OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#602  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-01-25 19:42
callmemike! Óvatosan az internetes megmondomazigazat formációval. Veszélyes egy igazgatóról (néven nevezve) fórumon rosszat mondani. Én nagyon féltem a hozzád hasonló tizenéveseket. Őszinték vagytok, az gondoljátok az igazságból nem lehet bajotok. Ez nem így van.Sajna hasonló miatt rúgtak már ki ismerősömet gimnáziumból. Kérlek, légy óvatosabb!
 
#601  Brigibrp[kukac]yahoo[pont]com2007-01-24 20:09
Miért kaptál büntit, Dóryka? Csak nem beszéltél csúnyán? Ejnye-bejnye! Asztán tudol szép szavakat találni?
 
#600  dórysz[pont]doree[kukac]freemail[pont]hu2007-01-24 17:08
szép szavakat kell gyüjtenem magyarra mer az a büntetőm:(
 
#599  gabriella2007gabriella2007[kukac]freemail[pont]hu2007-01-23 13:43
Szeretnék választ kapni arra hogy 2 idegennyelv közül a gyerek választhat-e,vagy az iskola is kétfele oszthatja a létszámot?Jogos-e az iskola döntése,el lell a gyereknek fogadni amelyik idegennyel tanulására kényszerítik.Holott ő a másikat választotta.Köszönettel:gabi
UI: SÜRGŐS VÁLASZT VÁROK!
 
#598  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-01-20 18:39
Sajnálom, hogy a dokumentumban rögzített etikai normák nem működnek az iskolátokban, de egy csöppet sem csodálkozom rajta. Különben a radnótis etikai kódex néhány évvel ezelőtt került hozzám, és mivel a készítői továbbra is aktuálisnak tartották, felkerült a honlapra. Magam részéről nem hiszek az etikai kódexekben, hacsak nem alapulnak valamennyi érintettel kialakított konszenzuson. Mivel jelenleg nem működnek, ez a konszenzus bizony hiányzik, és a "szép szavak" üres frázisokká silányulnak. Kár, hogy ez a korábban demokratikus szelleműnek ismert iskola ma már nem egészen hasonlít saját korábbi sajátmagára. Szerinted mit lehet evvel a helyzettel kezdeni?
 
#597  callmemikecallmemike88[kukac]gmail[pont]com2007-01-20 17:09
Az ELTE Radnóti Mikós gyakorlóiskolájának diákjaként kiemelt érdeklődéssel olvastam az iskola etikai normáiról számot adó dokumentumot.
A bejegyzés minden bizonnyal jól lopható saját iskolánk házirendjébe, szakdolgozatokba vagy hasonlókba, és bizonyára nagyon jól is hangzik, "humanizmus" "kölcsönös tisztelet", "megértés", satöbbi.
Diákként azonban szinte soha nem érzékeltem ennek a normarendszernek a gyakorlati megvalósulását. A Radnótiban sajnos éppen olyan autoriter ostobaságoknak kell megfelelni, mint a magyar középiskolák többségében.Minden diáknak el kell tűrnie a pedagógusok és az iskola más dolgozóinak kisebb, de egyértelmű jogsértéseit (korbács nincs például, pofont viszont már nem is egyet láttam az elmúlt években).
Radnótis jellegzetesség azonban, hogy a DÖK munkája már régen nem a diákok jogainak védelmére, hanem teadélutánok szervezésére összpontosul. Tisztelt igazgatónk, Tomcsányi Péter így elég lazán lépeget át fontos témákat:
egy DÖK-táborban például indoklás nélkül közölte, hogy egy bizonyos tanár ellen benyújtott panaszokkal nem foglalkozik. Majdnem ugyanilyen érdekes az az eset is, miszerint az iskola diákjaitól valószínűsíthetően rendszeresen lopkodó, egy diák által lebuktatott takarítónő még mindig az iskola alkalmazásában áll, miközben az esetről a DÖK és a megkárosított diákok tudomást sem szereztek.
Hát, ennyi a különbség a valóság és egy szép hosszú karaktersor között.
 
#596  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2007-01-12 22:09
Kedves Mé!
Nagyon sajnálom a helyzeteteket! Én kb. két éve kértem állásfoglalást az oktatási minisztérium jogászától ( direkt írtam kis betűvel )a fenntartó direktíváival kapcsolatban: nem értették, hogy ilyen helyzet előfordulhatott egyátlatán, különben meg a fenntartót, ha forráshiányos költségvetése van minden fölmenti a kötelesség alól, de a saját pénzemen kérhetek szakértői ellenőrzést, ennyit tudtak ajánlani. Kösz, mondtam és próbáltam nem belefulladni a könnyeimbe, majd a kollégáim kilátástalanságán kaptam majdnem infarktust. Mindez emberi tényező, a 22-es csapdája, a kör bezárult, felejtse el, soroljam még.?!
 
#595  penzugy[kukac]jozsefa-pszabolcs[pont]sulinet[pont]hu2007-01-12 12:28
Kedves kollégák!

Kérem, aki tud segítsen az alábbi témákban.

1.
Megteheti-e a fenntartó a költségvetés tervezésekor, hogy a nem kötelező órákat és az egyéni foglalkozásokat létszámarányosan finanszírozza minden évfolyamon?
Tehát, nem a kötelező óra törvényben meghatározott százalékának megfelelően biztosítja ezeket a járulékos órákat, hanem annak annyi százalékát, ahány százaléka az osztály tanulói létszáma a maximális osztálylétszámnak.
Pl: 8. évfolyamon 64 tanulónk van, ez a max.létszám 71%-a. A törvény a nem kötelező foglalkozások 30%-át, azaz 7,5 órát engedélyezne, ami 22,5 óra lenne. Ehelyett a fent említett 71%-os létszám miatt, csak 15,975 órát biztosít a fenntartó ezen az évfolyamon.
Ugyanez érvényes az egyéni foglalkozásra is, ahol 8. évfolyamon a 6 óra helyett csak 4,26 órát biztosít.

2.
A képességvizsgáló és rehabilitációs intézet javaslata alapján magántanulóként heti 10 órában foglalkozunk egy tanulóval. Erre az órakeretet biztosította a fenntartó, viszont szerinte ez egyéni foglalkozásnak minősül, tehát az szeretné, hogy "grátisz" órában végezzék a kollégák.
Lehet-e az ilyen magántanulós óra "grátisz"?

3.
A tanítási időkeret mellet kitöltjük a munkaidő nyilvántartó lapokat is. Van-e olyan határozat, jogszabály, ami ezt eltörölte, vagy a továbbiakban is vezessük ezt a munkaidő nyilvántartást?

Szívesen veszek mindenféle útmutatást, segítséget, választ a fenti témákban.

Köszönöm
 
#594  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-12-31 14:16
BOLDOG ÉS SIKERES ÚJESZTENDŐT KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE
 
#593  tomiseniortomisenior[kukac]chello[pont]hu2006-12-21 12:53
Nagyon köszönöm mindanjiuk kedvességét, és segítségét. Kellemes ünnepeket kívánok.
 
#592  toncsi13toncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-12-20 11:16
Kedves Apuka,
Mint osztályfőnök kerültem már hasonló helyzetbe. Én a történtek után behívattam mindkét gyerköc szüleit, és az igazgatóval, a szülőkkel és a gyerekekkel együtt közösen beszéltük meg a problémát. Szerintem nagyon fontos, hogy a gyerekek (a bántó és a bántott) ott legyenek ezen a beszélgetésen és hallják, hogy tettük mivel jár.
Nálam használt, és bár a két fiú soha többet nem szólt egymáshoz, nem volt több verés és piszkálódás. Kérje meg az osztályfőnököt egy ilyen beszélgetésre.
 
#591  Krisztipeerk[kukac]freemail[pont]hu2006-12-19 19:38
Kedves Apuka,
Sajnos nagyon kevés olyan iskola létezik, ahol kislétszámú osztályokban tanulhatnak gyerekek (magatartásprobléma vagy tanulási probléma miatt ezt ajánlják), ezért nem tudják a tanulási problémával küzdőket külön iskolába küldeni. Valóban van olyan, hogy a tanárok már nem tudnak újabb "trükköket", vagy eszközöket bevetni a gyerekek érdekében. És nem könnyű egy ilyen helyzetben azzal foglalkozni, a másik gyerek vajon miért ilyen (miért verekszik, bánt másokat), de higgye el, nem magától lett ilyen. Neki is segítségre van szüksége (iskolapszichológus, vagy Nevelési Tanácsadó, esetleg a családja!) és sok figyelemre. Talán le lehetne ülnie a pedagógusoknak a két gyermekkel (bár nem tudom, csak az ön fiát bántja-e, mert ez is fontos lehet, hogy ha igen, miért), esetleg a gyerekekkel és a szülőkkel közösen (mindkét gyermek szüleivel). Ha úgy érzi, fiának is fontos lenne egy szakemberrel beszélnie a lelki sérelmei miatt, ne habozzanak felkeresni egy pszichológust (ez a szülőnek is mindig hasznos tud lenni)! Ha már ennyi energiát tett bele, mert fontos önnek a fia lelki egészsége, próbáljon meg az iskolában még egyszer segítséget kérni. Kitartást kívánok és becsülöm, amit eddig is tett!
 
#590  tomiseniortomisenior[kukac]chello[pont]hu2006-12-19 11:09
Szép napot mindanyjiuknak.
Először keveredtem erre az oldara, és segítséget kérnék, abban, hogy milyen eszközökkel, vagy lehhetőségekkel tudnám végre az iskolában folyamatossan inzultált, és " terrorizált " fiam ügyében a megoldást elérni. A kisfiú már harmadik éve jár ebbe az iskolába, ahová a gyengébb tanulmányi teljesítménye miatt került, egy kissebb létszámú csoportba. Itt az osztályban egy -a fizikai fölényét kihasználó - igen testes, és túlkoros gyermek állandó célpontjává vált. Már több alkalommal kerestük fel mind az osztályfőnököt, mind az igazgatónőt, akitől a probléma megoldására ígéretet kaptunk. A helyzet nem változott, a fiú tanulmányi eredményében ugyan javulás történt, de a lelki sérelmek miatt egyre inkább visszahúzódik, és ez már tarthatatlan, mivel a támadások, és attrocitások nem szűnnek, és a pedagógusok csak egy bizonyos szintig kompetensek. A kérdésem, illetve a kérésem annyi lenne, hogy kit, illetve mit lehetne az ügyben lépnünk ? Hol kereshetünk végérvényesen akár jogorvoslatot is a helyzetre. Hozzáteszem, hogy a bántalmazó fiatalnak ez már a harmadik iskolája, de őt onnan eltávolítani nem hajlandóak.
Köszönettel. Egy elkeseredett apa Baranya megyéből.
 
#589  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-12-19 08:10
Kedves Csilla, Emese stb.! Megértem az elkeseredést, senkinek sem könnyű manapság. De azért úgy gondolom: éppen ideje lenne, hogy mi, pedagógusok végre valamifajta konstruktív dialógust kezdjünk egymással, és a panaszkodás helyett közösen keressünk kiutat. Én erre látok némi lehetőséget. Szóval csak előre lehet menekülni. A honlapon a közeljövőben konkrét javaslatokat is közzé szeretnénk tenni a mit és hogyant illetően.
 
#588  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-18 21:59
Kedves Emese és mindenki!
A létbizonytalanság!!! Igen, ez a főok. Én legalább is szeretném innen eredeztetni. Az etikátlanság ( ha nem jár minimális szakmai elismerés, akkor jól jön az ajándék, vagy a férjem, feleségem munkanélküli, legalább a szülők ajándéka "bearanyozza" a tanév utolsó napját.) A kiégettség: nincs pozitív megerősítés, a szülőket sem érdekli gyermekei továbbhaladása, gyermekeik szubjektív problémái, azért van a tanár, hogy megoldja! A létbizonytalanság: az új munkaidő elszámolás az alapja mindennek, a fenntartói jogosítványok szinte megkötik az intézményvezetők kezét ( létszámmeghatározás: gyerek, pedagógus ) Felháborító! Mi emberekkel, élő szervezetekkel, indivídumokkal dolgozunk. Itt nincs selejt, ez nem az ISO 2000. Ők gyermekek, akik a legnagyobb értékek, minden pénzt megérnek?? Van egy Ferge Zsuzsánk, aki a statisztikai adatokat alapul véve pozitív hangulatban nyilatkozik a kormányról, a felszámolandó gyermekszegénységről, (de ki az igazán szegény?) a Népszabadságban!! Jöjjön ide! Nézze meg! A XXI. században szenvedhetnek a gyermekek a családon belüli erőszaktól, mert a rendőr nem megy ki családhoz, csak, ha vér folyik. Bizonyíték nélkül nem veheted védelembe, ha nincs védelembe véve, nem számít halmozottan hátrányos helyzetűnek és akkor nem kell fölvenni napközibe, nem kell neki egész napos óvodai elhelyezést biztosítani. Igaz lehet, hogy az egy főre jutó havi jövedelme, papíron éppen meghaladja a nyugdíjminimumumot, akkor a szülei nem kapnak sem lakásfenntartási támogatást, sem rendszeres gyermekvédelmi támogatást, fizetniük kell a tankönyvért, a napköziért, tehát a gyerek is csak kiadás. Drága az iskolaotthonos ellátás! Csökkentsük a napközis csoportok számát! Úgy is otthon van anyuka anyaságin-érvel a fenntartó!!! Anyuka a szociális biztonság miatt az aluliskolázottság és a munkanélküliség miatt ( főleg ) van anyaságin a harmadik...... gyermekkel, de nem amiatt, hogy nevelni akarja a gyermekeit. A harmincas korosztály sem angolul, sem németül nem tanult. Most elvárjuk tőle, hogy 9-10 éves gyermekétől otthon kérdezze ki a néme-angol házit, megmagyarázva hozzájuk a nyelvtant, gyakorolja vele a számítógép-használatot holott ő jobb esetben csupán be tudja kapcsolni a számítógépet, ha van otthon. Mikor jönnek rá, hogy jó a dán-modell, kell a két pedagógus egy osztályban!! De nem, még az óvodát is kurtítjuk. Végbe hallgattuk a MSZP-s kampányt: az óvoda 3 éves kortól lesz kötelező: Iskolaszolga 2006. decemberi szám: majd a fenntartó meghatározza a csoportok számát, a pedagógus létszámot, a többiről meg majd dönt az óvodavezető, felvállalva az elutasított felvételi kérelmeket az aktuális szülővel. ( szocializáljuk a gyermeket, harmónikus, családias környezetet biztosítva. ) Undorító és felháborító!!! A dolgok ilyetén való alakulása megint azt sugalja: a szülő haragszik az iskolára, mert nem tudja, hogy a fenntartó mit határoz meg egy-egy intézménynek, haragszik a pedagógusra, mert jól fizető állása van és mindennek tetejében 46 nap szabadsága. Haragszik a pedagógusra, mert tanév végén pironkodva bár, de az ajándékot elfogadja, nem biztos, hogy mérlegelve a szülő utolsó 300 forintját adta be az osztálypénztárba. Haragszik a pedagógusra, mert a gyerek szalagavató ruhája, tánctanára belépője, meghívója kb. 30000 forintjába kerül. Miért is vállaljon vele sorsközösséget. Ő nem lát a színfalak mögé. Nem látja a mi kiszolgáltatott helyzetünket, kényszerpályánkat. Nem látom a megoldást. De úgy gondolom, hogy a sok adoptált baromság helyett, az EU ajánlásaihoz jobb lett volna megfogalmazni a saját oktatáspolitikánkat és belátni számos előnyünk mellett még több fogyatékosságunkat, és ezen nyomdokán szépen fokozatosan felépítkeznünk. Költséges, de magabiztos gyermek és talán kiegyensúlyozottabb szülői társadalom nézne velünk szembe, és hinné el, hogy valóban lámpásként vagy jegenyeként szereplünk életükben. Mindezek után minisztériumi dicséret nélkül, szakmai elismerésként gyermeki tekintetek, szülői kézszorítások, könnyes szemek igazolnák vissza, hogy érdemes volt nagy dolgokért élnünk! Sok a pedagógus, használjuk őket, párosával! Higyjék el megérné! Az olcsó áru még soha nem volt a minőség biztosítéka, ezt az ISO is tudja!
 
#587  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-17 09:14
Hát bizony, nehéz védeni a "mundér becsületét", hiszen a pedagógusok között sok olyan akad, aki szennyezi ezt a mundért. Ennek pedig csak részben okai a kiégettség és a rosszabbodó körülmények.Mindehhez az is hozzájárul, hogy a bizonytalanság miatti szorongás miatt még a legkülönb pedagógusok is el-elvesztik a türelmüket, és olyat tesznek, mondanak, amit gyakran maguk is megbánnak. A gyerekek pedig figyelnek, lecsapnak minden tévedésre, hibára, és egyre jobban kicsúsznak a felnőttek kezéből, egyre kezelhetetlenebbé válnak. Szóval itt vannak önmagukat is gerjesztő folyamatok. És a presztízs mindeközben egyre romlik. Nem tudom, mit lehetne ez ellen tenni, hogyan lehetne ezeket a rossz köröket megszakítani!
 
#586  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-16 21:39
Kedves Emese!
Feltétlenül igazat adok neked, magam is támogattam a sztrájkot. Én csupán arra a mondatra reagáltam, ami kevesli a velünk együttérzők táborát. Az állam, kormány ügyesen végzi ezt az oszd meg és uralkodj című műsort. Már a társadalom számos rétegét megosztotta. A nyugdíjasokat, az orvosokat stb. És ami a legbántóbb, hogy mindeközben közöttünk is vannak automatizmusban, kiégéstől szenvedő kollégák, empatia nélküliek, etikátlanok. Mindaddig, amíg, ezek a szakmánktól és a saját szakmánkból adódó körülmények fennállnak, nem várhatunk teljes megértést.
 
#585  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-16 08:27
Nagyrészt egyetértek veled, Csilla. Valóban "süket csend" uralkodik szinte az egész országban. mindenki magát sajnálja, és eközben nem marad ideje, energiája, kedve mások bajaival foglalkozni. És mindeközben a hatalom részéről valóban tökéletesen érvényesül az "Oszd meg és uralkodj" többször bevált elve. Mindenki saját sebeit nyalogatja, és nem figyel oda arra, ami másoknak fáj.
Engem már régen foglalkoztat, hogy a nehéz körülmények felmentenek-e bennünket, pedagógusokat a tanítványaink iránti felelősség alól.(Egyértelmű persze, hogy nem mentenek fel.) De a helyzet körülöttünk (ide értve az iskolák légkörét is) egyre rosszabb, a hangulat egyre feszültebb, a kölcsönös bizalmatlanság nő.
A sztrájk ugyan nem megoldás,de legalább valamifajta jelzés lehet a hatalom számára, hogy a dolgok nem mennek símán, a pedagógusokat sem lehet kihagyni az őket érintő kérdésekben hozott döntésekből. Nagyon hiányzik az igazi szakmai érdekképviselet!
 
#584  raczicsillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2006-12-15 19:53
Igazad van Emese. Valóban elviselhetetlen süket csönd van, évek óta. Csak nem csak az iskolákban, hanem a társadalom bármely régegében. Az angol gyarmatosítók jelszava a legkíválóbban érvényesül ma: Oszd meg, és uralkodj! Elviselhetetlen a kishitűség, a kicsineyesség, az irigység, a megalázás és a megaláztatás. Mi pedagógusok hangoztatjuk, hogy megőrülönk a rengeteg munkától. A kereskedelemben dolgozók napi 12-14 órát gürcölnek, a munkanélkülinek nincs esélye sem, hogy visszakapaszkodjon, a tartós beteg gyermek szüleitől elveszik a kedvezményeket, gyárakat zárnak be és rengetegen lesznek munkanélkül. Miért nem szólunk mi pedagógusok minden egyes gyermek érdekében, hogy miért lett munkanélküli anyád, apád? Ki tudja fizetni a szalagavatós ruhád árát? Év végén a tanárnak, az ajándékra be tudja fizetni a megállapított összeget az SZMK_snak? Elteszed az ajándékot, látod rajta, hogy a szülő szívesen adta, vagy kifacsarták belőle? Sajnáltathatjuk magunkat? Sajnáljuk a gyermeket, hogy elvesznek fejlesztő csoportot? Sajnáltad, amikor az anyja munkanélküli lett? Tudod miről mond le karácsonykor? Tudod hány kiló, deka gyümölcsöt eszik meg egy hónapban? Te nézed, vagy látod a gyereket, ha látod, ne hivatkozz rá, mert látnod kellene a mögötte álló családot, a társadalom egy szeletét? A fizetésedet félted? Én is, és vele együtt a családomat. A kohászt ki sajnálta? Bemégy ingyen korrepetálni? Fogadsz ingyen tanítványt, hogy pusztán csak segíts? Ne várjunk addig össztársadalmi megértést, amíg mindezeket végig nem gondoltuk és pipáltuk ki magunkon: Kedves pedagógusok, sajnálom magunkat, tudom, hogy nagyon sokat dolgozunk, de mások is. Valóban a gyerekkel együtt a családot is nekem kellene nevelnem. Szivesen is tenném, ha tudnám, hogy az én kicsi lányommal is helyettem is törődnek a napköziben és nem hivatkozik arra a pedagógus, hogy nem képes ennyi gyerekkel a minőséget is ellenőrizni.
Tisztelet, Szeretet, Béke, Remény, Hit, ne csak ádventkor, minden nap, minden órában, minden percben töltse ki az életedet. Én nem vagyok hívő, csak szeretnék ember lenni, anya, pedagógus, feleség. Ezt a magatartást várom vissza !!! Minden pedagógus nevében mered állítani, hogy így akar élni, és minden nap erre törekszik? Ha igen sztrájkoljunk, és várjuk a megértést.
 
#583  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-15 11:16
Elviselhetetlen süket csend van így reggel. Az interneten sem találtam híradást a sztrájkról. Nem értem a szülői szervezetek tiltakozását a sztrájk ellen! A gyerekfelügyelet megoldott, a két órával nem sérül a "tanulók tanuláshoz való joga" Nem lenne nekik is jobb, ha jó közérzetű, a jogaikért kiállni képes, lelkileg egészséges pedagógusok tanítanák a gyerekeiket? A Nagycsaládosok lám a sztrájkolók mögé álltak. Persze, mert ők a saját bőrükön kénytelenek érezni, hogy egyre reménytelenebb a helyzet.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek