OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#358  Szelestei Raymundszraymund[kukac]axelero[pont]hu2005-04-04 17:08
Tisztelt Fenyő D. György, Tanár Úr
Április 29-én az esti órákban az 1985-ben végzett 4.D osztály tartja 20 éves érettségi évfordulóját, melyre szeretettel elvárjuk.
Kérem szíves jelentkezését a szraymund@axelero.hu email címre.
Előre is köszönöm
Üdvözlettel
Szelestei Raymund
 
#357  Attilaattesz[kukac]chello[pont]hu2005-03-26 08:05
(Folytatás) A saját 13 éves fiam szerint senkinek semmi köze sincs ahhoz, hogy egy tanár mit csinál a tanításon, az iskolán kívül, és szerinte egyenesen felháborító, hogy ezt az esetet az újság megszellőzteti. Az ő egyik tanárának kocsmája van, mégsem szólja meg ezért senki. Úgy tűnik tehát, hogy a fiatalabb generáció egy sereg olyan dolgot természetesnek tekint, amin az idősebbek megütköznek. És ez nem tolerancia, nem elfogadás, hanem közömbösség, cinizmus. A "prositualizálódás" a szó valódi és átvitt értelmében is természetes része lesz mindennapjainknak. És ez veszélyes trend.
 
#356  Attilaattesz[kukac]chello[pont]hu2005-03-26 08:04
Részben egyetértek Olgával, hiszen az idézett cikkben emlegetett "másodállás" valóban nem fér össze a hagyományos pedagógusszereppel. De azért meg kell vallani, hogy az így megszerezhető pénz lényegesen több, mint amit szakmai munkával (például korrepetálással, tanfolyammal, gyerekmegőrzéssel) meg lehet keresni.
 
#355  Madarászné Olgamadib[kukac]freemail[pont]hu2005-03-26 06:46
Megdöbbentőnek tartom a Másodállás című cikkben olvasottakat. Nem tudom hova vezetne, ha a tanár társadalomban is elharapózna az a nézet, hogy mindengy honnan, csak pénz legyen lakásra, autóra, vidéki házra, bármire. És ennek érdekében bármire hajlandóak vagyunk. Aki tanárnak megy, vállalja, hogy a versenyszféránál lényegesen kevesebbet fog keresni, és esetleg mellétanít, korrepetál, nyáron sem nyaralni megy, hanem táboroztat. De az a technika, ami a cikkben szerepel, számomra elfogadhatatlan.
 
#354  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-03-10 22:32
Kedves Ildikó Nem tudom, hogy hol veszel részt a másoddiplomás képzésben, és hogy milyen szakos vagy. Az interneten található információk szerint Rónaháti Sándornének az ELTE TFK német tanszékkel van kapcsolata. Az egyetem vagy a tanszék könyvtárában feltételezhetően megtalálható ez a mű.Ha sikerül pontosabban kinyomoznunk a lelőhelyet, jelentkezünk még. Üdvözlettel Juli
 
#353  Nyíriné Podmaniczki Ildikónypi[kukac]freemail[pont]hu2005-03-03 13:01
Kedves Kollegák
Másoddiplomás képzésben veszek részt, és szükségem lenne Rónaháti Sándorné: A videó szerepe a nyelvoktatásban c. tanulmányára.
Ha módotokban áll, az e-mail címemre kérek szépen segítséget.
Köszönettel: Nyíriné P. Ildikó
 
#352  G. T. Évag[pont]totheva[kukac]citromail[pont]hu2005-02-24 20:28
Kedves OFOE
 
#351  OFOEOFOE[kukac]axelero[pont]hu2005-02-15 19:42
Kedves B.F.
Jogi kérdésére sajnos nem áll módunkban válaszolni, mert az Ön által megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy elküldhessük a választ.
Üdvözlettel:
OFOE
 
#350  Ritahamarir02[kukac]freemail[pont]hu2005-02-13 20:42
Kedves Juli, köszönöm a gyors válaszodat és a megerősítést Természetesen szólok, ha további problémák merülnek fel. Üdv: Rita
 
#349  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:04
Bocsánat, de a második részt kétszer illesztettem be. Elég egyszer elolvasni. Már nem tudom kitörölni. Üdv Juli
 
#348  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:01
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
 
#347  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:01
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
 
#346  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:00
Kedves Rita
Tökéletesen egyetértek Veled és a többi kollégáddal, akik helytelenítettétek a gyerekek és családjaik személyes gondjainak kiteregetését. Ez akkor is nagyfokú indiszkréció (mondhatni jogsértés), ha nem éppen azok követik el, akiktől– hivatásukból eredően – ezt végképp nem várnánk: a pedagógusok.
Az egyes gyerekek olykor megrendítően nehéz élethelyzetét csak súlyosbítja, ha az iskolában "kikbeszélik" a problémáikat, s ezáltal kipellengérezik őket. A gyermekvédelmisnek az lenne a dolga, hogy ezeket a problémákat megismerve a tantestületen belül, illetve azon kívül segítsen az érintett gyereknek, családnak, s ha erre az iskola szakmai kompetenciája nem elegendő, keresse meg azokat a szakembereket, szervezeteket, hatóságokat, akik segíthetnek a gondok enyhítésében (gyermekjóléti szolgálat, nevelési tanácsadó, gyámhivatal stb.). Szinte restellem leírni olyannyira banális, hogy ilyen esetekben a lehető legkörültekintőbben, a gyerek érdekét szem előtt tartva kell eljárni. Itt természetesen működni kellene a személyes titkok védelmének. Ezesetben ugyanis nem zaftos pletykákról, hanem eleven emberi sorsokról van szó.
 
#345  Ritahamarir02[kukac]freemail[pont]hu2005-02-12 20:10
Kedves Kollégák, kedves OFOE Mit gondoltok arról, hogy vajon mennyire sérti a gyerekek személyiségi jogait ha az osztályozó értekezleten a gyermekvédelmis "beszámol", és minden problémás gyerek családi hátterét, nehézségeit, személyes dolgait kitálalja a tantestület előtt Aggódom, hogy ez nincs egészen rendben. Nálunk ez történt, és több kollégámmal együtt le voltam sújtva. Ti hogy látjátok ezt a kérdést Mindenről tudnia kell a kollégáknak Másik kérdés: szülői értekezleten elhangzott a saját gyerekem osztályfőnöke szájából, hogy X.Y.-nal ne barátkozzanak a gyerekek, mert a család zűrös, az anyuka elmegyógyintézetben van, apuka alkoholista, a gyerek pedig rossz hatással van a többire. Az érintett szülők persze nem voltak jelen. Felszólaltam, hogy ezt talán abba kellene hagyni, de a többi szülő és az osztályfőnök is lehurrogott. Nem volt igazam Nekekm ezek a dolgok nagyon rosszul esnek, és meggyőződésem, hogy súlyosan sértik az érintettek emberi jogait. Vagy túl érzékeny vagyok Rita
 
#344  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-24 20:33
Kedves Eszter Használható játékokat a mi honlapunkon is talál (http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/modszertan.htm) A kereső program segítségével is meglelhetők a pedagógiai játékok, amelyek az Osztályfőnöki óra Módszerek rovatában szerepelnek. Üdvözlettel Juli
 
#343  Pásztor Esztersunshiny[kukac]freemail[pont]hu2005-01-24 19:58
Kedves Tanárnők
én már egy kicsit más korosztályba tartozom, a Semmelweis Egyetemen szervezek gólyatábort és hasonló programokat a gólyáknak. Szeretnék új játékokat találni, amiket csoportban játszhatunk. Kérem ha van ilyen gyűjteményük, küldjék el a mail címemre Előre is köszönöm
Tisztelettel: Pásztor Eszter
 
#342  Farkas Róbertpazs[kukac]enternet[pont]hu2005-01-18 16:22
Tisztelt osztályfőnök.hu
Kérem tájékoztassanak, arról, hogy milyen formában tudnám a látgatóik részére láthatóvá tennem honlapjukon erdei iskolánk reklámbannerjét
Üdvözlettel
Farkas Róbert
Méhészmadár Erdei Iskola
46/505-268
 
#341  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-18 09:48
Kedves Petra Köszönöm a választ A hétvégén volt alkalmam beszélgetni a fiammal, csak úgy zúdult belőle a sok-sok sérelem. Most ott tartunk, hogy emésztgetjük a dolgot, remélem, sokmindent ő is másként lát a beszélgetés után. Üdvözlettel: Krisztina.
 
#340  Petrafoldesp[kukac]datanet[pont]hu2005-01-14 20:32
Kedves Krisztina
Az iskola minden tantárgyból szervez javítóvizsgát, a helyi tantervben megfogalmazott követelmények alapján. Így énekből is. De mindnyájan tudjuk, hogy nem erről van szó... Remélem, sikerül megfejtened, hogy minek/kinek szól a fiadban ez az éktelen lázadás. Mert igazából az ő személye az izgalmas neked, nem a szintén meglehetősen irracionálisan viselkedő tanárnő... Próbálj arról beszélni vele, hogy mi zavarja a tanárnőben, és hogy vajon miért éppen ő zavarja a harminc kamasz között a tanárnőt Még érdekes is lehet ez a helyzet, ha először nem megszüntetni, hanem megérteni akarod a jelenséget. Mert ha csak tiltod és a lelkére beszélsz, lehet, hogy a fiad veled is ellenkezni fog... Vagy már ezt is próbáltad Tarts ki...
Üdvözlettel: Petra
 
#339  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2005-01-14 17:19
Kedves Krisztina Szimpatikus, hogy a gyermekedet érintő konfliktusért nem csak a tanárt okolod, sőt. Nyilván merev pedagógusszemélyiséggel lehet dolgotok, aki túlságosan komolyan veszi a tárgyát, a kamaszokmak, köztük a te fiadnak pedig ez meglehetősen ellenszenves. De azért itt komolyabb dolgok is felmerülnek: elsősorban Neked kellene lépned az ügyben, hiszen a konfliktus az általad leírtak alapján eléggé elmérgesedettnek tűnik. Neked kellene megértetned a gyermekeddel, hogy bizonyos élethelyzetek alkalmazkodást kívánnak. És Neked kellene felvenned a kapcsolatot az osztályfőnökkel is, hogy segítsen kezelni a problémát. Nem helyeslem egyébként, hogy a tanárnő fegyelmezési eszközként használja az osztályzást, ez nagyon visszás, de utólag már nehéz eldönteni, mikor melyik egyest mire kapta a fiad. Mindenestre megbukni biztosan nem fog, de tanulnia kellene a helyzetből. Zsolt
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek