OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
#338  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-14 15:38
Kedves Juli Köszönöm a gyors reakciót. A kisfiam 7. osztályos. Régóta megromlott tanár-diák viszonyról van szó, amiben a fiamnak pont annyi szerepe van, mint a tanárának. Én azt látom hogy együttműködés helyett a fiam szándékosan a tanárnő ellen dolgozik, rendetlenkedik az órán, késik, nem visz felszerelést, effélék. Ezekért pedig szépen megkapja az egyeseit, havonta egyet-kettőt. Már beszéltem a tanárral is, a gyerekkel is, ének óra előtt odafigyelek, hogy bepakolja a füzetet, de ő szándékosan nem viszi be az órára. Igazából eléggé el vagyok keseredve, mert a többi tárgyból jó négyes az átlaga, nem lenne vele különösebb baj, legalább is ilyen súlyos nem. Mivel kicsi az iskola, csak egy énektanárnő dolgozik, ezért nincs értelme másik osztályba vinnem a gyereket. Már az is felmerült, hogy iskolát váltunk, de ez nagyon megnehezítené a család életét. Most egyenlőre megnyugtató lenne biztosan tudni, hogy egy esetleges bukás esetén lehet-e pótvizsgázni. Hallottam olyanról, hogy esetleg más iskolában, független bizottség előtt.
A választ előre is köszönöm: Krisztina
 
#337  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-14 12:49
Kedves Krisztina Tudomásunk szerint minden tantárgyból létezik pótvizsga. De kérünk egy kis türelmet ahhoz, hogy ennek egész pontosan utána nézzünk az érvényes jogszabályokban. Addig is érdemes lenne beszélni az énektanárnővel, hogy miért tette ezt a kijelentést, komolyan gondolta-e, mivel "érdemelte ki" a gyerek ezt a lehetséges súlyos büntetést stb. Hogy látja mindezt a kisfiú Kisiskolás vagy serdülő gyerekről van szó Reméljük, a probléma súlyos következmények nélkül is megnyugtatóan rendeződik. A kérdésre még vissza fogunk térni. Üdvözlettel Juli
 
#336  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-13 16:14
Kedves OFOE Kisfiam énektanárnője nemrégiben azt mondta, hogy megbuktatja énekből a kisfiamat. De rögtön utána hozzátette, hogy énekből nincs pótvizsga. Szeretném megkérdezni, hogy ez azt jelenti, hogy akkor évet kell ismételnie a gyerekemnek Válaszukat előre is köszönöm: Krisztina
 
#333  regioGraforegiografo[kukac]hu[pont]inter[pont]net2005-01-01 14:39
BUÉK mindenkinek
Ajánlat: 1223/77/2001.sz akkreditált pedagóügus továbbképzési program: PEDAGÓGIAI GRAFOLÓGIA. Tájékozódjon: www. regiografo.hu
 
#332  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-31 10:33
Nagyon boldog és eredményes újesztendőt kíván minden kedves látogatónknak az OFOE és a honlap szerkesztősége nevében Szekszárdi Juli
 
#331  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-12-17 15:56
Kedves Márta
Köszönjük szépen a jókívánságokat. A szerkesztőség nevében kívánok Neked és a honlap látogatóinak boldog karácsonyt, nagyon kellemes pihenést
Nóra
 
#330  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-17 08:44
Kedves Mindenki
Azt hiszem mindnyájan nagyon várjuk már a szünetet Kívánok mindenkinek jó pihenést, békés, boldog Ünnepeket és sikeres nagyon jó új évet
B.Ú.É.K. Viszlát januárban Márta
 
#329  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-14 17:16
Biztos vagyok benne, hogy a pedagógusok többségére sohasem volt jellemző (és ma sem az) ajándékok megrendelése. De itt azért meggondolásra érdemes etikai probléma került szóba. A téma szerepelt már a mi honlapunkon is. Akit érdekel, megtalálja az Etika rovatban, azon belül is A pedagógus etikája című alkönyvtárban.
 
#328  Jolij[pont]baller[kukac]freemail[pont]hu2004-12-14 12:12
Ahová én jártam gimibe a nyolcvanas években, volt olyxan tanár, aki "rendelt" karácsonyi ajándékot a gyerekektől, hűtőládát, szőnyeget, ilyesmit. Persze az igazgató sem volt különb, ő kifejezetten emiatt bukott meg. Hogy ma mi a helyzet, arról nincs információm.
Joli
 
#327  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-14 10:47
Kedves Tünde
Őszintén meglepődtem azon amiket írtál
Nálunk - sem ahol tanítok, sem ahova a fiam járt általános iskolába és gimibe is - a ballagási ajándékot kivéve, soha nem volt szokás ilyen nagy ajándékvásárlás. Egy - egy doboz csoki karácsonykor, vagy egy csokor virág évvégén, egy egy szál virág március 8-ra vagy pedagógus napra és ennyi. És nem is várta el senki Sőt Szerintem is ez néháy túlbuzgó szülő akciója, akiket az osztályfőnök símán le tudna állítani - ha akarná. Szerintem szülői értekezleten fel kellene vetni. Üdv Márta
 
#326  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]hu2004-12-13 11:51
Kérdés, hogy az iskolavezetés és az osztályfőnök le tudja-e állítani ezt a folyamatot. És vajon le akarja-e Az az érzésem, hogy a dolog túl nőtt rajtuk. Miért várjuk a pedagógustól, hogy sokkal különb legyen, mint a környezete
 
#325  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-12-13 10:09
Kedves Tünde Mit lehet elérni azzal, ha a szülő nem jár be az iskolába A gyerekkel úgyis beküldetik a pénzt, és neki kellemetlen, ha nem viszi... Egyébként talán tényleg szülői túlbuzgóság a karácsonyi iskolai ajándékozás, amit az iskolavezetés és az osztályfőnök tud csak leáálítani. Nem hinném hogy a tanárok többsége elvárja. Zsolt
 
#324  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]com2004-12-12 10:57
Három gyerekem jár ugyanabba az általános iskolába. Nincs különösebb problémám az iskolával, de elegem van abból, hogy állandóan pénzt szednek valamire: mostanában többnyire a tanároknak szóló karácsonyi ajándékra meg a karácsonyi ünnepségre. Ezt nem lehet anyagilag győzni Nem hiszem, hogy jó érzésű pedagógus a mai nehéz világban elvárja, hogy karácsonyra drága ajándékot vegyenek neki. Szerintem ez sokkal inkább néhány lelkes szülőtárs túlbuzgása. Akinek elég pénze van, annak nem számít a néhány ezer forintnyi többlet kiadás karácsony előtt, de akinek kevesebb a pénze és több a gyereke, annak nem könnyű. Sem kiadni, sem megtagadni a fizetést, amikor főleg ilyen célra gyűjtenek. Azt tapasztalom, hogy többen azért nem járnak be az iskolába, mert el szeretnék kerülni az így kialakuló kényelmetlen helyzeteket. Kedves Pedagógusok Kedves Osztályfőnökök Nem lehetne segíteni az emiatt szorongó szülőknek
 
#323  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-11-24 11:02
Olvastam a szegénységről szóló osztályfőnöki óra leírását az Új Pedagógiai szemlében. Sajnos az osztályomban is nagy feszültséget kelt a gyerekek anyagi helyzete közötti egyre nagyobb szakadék. Eddig csak felületileg próbáltam kezelni a problémát, de a cikken felbuzdulva szervezni fogok osztályfőnöki órát is a témában.
Üdv: Zsolt
 
#322  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-11-14 10:05
Kedves Márta Azt gondolom, hogy az "esélyegyenlőségi programhoz" össze kellene gyűjtenetek az intézményetekben a valamilyen szempontból sajátos törődést igénylő tanulók adatait (tanulási zavarokkal küszködők, fogyatékkal élők, valamilyen nemzetiséghez, etnikumhoz tartozók, szociális okok miatt hátrányos helyzetűek stb.) Az adatok számbavételét követően az ezekkel a diákcsoportokkal való differenciált foglalkozás módját kell leírni(működő és tervezett szakmai programok, az ezt végző pedagógusok képzése, nem pedagógus szakemberek: gyógypedagógusok, pszichológusok igénybevétele, együttműködés külső szervezetekkel, hatósággal stb.) Ehhez a tervhez természetesen a személyi, tárgyi, anyagi feltételrendszer is hozzá tartozik. Számba kell tehát venni, hogy milyen feltételek vannak meg, illetve melyeket kell külső forrásból biztosítani. Ez a program alap lehet a fenntartóval folytatandó tárgyaláshoz, hiszen bizonyos alapfeltételek biztosítása az ő feladata. Kiegészítő forrásokra nyilván pályázni szükséges. Mindenképpen készítsetek egy minimum programot a nélkülözhetetlen feltételek feltűntetésével. A jogszabályokban nézzetek utána, hogy mely feltételek biztosítására kötelezhető a fenntartó. Nem tudom, kielégítő-e ez a válasz Ha nem, jelezd Jó munkát kívánok mindannyiatoknak Juli
 
#321  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-11-11 11:26
Kedves kollégák
Tudna-e valaki küldeni egy mintát az "esélyegyenlőségi program" elkészítéséhez Gondolom ti is szenvedtek ezzel, az összes többi mellett, és halvány gőzöm sincs hogy kezdjek hozzá. A jogszabályokat már kigyűjtöttük, de még mindig nem lettünk okosabbak. Nagyon megköszönném, óriási segítség lenne Márta
 
#320  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-11-05 10:11
Kedves Rita Nem újsághír alapján formáltam véleményt, hanem saját tapasztalataim alapján, az újsághír csak alátámasztotta ezeket. Az érdekvédelem egyébként valóban nem tud megvédeni a törvényes munkáltatói döntésekkel, elbocsátásokkal szemben, a törvénytelenségekre viszont felhívhatja a figyelmet, és ha veled szemben követ el ilyet a munkáltató, ingyenes jogi képviseletet nyújthat például. Azért ez nem olyan kevés. Abban az iskolában, ahol tanítottam, már négy megnyert per van a munkáltatóval szemben, hat pedig folyamatban. Kívánom neked, hogy ne kelljen soha ilyen légkörű iskolában dolgoznod.
 
#319  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-11-05 07:36
Kedves Bea és Gyuri
Szerintem kockázatos dolog újsághír alapján véleményt formálni. Egy munkaügyi per a mi sulink ellen is folyik, a kolléga, aki elindította, nagyon meggyőzően tudja előadni az igazát, viszont mi tudjuk azt is, amit elhallgat.
Egyébként pedig a szakszervezettől én nem érzem magam nagyobb biztonságban, se a KAT-tól. Ha ki akarnak tenni, kitesznek, szakszervezet ide vagy oda.
 
#318  Líviaszill[kukac]yahoo[pont]com2004-10-29 16:24
Takács Géza méltán dühös ugyan a jelen közoktatási kormányzatra (egyetértek), de azért a Szatmári Nóra által felvetett (nevelést érintő, osztályfőnökök számára különösen lényeges) probléma mellett nem szabadna szó nélkül elmenni. Nekem is vannak személyes emlékeim kamaszkorbeli megszégyenülésekről a torna órán, amit – mint utólag azért kiderült – nem volt szükségszerű. Egy serdülő önbecsülésében a saját külleméről, testéről, mozgásáról kialakult kép roppant nagy szerepet játszik. Gondoljunk csak azokra a kislányokra, akik még az életüket is kockára teszik, csak hogy tökéletes alakjuk legyen. Úgy emlékszem ezen a honlapon is esett erről szó. Az iskolai testnevelés órák mindenféle feltételek híján nem töltik be a nekik szánt funkciót, a külön sportlehetőségek nagyrészt piaci viszonyok között működnek (már ahol vannak), a tömegsport sehol stb.
 
#317  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:27
A mellesleg természetesen két l-lel értendő. Lehet, hogy ezt se így kellett volna írni.
Meg még más hiba is becsúszott, bocsánat.
TG
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 |
Címkefelhő    Összes címke »
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2018.10.19.
Az Oktatási Hivatal nem vizsgálja a CEU ügyét, pedig az egyetem már rég teljesítette a Lex CEU feltételeit
Szél Bernadett szerint itt „egy tisztességes intézménnyel szórakoznak, benne több száz diákkal, tanárral és dolgozóval. Az oktatással szórakoznak, ami mindannyiunknak létkérdés: az é...
(Forrás: mérce)
--
2018.10.19.
Tanár leszek, vagy mégsem?
Nincs már sok hátra, hogy kézhez kapjam a tanári diplomámat. Hamarosan hivatalosan is középiskolai pedagógussá avatnak, végre értelmet nyer hatéves egyetemi kínszenvedésem. Vagy mégsem....
(Forrás: 20on)
--
2018.10.19.
Időben szállítják ki a tankönyveket
Nem igaz, hogy nőttek a terjesztési költségek, sőt ugyanannyi pénzért több szolgáltatást kapnak az iskolák – mondta lapunknak a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója....
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
A tehetséges középiskolások támogatására fókuszál az 5. TDK-fórum
Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese arról beszélt, hogy a vállalkozások keveset fektetnek a felsőoktatásba, még mindig inkább „embersz...
(Forrás: Magyar Idők)
--
2018.10.19.
Hol csúszott félre a PISA-toleranciamérés, és miért maradt ki belőle Magyarország?
2018-ban újfajta készségek mérésével bővült a PISA-teszt: a fejlett államokat tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) úgy döntött, hogy mostantól a term...
(Forrás: Qubit)
--
2018.10.19.
A közoktatás hátsó udvara – a legrosszabb középiskolák
- Az érdektelenség mellett a másik nagy probléma, hogy rengeteg a funkcionális analfabéta, a sajátos nevelési igényű, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek, akik komoly lemaradással, tud...
(Forrás: Népszava)
--
2018.10.19.
Személyes motivációja lehetett a kercsi ámokfutó diáknak
A lőfegyverhez - egy Bekasz típusú, csőtáras vadászpuskához - amelyet a támadás előtt mintegy egy hónappal szerzett be, törvényesen jutott hozzá. A történtek miatt az orosz parlament als...
(Forrás: Infostart)
--
2018.10.19.
Ez vár a cukorbeteg diákokra az iskolában?
Elmondható, hogy a diabéteszes gyerekek óvodai és iskolai ellátásának szabályai, valamint a képzéshez szükséges jogszabályi feltételek adottak.- írja Rétvári Bence államtitkár, Mesterh...
(Forrás: Eduline)
--
2018.10.19.
Újra kinevezték a korábbi igazgatót, még a portás is felmondott a gimnáziumban
Viszonylag gyakori forgatókönyv, hogy egy iskola élére kineveznek egy arra alkalmatlannak tűnő embert, amire a korábban összeszokott és összezáró tanári kar felháborodik és tiltakozik,...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot adott feladatokra kell megállapítani, amelyet részmunkaidőben történő foglalkoztatás esetén sem lehet csökkenteni,mivel a megbízással összefüggő feladat nem kevesebb, mint teljes heti
munkaidőben. A pótlékcsökkentés tehát nem indokolt.

--
  magdi72

Tisztelt Szerkesztőség!
Az idei tanévtől egészségügyi okok miatt kértem a részmunkaidős foglalkoztatásomat.A ténylegesen megtartott 24 óra helyett 18 órában tanítok,megmaradt az osztályfőnökségem és a munkaközösség-vezetői feladatom.A szerződés módosításakor arra hivatkozva.hogy kevesebbet vagyok bent az iskolában,csökkentették a pótlékokat is arányosan.Ha ugyanazt a feladatot látom el,ugyanannyi munkamennyiséggel,akkor lehet-e indokolt a pótlékcsökkentés?

--
  ofoe

Kedves Szilvi! Szerintünk erre nem lehet kötelezni a fiúkat függetlenül attól, hogy milyen típusú osztályba járnak. Ezt helyben kellene megbeszélni az iskolavezetéssel. Esetleg az érintett osztályfőnök közvetíthetné a problémát, a DÖK közbenjárását is kérhetitek. De ha mindez nem működik, egy az osztályt képviselő küldöttség is felkeresheti az iskolavezetést, és elmondhatja az érveit. A részletek ismerete nélkül nehéz jó tanácsot adni. A lényeg, hogy felnőtt emberek módjára, kulturáltan próbáljátok elintézni a dolgot.

--
  Szilvi07

Helló. Érdeklődni szeretnék. 12. osztályos tanuló vagyok. Az osztályomban vannak fiúk, akik nem szeretnének keringőt táncolni, de az iskola vezetőség kötelezni akarja őket, arra hivatkozva, hogy a szakgimnazistáknak kötelező. Többször is átnéztük az iskola házirendjét, és ez nincs benne feltüntetve. Kíváncsiak lennénk, hogy erre a vezetőség kötelezheti-e őket, és ha igen, miért csak a szakgimnazistákat, amikor a szakközepesek közt is vannak olyan fiúk, akik nem táncolnak.

--
  OFOE

Kedves Somogyi Györgyi Ilona!
Önnek teljesen igaza van: 16. életévét betöltött SNI-s tanuló már nem kontroll köteles, a Bizottságok ezért újabb szakvéleményt nem állítanak ki, az iskola köteles elfogadni az utolsó kontrollvizsgálat megállapításait. Ennek ellenére kérhet újabb igazolást, tudok erre példát, de a Bizottságok nem kötelezhetőek erre.
SNI-s tanulóknak továbbra is "járnak" a Bizottságok által javasolt könnyítések, tehát használhat segédeszközöket, hosszabb időt kell számára biztosítani stb. (Ugyanakkor a szakmunkás vizsgák követelményeit nem hangolták össze az SNI-s követelményekkel, így fordulhat például elő, hogy ezeken a vizsgákon SNI-s tanulónak úgy kell idegen nyelvű szakmai vizsgát tennie, hogy gyakorlatilag nem tanult idegen nyelvet.)

--
  OFOE

Kedves Vajda Szilárd! Azt tanácsoljuk, hogy kérdezze meg az alapítványi iskola igazgatójától, hogy mi magyarázza a csúszást. Amennyiben nem kap elfogadható választ, írásban lehet bejelentést tenni a fenntartónak, ezúttal az alapítvány kuratóriumának.

--
  Vajda Szilárd

Tisztelt szerkesztőség! Két iskolában tanítok. Az egyik klikes, a másik alapítványi. Az elmúlt tanévben a két iskolában nem volt egész állásnak megfelelő óraszámom, heti 10-10 órában tanítottam. A klikes iskolában határozatlan időre vagyok kinevezve, míg az alapítványiban az elmúlt tanévben is határozott időre neveztek ki, valamint most is. A gondjaim az alapítványi iskolával vannak. Ezek a következők: 1.) 2017. szeptemberében csak a hónap 15. napjától neveztek ki, annak ellenére, hogy az állásra augusztusban jelentkeztem, és fel is vettek. Tudni kell, hogy művészeti iskoláról van szó, de hát akkor is, én kész voltam a tanításra már szeptember elején. A klikes iskolában is a hó közepén kezdjük a tanítást, mégis, az első alkalommal, mikor odakerültem, szept. 1-jétől szólt a szerződésem. 2.) 2018. jún. 15-én kötöttünk ugyan egy határozatlan idejű szerződést teljes munkaidőre, ám az csak augusztus 15-én lépett volna hatályba. Augusztus 14-én szóltam a munkáltatónak, hogy az egész állást nem tudom vállalni, csak heti 3 napban kb. 15 órát, tehát 3/4 állást. Ám nemcsak az óráimat módosították 22-ről 15 re (ami természetes, ez is volt a kérésem), hanem a szerződés hatályba lépésének időpontját is szept. 1-jére! 3.) 27-én voltam már bent az iskolában, értekezleten (miközben nem is volt munkaviszonyom...), senki nem szólt egy szót sem, hogy csináljuk meg a szerződést. Csupán 3-ára hívtak be szerződést aláírni. Az a kellemetlen meglepetés ért, hogy visszamenőleg már nem tudnak lejelenteni, ezért az ígért 1-je helyett 4-én indul a szerződésem. Kérdés: Elképzelhető, hogy ebben az alapítványi iskolában szórakoznak velem?

--
  Somogyi Györgyi Ilona

Kedves János!
A fiam ebben az évben ment tovább tanulni az iskolájába(pápai szakképzési centrum-Várpalota)Ő eddig is itt tanult sikeresen elvégezte a számítógép szerelői szakképzőt,most le akar érettségizni-számítás technika érdekli ebben képzeli el a jövőjét,angol nyelvből is jó,jelenleg franciát is elkezdte tanulni önszorgalomból-Ő SNI-is erről kaptunk szakértői véleményt 2012-ben akkor töltötte be a 16.évét.Így véglegesítették a szakértői véleményt.Hétfőn az osztályfőnöke mondta,hogy vigyen frissebb papírt,mert ez már régi.Már legalább 4 db fénymásolat ott van ebből az iskolában,mert tankönyv igénylésnél is kellett.Matematikai problémái vannak segédeszközzel jól elboldogul,van motorikus gondja is már kevésbé-kézzel való írásnál lassú géppel gyorsan ír,gyógytornára jár kicsit koordinálni kell a gerincén gyógytornára kapott javaslatot.Gyógytorna van az iskolában is.Amúgy néha kell szólni neki ,hogy ne felejtsen el dolgokat- figyelem zavaros néha.Kérdésem az lenne,hogy kell-e valamit tenni az ügyben,hogy 2012-es a határozat.Vastagon szedett betűkkel le van írva,hogy a szakértői vélemény és a benne foglaltak a tanulmányai befejezéséig érvényes. Vagyis használhat segédeszközöket a matematikai feladatok megoldásához, számológépet,laptopot jegyzetek leírásához,kézírás amennyiben nem kell akkor felelhet szóban.Kell mennünk "frissebb" igazolást kérni a Pedagógiai Szakszolgálathoz?
Köszönettel:Szülő

--
  ofoe

Kedves Orsolya! Ha nincs pedagógiai végzettsége, elvileg nem bízható meg osztályfőnökséggel. Üdvözlettel a Szerkesztőség

--
  ofoe

Kedves H. Róbert! Az osztályokba sorolásnál nyilván pedagógiai szempontok a legfontosabbak. Nem igazán érthető, hogy a gyerek miért nem kerülhetett az óvodástársaival közös csoportba. Javaslom, hogy beszéljen személyesen az beosztást készítő igazgatóval, hátha ennyi is elegendő ahhoz, hogy a döntés megváltozzon. Persze, ha nem sikerül, tovább lehet menni a fenntartóhoz, de reméljük, erre nem lesz szükség.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Blum Szilárd:] >Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres […]
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen (Továbbképzés és tréning, 2018. május 24-25.) »

--
OFOE (2001–2018) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek