenét szeretnek, más zenét hallgatnak, mint amit az iskolában tanítanak nekik. Zenetanárok felmérése szerint az embereknek mindössze l %-át érdekli a klasszikus műfaj. Milyen alapon biztosítanak tehát előjogokat a komolyzenének az oktatásban és a kultúrpolitikában? Mi köze a demokráciához annak, hogy egy kis létszámú csoport próbálja rákényszeríteni ízlését, értékítéletét a társadalomra? A művészetek alakulását, fejlődését nem kritikusok, esztéták, filozófusok szabták meg -még csak nem is a művészek-, hanem az emberek igényei, és az ezek kielégítésére rendelkezésre álló technikai lehetőségek. A klasszikus zene háttérbe szorulása nem műveltségi probléma, hiszen egyre több az iskolázott, diplomás ember. Térben és időben is megnőttek az igények a zenével szemben, amelyeknek ez a műfaj nem tudott eleget tenni, megnőttek a lehetőségek, amelyeket nem volt képes kihasználni. Nem erre a célra jött létre az ipari forradalom idején, amely megteremtette kialakulásának feltételeit. Egy szűk réteg (vagyonos polgárság, nemesség) igényeinek kiszolgálására született meg, soha nem volt egyetemes sem földrajzi, sem társadalmi, sem zenei értelemben. Kötöttségei miatt nem tudta integrálni Európa perifériáin élő, vagy nem európai népek zenéit (latin zene, néger zene, stb.), képtelen volt élni később kifejlesztett, vagy elterjedt hangszerek (ütő-, elektromos hangszerek, gitár, szaxofon, stb.) által nyújtott új lehetőségekkel. Művelőinek tevékenysége vagy l00 éve interpretálásra szorítkozik, azok lettek a sztárok (karmesterek, énekes és hangszeres szólisták), akik a komolyzene termékeny időszakában epizodistáknak számítottak. Ilyen intervallum soha nem volt a műfaj történetében. Valójában ez nem is intervallum, hanem végleges állapot. A klasszikus zene alkotóereje megmásíthatatlanul kiapadt, szerepe a jövőben a hagyományőrzés. Ne tévesszen meg senkit az, hogy időközben intézményes jelleget öltött, hogy kiváltságos helyzetet élvez az oktatásban és a művészetpolitikában, hogy ismérveit rendszerbe foglalták, amelyet hívei valóságos (s ezen a téren kizárólagos) tudománynak tartanak. Számos olyan rendszer létezett már ezen a világon, melyet biztos alapon állónak hittek, a körülmények változása mégis pillanatok alatt lerombolta őket. Az osztály alapon létrejött műfajok (ideértve a színházat, az önálló költészetet, stb. is ) nem képesek a demokratikus követelményeknek eleget tenni. Egyetlen műfaj van, amely megfelel mindazoknak az elvárásoknak, amelyeket a zenével szemben támasztunk. Ebből következik, hogy az ének-zene megújításának is egyetlen útja van: a tárgy oktatását a rockzenére kell alapozni. Erre az útra pedig mielőbb rá kell lépnünk, mert ezt most még elsőként tehetjük meg, s az elsőségből mindig hasznot lehet kovácsolni.

 
#925  Pintérné M. Ildikópinterildiko[kukac]hotmail[pont]com2007-11-20 03:35
Kedves Juli!
Köszönöm szépen a gyors reagálást, az oki cikkeit elküldtem tegnap már (ha már dolgoztam nekik, ennyire ismerem őket).
Minden más infót nagyon köszönök. Bármilyen segítség jól jön, mivel mindig rövid a határidő.
Köszönettel: Ildikó
 
#924  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-11-19 22:07
Kedves Ildi! Ha a www.oki.hu honlapon rákerestek ezekre a kifejezésre, találtok írásokat a témával kapcsolatban. Esetleg a GOOGLE keresőn is meg lehet próbálni. Ajánlom a Falus Iván szerkesztette Didaktika tankönyvet (Nemzeti Tankönyvkiadó, már a második kiadás is megjelent), és érdemes a Pedagógiai Lexikont is megnézni. Az is megvan online: http://human.kando.hu/pedlex/lexicon/
Jó munkát kívánok mindkettőtöknek.
 
#923  Pintérné M. Ildikópinterildiko[kukac]hotmail[pont]com2007-11-19 17:46
Kedves OFOE tagok, Juli!
Sógornőm kért segítséget tőlem, hogy a szakdogájában segítsek. Irodalmi ajánlás kellene a következőkhöz: testnevelésórák elemzése nev. elmélet: akarati nevelés és didaktikai szempont: motiváció. Nincsen időm utána nézni, mert a saját szakdogámat írom, szerencsére ehhez bőséges az irodalom (vagy sajnos?). Ha bárki tud segíteni, nagyon köszönöm!!
P.M. Ildikó
 
#922  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-11-18 15:05
Kedves Látogatóink! Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy Nézőpontok címmel új rovat indult a honlapon, ahol filmet is lehet nézni. Elsőként a Rogers iskoláról látható tanulságos mozi. Érdemes megnézni!
 
#921  Bokor Józsefné ,Galambos emőkebhalacska[kukac]citromail[pont]hu2007-11-14 20:18
Köszönjük szépen,hogy elkülditek a cikket.A lányok nagyon megörültek neki.A képeketa cikkhez én küldtem a PDSZ-nek,mivel nem találtak róla fotót.A honlapot,pedig figyelemmel fogom kisérni,mert a középsó lányom is tagja a szakszervezetnek és óvodapedagógusnak készül,ez az utolsó éve.A címemet,pedig elküldöm az emailre és mégegyszer köszönjük!
Maradok tisztelettel:Emőke
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek