OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#522  ancsavanda[kukac]sksyu[pont]net2006-06-07 14:48
Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?
 
#521  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-06 11:37
"Csak tanár ne légy, tündérkém!" Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne "megszorítás", hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/ hircentrum/article/106644/737/
„Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

az OFOE nevében Szekszárdi Juli
 
#520  Ancsinaktoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-06-03 22:36
Lelkes Miklós:
Vakáció


Vakáció... az nagyon jó dolog!
A cseresznye pirosat álmodott
róla , még érő sárgászölden , és
elindult benne édes íz , mesés.

Vakáció... az egy remek dolog!
Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
s előtted lassan nyitja ki az ég
ábrándosan felkéklő nagy szemét.

Vakáció... hiszem , mint hajdanán:
könyvek mögé elrejtett tudomány
bújik elő majd , míg a nyár-napok
fecskehangos csodáit hallgatod.

Vakáció... erdő siet eléd ,
sejtőn közel tegnapi messzeség ,
s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
bohócos-pettyes katicabogár.

Vakáció... az egy pompás dolog!
Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
s patak küldi merengő zöldön át
hangtalan is zengő csillagdalát.

Hadd pihenjen kicsit az iskola
töprengő-gondolkodó padsora ,
s a tábla is , melyen most krétaszó
nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

Vakáció , régen várt szünidő ,
kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
nagy tükrökből piros cseresznye int , -
álmaidba vezesd el álmaink!
 
#519  Ancsiantonietta[pont]dalma[kukac]freemail[pont]hu2006-06-03 19:40
Sziasztok
Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?
 
#518  Melindamelisan[kukac]freemail[pont]hu2006-05-31 13:34
Lassan vége a tanévnek, egyre több szabadidős program szerveződik az iskolákban.
Emese azon kesereg, hogy holnap osztályprogram lesz elsős kislányánál, és az eredeti terv szerint buszkirándulást szerveztek volna. Igen ám, de Budapesten 7000 forint a külön busz bérleti díja, és néhány szülő sokallta a rá jutó költséget, a többiek pedig nem voltak hajlandók fizetni az ő részüket is. Így maradt a gyalogos program a viszonylag közeli Margitszigetre. Ez akár még jó is lehetne, de a szabadtéri programhoz a május végéhez képest szokatlanul hideg lett. El lehetne menni a Csodák palotájába, az meg drága. Szóval, lehet, hogy a kislányát el sem engedi ilyen bizonytalanra.
Erről jutott eszembe, hogy vajon belegondolt-e már valamilyen felelős személy abba, hogy milyen nehéz vállalás egy pedagógusnak osztályprogramot szervezni a mai világban. Ha például valamelyik külvárosi iskolából csak a Nemzeti Múzeumig akar bejutni az osztályával, a tömegközlekedés (oda-vissza busz, metró stb.) kb. 800 forint személyenként. És akkor még csak közlekedtek. Miért nincs valami kedvezmény ilyenkor az iskolai csoportoknak? Egyre több olyan gyerek van és lesz, aki nem jut túl nem hogy a városa, hanem a saját kerülete határán. Valahol nincsen ez rendben!
 
#517  Mariherczm[kukac]t-online[pont]hu2006-05-25 13:02
A következő részlet egy főiskolai hallgató dolgozatából származik:

"A (vizsgálati) eredmény sajnos elég gyászos lett. Kimutatta többek között, hogy rengeteg gyermek és fiatal funkcionális analfabéta.
Erről szeretném egy kicsit elmondani a saját véleményemet, mert a téma érdekel. Szemtől szemben kellett találkoznom ugyanis a dologgal hiszen a saját két öcsém is funkcionális analfabéta. Vagyis hiába tudja elolvasni a betűket, a jelentést sokszor nem tudják hozzá társítani.
Hogy mi lehet ennek az oka? Én az okot abban látom, hogy a testvéreim és kortársaik egy sokkal gyorsabb, modernebb társadalomban nőttek fel. Hirtelen érte őket az olyan rengeteg inger, amit feldolgozni igen nehéz és akadályozza a fejlődésüket.
Körülöttük mindenki rohan, 3-4 évesen a kezükbe kerül a távkapcsoló, a mobiltelefon, a playstation és mindenféle butító agresszív és gagyi játék. Ráadásul a fogyasztói társadalom is szegény gyerkőcök ellen dolgozik, hiszen azt sulykolják beléjük, hogy minden érték, ami drága és giccs, de sehol nem látják példának, hogy leüljenek anyuval vagy apuval és olvassanak egy érdekes könyvet.
Nem hibázathatók tehát ők, akik csak igyekeznek életben maradni ebben a világban, viszont ez áldozatokkal jár. Csak mi felnőttek védhetnénk meg őket és terelhetnénk egy helyesebb útra."
 
#516  „Hét lépés az együttműködő iskoláért”hirdetes[pont]7lepes[kukac]napocska[pont]com2006-05-23 06:09
„Hét lépés az együttműködő iskoláért” Nyitó konferencia az iskolakultúra humanizálásáért, az átélhető partnerségért. HOGY AZ ISKOLA VALÓBAN MINDANNYIUNKÉ LEGYEN! Szakmai és szülői szervezetek, a téma iránt nyitott szülők, óvodapedagógusok, pedagógusok, intézményvezetők, társadalmi, önkormányzati és kormányzati partnerek részvételével.
Budapest, 2006. június 8-9. 10 órától 17 óráig. Hotel Mercure Buda (I. ker. Krisztina krt. 41-43) Részletes program: www.gordoniskola.hu
 
#514  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-05-20 10:07
Vajon miből futotta erre?
Reformok az oktatásban címmel postán, ingyenes kiadványként érkezett (gondolom nem csak nekem) egy csodálatos kiállítású kötet (320 oldal, műanyagpapír, négyszínnyomás), a könyvesboltban egy ilyenért legalább 6-8 ezer forintot szoktak elkérni. Sehol egy rendes impresszum, csupán annyi tudható meg, hogy Szunyogh Szabolcs kézirata alapján készült, és az Oktatási Minisztérium adta ki(Nyulász Péter közreműködésével, művészeti vezető Fodor Zsolt). A kötet a liberális közoktatáspolitika céljait, a köz- és felsőoktatásban elért eredményeket és további megoldandó problémákat tartalmazza csodálatos színes képekkel, grafikonokkal. Nincs miért aggódni, itt – a tagadhatatlan gondok dacára – minden a lehető legjobb irányban halad. Szerintem ugyan lennének itt vitára érdemes részletek, árnyaltabb elemzést igénylő területek, hiszen nem többről van szó, mint a saját jövőnkről, és az út, amelyen haladunk, meglehetősen döcögős. Az esztétikai szempontból kifogástalan kiadványnak határozottan propaganda íze van, és ismerve a közoktatás sanyarú anyagi helyzetét, ez az íz igen csak keserű. Hogy miért küldi szét az OM (nem tudom hány példányban) ezt a 2006 áprilisában megjelent kötetet, arra sejtem a választ. No de milyen forrásból finanszírozta mindezt közpénzből a mindenki számára érzékelhető költségvetési megszorítások közepette?
 
#513  Juditneuwirth[pont]judit[kukac]citromail[pont]hu2006-05-17 14:43
Kedves István!
Zircről vonattal gyönyörű útvonalon, a Cuha völgyében lehet kirándulni (vasúti menetrendben benne van), kis alagutakon, vadregényes tájakon megy a vonat, visszafelé esetleg egy darabon gyalog is lehet túrázni! Érdemes.
Judit
 
#512  buldognyscs[kukac]freemail[pont]hu2006-05-17 12:59
sziasztok én még itt csak új vagyok és ha valaki tudna segiteni nekem azt nagyon megköszönném
abba kéne segiteni, ogy nyilasi tibor fijának vagyaz e-mail vagy az msn címét meg kénne adni ha valaki megtudná adni annak nagyon hálás lennék és a nyscs@freemail.hu csimre külgye el nekem köszönom sziasztok
 
#510  Sz. Erikaquaika[kukac]t-online[pont]hu2006-05-11 11:29
Ezúttal szeretném felhívni a figyelmüket a Móra Kiadó Lufi és Szamóca című most megjelent gyerekkönyvére, amely kiváló nyári olvasmány lehet 10-12 éves gyerekek számára, és alkalmat adhat az osztályfőnöki órákon zajló beszélgetésre is.
A szerző Balázs Ágnes, a díjnyertes Fekete szivárvány című könyv szerzője regényében a főhős: Lufi tündéri, szókimondó gyerek, aki szeretne nagyobb lánnyá válni. Unaloműző kalandjai közepette keresi társai barátságát, valamint a felnőttek segítségét önmaga megismeréséhez. Szeretettel ajánlom a könyvet a gyerekek, szüleik és pedagógusaik figyelmébe
Szilvássy Erika
 
#509  beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:58
Bocs, Szt László pénze
 
#508  Beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:56
Zirc: Apátság, Arborétum, Term. tud múzeum!! a gyerekeknek mindig tetszik, fagyizó a focipályánál!
Bakonybél: Hármaskút, Szt István pénz szedés a Gerence patakból, kirándulás a Kőris hegyre, tájmúzeum
Üdv
 
#507  Istvándoistv[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 20:51
Kedves Kollegák,
segítségeteket kérem. Ha járt már vki közületek Bakonybélben és környékén (Zirc, Herend..), kérem segítsen és írjon ide, ill a megadott email címre arról, hogy egy osztálykirándulás keretében mit érdemes megnézni a környéken? Természetesen izgalmas túra-útvonalak is érdekelnek!
Előre is köszönöm!
 
#506  MisleyJuditmisley[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 18:19
Kedves Kollégák,
bár az ofoe szerkesztői ezt már többször is megtették, a Taní-tani-ra irányítanám két percig a figyelmeteket.Tán érdemes újfent hírt hozni róla, megérdemlik a szerzők, a tartalom.
Kedves Kollégák!
Szeretném, ha tudomásotok lenne arról, hogy immár harmadik éve létezik új programmal a Taní-tani c. pedagógiai lap. Élő neveléstörténet és szemlélet formáló dilemma tár, az élet és iskola kibogozhatalan kapcsolatának dokumentátora, aktuális oktatáspolitikai / nevelésügyi kérdések megvitatója, sokat megélt kollégák megszólaltatója, tanárt/diákot alkotásra csábító, különös szellemi kalandozásokhoz kedvet csináló, bátorító lap. Kicsit más hang, más nyelv, mint amit megszoktunk, mint amit eddig míveltünk, de rokon a jó elődeinkével. Az alternatív iskolák lapja, de minden kedves érdeklődőhöz szól.
Szerkesztője:
Takács Géza, csgez@freemail.hu;
a lap megrendelésével kapcsolatos ügyeket intézi :
Fekete Tamás, Bp. Budai Tankönyvcentrum, II. Frankel Leó u. 6. T: 336-17-67
tamás.fekete@fupi.hu.
Jómagam az Alternatív Közgazdasági Gimnázium könyvtárosa vagyok, Taní-tani olvasó és pártoló. Írjatok, ha olvasóként / megrendelőként / szerzőként szívesen kapcsolatba kerülnétek a lappal.
Köszönöm:
MisleyJudit, AKG, 1035 Bp. Raktár u. 1. 250-37-62/120 misley@freemail.hu
2006. május 3.

 
#505  R.Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-05-01 01:04
Köszönöm Toncsi!
Már hallottam róla, de most - a javaslatodra -megnéztem, bár alaposabban még nem.A mai információs világban nagyon jónak tartom a honlapokat, de én továbbra is hiszek a nyomtatott formában megjelenő könyvek hatékonyságában is. Egy könyvet hordozhatunk magunkkal, megmutathatjuk, fellapozhatjuk, ilyenekre gondolok...

Köszönöm, hogy jeleztél.
Azt gondolom továbbá, hogy minél több lehetőség létezik, annál hatékonyabb lehet elkerülni a bajokat, a felelőtlenséget, és sok információval ellátni azokat, akikért dolgozunk.

 
#503  Hercz Máriahercz[kukac]uranos[pont]kodolanyi[pont]hu2006-04-12 16:29
Kedves Virág Éva! Lehet, hogy már régesrég készen vagy a dolgozatoddal, de talán a későbbiekben is hasznos lehet egy könyv, ami szerintem az utóbbi évek legjobb ilyen témájú gyűjteménye: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk című könyve (1998, IF Alapítvány). Az iskolai élet szinte minden területével kapcsolatosan találhatsz benne anyagot (módszereiben a szempontsortól a standard tesztig).
Ha további segítségre van szükséged, jelentkezz bátran:
Mari
 
#502  Hofisrhofi[kukac]citromail[pont]hu2006-04-12 15:06
puszika mindenkinek!!!
 
#501  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-04-10 10:17
R.Rozália,
Találtam még egy weboldalt: www.a-ha.hu
Szerintem érdemes megnézni.
 
#497  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-04-06 22:22
Kedves Anikó! Dr. Figula Erika e-mail címe: figulae[kukac]zeus [pont]nyf[pont]hu Biztos örülni fog, ha felveszed vele a kapcsolatot. Üdvözlettel Juli
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.02.20.
Felvételi pontszámítás Abszurdisztánból
Még fel sem ocsúdtunk a pontszámítási sokkból, amikor jött az újabb, nyelvtanulást érintő bejelentés, a mézesmadzag: a kormány minden 9. és 11. osztályos gimnazistának (!!!) fizeti majd...
(Forrás: mérce)
--
2019.02.20.
Az oktatásért felelős államtitkár nem vett részt a Corvinusról szóló parlamenti vitában
Bódis azt mondta, az előterjesztő nem az Emmi és nem az oktatási államtitkárság volt, ezért nem vett részt a vitában. Az államtitkárt a munkatársai megpróbálták azzal kimenteni, hogy „...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.02.20.
A munkaerőhiány miatt a duális képzés sem érdekli a fiatalokat
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány próbálkozása, hogy enyhítse a munkaerőhiányt: 2015-ben azért vezették be a országosan a német mintára kidolgozott duális képzést, hogy a hallgató...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.02.20.
ITM: Várhatóan 1200 iskola vesz részt a Pénz7 témahéten
Az idén várhatóan 1200 iskola több százezer diákkal vesz részt a Pénz7 elnevezésű témahéten, amely során igyekeznek megismertetni a fiatalokkal a pénz és a vállalkozás világát – mondta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Könnyebb lehet az iskolatáska
Tegnap járt le a határidő azon szülők számára, akiknek a gyermeke főiskolán vagy egyetemen tanul tovább, mivel vasárnapig lehetett jelentkezni az ősszel induló felsőoktatási képzésekre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Mi van, ha a tanár lekever egy pofont, és nem bűnös?
Egy zalai falu általános iskolájában egy 13 éves diák 2017-ben megütött egy másodikos gyereket. A tanár közbeavatkozott, a diák meg akarta ütni, majd megrúgta, mire a tanár lekevert neki...
(Forrás: index)
--
2019.02.20.
Palkovics újra üzent az Akadémiának és a kutatóknak
A miniszter elárulta, hogy pénteken találkozik legközelebb az MTA vezetésével és gyors megegyezésben bízik. Palkovics László elmondása szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium...
(Forrás: Népszava)
--
2019.02.20.
Készen állnak a sztrájkra a tanárok
öbb ezer visszajelzés érkezett már a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) felmérésére, amellyel a tanárok sztrájkhajlandóságát szeretnék feltérképezni. Szűcs Tamás elnök lapunknak...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
  ofoe

A gyermekek után járó pótszabadságot az Mt. 118. § (1)-(3) bekezdése szabályozza:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV,
Ez a munkakörre járó alap- és pótszabadságon felül jár, megvonni tehát jogszerűtlen.

--
  lizzy77

Tisztelt Szerkesztőség! Az iskola, ahol dolgozom, külön engedélyhez köti a gyermekek után járó pótszabadság kivételét, mondván, hogy nekünk úgyis túl sok szabadságunk van. Többen mondták nekem, hogy ehhez nincs joguk, mert törvény szerint jár a nem gyerekesek szabadságán felül, és ennek semmi köze ahhoz, hogy amúgy mennyi a szabadság. Kinek van igaza? Köszönöm a választ

--
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek