OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#784  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-29 20:10
Kedves Amália! Kérdésedet, légy szíves,a Tanácsadó rovatban tedd fel, ott fogsz rá választ kapni.
 
#783  Amáliakulia[kukac]citronail[pont]hu2007-08-29 19:16
Kedves mindenki! A segítségeteket kérem. Főiskolai művelődés szervező végzettséggel és felsőfokú angol vizsgával tanítottam eddig egy középiskolában angol nyelvet. Jelenleg utolsó előtti évemet taposom az egyetemen angol nyelv és irodalom szakon. Tudtok valamit az új törvényről, hogy hogyan szabályozza az alkalmazható tanárok végzettségét? Milyen bűntetést von maga után, ha az iskola nem tartja be és továbbra is nekem ad angol órákat? sos válaszra volna szükségem.
 
#782  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-08-28 17:26
Kedves Zsóka!
Ezt én is tudom, de a szabadságával nem a pedagógus rendelkezik. Éppen ezért nekem fogalmam sincs, hogy mikorra mennyit írnak ki, de amióta a pályán vagyok még nem volt arra példa, hogy például a téli szünetben az üres iskolában "dolgozzak"!
 
#781  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-08-28 17:02
Kedves Zöldbéka!

Ti eddig mit csináltatok ezeken a napokon? Szabadságon voltatok? Vagy munkanapnak jelentettétek? az őszi szünet 3 munkanap, a téli szünet 5 munkanap, a tavaszi szünet 2 munkanap= 10 munkanap. Erre szabadságot vettél ki eddig? nem értem a kérdést. Az összes szabadságotokból tartalékoltok annyit, hogy erre a 10 napra maradjon? tényleg kíváncsi lennék erre? Köszönöm!
 
#780  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-08-28 14:29
Kedves Judit! Ti tudtok-e olyan jogszabályi változásról, rendeletről, mely arra utasítaná az iskolaigazgatókat, hogy a tanítási szünetekben (őszi, téli, tavaszi) be kell rendelniük a pedagógusokat "dolgozni"? Nálunk ez történik, kiváncsi vagyok, mi kerülte el a figyelmemet?! Köszönöm.
 
#778  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-27 13:54
Kedves Judit! Nem egészen világos, amit kérdezel. Miért ne lehetne névre szólóan kérdezni? A változás csupán annyi az előző működéshez képest, hogy minden kérdés és válasz publikus. Csak rajtad múlik, hogy a kérdésednél megadod-e az egész nevedet, vagy jeligét használsz. Jó tanévkezdést kívánunk
 
#777  Papp Judittjutka[kukac]citromail[pont]hu2007-08-26 09:51
Gratulálok ,nagyon jó,hogy van ilyen tanácsadó rovat,szeretném megkérdezni,hogy csak névre szólóan miért nem lehet kérdezni.Köszi és jó munkát,üdvözlettel: Judit
 
#776  Némethné Andrean[pont]andrea01[kukac]freemail[pont]hu2007-08-25 17:27
oktatófilmek érdekelnének kommunikációs készségfejlesztéshez és szociális kompetenciák fejlesztéséhez.
köszönettel: Andrea
 
#775  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2007-08-23 06:22
kedves krisztina, köszönöm az ötleteket! tényleg sok értékes információt megtudhatok ezekből a dolgokból (én is, ők is), mindenképp beépítem az első napba. Szerencsére 3 közös órával kezdünk, így jut mindenre (azaz sok mindenre:-) idő.
 
#774  PeerKpeerk[kukac]freemail[pont]hu2007-08-22 16:52
Kedves Panka,

Olyan jó olvasni, látni:), hogy osztályfőnökként lelkesen várod az új tanítványokat és a tanévkezdést!
Mindenképpen jó ötlet, hogy keretet adsz az osztályfőnöki óráknak, és nem csak a "lehetséges", adott esetben erőltetett nyári beszámolókra hagyatkozol. A csapatépítő játékokon túl izgalmasnak tartom, amikor a gyerekek az osztályfőnökkel/pedagógussal kapcsolatos elvárásaikat, a tanévvel/felső tagozattal kapcsolatos vágyaikat, félelmeiket mondhatják el (vagy leírják és egy dobozba teszik-ezt akár később is lehet alkalmazni és témát adhat az óráknak)és persze te is ugyanezt teszed. Fontos, hogy emellett megjelenjen, mit tudnak ők és te nyújtani/vállani. Ezt később is érdekes lehet megismételni, a korábbit újra elolvasni...
Sikeres és örömteli tanévet!
Üdvözlettel:

Peer Krisztina
 
#773  valipolgar-belane[kukac]freemail[pont]hu2007-08-21 17:25
Kedves Kollégák!
Elsős matemetikánál használatos színesrúd készlethez keresek kis fehér kockát! Sajnos csak ez hiányzik! Ha bárki tud jó megoldást (nem akarunk egész készletet!)írjon! Minden megoldás érdekel! Köszi
 
#772  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-19 22:01
Kedves Zsóka!
Köszönjük a gratulációt! Jó tudni, hogy volt értelme a leállásnak.
 
#771  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2007-08-19 16:04
Kedves Mindenki!
Az idén lesz először ötödikes osztályom, ráadásul egy olyan osztály, melynek tanuói két osztályból kerültek ki (azaz újra osztották az alsós osztályokat). Szóval új közösség formálódik majd, remélem, sikerrel:-). Már vannak ötleteim, milyen játékokkal, feladatokkal indítom az első napot velük, de ha valakinek van valami jól bevált módszere, tapasztalata az első osztályfőnök óráról, örülnék, ha megosztaná velem:-)Előre is köszi és jó tanévkezdés minden honlaplátogatónak és készítőnek!
 
#770  Zsókadafuka[kukac]g[pont]mail[pont]com2007-08-19 15:01
Igen Tsiztelt OFOE!!!!!

Nagyon tetszik a megújult Tanácsadó rovat! Már több órája csak ezt olvasgatom, és mindent megtalálok, amit keresek! Szuper!!!! Gartaulálok! Tisztelettel: Zsóka
 
#768  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-18 14:53
Kedves Klári! Kérjük, hogy kérdésedet a Tanácsadóban tedd fel. OFOE
 
#767  Klárikozma_klara[kukac]freemail[pont]hu2007-08-18 09:45
Kérdésem a következő: 2 és fél éve tanítok szakközépiskolában informatikát, július 1-étől határozatlan idejű kinevezésem van és egy tanulmányi szerződésem is, mert 1 éve egyetemre járok. Ebben vállalták, hogy foglalkoztatnak, amíg el nem végzem az egyetemet és kifizetik az összes tanulmányi költségem 80%-át. De most fordult a helyzet, ettől a tanévtől kezdve csak fél állású rendszergazdaként akarnak foglalkoztatni. Ez szabályos? Hova lehet ilyenkor fotdulni? Köszönöm.
 
#766  zsanettkisszsanett[kukac]freemail[pont]hu2007-08-17 17:31
Kedves Ofő!
Nagyon köszönöm a tesztekkel kapcsolatos "intelmeket"! Nem is gondoltam, hogy Julin kívül más is hozzá fog ehhez szólni, de így még izgalmasabb a dolog és természetesen meg is fogadom a jótanácsokat!
Köszönöm!
 
#765  ofoeofoe[kukac]cello[pont]hu2007-08-16 22:50
Drága Kollégák! Kedves Erzsi! A Tanácsadó már működik. A jogi és szakmai mentálhigiénés kérdéseket ott tegyétek fel. Erzsi kérdésére már a válasz is olvasható.
A továbbiakban az Üzenőbe érkező tanácsadós kérdéseket figyelmen kívül fogjuk hagyni.
 
#764  Erzsikomjathyerzsebet[kukac]tar[pont]hu2007-08-16 22:02
Azt szeretném megkérdezni, hogy a ha utolsó éves hallgató vagyok a tanítóképző főiskolán és ha alkalmazna tanítóként egy iskola, akkor mi szerint sorolnak be a közalkalmazotti bértáblába?
Érettségivel vagy mivel negyed éves vagyok, ezért magasabbal, mintha már végzett tanító lennék?


Köszi: Erzsi
 
#763  Ofőofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-16 20:27
Kedves Zsanett!
Valóban fontos, hogy osztályával jó és bizalmi kapcsolatot alakítson ki, amihez rengeteg energia és kitartás szükséges. Fontos, hogy érdekessé tegye az órákat, elsősorban érdeklődési körüknek megfelelően.
A személyiségtesztekkel kapcsolatban azonban óvatosságra inteném, ha csak nincsen képesítése ezek használatára és kiértékelésére. Azért nehéz hozzáférni, mert csak a megfelelő végzettségű (pl.: pszichológus) szakemberek, vagy erre specializálódott intézmények vehetik meg igen drágán. Javaslom, kérjen ebben segítséget az iskolapszichológustól, ha van, aki a felvételben is segít. Amennyiben nincs, a helyi Nevelési Tanácsadó szakembereitől.
A teszteken túl számos lehetősége van, hogy közelebb kerüljön diákjaihoz, ne szabjon határokat kreativitásának: filmek nézése, beszélgetés tematikus témákról, vitainditó kérdések bedobása, kerekasztal beszélgetés, meghívott vendégek egy-egy témában, csoportfoglalkozás adott témában stb.
Minden jót, Peer K.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek