OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#578  achsachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-27 09:31
A szombati beszélgetésből kifelejtettem néhány fontosat. Hogy például a gyerek csak tükörképe a felnőttek világának, az általuk elkövetett erőszak a felnőttvilág sara, és ha már csak a pofon marad eszközként, akkor a felnőtt társadalmat kellene végigpofoznunk...
Többször láttam, és meg is hívtam tanévelőkészítő fórumra annak a nagyváradi tanítónőnek a foglakozását, aki a szülői értekezleten a drámapedagógia eszközeivel dolgozik, igyekszik igazi szülői közösséget építeni az osztály mögé már csak a gyerekek biztonságérzetének növelése miatt is. Talán az ő hatására próbálkoztam én is a saját osztályomban több-kevesebb sikerrel. Például már háromszor volt "szülői értekezlet" egyikőjük udvarán - tény, hogy csak hat-nyolc résztvevővel - ahol a beszélgetés kilencven százaléka spontán, de nagyon érdekes volt.
Nyilvánvalóan ilyen és ehhez hasonló módszereket kellene összeszedni (például a pofon helyett...)
 
#577  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 18:30
Lezajlott az OFOE szakmai napja, ahol – többek között – arról is szó esett,hogy miként lehet a pedagógusok szakmai érdekeit a jog által biztosított kereteket és a valóságos mozgásteret kihasználva érvényesíteni. A részletekről a későbbiekben folyamatosan tájékoztatást adunk majd a honlapon.
 
#576  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 16:42
Kedves Kollégák!

A 2007. évi költségvetés osztály- és csoport-összevonásokat, iskolabezárásokat, elbocsátásokat eredményez, amelyet a közoktatási tv. legutóbbi módosítása támogat.
Az adminisztráció miatt már az oktatásra, nevelésre kevesebb idő jut, mint annak dokumentálására.
Kifizethetetlen az elvégzett túlóráink egy része , mert törvény tiltja a kifizetést.
Iskolafogászat, osztálykirándulás vs. bér.

Kérjük, december 15-én adjon 2 órát, hogy ne így legyen. Hogy ne bocsássanak el 10-20000 kollégát, esetleg Önt egy-két éven belül.

Kérjük, vegyen részt a figyelmeztető sztrájkban akár tagunk, akár nem - ezt a sztrájktörvény lehetővé teszi.

Látogasson honlapunkra a részletekért. www.pdsz.hu

Tisztelettel: Kerpen Gábor
 
#575  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2006-11-23 12:20
Kedves Ágota! Teljes mértékben osztom Csiga véleményét! Szerintem nincs annál jobb érzés ezen a pályán, mint látni hogy alakulnak a kezed alatt az emberpalánták! És, nekem legalábbis, nagyon jól esik, még ha hullafárdt vagyok is, amikor szinte nincs olyan szünet hogy ne jöjjenek oda a lányaim, csak úgy pletyizni. Igaz, ők már tizenkettedikesek, de voltak valamikor kilencedikes kislányok is, és az sem utolsó élmény, látni hogy serdültek szinte felnőtt nővé már, de ugyanakkor hogy maradtak gyermekek. És még valami. Tegnap, amint elnéztem őket, ahogy próbáltak a szalagavatóra, ott csendben a sarokban kicsit még el is pityeredtem. Nem akarom, hogy elmenjenek! - tiltakozik a lelkem, pedig persze hogy szeretném, hogy minél többen sikeresen tanuljanak tovább. No, ki lehet ezt pénzben fejezni? Szerintem lehetetlen! Üdv Márta
 
#574  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-22 08:29
Kedves Kollégák!
Ma felkerült a szakmai napunk programja a honlapra. Nézzétek meg, hátha kedvet kaptok eljönni hozzánk! Talán közösen előbbre juthatunk égető problémáink megoldásában!
Mindenkit nagy szeretettel vár az OFOE.
 
#573  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-21 13:46
Kedves Ágota!
Hát persze, hogy van jövője! Sőt! Osztály nélkül az ember csak kallódik. A gyerekeknek meg égető szükségük van olyan hiteles felnőttre a szülői házon kívül, akihez tartozhatnak valahogy.
Eddig se a pénz motiválta az osztályfőnökséget, eddig is ingyen végeztük munkánk nagy (és legszebb) részét.
(Persze ez nem azt jelenti, hogy nem pusztulnék bele a mai helyzetbe, nem azt, hogy látnék akár egy kis fikarcnyi fényt, reményt, de például számomra az osztályomban eltöltött idő az, amikor egy kicsit el tudom felejteni a kinti trágydombot - magyarul az osztályfőnökség önterápia is...) Ha ez biztató...
 
#572  Ágotaagpet[kukac]yahoo[pont]com2006-11-21 09:50
Nagyon örülök, hogy létezik egy egyesület az osztályfőnököknek! De vajon van-e jövője az osztályfőnöki szerepnek? Mert a jelen elég siralmas. A megemelt óraszám mellett lesz-e ember, aki erre a hihetetlen energiát és időt igénylő feladatra ezért a pénzért vállalkozik? A napi hajtás mellett legfeljebb a kötelező adminisztrációra meg a valahogyan kitöltött osztályfőnöki órára marad erő. Nem vagyok túl derülátó! Mondjon már valaki valami biztatót!
 
#571  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-11-20 10:27
Kedves Koléga!Tisztelettel tájékoztatom,hogy a http://www.balatonierdeiiskolak.hu
oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai.
Szállás diákcsoportoknak már 950.-Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége
szállással, étkezéssel már 4.150.-Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola
már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től.Tantestületi kirándulás 3 nap/ 2 éj szállás félpanziós étkezéssel, esti programmal már 6.450.-Ft/fő-től.
Szíves figyelmébe ajánlom megújult honlapunkat is: http://www.balatonguest.hu
Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulás,erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
További tájékoztatással készséggel állók a rendelkezésére.
Üdvözlettel, Bartos Csaba
Mobil: 06-20-943-06-43 vagy tel/fax:87/482-135
Balatoni ifjúsági szállások http://www.balatonguest.hu

 
#570  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-18 10:58
FELHÍVÁS ÉS MEGHÍVÁS!

Kedves Kollégák!

Nagyon fontos lenne, hogy minél többen eljöjjetek a meghirdetett (november 25-én szervezendő) szakmai napra. Az előzetes tájékoztató fenn van a honlapon, a pontos program a következő hét elejére felkerül. A rendezvényről az egyesület tagjait korábban e-mailben értesítettük.
A központi téma az iskolai nevelésre (hagyományosan az osztályfőnöki munkára) jogszerűen fordítható órakeret biztosítása. Evvel kapcsolatban dolgoztunk ki egy tervezetet, amelyet egyesületi állásfoglalásként szeretnénk majd felsőbb fórumokon is képviselni.
Az eredményhez azonban nagy szükségünk van a véleményeitekre, javaslataitokra, támogatásotokra. Ezért is lenne nagyon fontos, hogy minél többen jelen legyetek a rendezvényünkön.

Reméljük, így is lesz!

Az OFOE vezetősége nevében Szekszárdi Juli
 
#569  Telegdy Balázsbtelegdy[kukac]fono[pont]hu2006-11-17 11:22
Kedves Kollégák!

Elsősorban középiskolásoknak szóló programot szeretnék ajánlani. SZeretettel várunk mindenkit, és kérjük a segítégüket a program terjesztésében.

Köszönettel:
Telegdy Balázs


Diákszavak 56-ról találkozó
2006. december 02. - 2006. december 03.

A Fonó és az Országos Diákszínjátszó Egyesület közös országos diákszínjátszó találkozója
Helyszín: Fonó Budai Zeneház, Budapest, Sztregova utca 3.

DECEMBER 2. SZOMBAT
09. 00: Tizenévesek 1956-os naplója
Szent Margit Színkör (Budapest). r.: Henger Péterné
10.00: Én ezt nem értem
Köböl színpad (Budakalász), r.: Sági Rita
10.30: Szenvedés, honvágy, remény…
Színparódiák (Pusztaszabolcs). r.: Tánczos Krisztina
11.20: A befejezetlen mondat
Barátság Színkör (Pásztó), Zöldi György
12.20: szakmai beszélgetés
14.00: Életünk
Janikovszky Éva Ált. Isk. (Budapest), r.: Záhonyi Barbara
14:30: Októberi lázrózsák
Szeleburdiák Színpad (Pápa), r.: Németh Ervin
15.10: Angyalok hangja
Éltes Mátyás Ált. Isk. (Pécs) r.: Cséplő Ágnes, Horváth Katalin
15.50-16.30 szakmai beszélgetés
16.30: Nézőpontok ’56
Babérrablók (Győr), r: Patonay Anita
17:00: szakmai beszélgetés
17.30: Próba a verandán
Budai Középiskola (Budapest), Dr. Sárváry Mariann
18.45: Változó lobogók és 56
Virányos 8b (Budapest) r.: Keresztesi Katalin szakmai beszélgetés
20.00: A canadai Arany János és Szent Erzsébet magyar iskolák közös 56-os műsora. DVD vetítés és beszélgetés a canadai magyar közösségekről.
21.00: A Makám zenekar ünnepi koncertje, Krulik Zoltán 56-os dalával


DECEMBER 3. VASÁRNAP
09.40: Mert a haza te magad vagy…
Petőfi Gimnázium (Budapest). r.: Dr. Vörösné Ketler Valéria
10.30: Forr a dalom
Kószák (Szeghalom), Pándiné Csajági Mária
11.15: Zeng a zének, Öcsi?
Szerpentin (Budapest), r.: Jancsó Sarolta
12.30: szakmai beszélgetés
13. 30 – 14.00 Ebéd
14.00: Mi történhetett?
Mi csoport (Pásztó), r.: Dr. Szabó Irén
14.45 Pozsgai Zsolt: Szerelmem, Magyar Katalin
Aranytíz Musical Stúdió, r.: Nádas Eszter
15.50: szakmai beszélgetés
16.20: 56 perc 56-ról
Club színház (Gödöllő), r.: Halász Tibor
17.40: Gyereknapló 56
Városmajori Gimnázium (Budapest), r.: Baku György
18.20: Távol a földtől, közel a naphoz…
Kassák Műhely (Budapest), r.: Mangult Dorka
19.00: szakmai beszélgetés
20.00: Bolygó Magyari
Vörösmarty Mihály Gimnázium, r.: Pap Gábor, a XVII. Országos Diákszínjátszó Találkozó arany okleveles előadása
 
#568  Katakata_linka[kukac]freemail[pont]hu2006-11-16 08:57
Tisztelt Kollégák!

Tókos Katalin vagyok, PhD-hallgató az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Disszertációm elkészítéséhez -melynek témája: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban, az önismeretfejlesztés lehetőségei az oktatási-nevelési gyakorlatban- többek között kérdőíves felmérést is végzek, ehhez szeretném szíves segítségeteket kérni. Az egyik kérdőív tanárok nézeteit vizsgálná az önismeretfejlesztés pedagógiai feladata kapcsán, a másik középiskolás diákok önmagáról alkotott képét, jellemzőit lenne hivatott feltárni.
Kérlek benneteket, ha módotokban áll segíteni, mielőbb jelezzétek az alábbi e-mail címen: kata_linka@freemail.hu
Őszinte köszönettel: Kata
 
#566  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-03 10:28
Az önálló Vas megyei Pedagógiai Intézet megszüntetése az egyesületünket is érintő szomorú hír, hiszen éppen ezzel az intézettel közös szervezésben tartottuk meg 6 évvel ezelőtt azt az Országos Osztályfőnöki Konferenciát, amelyen megfogalmazódott az osztályfőnöki egyesület létrehozásánek igénye. Reméljük, hogy a szakmai szolgáltatások nem sínylik meg a szükségesnél jobban ezt a változást. A megoldás (összevonás a szombathelyi főiskolával, a feladat áthárítása a kistérségekre) "költséghatékonyabb"! Félő azonban, hogy a felsőoktatási intézmények jelenleg nincsenek abban a helyzetben, hogy saját gondjaik mellett a pedagógiai szolgáltatások felelősségét is átvállalják, a kistérségekben meg gyakran hiányzik a szakmai kompetencia és az anyagi feltételek biztosítása is esetleges. Nem is szólva arról, hogy a pedagógusok körében meglehetősen csekély a "fizetőképes kereslet". Általában is lehangoló a megyei szintű szolgáltató intézmények országszerte tapasztalható elsorvadása (elsorvasztása?)! Életben maradásuk, illetve eltűnésük sajna semmi kapcsolatot nem mutat valóságos teljesítményükkel!
Vajon létezik-e életképes terv az így keletkező légüres tér betöltésére?
 
#565  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-29 21:29
Tisztelt OFOE!
Köszönöm válaszlevelét Juli-nak. Amit írt nekem az megszívlelendő. Sajnos nem igazán hiszek benne, hogy ezt ilyen módon lehetne elintézni.
Ezt én úgy látom központilag lehetne csak megoldani, ha a tanároknak úgymond "fentről" jeleznének a vizsgáztatási időszakok csökkentésével kapcsolatban, vagy a követelményrendszer enyhítését célzó megkeresést.
Egyébként a levelező oktatáson megszerzett érettségi soha nem volt olyan elismert a munkáltatók körében, mint a nappalin tanulóké. Mindíg is azt gondolták, hogy az sokkal könnyebb.
Csak a diákok mondhatnák el, hogy ez mekkora nagy tévedés, de ezt senki nem kérdezi meg tőlük, hanem inkább a nappalin elvégzett érettségizőket alkalmazzák a munkakörökbe. Ezt persze nem mondják ki nyíltan, hanem valami másra hivatkozva utasítják el a munkára jelentkezőket.
Ezt az általános nézetet, nem hiszem, hogy valaki is megváltoztatta volna. Éppen ezért továbbra is azt kérném, hogy ne egyénileg, vagy néhány diák magára hagyatkozva oldja meg ezt a problémát, hanem ha tudnak segítsenek ezügyben nekünk!
Előre is köszönve közbenjárásukat.
47 éves tanuló, dolgozó, nő.
2006.10.29.
 
#564  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-10-29 09:20
Kedves Kolléganő!
Nagyon szeretnénk segíteni, de félek, hogy problémájának megoldása érdekében keveset tehetünk. Soraiból nagyon sok forrásból származó feszültség olvasható ki, és ennyiből is megállapítható, hogy Ön túlterhelt, kétségbeesett, a helyzetét reménytelennek ítéli. Egyesületként persze hangot adhatunk ennek a kétségbeesésnek, szóvá tehetjük a több okra visszavezethető túlterhelést, de a gond evvel nem fog megoldódni.
A követelmények meghatározásában magának az oktató intézménynek meglehetős mozgástere van. Nem próbálták ott szóvá tenni a problémát? Felnőtt emberek egymás között jó eséllyel egyezségre juthatnának.
A levelező oktatással különben ugyanolyan bizonyítvány szerezhető, mint a nappalival, ezért a követelmények nem térhetnek el. Talán a számonkérés módját,ütemezését illetőn képzelhető el érdemi változtatás. Próbáljon meg egyénileg, esetleg társaival közösen megbeszélést kezdeményezni az oktatókkal! Hátha együtt enyhíthetik a gondot.
A továbbiakhoz sok erőt kívánunk

OFOE
 
#563  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 01:10
Igen Tisztelt
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete részére!
Így helyes a címzés, sajnos az előbbi levelembe nem vettem észre elküldés előtt, hogy elírtam véletlenül egy betűt a címzésnél. Elnézést kérek, nem volt szándékos.
2006.10.28.
 
#562  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 00:40
Igen Tisztelt
Osztályfőkökök Országos Szakmai Egyesülete
részére!

- és a továbbiakban minden olyan Pedagógus
részére akinek fontos, hogy a tanulók mit is gondolnak ma az oktatás politikáról felnőtt fejjel!

A felnőtt, levelezőn tanuló, dolgozó embereknek mikor fogják észre venni a tanárok, hogy nem lehet olyan magas szintű, vizsgaóra számú tanulást produkálniuk, mint a napi 8 órában, nappalin tanuló gyerekeknél. Akiknek más gondjuk nincs csak a tanulás. Az osztályfőnökök, és valamennyi pedagógus az Oktatási Minisztérium felé visszajelezhetne, hogy nagyon magasak a követelmények a levelezőn tanuló emberek számára. Ők látják a legjobban, hogy hány felnőtt ember kiesik már az év elején, sokszor az első években. Tehetnének javaslatot, hogy ne legyen annyira nagy elvárás a dolgozó emberek felé, hiszen Nekik más területen is maximálisan helyt kell állniuk. Pl munkahely, család,főzés, takarítás, bevásárlás, mosás stb. egyáltalán a családjukkal való törődés.Sokszor még az idős szülők felé is segítségadás.Emberibbé, méltányossabbá kellene tenni az iskolai elvárásokat. Félreértés ne essék a tanulás nagyon fontos, de milyen áron, és meddig lehet még a követelményszintet ilyen mértékben emelni, mint ahogy most van? Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nem dolgoznak napközben. Aki dolgozik sokszor olyan fáradt már este 9 órakor, mikor befejeződik a levelező oktatás, hogy alig tud figyelni. Nem beszélve az 1/4 évenkénti vizsgákról. A stressz beteggé tesz sok embert, az erőn felüli megfelelés. Ez az Europai Unió hatása. Pozitívum sehol nem tapasztalható, csak az elvárások. A munkahely is elvárja a maximumot és az iskola is. Egy olyan elfogadható kompromisszumot kellene ezen a területen kötni, ami emberileg is segíteni tudja azokat az embereket, akik már 40 éven felül kényszerültek a továbbtanulásra, mert eddig csak dolgozni, gyereket felnevelni, a munkahelyüket tisztességgel kiszolgálni tudták.
A tanároknak üzenem ezen a levélen keresztül, hogy Ők találkoznak a felnőtt oktatás problémáival először, ha van módjuk tegyenek a felnőtt oktatásban részt vevő emberekért.
Több tizezer ember azon dolgozik, hogy megfeleljen az Europai Uniós elvárásoknak és sokszor majdnem 50 évesen kényszerből, mivel már öreg a munkahelyén ezt mondják rá, és elküldik tanulni, hátha kibukik és el lehet küldeni takarítani. Igaz, hogy addig kihasználták a munkaerejét, de ez ma már nem érdekel senkit.
Egyszónak is száz a vége a tanárok tehetnék a legtöbbet azért, hogy a tananyag ne legyen annyira ugyanaz, mint a nappali tagozaton tanuló diákoknak, hanem a felnőtt igényekhez, gondolkodásmódot is vegyék figyelembe a vizsgáztatásnál, Mert például miért kell 50 évesen kémiából, fizikából, matematikából, biológiából, történelemből annyira nagy követelményeket támasztani a vizsgákon. Az állandó jegyzetelés + még a hozzáolvasás, rengeteg energiát elvesz. A munkahelyén sem tud így már maradéktalanul az ember eleget tenni az elvárásoknak. Mivel a munkáltatót sem érdekli semmi, csak a haszon, amit ki tud húzni a dolgozóiból. A család is csak egy stresszel, fáradtsággal teli anyát kap esténként, aki holt fáradtan haza ér a tanulásból,vagy a munkából. Sajnos nem mindenki tudott csak tanulni, a mi korosztályunk a 40-50-esek még a szakmájukból akartak megélni, mert akkor az volt a trend a szakmai tudás. Mostmár csak az irodai munkákat becsülik meg. Persze ahhoz már több papir kell. Na nem tudás, mert lehet, hogy egy ember csak gyors és gépírót, vagy titkárnő képzőt, vagy számítógépkezelőt végzett "csak" el, de lehet hogy jobban tud az emberekkel bánni no meg a számítógéppel is, mint akármilyen iskolai papirokkal rendelkező fiatal munkatársnő. A gyakorlatot, tapasztalatot, emberismeretet, szakmai tudást egy papir sem tudja 4 év alatt pótolni. Ezt mintha észre sem vennék. 20-30 év eltöltött idő a szakmában olyan gyakorlatot adott embereknek, hogy a mai több diplomával is akár rendelkező emberek nem biztos, hogy ugyanúgy eltudnák látni a feladatokat. Mert nem lehet mindent papirral mérni. Mindenki tudja, hogy a kémiát, fizikát nagyon kevés ember fogja alkalmazni, vagy pl. a földrajzot a munkahelyén. 40 éves kor felett az angol nyelv sem megy úgy, mint aki szinte az anyatejjel fiatalon magába szívta.
Kérem gondolkodjanak el rajta mint tanárok, hiszen sokszor a korukbeli emberek tanulnak Önöknél.
Tegyenek valamit ezekért az emberekért, javaslattétel formájában.

Amennyiben valamilyen módon válaszolni szeretnének a levelemre, azt megköszönném.
De csak ha annyit értem el vele, hogy elolvasták és tovább mennek a dolgok felett azt is megértem.
Nézzék meg a statisztikát érdemes utánanézni:
Hány ember jelentkezik be felnőttként levelező tagozatra és abból hánynak sikerül mind a 4 évet kijárnia és érettségiig eljutnia?
Megdöbbentő, hogy talán csak a 100-ból 10 embernek sikerül kb.
Ez pontosan ezért van, mivel a mai magyar oktatás nem veszi figyelembe a megváltozott életkörülményeket, hogy mennyit kell ma egy magyar embernek dolgoznia azért, hogy meg tudjon élni és hány óra marad csak naponta esetleg tanulásra.

Köszönöm figyelmüket. Az email címem: v.varhegyine@freemail.hu.

További jó munkát kívánok minden pedagógusnak!
2006.10.27.

Üdvözlettel:

Várja visszajelzésüket, levelezőn tanuló, nappal dolgozó, gyermekét egyedül felnevelt nő, akinek még nagyon sok hasonló sorstársa van, amiről a fentiekben írtam. Email címem:v.varhegyine@freemail.hu
 
#561  Nagy Lászlónéaranyjaltisk[kukac]vnet[pont]hu2006-10-26 11:05
Jubileumi jutalom szempontjából közalkalmazotti jogviszonynak minősül-e a Budapest Vidéki Postaigazgatóságnál 1981. évben fennállt munkaviszony?

Válaszukat köszönöm, üdvözlettel: Nagy Lászlóné
 
#560  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-10-26 07:53
Egyre inkább rádöbbenek, hogy érdemes blogokat olvasni. Magam részéről egyre nagyobb kívncsisággal klikkelek rá egyik-másik internetes naplóra, és követem nyomon az ezekhez fűzött spontán megjegyzéseket. Az Aula honlapjának közvetítésével(www.aula.info hu) például egy sor pedagógusoktól, szülőktől származó a gyerekneveléssel, az iskolai élet aktuális gondjaival foglalkozó blog érhető el. Ott van például Zöld Béka tanár úr ... És hogy még ki mindenki? Nézzetek utána!



 
#558  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2006-10-11 20:21
Kedves Kollégák, Tisztelt Szülők!
Meghívó Országos Szülői Értekezletre, Budapestre.
A Margit híd pesti hídfőjénél levő Olimpiai Emlékparkba. 13-án 16 órára. Az ok a Közoktatás védeleme,az ingyenmuka visszavonása, a kéthavi munkaidőkeret - amely a túlórák ingyenességét, az eredei iskolák megszűnését okozza -, eltörlése. Minden szülőt, padagógust várunk - szakszervezeti agságtól függetlenül - a demonstrációra.
 
#557  Hercz Máriahercz[kukac]uranos[pont]kodolanyi[pont]hu2006-10-06 12:08
Kedves Kollégák! A pedagógusok gondolkodását (a gyermekek fejlődéséről és fejlesztéséről) vizsgáló PhD dolgozatomhoz szeretném a segítségeteket kérni. A kutatás egyik részéhez egy kérdőívet kellene kitölteni, a másikhoz egy olyan történet leírni, amit pályátok sikertörténetének éreztek. Össze szeretném hasonlítani a különböző iskolatípusokban, és különböző méretű településeken élők gondolkodását. Ahhoz, hogy megállapításaim igazak lehessenek, sok-sok résztvevőre lenne szükségem. Kérlek Benneteket, segítsetek személyes részvétellel, illetve nevelőtestületetekben. Jelentkezéseteket várom a hercz@uranos.kodolanyi.hu e-mail címen.Bízva jelentkezésetekben segítségeteket előre is köszömöm:
Mária

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek