OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#664  Redele Máriaredele1[kukac]citromail[pont]hu2007-04-21 08:58
Tisztelt Tanácsadó!
Tudomásom szerint a gyet-en lévő szülők 5 órát vehetnek igénybe az óvodai nevelésből. Az lenne a kérdésem, hogy akkor mi csak fél normatívát igényelhetünk ezekre a gyermekekre?
Köszönettel!
 
#663  Katakata_linka[kukac]freemail[pont]hu2007-04-18 12:20
Kedves Mindenki!
Pedagógia-magyar nyelv és irodalom szakos tanár és PhD-hallgató vagyok. Szívesen vállalnék a nyári időszakra táboroztatást, játszóházi feladatot, vagy bármilyen kapcsolódó tevékenységet. Kérlek, ha információkkal segíteni tudtok, jelentkezzetek: kata_linka@freemail.hu
 
#662  MMmajkmontazs[kukac]yahoo[pont]com2007-04-15 18:13
Csak egy gombnyomás és egy e-mail, hogy a Ti tablótok, illetve osztályképetek ne olyan legyen, mint másé! Mert talán jó lenne, ha évek múlva is tudnád: az azon látható osztály hajdanában nem az öcsédé (a húgodé) volt, hanem a tied.
Részletes információért keresd fel a www.montazs.com honlapot!
 
#661  Ilkabugnics_ilka[kukac]hotmail[pont]com2007-04-14 10:29
Kedves Terike!

Nagyon szépen köszönöm az üzenetét, sokat segített vele és mélységesen egyetértek a véleményével. Bár minden pedagógus így gondolkodna! Sok sikert kívánok a további munkájához és még egyszer köszönöm!

Szeretettel és tisztelettel: Ilka
 
#660  Fortuna7fortunafortuna[kukac]freemail[pont]hu2007-04-14 07:41
Kedves Ilka!
Én 14-20 éves "gyerekek" között dolgozom, tanítok, nevelek lassan 13 éve. "Tanár-diák konfliktus" - elgondolkodtató téma. Röviden Szeretettel, de mégis szigorral nevelve, tanítani - ez a jó pedagógus jelszava. Érezze, hogy szeretem, de a feladatokat oldja meg. Főleg dícsérettel lehet ösztönözni a további fejlődést. Én talán szerencsés vagyok, de nincs olyan probléma, amit nem lehetne megoldani, pedig vannak nehéz esetek, olykor kezelhetetlennek tűnőek. A mai diákok - tisztelet a kivételnek - talán kevesebb tiszteletet hoznak otthonról önmagukkal, társaikkal, tanáraikkal szemben. A gyökerek és persze a Média a "Minta, szimbólum, ideál, kedvenc, sztárok" - nagyon befolyásolják a viselkedésüket. A problémákkal minden esetben szembe kell nézni, meg kell oldani, nem szabad kikerülni! Elbeszélgetés négyszem közt, vagy sok szemközt - egyéni esetektől függően. Amit sugárzok a gyerekek felé, olyanok velem. (persze vannak néha kivételek, melyet megoldok)
Remélem talán egy csöppet segítettem.
Szeretettel: Terike :-)
Sok sikert a szakdolgozathoz!
 
#659  Fortuna7fortunafortuna[kukac]freemail[pont]hu2007-04-14 07:19
Tisztelt Osztályfőnök!

Köszönöm a Papp Lajos prfesszorról szóló írásait. Véleményem szerint egy csodálatos ember, Lélek.

Minden jót, Békességet, Egészséget, Sok-sok Szeretetet kívánok.

Szeretettel: Fortuna7 - Terike :-)
 
#658  Fikó Istvánfiko[kukac]fiko[pont]hu2007-04-12 15:24
Tisztelt Osztályfőnökök!

Annak, aki ballagtat, és netán megfeledkezett róla: hímzett ballagási tarisznyák még rendelhetőek a www.tarisznya.hu , illetve a www.fiko.hu oldalon !

Tisztelettel: egy tanárból lett hímző
 
#657  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-10 23:30
Kedves Lilianna! Légy olyan kedves, a Tanácsadó rovatban tedd fel a kérdésedet, ott fogsz rá választ kapni. Üdvözlettel OFOE
 
#656  Ilkabugnics_ilka[kukac]hotmail[pont]com2007-04-10 17:17
kedves gyakorló pedagógusok!

Segítséget szeretnék kérni. Az ELTE bölcsész szakán vagyok német szakos hallgató és most írom a szakdolgozatom pedagógiából "Tanár-diák konfliktusok az iskolában" címmel. A dolgozatomnak 80%-ban gyakorlatinak kell lennie,ezért sokat segítene, ha kapnék véleményeket, saját tapasztalatokat,"tippeket" arról, hogy melyek manapság a leggyakoribb konfliktushelyzetek az iskolában illetve ezeket hogyan oldják meg a pedagógusok a gyakorlatban. Előre is köszönöm a segítséget! Ilka
 
#655  Liliannarosemarie[kukac]vipmail[pont]hu2007-04-10 13:27
Ha nov.3-án leszek 54 éves és esélyem lenne a Prémium programba jutni,deaz állásom tanár lévén megszűnik felmentéssel mondjuk szept.1-én, akkor mi a lehetőség arra, hogy a 2 hónap eltérés miatt mégis lehetőségem legyen Prémium években részt venni.Válaszoljonvalaki, mert nekem most nagyon nagy gond.Köszönöm
 
#654  Horváth Józsefbelko[pont]kft[kukac]freemail[pont]hu2007-04-09 18:37
Osztálykirándulásra olcsó szállást biztositunk tanulóiknak a Bükk-hegység lábánál Mónosbélben.Eger 20km-re, Szilvásvárad 5km-re van. 2-4-7 ágyas szinestévés, fürdőszobás szobák 50főig.Zárt parkoló a bussznak, étkezés helyben megoldható.Érdeklődni:36/354-269 06/30/9430880
 
#653  OFOEszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-06 23:20
KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE.
 
#652  Nagy Gyulaggggyula[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:45
Kedves Németh Ildikó!
Tudok segíteni a Család Iskolával kapcsolatban. Várom kérdését a ggggyula@citromail.hu címre.
Tisztelettel: Nagy Gyula
 
#651  Nemeth Ildikoildus87[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:29
Tud nekem vki segíteni a Család iskola / Családi iskola -kal kapcsolatban??? Valamilyen könyv, vagy cikk...stb.
Akinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban szívesen várom válaszát.
Elöre is köszi.
 
#650  ancsakozgazda[kukac]citromail[pont]hu2007-04-03 11:33
Jó ideje nem jártam itt, de most visszaolvasva az üzenőben úgy érzem, meg kell védenem az aggódó anyukát, aki meglehetősen sok helyesírási hibával írta le azt, ami számára nagy gondot jelent, és valóban nagyon komoly helyzetről számolt be.
Anyanyelvtől függetlenül vannak a mai közoktatásban olyan személyek, akik szinte írástudatlanul hagyják el az iskolát, de ha nem is, a számítógép nem mindenki számára mindennapos eszköz, és a gépelés sok mindenkinek nehezére esik. Épp az esélyegyenlőség jegyében kellene melléállnunk annak az embernek, aki nem igazán tudja megfogalmazni, leírni amit érez, gondol. Nekünk hál istennek ez könnyen megy, mert profi előadók vagyunk, ebből élünk.
Tisztelettel
Anikó
 
#649  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-04-03 09:39
Kedves Anikó! Nem válaszolni szeretnék a levelére, nem is tudnék. Csak egy kicsit más szemszögből megbeszélni a dolgokat. Magam is tanár vagyok, mégpedig abból a fajtából, akinél első helyen van a gyerek, másodikon megint a gyerek, aztán egy szünet és utána a többi. És nem is a mundér becsületét akarom védeni. De nézzük csak meg a dolgokat: mondja hogy a gyerek nehezen illeszkedik be, kicsit magának való.
Lehet, hogy talán nem az a legjobb segítség számára, hogy a szülő "a tanárokban keresi a hibát". Sajnálom, de nem találok erre jobb kifejezést. Én inkább megkeresném az alkalmat, hogy gyerek - szülő - OFŐ hármasban leüljünk és NYUGODTAN, indulatoktól menetesen, sérelmeket félretéve megbeszéljük a dolgokat. Ahol mindenki, következmények nélkül elmondhatja a sérelmeit, elvárásait. Szerintem ez a gyereknek is megkönnyebbülést jelentene, érezné, hogy az is számít amit ő mond, nem pedig a feje fölött zajlanak az események, az OFŐ-nek pedig segítséget. Ezek után pedig ha bármely más tanárral "probléma" van, az osztályfőnök már a tények ismeretében tudná a gyerek érdekeit érvényesíteni, illetve meg tudná beszélni a kollégákal, hogy mi is a probléma valójában. Mert elképzelehető, hogy olyan dolgok vannak a háttérben, amikről az iskolában nem tudnak: lásd a matek korrepetálást, vitaminok szedése. Én az OFŐ - diák - szülő bizalom FELTÉTLEN híve vagyok - és ez edig mindig bevált. Pedig volt - van aztán problémás gyerekünk bőven!!!!!!!!! Nem vagyunk ám egy elit iskola. A legjobbakat remélve, kívánok a kislányának szép ballagást és sikerest érettségit! Hadnagy Márta, egy OFŐ.
 
#647  Dömény AnikóMami37[kukac]citromail[pont]hu2007-04-01 08:35
Tiszteletem önöknek és a tanároknak! Óriási gondom van 4 éve.Nem minta gyerekem van.Nehezen illeszkedik be kicsit magának való,nem kitűnő tanuló.Középiskolás.Első osztályban bukott matekból.Kiderült azért mert nem szóltunk a tanárnőnek,hogy itthol korrepetálásra jár.Sikeres pótvizsgát tett.Másodikban megbukott matekből,pedig a tanárnő jelezte ha ír egy 3-as dolgozatot átengedi,megírta megbukott.Sikeres pótvizsgát tett lebeszéltem az átíratkozásról másik iskolába ne meneküljön el a problémák elől.Harmadikban az osztály füle hallatára megbeszélte az osztfő a történelem tanárral mivel magyarból nem bukhat a jegyei alapján bukjon történelemből.Megbukott,a pótvizsgáztató tanár az ottani eredmény után megkérdezte a gyerekemtől mit keres maga itt?3-as lett a pótvizsgája.Negyedikben a törékeny szőke kislányom hála az égnek vitamin halmaz szedése után hízott pár kilót.Most az osztfője mindennap megjegyzést tesz arra,hogy nem baj,hogy terhes vagy csak érettségizz le.A tanári karnak ez az elfoglaltsága,hogy mennyit nőtt a gyerek hasa.Meg lett kérve ne a kilóival foglalkozzon de elhárította a szíves kérést.A gyermekemnek volt olyan osztálytársa aki öngyilkossággal fenyegette a szülőjét ha nem íratja ki az iskolából.Az igazgató úrral is beszéltem szinte kiabált velem a telefonba,más dolga van mint egy diákkal problémáival foglalkozni.Ezek csak részletek több minden volt már egy normális szülő védi a gyermekét de a gátlásai gyűlnek.Teljesen hülyének vagyunk nézve.Nem merek reklamálni mert a végén megint bukik nem lesz érettségie.De mit tehetnék én?Szeretném ha az e-mail címemre jönne válasz amiért nagyon hálás lennék.Tiszteletem a mostani tanároknak,de bizony vannak kivételek.Dömény Anikó.
 
#646  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-03-29 13:34
Tisztelt Szalay Sándorné!
Kérdésére itt találja a választ.
Egyúttal megkérem olvasóinkat, hogy a Tanácsadó rovatban tegyék fel munkajogi kérdéseiket.
Köszönettel: A szerk.
 
#645  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-29 08:15
Kedves Mária! Ilyen röviden nehéz reflektálni egy általánosnak nevezhető problémára anélkül, hogy ez a válasz ne legyen túl sommás, a komplex helyzetet leegyszerűsítő. Igen, ma valóban nehéz a gyerekekkel és a szülőkkel is. Ez sok mindennel magyarázható, részben az általános társadalmi helyzettel és közérzettel. Az egész felnőtt társadalom türelmetlen, feszült, rosszul tűri a bizonytalan, kiszámíthatatlan körülményeket. És miközben mi (szülők, pedagógusok) számos okból elbizonytalanadunk, a gyerekek a változó (a média által is erőteljesen befolyásolt) körülmények között egészen járják a saját, gyakran követhetetlen útjukat és sok tekintetben egészen mások, mint akár a fél évtizeddel korábbiak. Az általános káoszban nő az egymás iránti bizalmatlanság, és ez különösen éles a szülők és pedagógusok viszonylatában. Mivel egyik fél sem bír igazán a gyerekekkel, gyakran egymásra hárítják a felelősséget, pedig csak úgy lehetne előbbre jutni, ha bíznának egymásban és együttműködnének, közösen keresnék az utat a gyerekhez, a megoldási lehetőségeket valóban létező problémák megelőzése, enyhítése, megoldása érdekében. Tudom, hogy ezzel a szöveggel csak a feszültséget növelem, és érdemben nem segítek. Az egyik első lépés bizonyára a szülők bizalmának megnyerése. Evvel párhuzamosan pedig folyamatos dialógus a gyerekekkel (egyénekkel, kiscsoportokkal, egész osztállyal). Biztos, hogy ma már a korábban bevált megengedő magatartás kevés. De nem megyünk semmire a merev, autoriter, elidegenítő habitussal sem. Nem tudom mennyire nyugtat meg, de ez a gond gyötri a pedagógusok nagy többségét. Ennek igazolására nézz bele a tanárok által vezetett blogokba (az AULA INFO.HU honlap baloldalán van ezekből egy válogatás).
Azért a szomorú fejű ikont nem tudom egy mosolygóval viszonozni. De talán az is segíthetne, ha akár ezen a honlapon kibeszélnénk az ilyen problémákat.
 
#644  Kovács Máriakovacs[kukac]feeemail[pont]hu2007-03-28 22:39
22 éve tanítok egy gimnáziumban. Liberális szellemben, megengedően és általában sikerrel. Az idén találkoztam egy osztállyal, sokan vannak, sokfélék, vannak közöttük kedvesek, törekvőek, lusták,nagylányok,közömbösek stb. Ha együtt vannak, nem bírok velük, neveletlenek, hangosak, minden feladat kétszer annyi energiát vesz el, mint a párhuzamos osztályokban. Végül hallgattam az ofőre, és intőket írtam az ellenörzőkbe, ha zavarták az órát. Egy szülő rögtön visszaírt, valami olyasmit, hogy ő most mit csináljon, ha az óra érdekes, akkor a gyerekek figyelnek, stb...(Persze pedagógus, tanítónő, mintha nála mindenki, mindig figyelne.).LOL.
A történet nagyon megviselt, ráadásul a lányát tette ki ennek az üzengetésnek, végül nem válaszoltam, csak aláírtam.
De vajon milyen együttműködést vár el egy szülő a tanártól?
Nem vagyok boldog. Rosszul érzem magam. Valami változást érzek, és ezt nem értem. A diák-szülő-tanár hármasnak vége?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek