OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#618  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-08 20:46
Kedves Alattyányi Mária! Kérdését áttettük a Tanácsadó rovatba, ahol szakértőnk válaszolni fog a kérdésére. Addig is szíves türelmét kérjük. OFOE
 
#617  Alattyányi Máriaahama[kukac]freemail[pont]hu2007-02-08 19:31
2000 jan-ban szakirányú végzettséget szereztem, s 2000 március-ban átsoroláson várakozási idő csökkentésben részesültem, aminek érvényesítése:2003-2002-re történt. 56 éves múltam,azonban 2000 óta is képeztem magam, s a 120 óra továbbképzést teljesítettem.Utólsó kategóriám 2008-ban lesz. Abban a meggyőződésben nyújtottam be az igazolásaim, hogy csökkentik a várakozási időt. Megtagadták, szerintük 2002-től indult a következő 7 év,annak ellenére,hogy 2000-ben végeztem. Kérem, hogy tájékoztassanak, hogy a törvény hogyan rendelkezik
 
#616  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-04 12:41
Kedves Mária!

A Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek című kötetben (Szerk: Szekszárdi J.) OKI Kiadó - Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001 olvashatsz erről. A leginkább ide vonatkozó fejezet Kósáné Ormai Vera - Völgyi Péterné A társas kapcsolatok és a szerephierarchia alakulása egy általános iskolai osztályban (195-207. o.) Ez egy felsőtagozatos osztály kapcsolatrendszerének alakulását követi és közli a szociometriai vizsgálat szempontjait is.
Egyéb szakirodalom
Mérei Ferenc: Közösségek rejtett hálózata,KJK Bp. 1971 (Létezik újabb kiadása is.)
Mészáros Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága. In: Iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, ELTE, Eötvös Kiadó, 1997.
Társas viszonyok az osztályban. In: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. IFA, Budapest, 1998. 150-185. o.

Jó munkát kívánunk

OFOE
 
#615  Máriashiraz5[kukac]citromail[pont]hu2007-02-04 08:55
Kedves kollegák, kedves tanácsadók!
Szociometriai mérést szeretnék elvégezni az elsős osztályomban: érdekel a csoport szerkezete, a perem és a központi gyerekek léte stb.
Melyek azok a kérdések ill. kérdés típusok melyeket alkalmazhatok, és hol olvashatok minderről. Köszönöm Mária
 
#614  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-03 23:30
Kedves Anna!
Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Baranyai úr ott fog válaszolni rá. Üdvözlettel OFOE
 
#613  Annajfan[kukac]freemail[pont]hu2007-02-03 18:24
Tisztelt Baranyai Úr!

Beosztott pedagógus vagyok egy általános iskolában. Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, legyen szíves tájékoztatni arról, hogy a munkáltatóm jogszerűen jár-e el?
Amennyiben lehetséges ne csak a jogszabály számára, megnevezésére történő hivatkozással, hanem a jogszabály helyes értelmezésével informáljon, hiszen pont ez okozza a problémáinkat.
Munkahelyemen mindannyiunkat (beosztott pedagógusok) érintő kérdés a jogszabályok helyes értelmezése. Igazgatónk kötelezővé teszi számunkra, hogy 7:30- 14:00 h-ig minden nap az iskolában tartózkodjunk, függetlenül az aznapi tanítási óráink számától. Az igazgató úr ezt jogszabályra alapozza, bár minket nem tájékoztatott arról, hogy e tekintetben mely jogszabály az irányadó. Többen próbáltuk ennek jogszabályi hátterét felkutatni, eredménytelenül. Ezért kérem most az Ön segítségét.
Az igazgató nem jelölt ki senki számára tanítási órán kívüli kötelezően ellátandó feladatot.
Amennyiben egyikünknek pl. nincs első két órája, vagy utolsó órái, vagy napközben nincs órája (lyukas óra), akkor is a fentebb említett időtartamban kötelező az intézményben tartózkodnia.
Mindezek mellett, továbbra is vezetnünk kell a munkaidő-nyilvántartást, részletezve ebben a tanítással lekötött munkaidőt, az otthoni felkészülési idő tartamát. Ennek a két időtartamnak az összegét tekinti elvégzett munkának. Tehát ha dolgozatot javítok az iskolában, vagy ebédeltetem a gyerekeket, vagy felügyelek rájuk, beszélgetek velük, cipőjüket kötöm, reggel érkezéskor fogadom, vagy iskolából haza indítom őket, stb. ami egy alsóban tanító pedagógus esetében teljesen normálisnak tekintendő, a munkaidő-nyilvántartás szerint nem számít munkaidőnek. Vagyis ha ott tartózkodom a megadott időszakban (vagyis 6,5 órát), de nem volt csak 4 tanítási órám, és otthon 2 órát készültem, ennek ellenére 6 órát tekintenek elvégzett munkámnak. Az én számításom szerint ez 8,5 óra, hiszen az iskolában 6,5 órát munkával + két órát felkészüléssel töltöttem el.
A fentebb említett kötelezettségeket az igazgatónk 2007. január 22-ével vezette be. Ezekkel kapcsolatosan sem az SZMSZ, sem a Kollektív Szerződés, sem a munkaköri leírásunk nem lett módosítva.
Kérdéseim:
Kötelezővé teszi-e bármilyen jogszabály, hogy a tanítással le nem kötött munkaidőmben - külön feladat meghatározás nélkül – az iskolában kelljen tartózkodnom? ( A Kjt. 55.§ 7. (1) szerint: „ A pedagógus a kizárólag a nevelési-oktatási intézményben ellátható feladatok végzéséhez szükséges időtartamon túlmenően nem köteles a nevelési-oktatási intézményben tartózkodni.” Ezt a jogszabályt kell-e érvényesnek tekinteni?)
Jogszerű-e az, hogy a munkaidő-nyilvántartást a fentebb említett részletezéssel kell vezetnünk, illetve a ledolgozott munkaidő meghatározása helytálló-e? (Tudomásom szerint a tanítással le nem kötött munkaidőt az Alkotmány Bíróság határozata alapján nem kell nyilvántartani, illetve a dolgozó nem kötelezhető erre.)

Előre is köszönöm válaszát.
Tisztelettel: Anna



 
#612  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2007-02-02 22:19
Kedves Dorina!
Nem tudok okos lenni, de mindenképp szeretnék valami együttérzőt írni.
Sajnos semmi reményt nem látok, egyre biztosabb vagyok a tudatos rongálásban.
Vajon hány olyan kolléga is lehet, akit nem tesznek ki ugyan (egyelőre...), csak éppen megfojtják, elveszik előle a levegőt, talán csak azért, mert értéket képvisel.
Persze ez nem vigasz, csak bizonyíték.
Hát nincs semmi, ami megállítaná a pusztulást? Tényleg vége az országnak?? (Pár évtized agónia után.)
A múltkor láttam valamelyik adón egy kis színest, hogy Észtországban megnyitották a tanévet abban az iskolában, amelybe egyetlen gyerek íratkozott be...
Lehet, hogy az észtek azt érezhetik, hogy ők fontosak, mivelünk meg állandóan azt érzékeltetik, hogy teher, nyűg vagy, csak gondot okozol.
Hát, minden jót, kedves Dorina.
 
#611  Baranyai Imreimrebaranyai[kukac]citromail[pont]hu2007-02-02 20:13
Tisztelt Buday György!
Természetesen az említett Mt.szabály minden munkavállalóra,így a közalkalmazottakra is érvényes.A szabadidőt köteles biztosítani a munkáltató ( fizetés nélküli szabadság)ezen időkre,de munkabért nem.
Üdvözlettel: Baranyai Imre
 
#610  Buday Györgybuday[kukac]globonet[pont]hu2007-02-02 16:49
Tisztelt Baranyai Úr!
A közalkazottakra vonatkozik-e a Mt.115 §-a, mely szerint, ha iskola rendszerű továbbképzésen (pl.második diploma) vesz részt a közalkalmazott és nincs tanulmányi szerződés, akkor is biztosítani kell részére a munkaidő kedvezményeket (kötelező iskolai foglalkozások, vizsganapok, szakdolgozatra, államvizsgára járó szabadság), vagy mindezeket saját szabadsága, vagy fizetés nélküli szabdság terhére kell megoldania.
Köszönettel Budayné
 
#609  Baranyai Imreimrebaranyai[kukac]yahoo[pont]com2007-02-01 20:00
Melindának üzenem:
a 138/1992.sz.kormányrendelet alapján,ha a pedagógus a kötelező ( jelenleg heti 20 )óraszámának keretében vonja a sajátja mellé össze a másik csoportot,akkor 50%-os helyettesítési díj illeti meg ezért.
Viszont,ha ez az összevonás a heti 20 óráján felüli(túlórás) óraszámának keretében történik,akkor a túlóráért járó óradíját 30%-kal kell megemelni.
Üdvözlettel: Baranyai Imre
 
#608  Dorinadorina23[kukac]citromail[pont]hu2007-02-01 18:44
Még egy hét, aztán soha többé. 26 évig tanítottam, és soha többé nem fogok. Soha többé nem mehetek be egy osztályba úgy, hogy ezek a gyerekek az enyémek.Soha többé nem hallgathatom apró titkaikat. Soha többé nem néz rám egyszerre 30 gyerek, nem hallgatják a mesét, nem nevetünk, nem sírunk együtt. Még egy hét, és aztán soha többé. "Megszorító intézkedések, ugye megérted"
 
#607  Tecza Melindamelinda[pont]tecza[kukac]gazeta[pont]pl2007-01-31 17:48
Szakmunkát írok a magyarországi és a lengyel pedagógusi fizetésről,járulékokról. (mint nemet szakos tanar itt elek és dolgozom Lengyelorszagban)Szuksegem volna a munkamhoz a kovetkezo adatra: Ha egy nyelvtanar, aki csoportot tanít osszevonja a csoportjat ugyanaz az osztaly masik csoportjaval, mivel a masik csoport tanítoja pl. betegseg miatt hianyzik, kap-e az ilyen esetben 50%-os óradíjat. (a Kjt. 138/1992) Korm.rendelet 16par.(4) és (6) alapján. Egy gyors válaszért nagyon hálás lennék.
 
#606  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-01-28 10:37
Kedves Csilla és Sándor! Kérjük, hogy kérdéseiteket közvetlenül a honlapunk tanácsadó rovatába tegyétek fel. Ott fogtok választ kapni rá. Üdvözlettel OFOE
 
#605  Sándorkover[kukac]axelero[pont]hu2007-01-28 09:30
Azt szeretném kérdezni,hogy az iparitanuló idő, valamint a sorkatonai szolgálat beszámít e a közalakalmazotti munkaviszonyba?
 
#604  Csillaviolinett[kukac]freemail[pont]hu2007-01-27 20:50
azt szeretném kérdezni hogy a felmentési idő nyugdíjazáskor hogyan jár.
 
#603  Baranyai Imreofoe[kukac]chello[pont]hu2007-01-25 20:05
Kedves Gabriella!
Kérdésére válaszolva először is hangsúlyozni szeretnénk, hogy az iskolában oktatott idegen nyelv szabad megválasztását törvényi szinten nem szabályozták.
Ha az iskola pedagógiai programjában rögzítette az idegen nyelv szabad választásának lehetőségét, akkor az intézmény ezt a tanuló igényének megfelelően köteles biztosítani.
A pedagógiai programok ezt a kötelezettséget általában nem tartalmazzák, így a jelentkezők létszáma és egyéb szempontok (pl. nyelvtanárok óraszáma, tanulói csoportlétszám, tantermi, órarendi adottságok stb.)figyelembe vételével osztják be a tanulókat valamelyik nyelvi csoportba.
Természetesen egyedi esetekben, megfelelő indoklással kérhető az igazgatótól a korábbi döntés megváltoztatása. Van rá esély, hogy – amennyiben ezt a feltételek lehetővé teszik – az iskolavezető helyt ad a kérésnek.
Reméljük, sikerül mindenki számára megnyugtató megoldást találniuk.
OFOE
 
#602  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-01-25 19:42
callmemike! Óvatosan az internetes megmondomazigazat formációval. Veszélyes egy igazgatóról (néven nevezve) fórumon rosszat mondani. Én nagyon féltem a hozzád hasonló tizenéveseket. Őszinték vagytok, az gondoljátok az igazságból nem lehet bajotok. Ez nem így van.Sajna hasonló miatt rúgtak már ki ismerősömet gimnáziumból. Kérlek, légy óvatosabb!
 
#601  Brigibrp[kukac]yahoo[pont]com2007-01-24 20:09
Miért kaptál büntit, Dóryka? Csak nem beszéltél csúnyán? Ejnye-bejnye! Asztán tudol szép szavakat találni?
 
#600  dórysz[pont]doree[kukac]freemail[pont]hu2007-01-24 17:08
szép szavakat kell gyüjtenem magyarra mer az a büntetőm:(
 
#599  gabriella2007gabriella2007[kukac]freemail[pont]hu2007-01-23 13:43
Szeretnék választ kapni arra hogy 2 idegennyelv közül a gyerek választhat-e,vagy az iskola is kétfele oszthatja a létszámot?Jogos-e az iskola döntése,el lell a gyereknek fogadni amelyik idegennyel tanulására kényszerítik.Holott ő a másikat választotta.Köszönettel:gabi
UI: SÜRGŐS VÁLASZT VÁROK!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek