OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#539  Jutkamartonnesjudit[kukac]freemail[pont]hu2006-09-06 22:04
Nálunk is elrendelték, kötelező.Én napköziben dolgozom,egyszerűen képtelen vagyok teljesíteni.Ugye délelőtt nem lehet, napközi után bezár az iskola.Tömbösíteni tilos, hétvégén tilos.Heti mínusz 2 órám van.Örülök neki nagyon.:(
Még annyit, tőlem napköziből simán elviszik a gyereket foglalkozásra.El kell engednem.
 
#538  Ilditoeroeki[kukac]freemail[pont]hu2006-09-06 20:05
A mi önkormányzatunk is elrendelte a heti két óra kötelező tanórán kívüli foglalkozást, és az az érdekes helyzet állt elő, hogy hirtelen annyi tanteremre és időre és persze tanítványra lenne szükségünk, hogy megkezdődött az "aki kapja, marja"-hadművelet.Nyilván senkinek, főleg egy ingázónak, nincs kedve este hatkor korrepetálást vagy szakkört tartani, esetleg minden hónapban tömbösíteni az órákat és a heti pihenőnapon (szombat, vasárnap) szabadidős foglalkozást tartani...
Még nehezebb helyzetben vannak az alsós kollégák, akiknek szinte megoldhatatlan, hogy a délelőtti tanítás után szervezzenek valamit, hiszen alsós gyerekeink többsége napközis.
Félreértés ne essék, nem az zavar elsősorban, hogy ismét nem mérték fel, mennyit is dolgozunk ténylegesen, mert erre még fennállásom hosszú ideje óta nem született jó megoldás. Az bosszant mindannyiunkat, hogy tervezés, előkészítés és kipróbálás nélkül zúdítják mindezt a nyakunkba, megtetézve még a munkaidő-kimutatások adminisztrációjával is.
Hiába az "elrendelhető" meghatározás, ha azt sok településen "el kell rendelni"-nek értelmezik.
Most. Azonnal.
 
#537  Zsutzs[kukac]yahoo[pont]com2006-09-04 17:24
Kedves Éva! Ha rámész a GOOGLE-ra, és beírod kulcsszónak, hogy "konfliktus", nagyon sok izgalmas anyagot találsz. Talán túl sokat is. De ennek az of. honlapnak is van konfliktusokról szóló rovata. Ajánlom még a www.oki.hu honlapot szintén az említett kereső szóval. Nem hiszem, hogy gond lenne erről a témáról anyagot találni. Üdvözlettel Zsu
 
#535  evag[pont]totheva[kukac]citromail[pont]hu2006-09-01 13:43
Konfliktuskezelés az iskolában címmel készítek szakdolgozatot.Hasznos tanácsaitokat, észrevételeiteket, tapasztalataitokat szívesen fogadom! Üdv.: Éva
 
#534  A szerk.nora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-08-28 16:09
Kedves „Kincses” jeligéjű kérdezőnk! Készen a válasz, de a megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy küldhessük a választ (ofoe[kukac]chello[pont]hu).
Üdvözlettel:
Szatmáry N.
 
#533  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-08-22 17:37
Kedves Kollégák!Tisztelettel jelzem,hogy a balatonierdeiiskolak.hu oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai. Szállás már 950.- Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége szállással, étkezéssel már 4.150.- Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től. Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulási, erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
Balatoni ifjúsági szállások balatonguest.hu
 
#532  Csendes Esztercsendes[pont]eszter[kukac]furgeujjak[pont]hu2006-08-17 15:22
FELHÍVÁS!
FÜRGE UJJAK kötős-horgolós tanfolyamok országszerte

Szerkesztőségünk, a Fürge Ujjak kreatív női magazin - olvasói kéréseknek eleget téve - partnereket keres országszerte kötős-horgolós tanfolyamok indításához.
Várjuk olyan iskolák, és művelődési házak jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnének velünk e tanfolyamok megvalósításában.
A Fürge ujjak-tanfolyamok számára
- alapanyagot (fonal, kötő-horgolótű)
- szakmai segítséget,
- ingyenes lapszámokat
és a magazinunkban történő megjelenési lehetőséget biztosítunk.

A jelentkezéseket az alábbi címen várjuk:
E-mail: info@furgeujjak.hu
Telefax: 06-1/436-6111
További információ kérhető telefonon: 06-1/436-6102

Üdvözlettel

Csendes Eszter
főszerkesztő
 
#531  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-06 23:52
Kedves Osztályfőnökök!
Kedves fenntarthatóságra nevelő pedagógusok!


Az új tanév közeledtével- de egyébként az év minden egyes napjára érvényesen - a Budakeszi Vadaspark terepi oktatójaként szeretném felhívni tisztelettel és szeretettel figyelmüket a Budakeszi Vadaspark területén található kíváló lehetőségeinkre,adottságainkra, amelyek alkalmasint elősegíthetik a tanulók, az ifjúság erősebb kötődését a Földhöz, a természeti környezethez és fokozhatják a környezettudatos magatartás kialakítását, megerősítését!

A Vadaspark a maga naturális,természeti értékeivel, a céltudatosan kialakított terepi oktató és bemutató lehetőségeivel minden idelátogató gyermek számára maradandó értékrendekkel, cselekvési kedv kialakításával bírhat.

Az elmúlt évek során több kifutót,épületet újítottunk fel folyamatosan illetve új,korszerűbb, az európai őshonos állatfajok bemutatására szolgáló építményekkel gazdagodtunk és a pihenésre alkalmas területeinket is áldozatos munkával egyre szebbé igyekszünk varázsolni.

Szakvezetésekkel, tanösvénnyel,könnyenjárható terepi viszonyokkal, egy nemrégen felújított kilátóval ,több mint 140 állatfaj bemutásával kívánunk hasznos és kellemes időtöltést minden pedagógusnak és tanulónak!

Szívesen válaszolok az esetlegesen felmerülő, idevonatkozó kérdéseikre!

Tugyi Mária
06 30 353 0901
tugyi.maria@freemail.hu
 
#530  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-02 10:16
Kedves Zoltán!
A tanulmányi eredmény szerinti csoportbontás a differenciálás módszereként akár hasznos is lehet, ha elkerülünk bizonyos csapdákat.
Ilyen csapdák (a teljesség igénye nélkül):
1. a rosszabb csoportba kerülés mint stigma, amit az érintett tanuló úgy él meg, hogy alacsonyabb rendű, helyzete mindenképpen reménytelen, nem is tesz tehát erőfeszítést annak érdekében, hogy ezen a minősítésen változtasson. Ez pedig nagyon károsan befolyásolja a motivációját, és esetleg a lehetségesnél is gyengébben teljesít.
2. A jók közé került tanuló elé olyan követelményeket állítanak, ami meghaladja a képességeit, felkészültségét, lehetőségeit, aránytalanul túlterhelik.
3. A homogén csoportok esetében a gyengébbeknél nincs húzóerő, s ezért a teljesítmény is elmarad a várhatótól.
4. A nagyon jók közötti versengés destruktívvá válik, az egyes gyerekek közötti kohézió gyengül.

Hogyan kerülhetők ki ezek a csapdák?
1. Legyenek világosak, a gyerekek által könnyen követhetők a követelmények, és a tanuló legyen tisztában avval, hogy milyen teljesítmény kell a jobb csoportba kerüléshez. Ha valaki lassabban halad, valamiért nem kíván a szükségesnél többet foglalkozni valamelyik tantárggyal, témával, lehet, hogy nem bánja, hogy a gyengébb csoportban van. Érzékelje, hogy rajta is múlik, melyik csoportba kerül. A csoportok ne legyenek merevek, lehessen bizonyos feltételek teljesítésével átkerülni a másik csoportba, és fordítva. A jobbaknak sincsen örökös helye. Az átjárás lehetősége segít a gyerekek önértékelésének fejlesztésében, és motiváló hatása lehet.
2. A jobbakkal szembeni követelmények se legyenek túlzóak, igazodjanak a gyerekek valódi szükségleteihez. A tanár gondoljon arra, hogy nem csupán az ő tantárgya létezik. Más a helyzet, amikor már a pályaválasztási ambíciók, az érdeklődés kikristályosodik. (Általában 17, 18 éves kor után).
3. Minél változatosabb tanulásszervezési módokkal dolgozzunk. Ne csupán homogén csoportok szerveződjenek, hanem legyenek olyan munkaszakaszok, ahol a különböző teljesítményű tanulók együttműködhetnek valamilyen konkrét feladat elvégzésére. Természetesen a munkát ilyenkor úgy kell megtervezni, megszervezni, hogy mindenkinek legyen dolga, a felelősséget valamennyi csoporttag vállalja.
4. A verseny, a rivalizálás rendkívül hasznos lehet, ha minden versenytársnak van esélye, s jobb teljesítmény elérésére ösztönöz. A versengésnek vannak azonban olyan destruktív formái, amelyek rombolják a személyiséget, jogtalan előnyökhöz juttatják a gátlástalanul törtetőket, nem is szólva arról, hogy a versenyhelyzet személyiségtől függően akár károsan is befolyásolhatja a teljesítményt, rombolja az énképet stb.
Minderről itt terjedelmi okokból nincs mód részletesebben írni. Remélem a kérdését sikerült megválaszolnom. Különben a témának kitűnő szakirodalma is van nem is szólva arról, hogy az embert saját tapasztalatai is befolyásolják abban, hogy akár evvel a problémával kapcsolatban is milyen álláspontra jut. Ráadásul ahány gyerek, ahány osztály annyi lehetőség a jó és kevésbé jó megoldásokra. Tehát bármit olvas, hall az ember, az igazi iránytű a saját, természetesen a megélt élmények és olvasmányok hatására formálódó meggyőződése. Üdvözlettel Juli

 
#529  Pingyipingyi[kukac]decologic[pont]hu2006-08-02 09:57
Kedves Zoltán!
Három gyerekem van, mindegyik csoportbontásban tanult 5-8-ig. A képességüknek megfelelő csoportba kerültek, így lehet, hogy matekból egy lassabban haladó csoportban, míg pl angolból egy gyorsan haladó csoportban voltak. Szerintem ez egy rendkívül jó lehetőség tanárnak, diáknak egyaránt. A gyerek kinyílt, aktívan részt vett az órai munkában, a tanárok szerettek bemenni ilyen csoportokba, tudták mire számíthatnak. Megszűnt, hogy a jobb képességű gyerek unatkozik, míg esetleg a másik még mindig nem érti, miről is van szó és neki még magyarázni kell. A lassabban haladókat nem nyomták el a gyorsabbak, tehát megsokszorozódott az iskolai sikerélményük is, ami igencsak ösztönzőleg hat a tanulásra. A gyorsabbak szívesen tanultak többet, boldogan szárnyaltak és végezték a többletmunkát, ami nekik meg se kottyant.
Az egyetlen negatívum, amit tapasztaltam a szülői munkaközösség tagjaként, hogy néhány szülő negatív diszkriminációként éli meg, ha gyermeke egy-egy tárgyból nem a legjobbak közé kerül. Ilyenkor nehéz vele megértetni, hogy legyen türelmes, mert a gyermeke jobban el fogja tudni sajátítani a tananyagot és az a tapasztalat, hogy ezeknek a gyerekeknek az érdemjegyei is javulnak a fentebb leírtak miatt. A jó képességűek pedig végre nem unatkoznak, szintén kinyílnak, szárnyalnak.
Üdv Mariann
 
#528  silver79sil_ver[kukac]freemail[pont]hu2006-08-01 11:50
Üdvözlök mindenkit!

Arról szeretnék érdeklődni, kinek mi a véleménye, a tanulmásnyi eredmény alapján való csoportbontásról 5-8 osztályosoknál.
Ha lehet, mindkét "fél" szemszögét figyelembe véve.Milyen lehetőség a tanárnak, és milyen lehetőség a diáknak? Milyen negatívumai vannak? Hogy hat ez a diákra?

Köszönöm valaszukat.

Zoltán


 
#527  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-07-20 07:57
Sok szeretettel köszöntünk mindenkit ebben a nagy meleg nyárban. A vakáció közben is zajlanak a valamennyiünket érintő események. Ezt jelzik – többek között – az Aulán megjelenő hírek (aki még nem vette volna észre, ezek a honlapunk jobb alsó részén folyamatosan olvashatók).
S hogy azért a kollégák között is nő az új fejlemények miatti bizonytalanság és feszültség, arra figyelmeztetnek a Tanácsadónkba érkező munkajogi kérdések, amelyek száma a szünidő alatt sem csökken. Ennek mi persze örülünk, hiszen jó érzés, hogy számon tartanak bennünket mint segítő szolgáltatást. Ugyanakkor elgondolkodunk azon, hogy tudnánk-e egyéb formákat találni a hatékony segítésre. Terveink között szerepel egy osztályfőnöki műhelyhálózat kialakítása az országban, amelynek keretében személyes beszélgetéssorozatot kezdeményeznénk az iskolai nevelés aktuális kérdéseiről, a pedagógusok, szülők és gyerekek problémáiról. De ezt itt csak megemlítem, hogy ne legyen annyira új, amikor majd ősszel konkrétan is előhozakodunk vele. Addig is jó pihenést, kikapcsolódást kívánunk mindenkinek, hogy újult erővel kezdhessünk a következő, egyáltalán nem könnyűnek ígérkező tanévnek. OFOE
 
#526  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-22 10:18
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (az OFOE) minden kedves Látogatónknak kellemes nyarat kíván. A honlap "takarékos üzemmódban" a vakációban is működik. A Tanácsadó és az Üzenő továbbra is várja a kérdéseket, kéréseket, véleményeket, valamint az aktuális közoktatáspolitikai történésekhez kapcsolódó reflexiókat. Nyár van ugyan, de félő, hogy mire az iskolaév elindul sok minden eldől. Lehet, hogy előbb kellene megszólalnunk...A forró nyárban még egyszer felhívnánk a figyelmüket a 163 pontos cselekvési tervhez fűzött és a honlapunkon a közelmúltban közzé tett gondolatainkra.

 
#525  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:42
Bocsánat: a Találkozónk a Savoya Panzióban lesz!
Szili K.
 
#524  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:20
Tisztelt Tanáraink, Kedves Osztálytársaim,
2006.07. 15-én 10.00 órától Érettségi Találkozót tartunk Ráckevén. Információt ad az érdeklődőknek: Milus László, szervező, milus.laszlo@citromail.hu 06/20/478-0074.
Szili Kristóf (4/c, 1966, Türr István Gimnázium, Pápa).
Bp.2006.06.
 
#523  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-10 09:05
Kedves Ancsa! Nem olyan nehéz ezt megmagyarázni. Erős a vonzása a nagy pénznek a sikernek, és bizonyos tabuk megszűnésének. A porno lassan mindenütt jelen van, és a megítélése nem olyan egyértelműen negatív már, mint korábban. Tehát a társadalmi visszajelzésekből nem tükröződik határozott elutasítás. Bármilyen nehéz: tudomásul kell vennünk, hogy a diákjainkra gyakorolt hatásunk korlátozott, sok minden más is befolyásolja a döntéseiket. Jelenleg az a helyzet, hogy az iskola, ha jól teszi a dolgát, esetleg labdába rúg a szocializációjukban, értékválasztásukban. Hidd el, semmi baj nincs az emberismereteddel, és nincs miért lelkiismeretfurdalást érezz, hiszen ennek a volt tanítványodnak a döntése nem rajtad múlt. Persze ennek a változatnak a pedagógus (és gondolom a szülő) sem örül, elgondolkodik a miérteken, de hát ez egy ilyen világ.
 
#522  ancsavanda[kukac]sksyu[pont]net2006-06-07 14:48
Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?
 
#521  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-06 11:37
"Csak tanár ne légy, tündérkém!" Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne "megszorítás", hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/ hircentrum/article/106644/737/
„Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

az OFOE nevében Szekszárdi Juli
 
#520  Ancsinaktoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-06-03 22:36
Lelkes Miklós:
Vakáció


Vakáció... az nagyon jó dolog!
A cseresznye pirosat álmodott
róla , még érő sárgászölden , és
elindult benne édes íz , mesés.

Vakáció... az egy remek dolog!
Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
s előtted lassan nyitja ki az ég
ábrándosan felkéklő nagy szemét.

Vakáció... hiszem , mint hajdanán:
könyvek mögé elrejtett tudomány
bújik elő majd , míg a nyár-napok
fecskehangos csodáit hallgatod.

Vakáció... erdő siet eléd ,
sejtőn közel tegnapi messzeség ,
s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
bohócos-pettyes katicabogár.

Vakáció... az egy pompás dolog!
Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
s patak küldi merengő zöldön át
hangtalan is zengő csillagdalát.

Hadd pihenjen kicsit az iskola
töprengő-gondolkodó padsora ,
s a tábla is , melyen most krétaszó
nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

Vakáció , régen várt szünidő ,
kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
nagy tükrökből piros cseresznye int , -
álmaidba vezesd el álmaink!
 
#519  Ancsiantonietta[pont]dalma[kukac]freemail[pont]hu2006-06-03 19:40
Sziasztok
Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.12.14.
Vásárhelyi Mária: Miféle generáció nő fel ebben az országban?
Aztán azon tűnődtem, vajon miféle generáció nő fel itt ebben az országban. Milyen társadalom lesz az, ahol a fiatalok hazugsággal és gyűlölettel szennyezett világban szocializálódnak?...
(Forrás: 168 óra)
--
2018.12.14.
Ha van értelme a verselemzésnek, akkor csak így
Hauber Károly, a pápai Türr István Gimnázium tanára olyan könyvet írt és állított össze A verselemzés iskolája címmel, amelyik sikerrel ötvözi a két fenti megközelítési módot: azaz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.12.14.
Nem oldódik meg a probléma azzal, hogy rehabra küldjük a gyereket
A Bagázs Közhasznú Egyesület munkatársai Bag és Dány romatelepein közvetlen közelről követhették nyomon, hogyan vált évről évre egyre súlyosabb problémává a drogfogyasztás Magyarorsz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2018.12.14.
Az egészségügy és az oktatás kivéreztetésével tudta tartani a kormány a hiányt
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az ára annak, hogy Magyarország hosszú évek óta képes tartani az államháztartási hiány - maastrichti - mértékét? Katona Tamás szerint ennek egyértelm...
(Forrás: Népszava)
--
2018.12.14.
"Semmibe veszik a tiltakozást" - az egyetemi dolgozóknál is kiverte a biztosítékot a túlóratörvény
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki a munka törvénykönyve egyéni képviselői indítvánnyal történt, a szakszervezeti és társadalmi...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Több ezer kínai és az iráni hallgató tanul a magyar egyetemeken: itt vannak a friss adatok
Egy év alatt négyezerrel emelkedett a magyar felsőoktatási intézmények külföldi hallgatóinak száma: míg a 2016/2017-es tanévben 26 519, addig az előző tanévben már 30 276 külföldi tanult...
(Forrás: Eduline)
--
2018.12.14.
Jobban teljesítenek a diákok, ha egy órával később kezdődik az iskola
Egy seattle-i iskolakerület 18 középiskolájában 2016 őszén vezették be a későbbi tanításkezdést: 7.50 helyett csaknem egy órával később, 8.45-kor kezdődött az iskola. A szülők vegyesen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
Több mint 45 ezer könyvet osztanak szét szegény gyerekek között
A Libri 2018-as karácsonyi kampányában arra kért mindenkit, hogy vigyék el adománygyűjtő pontjaihoz azokat a gyerekkönyveiket, amik régóta a könyvespolcaik mélyén rejtőznek, és amelyekkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.12.14.
A PDSZ szerint sincs más lassan, mint az országos sztrájk
"a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a T/3628 számú, rabszolgatörvényként elhíresült törvényjavaslat minden elemét és annak elfogadásának körülményeit is elutasítja. Úgy vélj...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek