OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#445  janjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 23:26
Jellemző eset arra, hogy az iskola megpróbál iskolán kívüli történésekbe beleszólni, és ezt el is várják tőle. A leírás alapján itt sokkal inkább a honlapot készítő gyerekek jogai sérültek, mint azé, akinek a fotóját feltették. (Persze a honlap tartalmár nem ismerjük: az magyarázhatja a szülők felháborodását, de az iskola reakcióját nem igazán.)
 
#444  Ibolyavagneribi[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-24 17:49
Köszönöm a reagálást. Az fotó az iskola internetes oldaláról került a web.oldalra.A gyermek szülei tiltakoztak először a gyermek szüleinél, aki felrakta a képet, majd az iskolába is bementek és gondolom vért követelt én csak a végkifejletről tudok. A lapot három gyermek szerkesztette, közülük egy volt az aki feltette a lapra az információkat.Ezt mindhárman megerősítették. Az iskola mindhárom gyermeknek igazgatói figyelmeztetőt adott. Az igazság érzetemet bántotta az eset, kíváncsi voltam objektív véleményre ezért talán nem tisztán fogalmaztam. Köszönöm a hozzászólást.
 
#443  Nóranora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 16:15
Kedves Ibolya!
Néhány momentum nem egészen tiszta a történetben. Nem derül ki például, hogy tiltakozott-e valaki a fotók nyilvánosságra hozatala ellen. Kérdés az is, hogy a fotók publikálása – ha valóban az internetről származnak – miért csak most vált ki ellenérzéseket. Netán más környezetbe kerülve, az érintettre vagy másra nézve sértő üzenetet közvetítenek?
Bármi is a helyzet, az iskola nem szankcionálhat. El lehet persze beszélgetni a gyerekekkel az ügy etikai és jogi hátteréről, a személyes adatok védelméről stb. Ha az érintetteket zavarja a publikálás ténye, kérhetik a képek levételét a honlapról. Ha az oldal készítői ezt nem teljesítik, a szolgáltatónak kell jelezni a hozzájárulás nélküli publikálás tényét, aki köteles intézkedni az ügyben.
Sz.N.
 
#442  IbolyaHugi35[kukac]freemail[pont]hu2006-01-24 12:22
Kedves Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni.
A gyerekek internetes oldalt szerkesztettek otthon, szabadidejükben. Közülük az egyik,társuk képét (szintén a netről töltötték le)és az osztály-bulin történt eseményeket közölte. Ez esetben be kell e avatkozni az iskolának? Kell e büntetést kiszabnia, vagy összekötő-tanácsadó szerepet kell vállalnia. Köszönöm a segítséget.
 
#441  dr Arbanász Zoltánarbanasz[kukac]freemail[pont]hu2006-01-23 19:14
A többi csak homok

Már két perce becsöngettek, de idős tanár nem mozdult. Fáradt teste ernyedten pihent a poros szertár egyetlen karosszékében.
-Menni kell!
Hatodik óraja lesz az érettségiző osztályban.
A tananyaggal már régen végeztek. Feletetni sem
kell, már minden jegy gazdára talált. Mit is mondhat még, mit adhat még magából útravalónak?
Szemében kiült a rémület. Nézte elmúlt életének színpadát, a kopott kellékeket. A polcokon dobozok,zacskók sorakoztak katonás rendben. Minden
pontosan felcímkézve. Nehézkesen felállt, talá-
lomra levett egy dobozt a polcról. Csodálkozott a
súlyán de nem nézett bele. Az osztályban a szoká-
sos zsivaly fogadta. Fellépve a katedrára, a doboz
tartalmát az asztalra rendezte. Kisebb-nagyobb kö-
vek, egy zacskó apró kavics, egy fedél nélküli
befőttesüveg. A diákok érdeklődve szemlélték a
kiállítást. A tanár, kezében az üveggel az osztály
felé fordult. Egyenként tette bele a köveket.
-Tele van? - kérdezte váratlanul.
-Igen! - jött a válasz.
Ekkor az apró kavicsokkal töltötte fel a kövek hézagait.
-Tele van?
-Igen, igen! - dübörgött kacagva az osztály, megszimatolva a drámát.
A tanár óvatosan kioldotta a homokkal telt zacskó száját, és tartalmát az üvegbe rázta.
-Tele van? - kérdezte harmadszor is.
-Most már teljesen. - szólt a kórus.
-Igen, most már valóban tele van. - s szemével
messze nézett. Túl az osztályterem falán, hosszú
életének távolába.
-A sorrend. -kiáltotta.
-Jegyezzétek meg, a sorrend!
-Ha a homokot tettem volna először az üvegbe, nem
lett volna hely a köveknek, kavicsoknak. - mondta
tompa hangon.
-Az üveg az élet! A kövek életünk legfontosabb kellékei: a hazánk, a családunk, feleségünk, gyer-
mekeink, az egészségünk, a megszerzett tudásunk,
a barátaink, a hitünk.
A hirtelen beálló csendben, meglepett arcok szegeződtek az öregre.
-A kavicsok, megszerzett vagyonunk: házunk, lakásunk, autónk, s minden ami pénzzel megszerez-
hető.
-A homok, nos a homok, minden egyéb. - s hangja újból lágyan járta be a termet. Megfáradt tekintete lassan ereszkedett a diákjaira.
-Vegyétek ezt még tőlem! Csak a kövek az igazán
fontosak! Teljes marad az életetek akkor is, ha
csak a kövek maradnak meg nektek, merta többi
csak homok.
 
#439  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-23 17:39
Kedves Zsuzsa! Igazán semmi konkrét dolgot nem lehet ez ellen a jelenség ellen tenni, hiszen az internet nyilvánossága nehezen tartható kordában. Lehet (és kell is azonban) beszélgetni a gyerekekkel ezekről a kérdésekről. A szabályok áthágásának általános divatja különösen veszélyes a jelenlegi technikai fejlettség szintjén. Hiszen ma a gyerek a mobilján bármit, bárkit lefényképezhet, videofelvételt csinálhat észrevétlenül, s név nélkül is feltehet bármit az internetre. Hogy ez a lehetőség mekkora felelősséggel jár, azt csak akkor értjük meg igazán, amikor mi magunk válunk sértett felekké, netán áldozattá. Ez pedig bármelyikünkkel előfordulhat. A diákokban 100 évvel ezelőtt is megvolt a késztetés, hogy borsot törjenek tanáraik orra alá, humorizáljanak velük, róluk, esetleg megbosszulják vélt vagy valós sérelmeiket (ld. pl. Karinthy vagy Kosztolányi műveiben Kökörcsin vagy Novák tanár urakat). A helyzet annyiban változott, hogy kibővültek, mondhatni korlátlanná váltak a cselekvési lehetőségek . A honlapunkon már érintettük ezt a kérdéskört (Bűnök és büntetések). Nagyon érdekelne, hogy Neked és a többi kollégának evvel a dologgal kapcsolatban milyen tapasztalatai vannak, hogyan vélekedtek a lehetséges megoldásokról. Érdemes lenne mindezen közösen is eltöprengeni. SzJ
 
#438  Zsuzsadtzs[kukac]freemail[pont]hu2006-01-20 18:31
Kedves Mindenki!

Mit lehet tenni, ha egy diák a tanárai nevét nicknek használva disznóságokat írt egy chat fórumra, ami nem moderált, sőt nyoma sincs sehol rendszergazdának.
Szólok az érintett kollégáknak, igen, és azután? Lehet, hogy ha ügy lesz belőle, csak elharapózik a jelenség, mivel az internetre bárki bármit feltehet...
 
#437  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-18 20:18
Kedves Nyunyó! Családi iszonyok címmel a közelmúltban jelent meg Virág György szerkesztésében egy a témához kapcsolódó kutatási eredményeket tartalmazó könyv (a CompLex és a Magyar Kriminológiai Intézet közös kiadványa.) Tájékozódni lehet a témáról a következő internet címeken: http://www.nane.hu/egyesulet/index.html;
http://www.nane.hu/kiadvanyok/szorolapok/csaladonbelulieroszak.doc;
http://www.im.hu/csaladonbelul/;
http://www.szochalo.hu/index.php?cache=1&tx_ttnews[tt_news]=101888
Eredményes munkát kívánunk. OFOE
 
#436  Nyunyóbungyuli[kukac]citromail[pont]hu2006-01-18 19:03
Hali. Az évfolyamdolgozatomat a családon belüli erőszakról írom, de sajnos nagyon kevés statisztikai anyagot találtam.Nagyon megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
 
#433  Tündetundetalas[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-13 16:33
Nem kérek tanácsot, csak fortyogok itt magamban, hátha találok társakat. A gyermekem 13 éves szülinapjára az elveszett helyett kért új mobilt, ezt egy könnyelmű pillanatomban meg is ígértem neki. Sőt azt is mondtam, hogy választhat. Ő meg ragaszkodik egy 45 ezer forintos változathoz. Szerinte ez nem is olyan drága, hiszen vannak drágábbak is. Miután jeleztem, hogy ennyi pénzt nem adok ki egy ilyen kütyüre, vérig sértődött, duzzog és pimasz. Hogy én nem tartom be az ígéretemet, különben csak egyszer van az embernek egy évben szülinapja stb. stb. Szönyű rossz a hangulatunk ezért... Normális dolog ez az egész?
 
#432  Nagy Henriettasilver1[kukac]chello[pont]hu2006-01-12 07:56
Kedves Pedagógusok!

Szeretnék tájékoztatni minden kedves pedagógust, hogy a napokban jelenik meg a második könyvem, ( Holtomiglan?- A családon belüli erőszak volt az első) aminek a címe Az erőszak a családban marad?- Gyermekbántalmazás. Kifejezetten szociális munkásoknak, pedagógusoknak, tanulóknak, valamint a segítő szakmában tevékenykedőknek íródott. A kötet igyekszik átfogó képet adni a gyermekbántalmazás történetéről, jogi kezeléséről az elmult 4 év statisztikáival igazolva, hogy a probléma fölött nem lehet szemet hunyni, a megelőzéssel, a keueléssel foglalkozni kell. Tájékoztat a gyermekvédelemben és a törvényben biztosított lehetőségekről, melyek a bántalmazottak helyzetének jelentős javulását eredményezhetik. Felhívja a figyelmet a jelzőrendszer szerepére, mely a korai felismerés záloga, a prevenció egyetlen lehetősége. Ha valakinek felkeltette a kiadvány az érdeklődését, a silver1@chello. hu e-mail címen jelezhetl A kiadvány ára: 850 Ft.

Tisztelettel: Nagy Henrietta
 
#431  Osztin Powerssasddsa[kukac]hotmail[pont]hu2006-01-11 17:50
Most olvastam el az arhívból eme csudás cikket: hát nagy butaság Tesótanár – kefebajusszal
 
#430  Gesztes Olympianagyito[kukac]nagyito[pont]hu2006-01-09 13:37
A Nagyító Alapítvány pályázatot hirdet középiskolás osztályoknak, csoportoknak hétvégi iskolán kívüli képzésen való részvételre a tavaszi félév folyamán. További információ: www.nagyito.hu
Várjuk jelentkezését!
 
#429  Baranyai Imreofoe[kukac]axelero[pont]hu2006-01-09 13:33
Tisztelt Dr. Walter Károly!

Nincs szükség rá, hogy OFOE állást foglaljon az Ön által feltett kérdésben, arra ugyanis az oktatási törvény pontosan megadja a választ:
Amennyiben az osztályfőnöki pótlék helyett a közoktatási törvény mellékletének negyedik része (A teljesítménypótlék alkalmazása) miatt az ott szereplő 3/b pont alapján megemelték az osztályfőnök besorolási alapilletményét (10-14%), akkor a 4. pont alapján az Ön által is említett 3. rész II. 7/a pontjában szereplő órakedvezmény nem vehető igénybe, illetve ez a teljesítménypótlék tartalmazza az osztályfőnöki pótlékot is.
Ha csak megemelték az osztályfőnöki pótlékot, de nem alkalmazták a teljesítménypótlékot, akkor az Ön által is említettek alapján az „adminisztrációs” óra is jár, természetesen a megtartott osztályfőnöki óra mellett.

Tisztelettel: Baranyai Imre
 
#428  Dr. Walter Károlytitkar[kukac]gyakorlo-kap[pont]sulinet[pont]hu2006-01-03 12:09
Tisztelt Baranyai Imre!


Állásfoglalás kérése az alábbi törvényértelmezésre:

A Közoktatási Törvény mellékletének 3. rész II. 7/a pontja „az osztályfőnöki, ….. feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe a feladat ellátására heti egy órát kell beszámítani.”
A fenntartó értelmezése szerint az osztályfőnöki feladatokat ellátó pedagógusnak heti egy órát biztosít, amelyet a kötelező heti órájában – amennyiben a szaktárgyaiban nincs meg a kötelező óraszáma – biztosít, ha a kötelező szaktárgyi óráin túl látja el ezt a teendőt heti egy órában, azt túlóraként finanszírozza.
A pedagógusok a törvényt úgy értelmezik, hogy az előbb felsorolt lehetőségeken felül a megtartott osztályfőnöki órán túl jár még heti egy óra osztályfőnöki adminisztrációra, melyet a fenntartónak túlóraként kell biztosítani.
Kérdéseim:
1. A fenntartó helyesen járt-e el akkor, amikor a megemelt osztályfőnöki pótlék mellett heti egy órát finanszíroz osztályfőnöki feladataik teljesítésére?
2. Az egy órán túl köteles-e a fenntartó finanszírozni heti plusz egy órát az osztályfőnökök adminisztrációs teendőinek ellátására?

Tisztelettel:

Dr. Walter Károly
Igazgató
KECSVM Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
7400 Kaposvár, Béke u. 75.
82/411-628
 
#427  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-29 18:31
Kedves Ilma! Mivel a válaszom nem ment át e-mailen, legalábbis visszajelzés jött, hogy nem tudták azt elküldeni, a felvetett kérdésedre itt is válaszolok.
A helyi tanterv nem csak az általános iskolában tartalmaz(hat)ja a pályaorientációt, hanem a középfokon is. Ez nálunk most meglehetősen zűrös, léteznek ugyanis 8, 6 és 4 osztályos gimnáziumok. Ráadásul a szakközépiskolák nagy része egyesült a gimnáziumokkal, a szakképzés egyre később indul.
A pályaorientációt nehezíti, hogy a munkaerőpiac hihetetlen gyorsasággal, követhetetlenül alakul. Mivel hiányzik a biztos jövőkép, nehéz, szinte lehetetlen követni a folyamatokat. A nevelési tanácsadók legfeljebb az önismereti oldallal tudnak valamit kezdeni. A tankötelezettség 18 éves korig tart, a pályaválasztás ideje is kitolódik. Az iskola kompetenciája a pályaorientáció kérdéseiben erősen behatárolt. Sok múlik a családon, illetve a helyi lehetőségeken. Igazából nincs a dolognak a szó szoros értelmében kiépült rendszere. Nem véletlen , hogy a korábban pályaorientációként említett általános követelmények 2003-ban beépülnek a Felkészítés a felnőtt létre című fejezetbe. A koncepció valóban korszerű, a megvalósulás azonban meglehetősen egyenetlen. Javaslom, hogy nézz bele a Jelentés a magyar közoktatásról 2003 fejezeteibe. Első sorban az Oktatási rendszer és a tanulói továbbhaladás című fejezetet ajánlom a figyelmedbe. Olvasd el, és nyugodtan kérdezz, ha valami nem világos! Üdvözlettel Szekszárdi Juli
 
#426  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-29 13:11
Kedves Éva! A viselkedésformákról (közöttük a rejtőzködőről is) találsz megbízható információt Atkinson Pszichológia című tankönyvében (Osiris Kiadó, 1997.)Ugyanitt kaphatsz tájékoztatást a kapcsolódó egyéb szakirodalomról is. Jó munkát és boldog újévet kívánunk Neked.
 
#425  Évaalbert_eva[kukac]index[pont]hu2005-12-28 22:31
Úgy látszik, már nagyon késő van, látom, hogy elírtam a lényeget!
Nem fejtőzködő, hanem REJTŐZKÖDŐ viselkedésformáról van szó.
 
#424  Évaalbert_eva[kukac]index[pont]hu2005-12-28 22:27
Kedves osztályfőnökök, pedagógusok!
Szakdolgozatom megírásához keresek olyan szakirodalmat, amely a viselkedésformákat meghatározza. Különösen az érdekel, hogy mi jellemző a fejtőzködő viselkedésformára. (Nem csak a hazugságra).
Kérem, hogy válaszukat e-mail címemre küldjék.
Köszönettel: Éva
 
#423  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-21 12:35
Kedves Ilma! Kérdésedre természetesen válaszolunk. A választ az e-mail címedre küldjük. Nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánunk. Az OFOE szerkesztősége nevében Sz. Juli
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.17.
Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesíté...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
Állami tankönyvek: fellebbezéssel reagál a kormány strasbourgi bíróság elmarasztalására
A kormány fellebbezni fog a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) keddi elsőfokú, nem jogerős ítélete ellen, amely "nem a tankönyvpiaci kiadványok fejlesztésének állami monopoliz...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.17.
L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ
Akinek az élete felfele ível, az a kedvezmények lehetőségeivel megtámogatva egyre jobban él. Akinek meg lefele megy a szekér, az egyre nagyobb tempóban rohan a teljes elszegényedés felé. Egy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.17.
A magyar társadalom húsba vágó problémáival foglalkozott a szak, amit a kormány most egy tollvonással felszámolt
Hétfőn, a lakástakarékok váratlan felszámolásával és a hajléktalan emberek elleni fellépés megindításával egy napon derült ki Magyar Közlönyből az is, hogy a kormány tényleg megsz...
(Forrás: 444.hu)
--
2018.10.16.
A 15-24 éves diákok fele dolgozik tanulás mellett
Minden második 15-24 éves diák dolgozik a tanulás mellett a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) adatai szerint – közölte a szervezet eln...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.16.
Harc felsőoktatás ellen
Az uralkodó osztály nem csak elképzelhetetlen mértékű materiális javakat halmoz fel, hanem az oktatási és egyéb kulturális berendezkedések eszközeit is irányítja. Az oktatási rendszerekben...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.16.
Azt ígérik, marad az ingyenes oktatás a Corvinuson
A jelenlegihez hasonló mértékben, évfolyamonként ezres nagyságrendben megmarad az ingyenes tanulás lehetősége a Budapesti Corvinus Egyetemen azt követően is, hogy alapítványi fenntartású...
(Forrás: hvg.hu)
--
2018.10.16.
Pert nyertek a Gyöngyöspatán szegregáltan oktatott romák
Az állam köteles kártérítést fizetni azoknak a roma gyerekeknek, akiket éveken keresztül szegregáltan oktatott a gyögyöspatai Nekcsei Demeter Általános iskola – mondta ki hosszú évek ó...
(Forrás: abcug)
--
2018.10.16.
Az államtitkár szerint nem használhatatlan a KRÉTA, nem telik percekbe egyetlen jegy beírása
Védelmébe vette a KRÉTA-rendszert Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, szerinte a KRÉTA az állami, egyházi és magániskolák elvárásainak is képes megfelelni...
(Forrás: Eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek