OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#808  Colettexx55tt[kukac]gmail[pont]com2007-09-11 17:13
4. osztályos idegen nyelv szöveges értékeléshez van-e valakinek mintája, vagy letölthető-e ez valahonnan?
Köszi a segítséget!
 
#807  Katihuczka[pont]k[kukac]freemail[pont]hu2007-09-11 13:15
Honnan szereztetek meseutazás(4.o.) tankönyvhöz tanmenetet?
Légyszi segítsetek!
Köszike!
 
#806  Leonalekov[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-11 12:41
Kedves Júlia! Pedagógiai (csapatépítéshez is használható) játékokat ezen a honlapon is találsz az Osztályfőnöki szerep/módszerek rovatban. Üdv Leona
 
#804  Évaf_gabi_14[kukac]hotmail[pont]com2007-09-10 17:41
Meseutazás című olvasókönyvhöz szeretnék tanmenetet. Ha valaki tud, legyen szíves küldjön!
 
#803  I. Júliaipacsne[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-10 15:14
Kedves Kollégák!
Régen voltam osztályfőnök, de most 10. évfolyamot kaptam. Hamarosan iskolai kirándulás lesz a zöldbe, és a programról gondoskodnom kell.A turisztikai rész rendben van, de szükségem lenne csapatépítő játékokra.
Kérlek segítsetek!
Köszi!
 
#801  KovyErakovyera[kukac]citromail[pont]hu2007-09-09 19:43
Kedves tesis Kollégák!
4. osztályos tesi tanmenetre lenne szükségem!
Kérlek Titeket, segítsetek, ha tudtok!
Köszi!
 
#800  B. KrisztiánMohikan1960[kukac]freemail[pont]hu2007-09-08 07:02
Kedves Valaki!
Másodikos osztályfőnöki tanmenetre volna szükségem, minta gyanánt. Küldd az e-mail címemre!
Köszi!
 
#799  akarkiiiakarkiii[kukac]programozo[pont]hu2007-09-07 21:09
Bölcsészettudományi Egyetem Tanári Szak (egyetemi szintű) és Műszaki Informatikus Egyetemi diplomával lehet-e informatikát tanítani? Egyenértékü-e ez a Informatika Középiskolai Tanárival?
 
#798  surprisesurprise11[kukac]freemail[pont]hu2007-09-06 18:07
Kedves Mindenki!
Fantasztikus kiállítás nyílt a Mezőgazdasági Múzeumban. A VILÁGŰR (NatGeo) interaktív játék és ajándék... Járjanak arra, megéri :).
Részletek: mezogazdasagimuzeum.hu
 
#797  p.galambmisley[kukac]freemail[pont]hu2007-09-06 15:17
"Tanárok,..ne hagyjuk..!"

Takács Géza írása figyelmeztetett, aztán meg A.K -é, hogy tartozásom vagyon.
Bár régi a levél, amit közzéteszek - pedagógusnap utáni-, idekívánkozik!
Szerzőjétől ama bp-i "megmozdulás" másnapján kaptam, rám hagyta mit teszek vele. -Szeretném, ha nem veszne el:
m.j.
Íme:
Tegnap megint szégyelltem magam. „Nem kicsit. Nagyon…” Be lett ám bizonyítva, mit is ér a pedagógusok úgynevezett szakszervezete, … vezetőségestül, tagságostul, öntudatostul. Pedagógusnapostul. Az a pedagógus szakszervezet, amelyik egy meglehetősen feltüzelt légkörben – a budapesti iskolabezárások, az elrendelt kötelező ingyenmunka s az ezzel járó bércsökkenések – nem képes 200 főnél többet az utcára vinni az MTA ominózus épülete elé, az szart se ér!!! (A kifejezés pontos és az öszödi elhíresült „igazmondás” óta elfogadott is e honban, mely, ha másról nem is, de különösen kifinomult nyelvéről ismert Európa-szerte.)
Először is: ha csak azoknak az iskoláknak a tanárai mentek volna ki az utcára, amelyeket bezárásra ítélt egy hazugságoktól félrevezetett fővárosi közgyűlés. Ha csak azok a pedagógusok mentek volna ki az utcára, akik biztos, hogy szeptembertől elveszítik állásukat… Ha csak azok a szülők, akiknek gyermekei új, általuk nem választott iskolában folytatják majd tanulmányaikat… Ha csak azok a tanítványaink lettek volna ott, akik ha mást nem is, de Alma Materüket veszítik éppen el… Ez a sok-ha… Különben nincsen-ha.
Az ötvenötödik pedagógusnapon ennyi van: egy Hiller Istvánnak nevezett új-böszme, aki valamilyen soha nem látott oktatási fejlesztési programról vizionál ország-világ szemébe hazudozva a szépet, meg 200 elégedetlen pedagógus. Közte meg a nagy reform-kábulatba merevedett semmi: tanár, diák, szülő. „Beleszarunk mi ebbe az egészbe…” – mondotta volt egy ottan ácsorgó tanárember, aki már csak elhivatottságának okán is tüntetni méltóztatott, s megtudta Tamás Gáspástól, hogy ő éppen utódvédharcol, s a szocializmusnak védelmezi ő megmaradott vívmányát. (Ettől persze el is ment az ő kedve azonnal, de maradt…) És való igaz. Az elhangzott beszédek is hemzsegtek sérelmektől, képzelt üldöztetésektől, képzelt félelmektől, bár arról némi kevés szó ejtődött, hogy nevezetesen az oktatással foglalkozó minisztérium miért kussol ez ügyben, s hogy a februárban oly eltökélten nyilatkozó John Emese, vagy éppen az önkormányzatot hazugságaival és beteges vízióival átverő Germánné miféle felelősséget érez (s visel!) mostan. Mert felelősség az van, különösen így év végén… Egy előkészítetlen új tanév előtt, melyről már most biztosra vehető, hogy szeptember elsején káoszba fullad, s a 2007-2008-as tanév csak azért nem marad el, mert tanár s diák bemegyen az iskolába, s ha már ott vannak, kezdeniük is kell egymással valamit.
Tehát tanár, diák, szülő vagy nem látja ezt a helyzetet, vagy nem így látja. Lelke rajta. A tüntetésnek nevezett elégedetlenkedők bölcs gyülekezete „törpe minoritás” csupán az érdektelen vagy éppen önös érdektől vezérelt többséggel szemben. És éppen ez bizonyítja, hogy ez az oktatási rendszer mostanra nem más, mint a túlélésre berendezkedés. Egyéni kalózakciók halmaza, melyben tanár, diák, szülő – eleresztett laza káromkodások mellett – teszi, amit éppen tesz, mindenféle távolabbi cél nélkül. Ezzel az érdektelen tömeggel aztán azt tesz az oktatásügy, amit akar, mert hisz az övé! Az oktatás folyamatában részt vevők – bizonyítottan – nem érzik magukénak ezt az egészet. (Csinálják a milliárdokért rájuk lőcsölt „minőségbiztosítást”, összehazudják a jelenléti íveket és kamu ingyenórákkal adminisztrálják a kényszert.)
Másodszor: ha az iskolák tanárai komolyan vennék, hogy a jövő tanévtől elbocsátják őket… Tulajdonképpen ez az, ami talán a legkevésbé érdekes. Meg hát a legtragikusabb is… Mert éppen azok a tanárok elkeseredettek, akik már húsz-harminc éve vannak a pályán, végigcsináltak egypár reformnak álcázott pénzmosást, díszletei voltak a közpénzeket magánzsebekbe átpasszírozó továbbképzésnek, felkészítésnek, tréningnek meg tanulmányútnak. Ők valószínűleg semmit sem kapnak az évtizedes közszolgai munkájukért, átképzésük értelmetlen, csalódásaik pedig visszavonhatatlanul megkeserítik őket. A többséget különben nem nagyon érdekli ez az egész. Az, hogy nem kapják majd meg a megalázóan alacsony pedagógus-fizetésüket, nem nagyon érdekes! Valószínűleg a többség el fog helyezkedni valahol, és lényegesen többet fog keresni, mint tanárként. „Ennyi pénzért nem fogok lihegni tanári állásért…” – mondta egy tavaly végzett szerződéssel alkalmazott kolléga, s elment egy íjászboltba eladónak. Meg hát valaki úgyis fogja majd használni a közpénzen, jó drágán beszerzett digitális táblákat, s aki ennyi pénzért vállalja ezt a munkát, tegye. A „csendes többség” már csak ilyen. Nem tetszik ám neki se a dolog, de nem is érdekli. Se a munkája, se a tanítványai, se a kollégái, se a fizetése… Elvan ő magának ebben a langyos katyvaszban. Ő korunk pedagógusa: az önmegvalósító ember. Ha jó órát tart, azt is maga miatt teszi. Meg hát különben is: mindegy. Demokráciában meg csak annyira érdekelt, amennyiben benne van. Ha nincs, az se baj. Nem az övé az sem…
Harmadikként pediglen megemlítendő, hogy az a nagy vízió, mellyel pedagógus, szülő s diák traktálva vagyon, nem igaz. A jobb minőségű szakképzéstől nem lesz ám több munkahely, a milliókért beszerzett oktatási eszközöktől nem lesz jobb tanulóink tragikusan alacsony szövegértő képessége, az elkészített tanulmányok okosságai által pedig nem megyen előre egy jottányit sem a pedagógia. Sajnos, tanárok nélkül a rendszer nem működik! Eddig is a legjobb kollégák mentek kutyakozmetikusnak, s a jelenlegi reformnak hazudott intézkedések is eme nemes irányba mutatnak. Mert hát édes hazánkban nagy hagyománya van a kontraszelekciónak. Az egyéni nyűg nem áll össze kollektív nyomorrá, a káromkodó nép meg legfeljebb berúg, de önérdekét képviselni lusta. Nos, ha a pedagógus a nemzet napszámosa, hát ilyen az ő nemzete. Ahogy a napszámos immár évtizedek óta ilyen nemzetet nevelt, megérdemli hát, hogy nemzete cserbenhagyja.
S hogy ne feledjük: különben tényleg be kell zárni iskolákat, tényleg el kell bocsátani egy csomó pedagógust, és tényleg emelni kell az óraszámot, mert úgy racionális ám a dolog. A központi intézkedések pedig végre lesznek hajtva. Különben is: nem mindegy…

Majd folytatom… üdvözlettel: R.Gy.
 
#794  csigaaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-03 22:39
Kedvesek!
Van új osztályom!!!
Talán még sosem voltam ilyen depressziós, mint ezen a nyáron. Messze elkerültem iskolámat, összeszorult a gyomrom, ha rá gondoltam. Órákig bambultam magam elé. Meglebegtették, hogy nem is lesz osztályom: a júniusban beiratkozott kilencedikeseimet hozzácsapják a már meglévő hatosztályosokhoz, egy mamutosztályt hozva létre. Minden porcikám irtózott az évkezdéstől. Aztán csütörtökön csak eldőlt, hogy hagyják nálam. Tegnap évnyitó, ma négy(!) ofői – persze három szigorúan csak adminisztráció – teljesen föl vagyok dobva. Persze nyilván majd zuhanni is fogok, az sem kizárt, hogy télen megtanulom az „éhség” és a „fázás” szó eredeti jelentését is, de ez a néhány nap nagyon jó!!
Takács Géza! Köszönjük a cikket. Sok remény nincs, de azért az valahol vígasztal, hogy tudom, M. B.-ka, H. I.-ka sosem élte át azt az örömöt, amit egy új osztály jelenthet nekünk. Egyetlen esélyünk, hogy az efféle alakok nem látják, hogy lógatjuk orrunkat. Hát, nem túl sok esély…
Bocsánat, holnapután már megint küldöm a depis szövegeimet.
Jó „csak azért is!” tanévet kívánok mindenkinek!!
A. K.
 
#793  Papp Judit tjutka[kukac]citromail[pont]hu2007-09-03 20:33
Tisztelt OFOE!
> Kolléga általános iskolai tanári végzettséggel rendelkezett, amikor intézményünk alkalmazta. Az F kategóriába soroltuk be. Három évvel ezelőtt beiratkozott egyetemre, környezetvédő szakra. Engedélyeztük a továbbtanulását, sőt a lehetőségek szerint az államilag biztositott továbbképzési pénzből juttattunk a számára. Utazási költségeit, tankönyveit, szállását saját maga állta. A helyettesi dijakat szintén a továbbképzére rendelkezésre álló pénzből biztositottuk. A középiskolai végzettség és a szaktárgy nem szükséges az általános iskolában. Információm szerint a középiskolák 38%-ában hasznositják a szakot. Köteles vagyok-e H kategóriába besorolni a kollegát akkor, amikor az intézményben órarend szerint nincs a megszerzett szaknak megfelelő tantárgy, és a kategória finanszirozására nincsen pénz. A Kerettanterv és annak a módosítása nem tartalmazza a szaktárgy tanításának kötelezettségét.
Hogyan járjak el?
Tóth Károly igazgató
8514 Mezőlak, Ady u. 41.
Tel.:0689/348-001
 
#792  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-09-03 16:44
Kösz Viki, kedves vagy! Sok sikert neked is!:)
 
#791  Vikiherman[kukac]freemail[pont]hu2007-09-03 15:17
Kedves Zöldbéka! Lehet, hogy már nem is bánom, hogy nem dolgozunk egy helyen;)
Fogadd meg a tanácsomat, mindennek nézz utána alaposan, és ne hagyd magad!!!! (Amúgy a rossz hír, hogy a 25 nap pótszabiból 15-tel rendelkezhetnek!!)
Nekem ráment néhány órám a gép előtt, de egy havi fizetésemet így legalább nem sumákolhatták el így a búcsú pillanatában!
További JÓ munkát!
 
#790  dorinadorina23[kukac]citromail[pont]hu2007-09-03 06:47
Az új év alkalmából minden kedves Kollégámnak kívánom, hopgy legyen lehetősége évnyitóra menni, Nyugodtan dolgozhasson, és csak a gyerekekkel foglalkozhasson,a felnőttek szamárságaival ne kelljen törődnie.
 
#789  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-09-02 19:10
Köszi, Zsóka! Tudod, én ilyen hülye vagyok, csak tanítok!A többi nem érdekel.
 
#788  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-09-02 15:44
Kedves Zöldbéka!
Mindig meglepődöm, ha valaki a saját ügyeivel kapcsolatban ilyen tájékozatlan. Azt írod, hogy fogalmad sincs, hogy mikorra mennyi szabadságot írnak ki számodra. Ez hogy lehet? El nem tudom képzelni.
Egyébként törvény irja, hogy az őszi, téli, tavaszi szünet iskolában tanítás nélküli munkanap.Tehát ezen a napon vagy dolgozol, vagy szabadságot írnak. (nálunk szabadságot írnak a téli szünetre, a többi nevelés nélküli munkanapon pedig az intézményen belül szoktunk dolgozni.)
A szabadságod nagy részével pedig te rendelkezel, de ha itt a Tanácsadó rovatban megkeresed a szabadság cimkét, akkor naprakész leszel ebben az ügyben.
 
#787  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-08-30 20:58
Kedves Anyca! Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét az Iskolafejlesztési Alapítvány árusítja. Megrendelhető Fülep Sándornénál. E-mail címe: fulepe@t-online.hu
 
#786  Fekete-Szabó AnikóFexabantsch[kukac]yahoo[pont]com2007-08-30 16:37
Az osztályfőnöki munkaterhez kérek segítséget (nyolcosztályos és középiskolai). Köszönöm!
 
#785  anycaanyca8[kukac]freemail[pont]hu2007-08-30 12:16
Hol lehet kapni Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.18.
Jelentősen átalakítják a Nat-tervezetet
Bemutatta tegnap az Európai Bizottság az „Education and Training Monitor 2018” című kiadványát. A 2016-os adatokat értékelő dokumentum megállapítja: hazánk az uniós átlagnál többet...
(Forrás: Magyar Hírlap)
--
2018.10.18.
Rétvári szerint kiemelt cél, hogy az év végéig minden magyar iskolában legyen wifi
A szocialista Mesterházy Attila kérdésére válaszolva közölte az Emmi államtitkára, hogy a kormány kiemelt célja, hogy "az iskolák a digitális oktatáshoz szükséges sávszélességű szupergyors...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.18.
Gyermek és Ifjúsági Országgyűlést tartottak a parlamentben
Több mint háromszáz diák részvételével rendezték meg szerdán a nyolcadik Gyermek és Ifjúsági Országgyűlést a gyermekek világnapja alkalmából az Országház Felsőházi termében; a r...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.18.
A magyar gyerekek harmadát fenyegeti szegénység
A családoknak adott támogatások nem emelkedtek annyira az elmúlt években, mint amennyivel a megélhetés költségei nőttek, írja a HVG közlése. A megfelelő anyagi háttér mellett azonban a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.18.
Kárpátaljai magyar nyelvű oktatók támogatásáról döntött a kormány
A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent kormányhatározat szerint a kormány egyetért a kárpátaljai közoktatási intézményekben magyar nyelvű oktatási és nevelési feladatokat ellát...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2018.10.18.
Mátyás Győző: A tanulás ára
Magam úgy hiszem: nívós felsőoktatás csak úgy képzelhető el, ha jelentős hányada piaci alapon működik. Egy elengedhetetlen feltétellel: ha össze van kapcsolva egy alaposan átgondolt, vil...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.10.18.
A részmunkaidő kevés lesz a gyerekbummhoz
Sokan, köztük a kormány is azt gondolja, hogy ha több részmunkaidős állás lenne, a gyerekes nők előbb visszamehetnének dolgozni, és végül többen is vállalnának gyereket. Ez szépen hangzik...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.10.18.
Margón kívül - újabb jelentés a magyar oktatásról
Az oktatás társadalmi meghatározottsága még mindig nagy probléma Magyarországon - derül ki a Margón kívül - magyar ifjúságkutatás 2016 című kötetből.A szóban forgó tanulmánykötet...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.18.
Borult a magyarországi gimnáziumok rangsora
„A HVG Középiskolai Rangsorában eddig mindig a budapesti Fazekas Gyakorló Gimnázium végzett az élen. Idén ez megváltozott” – olvasható a HVG kiadványában, amelyből kiderül: a 2019-...
(Forrás: Infostart)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek